La investidura de Pere Aragonès el 26 de març es refreda

Cap de setmana sense contactes oficials entre ERC, JxCAT i la CUP. Fonts de la negociació situen la investidura després de Setmana Santa

“Està tot massa verd, encara en el terreny abstracte i poc concret. Molt haurien de canviar les coses perquè divendres 26 hi pugui haver investidura”. Així s’expressen fonts de la negociació sobre la possibilitat que Pere Aragonès sigui investit president de la Generalitat aquest divendres, quan hauran passat 10 dies des de la constitució del Parlament, amb Laura Borràs al capdavant. Sigui com sigui, el 26 de març es posarà en marxa el termini de dos mesos perquè de la cambra catalana en surti un nou president i es formi Govern. Tot i que les negociacions estan “verdes”, un adjectiu que utilitzen diverses fonts negociadores, aquestes confien que “no s’allargarà gaire més”, i situen la tornada de la Setmana Santa com el moment de la investidura. De fet, aquest cap de setmana “no hi ha previstes reunions” entre ERC, Junts i la CUP, que d’altra banda ja han activat reunions sectorials per determinar en quins punts hi ha acord i en quins no, i quines demandes posa sobre la taula cada partit per pactar un acord de legislatura. Reunions com les que es van fer ja amb la CUP per a la investidura de Carles Puigdemont el gener del 2018 i que ara es repeteixen, amb un paper “actiu” dels cupaires, que “encara no han dit si entraran a Govern o no”, assenyalen fonts coneixedores de la negociació.

Els negociacions creuen que necessitaran “com a mínim una setmana més”, i tenint en compte que hi ha Setmana Santa, el retorn seria el dia 6 d’abril. “Tenim poc marge per divendres perquè no està tancat el pla de govern, i tampoc no hem parlat de l’estructura que tindran les conselleries, i encara menys, del seu repartiment”, aclareixen fonts de la negociació a El MÓN. En tot cas, els noms dels consellers i càrrecs de govern seran els darrers a parlar, si bé, sobre el paper, no hi haurà vetos, cada partit triarà els seus noms.

Sobre la possibilitat que les negociacions fracassin i que per tant, no hi hagi un govern independentista, cap de les fonts consultades veu possible una alternativa donats els resultats del 14F i el “mandat” que han donat els ciutadans reforçant la majoria independentista. Però reconeixen que “no és fàcil” i que “haurem de canviar moltres coses que en l’anterior legislatura van fallar”.

Més informació

Comentaris

    Jo 20/03/2021 9:15 pm
    Això si que es una bona noticia.
    tocar el dos 20/03/2021 2:14 pm
    No porteu la republica catalana en el cor. En la panxa en la butxaca i que Madrid robi us importa una merda
    Erc es junqueras i ningú més 20/03/2021 2:01 pm
    I a erc no tenen algu amb mes categoria que aquest homenet ric?
    joandomenec 20/03/2021 1:50 pm
    O ERC accepta el Consell per la República o noves eleccions.
    14
    13
    Respon
    Clara 20/03/2021 1:32 pm
    Ñ sap que només ha de pressionar el mossèn i el molt figa-flor s'arrossega com un cuc. Ja pot fe discursets patriòtics de llagrimeta i moc que el seu tarannà és covard, servil i rancuniós Res a veure amb l'admirable enteresa d'altres presos polítics.
    24
    11
    Respon
    Ramon 20/03/2021 1:17 pm
    Això que Junqueras "s'omple la boca amb la paraula independència" era abans. Això era quan el pla era pressionar i pressionar amb l'objectiu que Mas primer, Puigdemont després, posessin el fre per no estimbar-nos i així ja poder ells dir-los "traïdors" i tenir l'excusa per tornar a governar i sobretot sucar en conxorxa amb les esquerres sucursalistes. Però, fracassat aquell pla i no aconseguint ni a la de tres acabar amb la resistència, la legitimitat i la dignitat catalanes, no em facis escriure amb què s'omple ara la boca.
    14
    13
    Respon
    Messies 20/03/2021 12:29 pm
    Oh, la foto del Messies!O de Moisès. No era així com els d'ERC vau batejar la foto de les eleccions de Mas amb el braços oberts. Semblança n'hi ha.
    Anònim 20/03/2021 11:48 am
    El borgesos de JxC ara nomes pensen amb les vacanses de semana santa. Despres tornarem a parlà Els burgesos de JxC volen noves eleccions , per si les poden guanyar. una nació com Catalunya demostra molt el teranà de supramasistes amb la cantitat de insuls ,retrets i falsetats. Diuen que España es irecuperable per la democracia. Catalunya es irecuperable per el bon seny i l'ndependencia. Es vergunyos els comentaris dels que se supose son democrates ,educats i amb seny
    116
    117
    Respon
    falco 20/03/2021 11:36 am
    Esquerra es la pedra no a la sabata sino directe al cap per anar possant obstacls cami de l'independencia. Junqueras en el seu moment va creure que quedarse i anar a la preso seri a per poc temps i ell quedaria com l'heroi on enmirallarse i arribar aixi a presidir Catalunya . La cosa kiva soetir malament i ara preten fer lo mateix possant a Aragones al devant. Peroneu pero Junaqueras que s'omple la boca d¡ independencia, te d'aixo lo mateix que jodepare sant. No ens en sortirem. Mentres tinguem al devant de la politica gent que pensi amb el seu profit en lloc de el que volen els votants, Jo dexare de votar i ho fare en el moment que es possi al capdevant qui vulgui empenya cap l'independencia.
    121
    119
    Respon
    Pere 20/03/2021 10:21 am
    Sembla que no agrada gaire el nomenament del Aragonés.
    Anònim 20/03/2021 10:19 am
    Sembla que no agrada gaire el nomenanent del Aragonés
    Tano 20/03/2021 10:14 am
    Us feu dir independentistes i no en teniu una merda. Tant sols us interesa la puta poltrona i res més. Si fóssiu independentistes, el que hauríeu de fer es: formar un sol partit amb les tres forces independentistes, enlloc de donar-vos pel sac mútuament. Però d'independentistes en teniu el que jo de capellà. Aneu tots plegats a prendre pel sac, i que us voti la vostra mare.
    Aragones, a la Escolania de Montserrat 20/03/2021 9:29 am
    Aragones no negocia, per que no pinta res de res. Es un escolanet del bisbe Junqueras, amo isenyordel seu pensament. Aragones no fa res de res si no te la benediccio papal del Papa Junqueras. Aragones no sera president mai, sempre sera l'esclau disciplinat del bisbe
    37
    52
    Respon
    Encara que no us agradi 20/03/2021 9:28 am
    Desde l'arribada de "la democracia" sempre vaig esser votant d'er, fins el tomb de convergència a la independència i vaig començar a votar a el MHP MAS, a abat passen el temps i adonant compte que avui er, si, sense "c" no es com cal, direu el què volgueu però només voto els catalans de veritat i aquest no són de "NY" (Ñ) o sigui són CATALANS, Per això El Consell de la República amb Puigdemont al capdavant es l'únic mereixedor.
    egs 20/03/2021 9:19 am
    Abans arribarem a l'espai que us posareu d'acord entre els partits polítics, FEMTOSOS.
    Pepe 20/03/2021 8:03 am
    Els del 155 estan mes units que la majoria independentista. Els si saben el que volen!
    Maria Reguany 20/03/2021 7:28 am
    Junqueras vol un govern d'esquerres tronades, marxistes i catoliques, i ell mana, es el REY SOL d'ERCatolics. Junqueras nomes sap crear miseria i benificiencia, per aixi tindre un vale o passaport per entrar al cel. Pobre Erc en mans d'aquest bisbe
    91
    112
    Respon
      María García 20/03/2021 10:46 am
      No sabeu el que esteu dient, quanta ignorància
    Cge 20/03/2021 6:29 am
    ER i CUP volen crear un nou organ per carregar-se el Consell per la República, simplement xq el va crear el MHP Puigdemont. Si això passa jo deixo de pertanyer al Consell i com jo mots penseu-vos bè el que feu, perquè en aquest fet es veura clarament si heu fet un govern independentìsta o no.
      Baldiret 20/03/2021 4:32 pm
      I si manen el botiflers i els independentistes quedem a l'oposició, no seria millor?
    Català 20/03/2021 6:04 am
    Doncs, arribats a aquest punt, val més que s'investeixi d'una vegada per totes al espanyolista botifler Illa i llestos. A mi que no m'esperin a votar mai més.
    11
    121
    Respon
    Català 20/03/2021 6:04 am
    Doncs, arribats a aquest punt, val més que s'investeixi d'una vegada per totes al espanyolista botifler Illa i llestos. A mi que no m'esperin a votar mai més.
    22
    143
    Respon
    SanCugat 20/03/2021 12:27 am
    Ara mateix, veig ERC igual que PSOE, mes del mateix, o canviar perque tot continui igual, noves elecións i tots a votar la CUP
    51
    61
    Respon
      Ramon 20/03/2021 1:16 am
      No votar ERC és una molt bona decisió. No així votar la CUP.
      72
      82
      Respon
    Guanyar 19/03/2021 10:55 pm
    Els catalans no sabem gestionar els èxits. Ens fa por guanyar i acceptar el que això comporta. En canvi les repressions les contestem ràpidament: muntem discursos, manifestacions i respostes espontànies de queixa. Estem disposats a ser víctimes.D'això en sabem. Però no sabem com actuar quan hem vençut. Tenim el síndrome de l'intrús?
    Un dèspota 19/03/2021 10:52 pm
    Quan Puigdemont va deixar l'Ajuntament de Girona, va muntar un sidral de moltíssima consideració amb el seu successor. Imagineu ara que ha de plegar de president etern. Aquest senyor no ha paït la derrota electoral, i el fracàs de la seva via de confrontació. Ara ens ho vol fer pagar a tots els catalans per la via del xantatge.
    80
    210
    Respon
      Manel 20/03/2021 6:40 pm
      parles d'oïdes, de barra de bar, de futbol, d'amiguetes indocumentats..... està clar. De quin sidral et refereixes que va ser tan sideral?? Ara les estructures d'estat d'ERÑ que faren ver que havien fet tot i mentint a la gent.. no trobes que és un bon sidral??? o és que els altres (com sempre) ho farien pitjor..... i com són els teus és 'pecata minuta'????
    Espectador 19/03/2021 10:32 pm
    ERC te un pla molt ben definit.........................seguir fent el que li diguin des de Madriz.
    131
    149
    Respon
    fideli 19/03/2021 10:08 pm
    noves eleccions
    91
    98
    Respon
    Jo 19/03/2021 9:58 pm
    ERC s'ho acabarà de carregar tot. És el mateix que si hagués guanyat les eleccions el psoe. Vasallatge i més vasallatge. Per més que La Vanguardia, TÑ3, ARA, i RAC1 faran bona propaganda haurem d'aguantar aquest titella de l'Ibex durant molts anys ...
    116
    124
    Respon
    Ramon 19/03/2021 9:45 pm
    Si tirem endavant els trinxa el Deep State sociata. I si no, els trinxem els netament independentistes. ERC en sortirà trinxada en qualsevol cas, no em direu que no és bonic. Ara segur que ja preferirien haver quedat ells un escó per sota.
    59
    71
    Respon
    Jorge 19/03/2021 9:44 pm
    Pensaba que lo primero era el bien para Cataluña.
    21
    17
    Respon
    David. 19/03/2021 9:44 pm
    Suposo que és una bona notícia, però per desgràcia acabarà passant. Un bartomeu de president de la generalitat. I escric president i generalitat en minúscula a propòsit. Ens esperen 4 anys nefastos i de decadència. Molt trist tot plegat.
      ignasi 20/03/2021 9:22 pm
      Davit(d)...llegint el seu comentari ,eh pensat : Aquesta persona en David ¿Es catalá? perqué es nescesita ser miseraple per escriure insults .
      Nen 20/03/2021 7:18 am
      David es diu gestoria.Cara i dolenta.
    Àngel Drach 19/03/2021 9:00 pm
    Estic començant a creure que Pere Aragonés, com a polític , és inútil. I ho sento, la veritat.
    103
    102
    Respon
      ignasi 20/03/2021 9:28 pm
      Angel, respecta els resultats, dona temps al temps ,deixa que treballi i les próximes eleccions els catalans podrem jutjar .
    Determinant 19/03/2021 8:02 pm
    Serà determinant si el nou Govern respecta, valora i es coordina amb el Govern L'egítim i el Consell per la República, el que van votar les urnes catalanes. Sense això, tinguem per segur que serà un govern autonòmic estèril, miserable i traïdor.
    84
    61
    Respon
      Futur 20/03/2021 1:05 am
      Jo vull un govern autònomic. Simplement ens mereixem el que ens passa per cagats. A veure si toquem fons i algú li dona la volta a aquesta situació de merda.
        Previsions frustrades 20/03/2021 12:27 pm
        Erc estava preparada per fer un govern tripartit amb els Comuns. Es nota quan Albich li diu que trïi entre ella i Junts perquè no estava en el tracte que hi fos Borràs. Els dos pensaven que Junts quedaria molt avall , com dèia el Cis i que Comuns pujaria. I no ha estat així i, a més ara tenen una presidenta del Parlament que els dona mil voltes a tots. I no saben què fer.