L’ofrena flora al monument de Rafael Casanova ha estat marcada pels xiulets i crits contra els polítics i organitzacions sindicals. Els primers en rebre l’escridassada, tot i que discreta, han estat el president de la Generalitat, Pere Aragonès, i l’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau.
Un reduït grup de persones amb pancartes on es demanava als polítics que concretin la independència o bé pleguin ha increpat Aragonès quan s’ha dirigit amb la resta del Govern al monument de Casanova per fer la tradicional ofrena.
Proclames del president Aragonès
Un cop feta l’ofrena, el president ha reclamat que la Diada se celebri amb respecte a la diversitat d’opinions. Aragonès també ha reiterat alguns punts del missatge institucional que va fer la nit de dissabte, assegurant que els catalans tornaran a votar en un referèndum per decidir el seu futur.
A l’entrada de les delegacions que feien cua per fer l’ofrena s’hi ha situat un sorollós grup d’activistes que han dirigit una crítica general als polítics reclamant-los una comissió d’investigació per les morts a les residències a causa de la covid-19. El mateix grup reclamava més suport a les persones dependents.

Borràs encapçala la comitiva de Junts
Aquesta protesta és la que més s’ha fet sentir durant tota l’estona mentre anaven desfilant representants d’entitats, partits i organitzacions sindicals.
Per part de Junts, ha encapçalat l’ofrena la presidenta del partit, Laura Borràs, i en el cas d’ERC, el seu president, Oriol Junqueras. La presència dels republicans és la que més xiulets i crits ha generat des del vessant polític de la protesta.
Grups reduïts de persones al lateral han començat a cridar contra els membres d’ERC mentre avançaven. “Feu la independència, cabrons”, deia un. La majoria de crits se centraven en insultar els republicans qualificant-los de “covards” i “botiflers”.