Líders de Junts recorden que “no hi ha unanimitat” per investir Aragonès i no entrar a Govern

Dirigents remarquen que "va ser una errada assegurar una investidura sense acord"

“Venen corbes”. Així definia per a El Món un dels dotze membres de l’equip negociador de Junts l’anunci d’aquest dissabte del candidat d’ERC a la presidència, Pere Aragonés, en què assumia formar govern en solitari amb el suport dels junters. Aragonès recollia així una de les propostes de la direcció del partit de Puigdemont, formalitzada pel seu secretari general, Jordi Sànchez, de permetre la investidura, continuar negociant i, de moment, romandre a l’oposició. L’executiva que ha celebrat aquesta tarda la formació ha acabat amb el missatge que “Junts no s’aixeca de la taula de negociació”.

Pocs moments després de l’anunci del presidenciable d’ERC, Sànchez, tot i la “sorpresa”, ha assegurat que si els republicans opten per governar en solitari, amb un acord amb la CUP i els comuns, els junters estudiaran deixar que quatre dels seus diputats facilitin la investidura d’Aragonès i per “un front d’esquerres per tirar endavant la seva oferta programàtica”. Un esglaó més del seu eslògan de negociació :”No especularem amb eleccions”.

Però alguns dels seus companys de direcció no ho veuen igual. Consultats aquest matí per El Món, alguns d’ells són “ferms partidaris” de l’acord perquè entenen que anar a l’oposició els “condemna a la irrellevància”. “En tot cas, a Junts no hi ha unanimitat, ni de bon tros, amb aquesta oferta de Sànchez, com tampoc n’hi havia el dia que va difondre aquesta idea d’oferir investir i no entrar a Govern”, insisteixen les mateixes fonts. “Ara esperem que ens expliquin aquesta idea, perquè com a mínim l’hauria de decidir l’executiva“, afegeixen. De fet, la reunió d’aquesta tarda s’han contrastat aquestes opcions. Però insisteixen que els junters “no s’aixequen de la taula de negociació i esperen l’evolució dels propers dies”.

“Esperem que ara a Junts no patim una implosió, ERC ens ha deixat la pilota, perquè hem pecat amb un error d’aprenent, assegurar la investidura sense que encara no s’haguès tancat l’acord, això ens va afeblir per negociar”, expliquen. “Si tu dius que investiràs, hi hagi acord o no, quin incentiu hi ha per pactar?”, es pregunten veterans de la política que han aterrat a la direcció de la formació amb un full de serveis encomiable. Un retret que han fet arribar a Sànchez.

Entre els partidaris de l’acord, un dels arguments és que hi ha el risc de passar a la “irrellevància”. “Seria el PSC el primer partit de l’oposició, amb Salvador Illa al capdavant, que no creiem que s’oposi a votar una llei de renda bàsica o una del canvi climàtic”, opinen des de la direcció de Junts. “A més, la vacunació permetrà acabar amb totes les restriccions, de retruc, la situació econòmica remuntarà i semblarà que nosaltres quedem al marge”, indiquen.

Altres se situen en l’altre extrem: “Volem un acord, però no hi és, res de facilitar la investidura, que ERC s’espavili amb algun suport”. “No hi ha d’haver necessàriament eleccions”, raonen. Altres membres, sostenen que “a ERC poden arribar a altres acords, però si finalment no en troben, o bé Aragonès reconsidera la seva posició, que la gent, a través del vot, ens posi a cadascú al nostre lloc”,conclouen. En qualsevol cas, avisen que “l’acord o no acord ha de ser validat per les bases -a través de votació telemàtica o a través del consell nacional-, tot i que una consulta interna sempre la carrega el diable”.

Part de la direcció, també esmenta el paper dels negociadors. “Possiblement no han estat els millors que hi ha per a un pacte d’aquestes característiques, són els mateixos que van fer el fiasco amb el PDeCAT”, ironitzen membres de la direcció. “Hi ha d’haver confiances i treballar amb el ja m’entens”, comenten. Les corbes han començat.

Comentaris

    Prou ESPECULACIÓ 09/05/2021 10:50 pm
    Si Junts va donar la paraula a ERC, la va donar i punt. Pot agradar o no. Però la gent ha de tenir paraula o no s'és res més que un especulador.
    Saldos erc, NO GRACIES!!!!! 09/05/2021 6:54 pm
    Quants catalans estan molt més ben preparats que aquest noi? 7.000.000 persones . Per que ens volen engaltar a aquest momio que no ha fet res de bo en la seva vida placida i de boy.scout de col legi de monges? Volem un President, no un NO RES
    10
    13
    Respon
    Populismo Catalanista Xenófobo 09/05/2021 4:33 pm
    Os acordáis del Catalán Populismo cuando decía: “Es inmoral que ahora un juez nos haga ir a elecciones cuando en Catalunya vivimos una crisis sanitaria increíble y necesitamos tener un gobierno que la pueda gestionar” .... pues después de 3 meses de las votaciones no hay gobierno... entendéis ahora por que siempre decimos lo del Populismo Catalanista Xenófobo?
      Jaume 09/05/2021 8:08 pm
      Junts i erc: El que esteu fent amb els independentistes es Cínic vergonyos i asquerós Volem un partit nou i que desapareixeu de Catalunya, estúpits. Volem govern que governi, orgull de govern per a tothom i independencia lo mes aviat possible, sense fum.
    (1) La vida sin engrunes no tiene sentido(2) Hay que repartir los fondos europeos a amigos y conocidos (3) Desde dentro del Govern se puede joder al rival aun más que desde fuera. 09/05/2021 3:40 pm
    En otras palabras, Junts x Cat ha vuelto a expresar con total fortaleza y convicción su firme propósito de poner en valor los históricos resultados conseguidos por el independentismo en las últimas elecciones.
    Son corruptgents, no tenen paraula 09/05/2021 2:35 pm
    Portan 10 anys portant el timó i donant voltes a Ítaca sense voler entrar a port quan surt l'oportunitat. Ara per seguir manant volen donar forma institucional al Consell per la republiqueta de 8 segons, que no te cap legitimitat democràtica, és una menjadora particular que ningú ha votat.
    38
    77
    Respon
      José Cuerda y López, doctor 09/05/2021 4:12 pm
      Más corruptos, criminales y mataviejas que Don Orioi Ferrovial de Junqueras y su hermano Roger Chorizon de Junqueras no hay nadie en el mundo civilizado. Esta par de criminales, han robado aprovechando el covis, causando multitud de muertes. Y la fiscalia les protege. ¿PORQUE SR. SANCHEZ, PRESIDENTE? Ferrovial, una constructora fue la encargada de controlar la epidemia, vaya hijos de p....
    Si estas a l'atur ets un RUC 09/05/2021 1:57 pm
    Si estas a l'atur fes,te militantd'erc i et faran conseller o director general. A erc no hi han licenciats,metges o arwuitectes. Tots son mestres.tites, mesuradors de mamelles, cambrers, pagessots i altres feines en negre
    34
    43
    Respon
      Fer el ruc 09/05/2021 5:40 pm
      Si ets un ruc votes JxCAT. L'únic que té un xollo és el seu president.
      42
      18
      Respon
    Junqui 09/05/2021 1:19 pm
    Doneu-me 72 diputats i en el 2041 veurem què fem.
    52
    14
    Respon
      20 anys només? 09/05/2021 2:40 pm
      Els corruptgents portan governan més de 40 anys i no han avançat gens: Pujol ara no toca, toca omplir-se les butxaques; Mas ens donà una costellada de 3 respostes; Fuigpelmón suspené la DUI en 8 segons i va fugir; El pallasso Torra només va fer el rdícul, va finiquiar la legislatura però no va convocar eleccions. Vaja, han demostrat les seves prioritats, que no son alliberar Catalunya sinó omplirse les butxacas sense fer feina.
      162
      132
      Respon
    Lavi 09/05/2021 11:45 am
    Vergonya: he tingut la paciència de llegir els comentaris -suposo que alguns seran unionistes i fatxes infiltras- però altres es creuen patriotes catalans. Així hem de fer la independència? l'enemic ja no és la Espña Ñorda, el tenim a casa
    84
    31
    Respon
    charles de secondat 09/05/2021 11:10 am
    Ja veieu pel que els serveix el 52% als que es diuen d´esquerra, republicans etcetc. Torneu-los a votar. Fareu feliç al Frailón junqueras.
    Josep 09/05/2021 10:49 am
    Que sigui president l'ex "ministre de sanitat" a veure si d'una vegada, entre ell, els comuns, els peperos, vox i el que queda de ciutadans fan reaccionar als catalans que encara estan dormits o encantats que es pensen que tot va bé, mentre ens buiden les butxaques i ens donen pel .... La falta d'un acord entre ERC i Junts és una mostra de la manca de lideratges i de gent intel.ligent i preparada en aquest món polític nostre. Consti que tampoc n'hi ha cap als comuns o als altres partits. Fan veritable pena ....... però cobraràn a final de mes. No faltaria més.
    Erc, rip, rip, rip 09/05/2021 10:26 am
    Votar al nen tontet aragonesset? Que el voti sa mama , el seu abuelo franquista y tots els analfabets militants de la menjadora del ferrovial el Junqueras de españadura. Erc una menjadora per sanchistes i marrans espanyols
    77
    10
    Respon
      Si estas a l'atur ets un RUC 09/05/2021 1:56 pm
      Si estas a l'atur fes,te militantd'erc i et faran conseller o director general. A erc no hi han licenciats,metges o arwuitectes. Tots son mestres.tites, mesuradors de mamelles, cambrers, pagessots i altres feines en negre
      Si estas a l'atur ets un RUC 09/05/2021 1:56 pm
      Si estas a l'atur fes,te militantd'erc i et faran conseller o director general. A erc no hi han licenciats,metges o arwuitectes. Tots son mestres.tites, mesuradors de mamelles, cambrers, pagessots i altres feines en negre
      Si estas a l'atur ets un RUC 09/05/2021 1:56 pm
      Si estas a l'atur fes,te militantd'erc i et faran conseller o director general. A erc no hi han licenciats,metges o arwuitectes. Tots son mestres.tites, mesuradors de mamelles, cambrers, pagessots i altres feines en negre
    EL fill de la minyona 09/05/2021 9:13 am
    OVES ELECCIONS I A LA MEEEEER--
    Doctor Strangelove 09/05/2021 9:06 am
    I avui el Madrid pot guanyar mitja lliga. En fi, vosaltres a pensar coses banals, que les de veritat són per a homes...
      Encima es merengue! 09/05/2021 10:27 am
      Si es que no se puede ser mas desgraciado! Ser del equipo del sergio ramos? Pobrecito...
    Ex-unionista 09/05/2021 8:28 am
    Yo no volvere a votar, otra vez los indepes en la Generalidad y el 155 desperdiciado.
      Je,je, je...se te ve el plumerillo. 09/05/2021 10:34 am
      ¿ Ex-unionista?, tú eres un delincuente corrupgente.
    Cromañon 09/05/2021 8:26 am
    ERC no es fidel per defensar la independència , vers al contrari ara es veurà la seva hipocresia i falta de escrúpols per ser fidel al mandat del 1 octubre. Es in partit ple de funcionaris que l’únic qu’els importa es tindré col·locats als seus i res mes
    24
    29
    Respon
      Si noi, 10/05/2021 6:19 am
      el mandat de l'1-O se'l passà per l'entrecuix un poc honorable que va suspendre la DUI que vam votar sota ball de bastons en 8 segons, i va fugir
    Ex- independentista 09/05/2021 8:14 am
    Jo no tornará a votar, m'ho he proposat. Però, en cas que decidis el contrari-que no ho crec- no votaria cap dels partits que es diuen independentistes i no ho son gens ni mica.
      Qui vota erc es un junqueras de españa.una 09/05/2021 10:27 am
      Junquerista, netejat el cul espanyol8sta de erc.españa. montilles i junqueras, arriba españa, com tu
    fideli 09/05/2021 7:01 am
    al Pere, ni un duro
    El raspall de la Comuna 09/05/2021 4:16 am
    NOVES ELECCIONS ..... JA ! A veure si els botiflers treiem majoria absoluta ! Si no haurem d'esperar 20 anys ! Fins que Déu Nostre Senyor s'emporti el papa del Palmar de Troia ...
    Segona Volta. Vull Tornar a Votar 09/05/2021 2:40 am
    Vull tornar a Votar. Si us plau, JxCat, feu-ho possible. Aquestes eleccions han anat molt bé per veure qui és quí. Fem Segona Ronda. #VullTornarAVotar
      Anònim 09/05/2021 8:21 am
      Ara descobrirem que els Srs. De ERC no son independentistes
    Quina colla 09/05/2021 12:52 am
    Els de JxCAT entren en pànic al veure com es poden esfumar de cop els beneficis que obtenen de la seva militància, mentre els dirigents mantenen un ritme de vida de pel·lícula, i poden prendre decisions pròpies d'ineptes.
    52
    172
    Respon
    JUNQUERAS FOTEL CAMP,miserable espanyol lladre i montillesc 09/05/2021 12:22 am
    El comisari politic General Sergio Sol al NODO TV3.ERC anunciant el GOBIERNO ARAGONES DEL GENERALISIMO JUNQUERAS el cregut, que Odia Puigdemont a mort, per haver.lo derrotat totalment a les europees. JUNQUERAS ES ESPAÑA, ES EL CANCER PEL GENOCIDI DE CATALUNYA. Qui vota erc es un espanyol criminal. 20 anys mes de montillisme, fill del Sanchez.155?
    154
    11
    Respon
    ernst 09/05/2021 12:12 am
    Fer al gosset de Junqueras President de Catalunya sería una manca de trellat total .Son unes noves eleccions l'unica solució
      Baix Empordanes 09/05/2021 9:38 am
      I fer al gosset Puigdemont president no seria tambe una manca de treball total. Novas eleccions, i despres novas eleccions, i despres novas eleccions i al cap de molts anys a veure si els de JxCAT guanyan unas eleccions per majoria. I despres novas eleccions, i despres novas eleccions, pero mentres molts aquests independentistes de dreta cobrant com funcionaris de la Generalitat. I els del poble que es fotin.
      26
      93
      Respon
    Kikos i junqueras, anem a robar ja!!!! 08/05/2021 11:18 pm
    Catalunya o Junqueras. Catalunya o la Mafia Ferrovial,erc. Amb junqueras, bruticia i espanyolisme, i castellanitazio de la seva tv3.erc. España amb ERC culminant el Genocidi acanvi del indult del ferrovial lladre
    189
    23
    Respon
      No és pas Junqueras a qui jutjen per corrupció 09/05/2021 12:07 am
      És a la Famiglia Pujol, uns contractes públics otorgats a dit a canvi de comisions, durant 25 anys al menys. Alguns dels beneficiats ara forman part de Juntx X Sou
      42
      170
      Respon
        Un petó 09/05/2021 2:42 am
        Que be va a erc la repressió
    Mireia 08/05/2021 11:15 pm
    Sabria al NODO DE TV3.ERC ben cagat, 83 dies diu el farsant negociant amb la cup i despreciant junts. La tonteta Vilal.teta no li han deixat anar, pobreta tonteta. Cap vot a la secta del Ferrovial, Il cappo mafios junqueras. ArGones que et voti VOX, ESPAÑOL curtet, rodonet i galtetes. ERC ES ESPAÑA, ESPSOE, ESFERROVIAL. Colau neteja el cul del brut Sabria, el farsant, el galtes, el ferrovial.erc
    118
    14
    Respon
    Demos la bienvenida con un fuerte aplauso a los representantes del sector cadiretes 08/05/2021 11:03 pm
    Y que alguien vaya a por las palomitas, por favor.
    35
    69
    Respon
    Ramon 08/05/2021 10:40 pm
    No hi ha cap enemic de la nació catalana que no faci costat a ERC contra Junts per Catalunya. Però això pot fer un tomb en qualsevol moment. I Espanya ho sap i ho tem. O ERC, o Catalunya. Jo, Catalunya.
    221
    96
    Respon
    raimon t 08/05/2021 9:59 pm
    adéu 52%. no t'hem pogut gaudir. en hi ha que van junts però separats
    80
    37
    Respon
      Segona Ronda. Vull Votar 09/05/2021 2:44 am
      No pateixis que en gaudirem, mal els pesi a erc.
    Erc, rufians i montilles, ferrovials i lladres amb coroneta gran 08/05/2021 9:52 pm
    Junqueras vol el FERROVIAL-2 i necessita un govern de lladres i homranis. ERC LA MAFIA CRIMINAL del quinqui Junqueras el Ferrovial. Erc es españa, son uns traidors, son uns montilles, son uns rufians. Qui va votar al falangieta Rufian, que se'n vagi per petaneres, pobre desgraciat
    255
    170
    Respon
      Robert 08/05/2021 10:37 pm
      Afortunadament ho han de ratificar les bases. I em sembla que les bases no són creients ni misarires com els fidels de la parròquia de mossèn Junqueras. Això que ha dit Sánchez és el resultat d'una ensarronada que li han fet ER amb l'ajut dels esbirros de la presó.
      84
      47
      Respon
        Robert de les cabres 08/05/2021 10:54 pm
        Guaita, un corruptgent fent un monòleg!
        68
        170
        Respon
    Resumint-ho: 08/05/2021 9:21 pm
    Fuigpelmón es va quedar fora d'orbita quan va suspendre la DUI i va fugir, ho va rematar prometent tornar i jo fent-ho. El consell per la republiqueta de 8 segons no ha de tenir cap paper, masses actors pel bodevil, és una menjadora corruptgent que ningú ha votat. Si vol putes que les pagui de la seva butxaca, segur que troba un raconet...
    429
    967
    Respon
      Resumint 09/05/2021 2:47 am
      Quants anys diu en Junqueras que vol que tots seguim a la presó? 10 o 20 anys més diu?
      Junqueras, pel penal, CHORIZON DE FERROVIAL 08/05/2021 9:45 pm
      Ferrovial et paga, corrupte? Junqueras es un lladre i la fiscalia no fa res, i el te ben cagat, amb l'hermanito chorizon. Ferrovial, matar i robar, junquerisme de porqueria
      262
      185
      Respon
    raül 08/05/2021 9:21 pm
    "Líders de junts" és un subjecte de merda. Qui? Volem noms i saber qui diu que, això seria periodisme.
      Maria 08/05/2021 10:40 pm
      Això s'ho inventa el periodista que forma part de les clavegueres i la guerra bruta d'ER. Ni cas. No té ni idea del que passa a junts!
      72
      24
      Respon
        Marieta per la mama 08/05/2021 11:01 pm
        Fins avui m'has ensenyat que Quico Sallés és del nostres, corruptgent de socarrel. Que ha canviat? Tornes a beure mama?
        28
        15
        Respon
      No ho esperis... 08/05/2021 9:52 pm
      L'article està firmat pel nostrat Quico Sallés, segueix fent de becari poc rigorós, prefereix pendre part, periodisme a la turca...
        Pep 09/05/2021 10:14 pm
        Partido independentista Catalán. Ya !!! Fusión Independista Catalana. Coalición Independista Catalana. Liga Independista Catalana. NavionIndependista Catalana. Union Independista Catalana. Víctoria Independista Catalana. Suma Independista Catalana.