Missing 'path' query parameter

Un vídeo d”Octuvre’ denuncia tres noves discriminacions del català del govern espanyol de PSOE i Podemos. La primera es basa en l’atenció telefònica relacionada amb la ludopatia. Marta Sibina explica que el decret del Ministeri de Consum espanyol número 176/2023 per lluitar contra la ludopatia obliga a les empreses d’apostes a oferir un servei telefònic amb informació i assistència en matèria de joc segur amb el servei “almenys en castellà”. “És a dir, el ministeri els diu a les cases d’apostes que el servei no cal que estigui en català”, asseguren des d’Octuvre.

L’assistència en ludopatia

Sibina denuncia que el que està fent el ministeri és dir-los als catalans que “no tenen dret a rebre assistència en ludopatia en la seva llengua”. Així mateix, diu que el govern espanyol protegeix els drets dels castellanoparlants, però els nega als catalanoparlants. “Això fa bastant pudor de supremacisme”, considera. També recorda qui és el ministre de Consum espanyol: Alberto Garzón, qui “es va presentar a les eleccions parlant de diàleg i plurinacionalitat, i ara tracta els catalans com de segona classe”.

Els productes sanitaris

El segon cas que exemplifica ‘Octuvre’ és el de la regulació dels productes sanitaris. Sibina explica que el Reial Decret 192/2023 especifica que els productes sanitaris han d’incloure les dades i les informacions perquè permetin disposar de forma certa i objectiva d’una informació eficaç, veraç i suficient sobre les seves característiques essencials. El problema és que això ha d’estar en castellà, ni en català, gallec, ni euskera.

“Si ets castellanoparlant, el ministerio treballa perquè tinguis la informació dels productes sanitaris en la teva llengua. Els catalans, però, es veu que no tenim aquest dret”, assegura Sibina. “Sembla que el ministre estigui més preocupat per la salut dels castellanoparlants, que dels catalanoparlants”, denuncia.

La cooperativa i els Estatuts

El tercer i últim exemple va amb relació a una cooperativa d’habitatge de Valls, que volia rebre finançament de l’agenda 2030. La ministra de Drets Socials, Ione Belarra, (de Podemos) és la responsable d’aquesta carpeta i és que la cooperativa va presentar tots els papers necessaris per rebre el finançament, però ho va fer en català. A més, el ministeri demanava els estatuts de la cooperativa en castellà, així com una traducció jurada que va costar 1.493 euros. “Si vols que l’Estat t’ajudi, has de pagar 1.493 euros”, denuncia.

Més notícies
Notícia: Els serveis secrets britànics alerten de l’enduriment dels càstigs a l’exèrcit rus
Comparteix
El Ministeri de Defensa britànic parla de l'ús dels anomenats 'zindanes'
Notícia: Paluzie desemmascara com l’Estat usa la reforma del Codi Penal en favor seu
Comparteix
L'Estat defensa els indults, la reforma del Codi Penal i els pactes entre governs en un escrit a l'ONU
Notícia: Méteo | Els punts de Catalunya on plourà aquest pont
Comparteix
Cap de setmana llarg de contrastos i amb ruixats excepcionals
Notícia: Els regants del Canal Segarra-Garrigues tanquen el subministrament d’aigua
Comparteix
Ho fan fins al dimarts per combatre la sequera

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Ben fet a abril 30, 2023 | 12:11
    Ben fet abril 30, 2023 | 12:11
    Bona feina per part d'octubre.
  2. Icona del comentari de: JordiP a abril 30, 2023 | 13:02
    JordiP abril 30, 2023 | 13:02
    Algú ho troba estrany? Ara, el Govern, el Parlament o qui sigui hauria de presentar al·legacions, recursos, propostes d'esmena o el que sigui per tal de fer resonar allà on fos la protesta dels marginats per la llengua. I l'evocació del Art.3, punt 2 i 3, de la entronitzada Consti'78 hauria de ser persistent i potent.
  3. Icona del comentari de: JordiP a abril 30, 2023 | 13:03
    JordiP abril 30, 2023 | 13:03
    Ells viuen en el seu món, la seva bombolla racial, i allà no existeix més llengua ni més nacionalitat que la castellana.
    • Icona del comentari de: Parles de Tractòria i del Dialecte Occità Lemosín, ¿no? a abril 30, 2023 | 17:39
      Parles de Tractòria i del Dialecte Occità Lemosín, ¿no? abril 30, 2023 | 17:39
      Parles de Tractòria i del Dialecte Occità Lemosín, ¿no?
  4. Icona del comentari de: Fro a abril 30, 2023 | 13:36
    Fro abril 30, 2023 | 13:36
    Espanya és un estat feixista. Així de clar
  5. Icona del comentari de: El cit campejador a abril 30, 2023 | 14:39
    El cit campejador abril 30, 2023 | 14:39
    Si el vídeo lo ha hecho Octubre, que podéis esperar? Hay que seguir agrandando la barriga del Fachin
  6. Icona del comentari de: Què no entens Sibina? a maig 01, 2023 | 17:44
    Què no entens Sibina? maig 01, 2023 | 17:44
    L'espanyol és tan llengua pròpia de Catalunya com el català. O creus que qui no entengui un puto prospecte de compreses en espanyol ho entendrà en català?.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa
Missing 'path' query parameter