Missing 'path' query parameter

El diari alemany Die Welt descriu la crisi de Govern que hi ha hagut entre Junts i Esquerra Republicana i assegura que la divisió entre els dos principals partits independentistes dificulta la consecució del seu objectiu. A més, adverteix que el seu suport ja no és tan gran com fa uns anys, citant el CEO. “El 52% s’oposa a la independència, mentre que un 41% n’està a favor”, asseguren.

El president de Junts al Parlament, Albert Batet, passa per davant del president de la Generalitat, Pere Aragonès, al debat de política general | ACN
El president de Junts al Parlament, Albert Batet, passa per davant del president de la Generalitat, Pere Aragonès, al debat de política general | ACN

Pèrdua de reputació de l’Estat espanyol

Die Welt també avisa l’Estat espanyol de la seva pèrdua de reputació com a estat democràtica arran de l’informe dels Comitè de Drets Humans de l’Organització de les Nacions Unides (ONU) en el qual assegurava que l’Estat havia vulnerat els drets polítics dels dirigents independentistes. Tot i això, adverteix que no te conseqüències directes per a Espanya.

El diari alemany també es fixa en la lluita del president a l’exili, Carles Puigdemont, i assegura que la Unió Europa “ignora” el conflicte entre Catalunya i l’Estat espanyol. Amb això, també explica que el Consell de la República ha obert la seva primera oficina exterior a Alemanya, concretament a Frankfurt. Die Welt explica que vol “constituir una xarxa diplomàtica per representar els seus interessos on no es pugui perseguir el Govern de Catalunya, cada cop amb menys competències”.

Expliquen l’exili

En aquest context, expliquen tot el procés des que part del Govern va marxar a l’exili i com ha actuat l’Estat espanyol, empresonant i perseguint els líders independentistes catalans. “El referèndum va desencadenar la pitjor crisi política en dècades”, assegura el mitjà alemany i adverteixen que Pedro Sánchez tampoc vol concedir un nou referèndum.

També descriuen totes les batalles legals de Puigdemont i asseguren que l’Estat va intentar evitar que exercís el seu manat al Parlament Europeu, tot descrivint com el TSJUE es pronuncià a favor de la seva immunitat. També descriuen la detenció de Puigdemont a Schleswig-Holstein, on el tribunal alemany va desestimar l’extradició. Alhora, atribueix els indults als presos polítics a la sentència del Tribunal Europeu de Drets Humans i asseguren que la Unió Europea té por a crear un nou precedent amb Catalunya. A més, també adverteixen que la Comissió Europea mira cap a un altre costa.

Més notícies
Notícia: Les xarxes esclaten després que el govern espanyol titlli Puigdemont de fugat
Comparteix
Personalitats de l'independentisme clamen contra l'executiu espanyol
Notícia: Maten un jove a la zona d’oci nocturn de Salou després d’una baralla
Comparteix
Un altre jove n'ha resultat ferit superficialment
Notícia: Desallotgen 40 escocesos beguts d’un AVE per haver provocat un gran retard
Comparteix
Els aficionats del Celtic que es dirigien a Madrid han insultat els passatgers i el personal de Renfe abans que la policia hagi hagut d'intervenir i els hagi fet fora
Notícia: Una resolució condemna França per no permetre el català als plens municipals
Comparteix
L’Estat francès va portar l’Ajuntament d’Elna a judici per permetre plens en català

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Crear opiniôa fora a novembre 01, 2022 | 12:30
    Crear opiniôa fora novembre 01, 2022 | 12:30
    És bo que se'n parli a Alemanya. Caldria llegir tota la notícia, però sembla força correcta. A vegades he pensat que seria bo pagar diaris estrangers, castellans, francesos, alemanys per poder escriure-hi comentaris expandint la veritat tal com la vivim
    • Icona del comentari de: Pagar diners per una noticia? a novembre 01, 2022 | 13:34
      Pagar diners per una noticia? novembre 01, 2022 | 13:34
      Els corruptgents ho arregleu tot amb calers?
      14
      Icona de dislike al comentari de: Pagar diners per una noticia? a novembre 01, 2022 | 13:34 13
      Respon
    • Icona del comentari de: Gonzalo a novembre 01, 2022 | 14:20
      Gonzalo novembre 01, 2022 | 14:20
      Ya tenéis al Uría y al pallin. Queréis más??? Siempre podéis colocar al cucurull y al sebastia d'arbo....porque vuestra estulticia es todo un misterio. Jajaja!
      • Icona del comentari de: Pere LLimonera i Citronell a novembre 01, 2022 | 18:41
        Pere LLimonera i Citronell novembre 01, 2022 | 18:41
        Los unionistas no teneis más argumentos? para que nos quedemos...
        • Icona del comentari de: Gonzalo a novembre 02, 2022 | 12:01
          Gonzalo novembre 02, 2022 | 12:01
          No hace falta argumentaros nada. Sois libres de ir hasta donde os lleve el pasaporte del Reino de España. Eso sí. El terreno se queda. Es de todos los españoles.
    • Icona del comentari de: Al despistat 'crear opinió fora' a novembre 01, 2022 | 20:17
      Al despistat "crear opinió fora" novembre 01, 2022 | 20:17
      Pagar per difondre notícies ? Si precisament quan hi ha una informació internacional que no deixa gaire ben parats els espanyols, aleshores el primer que fan és intentar intoxicar i difondre que els catalans han "pagat" al diari en qüestió i que si naps i que si cols... El que cal és difondre els arguments dels catalans mitjançant organismes oficials o privats. És el què feia el Diplocat i per això l'estat espanyol se'l va carregar, i ara s'ha de fer des de la Conselleria d'Afers Exteriors o bé de forma no oficial com la feina que fan a l'exterior els eurodiputats catalans, l'oficina del President Puigdemont i organismes com el Consell de la República etc. Per una altra banda tota la feina exterior l'estat espanyol ho considera malversació de fons públics i fa intervenir el tribunal espanyol de "cuentos".
  2. Icona del comentari de: No cal que ho diguin els alemanys a novembre 01, 2022 | 12:30
    No cal que ho diguin els alemanys novembre 01, 2022 | 12:30
    La majoria d'independentistes fa anys que ho estem dient. Exepte els corruptgents que creuen que la política és una religió i s'ha de seguir cegament al gurú de torn per molt que hagi mostrat reiteradament no estar capacitat per dirigir ni un club de petanca. Esperem que madurin i potser ens en sortirem....
    15
    Icona de dislike al comentari de: No cal que ho diguin els alemanys a novembre 01, 2022 | 12:30 14
    Respon
    • Icona del comentari de: Així és a novembre 01, 2022 | 13:47
      Així és novembre 01, 2022 | 13:47
      Amb corruptes i prUcessistes no es pot anar enlloc.
      • Icona del comentari de: Pere a novembre 01, 2022 | 18:53
        Pere novembre 01, 2022 | 18:53
        Quina ximpleria imitar els espanyols. Què vol dir "prucessista" ? Al meu país solament hi veig un procés molt important cap a la independència, començat fa anys, seguit per molts de catalans i que encara no ha finit, els seguidors del procés cap a la independència de Catalunya som els independentistes. Fora romanços i bajanades que solament donen peixet a l'annexionisme i al xovinisme espanyol. Si molts de catalans ho volem, entre tots aconseguirem fer efectiva la independència.
  3. Icona del comentari de: Pepet a novembre 01, 2022 | 12:43
    Pepet novembre 01, 2022 | 12:43
    L,español Junqueras està per això, per dividir-nos i procurar que no guanyem la independència. Va fer molta feina a madritz amb la Soraya (SSS) Gent independentista d,ER treieu-vos la bena dels ulls.
    14
    Icona de dislike al comentari de: Pepet a novembre 01, 2022 | 12:43 16
    Respon
    • Icona del comentari de: Jo fa anys que'm va caure la bena a novembre 01, 2022 | 13:44
      Jo fa anys que'm va caure la bena novembre 01, 2022 | 13:44
      Quan el batxiller foll va suspendre la DUI i va fugir deixant-ho tot enmerdat. Te'n recordes? Ja fa 5 anys...
      15
      Icona de dislike al comentari de: Jo fa anys que'm va caure la bena a novembre 01, 2022 | 13:44 12
      Respon
      • Icona del comentari de: Al de la bena a novembre 02, 2022 | 12:19
        Al de la bena novembre 02, 2022 | 12:19
        Els únics que ho tot emmerden des del 1714 son els espanyols. Els trolls xovinistes espanyols us delateu d'una hora lluny.
  4. Icona del comentari de: Kiki a novembre 01, 2022 | 14:00
    Kiki novembre 01, 2022 | 14:00
    Elecccions!
    • Icona del comentari de: Doncs sembla que serà que NO a novembre 01, 2022 | 19:16
      Doncs sembla que serà que NO novembre 01, 2022 | 19:16
      Al sortir del Govern molts corruptgents han perdut la menjadora i fanta molt per eleccions. Que has pugut fer raconet pels propers 3 anys? Saps que no cobraràs el que't deuen?
  5. Icona del comentari de: Gonzalo a novembre 01, 2022 | 14:11
    Gonzalo novembre 01, 2022 | 14:11
    En Alemania lo tienen muchísimo más claro. El tribunal constitucional alemán ya les dijo que no era posible un referéndum de secesión en Baviera. Esa decisión corresponde tomarla a todos los alemanes. Ya sabemos que los alemanes son muy fachas. Jajaja!
    10
    Icona de dislike al comentari de: Gonzalo a novembre 01, 2022 | 14:11 13
    Respon
    • Icona del comentari de: Gonçal a novembre 01, 2022 | 23:21
      Gonçal novembre 01, 2022 | 23:21
      Sip, tan fatxes que van deixar el Puigdemont lliure. Vinga, a plorar, que per feixistes no hi ha qui us guanyi, pallasso
      • Icona del comentari de: Gonzalo a novembre 02, 2022 | 13:27
        Gonzalo novembre 02, 2022 | 13:27
        Todo un honor que alguien que se puso un huevo frito de papel encima de la cabeza mientras berreaba andapandanchia, me llame payaso. Jajaja!
    • Icona del comentari de: No cola a novembre 02, 2022 | 11:29
      No cola novembre 02, 2022 | 11:29
      Ho va demanar una sola persona, però és normal que tu no ho sàpigues, com no saps o no vols saber perquè no van jutjar o tornar a Puigdemont. Deu ser que el delicte de sedició sense armes només es als estats no democràtics com ha senyalat el consell d'Europa, o a la ment dels esquizofrènics españolocos. Ja tens a punt els 2700€ que ha de pagar cadascun dels membres de la teva família aquest any per culpa del grau del govern ñol amb Catalunya?
  6. Icona del comentari de: Realitat a novembre 01, 2022 | 14:25
    Realitat novembre 01, 2022 | 14:25
    Junts ha marxat del Govern per ordre de Puigdemont, que és el gran actiu que té espanya per dividir l'independentisme. Tota l'actuació de Waterloo no té cap efecte real per l'estat espanyol, tal com diu el diari, i en canvi sí que té un impacte negatiu pel moviment independentista.
    15
    Icona de dislike al comentari de: Realitat a novembre 01, 2022 | 14:25 12
    Respon
    • Icona del comentari de: Realitat a novembre 01, 2022 | 15:26
      Realitat novembre 01, 2022 | 15:26
      En Junqueras mai ha volgut fer res conjuntament.
      • Icona del comentari de: Si noi, a novembre 01, 2022 | 19:12
        Si noi, novembre 01, 2022 | 19:12
        pels corruptgents "conjuntament" vol dir "jo mano i tu calles i obeeixes", ho acabem de veure amb les deslleialtats i trencament del Govern fa un parell de setmanes amb el vot de 3000 militants a sou com tu que aviat perdreu la feina i no os pagaran el que os deuen.
      • Icona del comentari de: Mala peça a novembre 01, 2022 | 19:36
        Mala peça novembre 01, 2022 | 19:36
        Puigdemont només vol unitat si mana ell, encara que perdi les eleccions. Ha demostrat com es trosseja una formació política i com es crea confrontació interna. Serveix per anar en contra de tot, ja que no està capacitat per fer res positiu.
  7. Icona del comentari de: Vaja, vaja a novembre 01, 2022 | 15:05
    Vaja, vaja novembre 01, 2022 | 15:05
    Una estirada d'orelles en tota regla per l'exili. No està ben vist per les democràcies europeas que un batxiller foll que va suspendre la DUI en segons i va fugir interfereixi al legítim Govern de Catalunya! Més clar, aigua.
    11
    Icona de dislike al comentari de: Vaja, vaja a novembre 01, 2022 | 15:05 11
    Respon
    • Icona del comentari de: Hihihi a novembre 02, 2022 | 15:15
      Hihihi novembre 02, 2022 | 15:15
      Realment us molesta molt el President als autonomistes.
  8. Icona del comentari de: fat boy a novembre 01, 2022 | 15:18
    fat boy novembre 01, 2022 | 15:18
    El que veritablement dificulta l'objectiu es que els politics independentistes no son independentistes. O, com deia el Frank Zappa, nomes estem aqui per la pasta.
    • Icona del comentari de: pel gordet corruptgent a novembre 01, 2022 | 19:09
      pel gordet corruptgent novembre 01, 2022 | 19:09
      Parla del teu partit quemai ha estat independentista, si van convertir quan va sortir a la llum la podridira de corrupció durant 30 anys amb La Famiglia. En canvi ERC sempre ho ha estat, veus la diferència?
      • Icona del comentari de: fat boy a novembre 02, 2022 | 07:46
        fat boy novembre 02, 2022 | 07:46
        Quin es el meu partit?. I una merda punxada en un pal erc ha estat sempre independentista. Que ja tinc unes edats, saps?.
        • Icona del comentari de: Tens raó a novembre 02, 2022 | 15:58
          Tens raó novembre 02, 2022 | 15:58
          Corruptgència està tant dividida en capelles i capelletes que ja no saps quina és la teva...
          • Icona del comentari de: fat boy a novembre 03, 2022 | 09:05
            fat boy novembre 03, 2022 | 09:05
            Per capelletes i jesuites dirigeix-te al Mossen o al Molt Orinable Escolanet.
  9. Icona del comentari de: Si a novembre 01, 2022 | 15:21
    Si novembre 01, 2022 | 15:21
    El MHP sempre ha volgut coordinar-se amb ERC. Erc mai ho ha volgut, per ordres expresses den Junqueras. Ara, als "partits" ja només hi ha simulacres d'indepndentistes per arreplegar quatre vots despistats. Nomes hi ha el Govern Legítim a l'Exili. Calen eleccións per fer caure el Govern Claudicador.
    10
    Icona de dislike al comentari de: Si a novembre 01, 2022 | 15:21 12
    Respon
    • Icona del comentari de: Si noi, a novembre 01, 2022 | 19:05
      Si noi, novembre 01, 2022 | 19:05
      pel batxiller, com per Miss Catalunya, coordinar-se vol dir "jo mano i tu calles i obeeixes" com fan tots els corruptgents, oi?
    • Icona del comentari de: Govern legítim a l'exili? a novembre 01, 2022 | 19:07
      Govern legítim a l'exili? novembre 01, 2022 | 19:07
      Amb un president covard i traïdor que va suspendre la DUI en segons abans de fugir deixant-ho tot enmerdat? NO, gràcies!
    • Icona del comentari de: Resposta a novembre 01, 2022 | 21:26
      Resposta novembre 01, 2022 | 21:26
      Coordinar vol dir sotmetre's als seus deliris.
  10. Icona del comentari de: Independence Process a novembre 01, 2022 | 18:48
    Independence Process novembre 01, 2022 | 18:48
    Ho entenen, ho comprenen, ho perceben, ho observen millor d'Alemanya estant que no pas molts de catalans. (és clar, una volta fet un cribratge a la part de "missatges" i "comentaris" amplificadors d'intoxicacions de falsa bandera).
  11. Icona del comentari de: Marinel·la a novembre 01, 2022 | 18:57
    Marinel·la novembre 01, 2022 | 18:57
    La independència solament l'aconseguirem fer efectiva si molts de catalans ho volem i entre tots. Fins i tot per als qui la independència política de Catalunya és un "afer intern de l'estat espanyol" ho veuen així. Despertem-nos i actuem !
    • Icona del comentari de: SinChan a novembre 02, 2022 | 09:26
      SinChan novembre 02, 2022 | 09:26
      Zzzzz???
      • Icona del comentari de: Txan-Sin a novembre 02, 2022 | 12:21
        Txan-Sin novembre 02, 2022 | 12:21
        Zzzzzzzz ????
  12. Icona del comentari de: Som el 90.18 % (el 1-O de 2.266498 votants, 2.044.038 vam votar SÍ a la independència) a novembre 01, 2022 | 22:57
    Som el 90.18 % (el 1-O de 2.266498 votants, 2.044.038 vam votar SÍ a la independència) novembre 01, 2022 | 22:57
    No hi ha cap divisió en el si de l'independentisme. 5 anys després del 1-O, fins i tot els nens de bolquers saben que ERC no en té res d'independentista, al menys la direcció, que dins de Junts hi ha els que hi ha, barrejats amb autonomistes i vividors com a tots els partits i els de la CUP no crec que ho sàpiguen ni ells si en són o no. El gran problema de l'independentisme és que no existeix cap partit inequívocament independentista, nacionalista sense complexos La paraula "nacionalista" és el gran tabú, fabricat per l'esquerra (de pa sucat amb oli) i alimentat pel nacionalisme espanyol
  13. Icona del comentari de: Independentista a novembre 02, 2022 | 05:37
    Independentista novembre 02, 2022 | 05:37
    Els alemanys van errats en dues coses. Primera: la llibertat dels polítics empresonats ha estat a canvi de que aquests abandonessin l'independentisme. Segona: cap partit polític no és independentista, els polítics no la volen de cap manera, la independència. Aixó, ben segur, els serà molt dificil de comprendre als alemanys.
    • Icona del comentari de: Al xovinista i independentista espanyol a novembre 02, 2022 | 12:24
      Al xovinista i independentista espanyol novembre 02, 2022 | 12:24
      Segurament ets un independentista... espanyol. Els xovinistes espanyols sou molt pesats i recaragolats.
    • Icona del comentari de: Gonzalo a novembre 02, 2022 | 13:29
      Gonzalo novembre 02, 2022 | 13:29
      Todo el mundo está equivocado. Vosotros, los seres de luz, tenéis siempre la razón. Que raro es que todo el mundo os de la espalda! Herejes!
  14. Icona del comentari de: AIXO HEM DE FER a novembre 02, 2022 | 10:54
    AIXO HEM DE FER novembre 02, 2022 | 10:54
    Està clar que tard o d'hora s'hauran de tornar a juntar. Això o fer una llista apolítica només per declarar la independència. S'aixeca la DUI i es proposen eleccions una altre vegada, i aleshores que cada un hi vagi com vulgui.
    • Icona del comentari de: Si, company a novembre 02, 2022 | 15:18
      Si, company novembre 02, 2022 | 15:18
      Exacte. Per això, el que dius, és el que els "nostres partits" al servei del estado intenten evitar a canvi de sous borbònics. Ni amb tv3 ens ho faran oblidar. Ja cauran, ja.
    • Icona del comentari de: Aixecar la DUI? Desprès de 5 anys? a novembre 02, 2022 | 16:04
      Aixecar la DUI? Desprès de 5 anys? novembre 02, 2022 | 16:04
      Cap país te la reconeixerà. Vam perdre les simpaties i complicitats quan el batxiller foll la va suspendre en 8 segons i va fugir. Un ridícul que'ns sortirà molt car, hem de tornar a recuperar la credibilitat.
  15. Icona del comentari de: MHP a novembre 02, 2022 | 12:23
    MHP novembre 02, 2022 | 12:23
    Uns cracks els alemanys, jejejejeje. Això ja fa bastant de temps que ho savem. no fa falta que vinguin aquests il.luminats a explicar-ho. Efectivament, la divisió bé, bàsicament, pel repartiment de cadires i beneficis adjunts a les cadires, resum, a veure qui treu mes pasta. De moment, guanyen els de Juntsx3% (o mès, si es possa a tir). ERC teniu que espabilar.

Respon a Vaja, vaja Cancel·la les respostes

Comparteix

Icona de pantalla completa
Missing 'path' query parameter