Aragonès diu que ERC ha proposat a Junts uns mecanismes per blindar els acords

El vicepresident insisteix que la intenció dels republicans és governar en coalició tot i estar "preparats" per fer-ho en solitari

El vicepresident del Govern en funcions, Pere Aragonès, ha informat aquest dimecres que Esquerra Republicana ha fet una proposta a Junts per Catalunya per incloure en l’acord d’investidura mecanismes de coordinació per blindar els acords i evitar crisis entre els dos principals partits independentistes. En una entrevista al Matí de Catalunya Ràdio, ha insistit que la intenció dels republicans és governar en coalició amb JxCat, i ha tornat a obrir la porta a la CUP per entrar a la Generalitat. No obstant, ha dit que ERC està “preparada” per governar en solitari.

Cada dia que passa el cost de no formar Govern és més alt“, ha dit. En la mateixa entrevista ha assegurat que “esgotar el termini” per investir un president de la Generalitat “seria una irresponsabilitat”. Així doncs, ha assegurat que les dues formacions estan “treballant molt” i que “s’han fet moltes propostes” que en cap cas discuteixen “cadires i noms”, sinó “qüestions del programa de Govern”. Aragonès també ha explicat que fa uns dies va mantenir una conversa amb Carles Puigdemont i que la intenció és mantenir una “interlocució” amb el president a l’exili.

El vicepresident ha demanat “no gastar l’oportunitat del 52%“, en referència al resultat històric de vots independentistes de les eleccions del 14-F. Així doncs, ha insistit que al davant hi ha unes “urgències” relatives a la crisi sanitària i econòmica que s’han de resoldre aviat, i que és necessari formar Govern el més aviat possible per encarar-les. “Cal afrontar la reconstrucció del país”, ha afegit.

Comentaris

    Pel becari de elMón.cat 14/04/2021 7:08 pm
    M'has enviat un missatge de que el meu comentari s'havia dit bastant i no es publica. Per què no ho fas amb els nostrats corruptgents com Ramon que no deixa de vomitar el mateix?
    Lleialtat? 14/04/2021 7:05 pm
    Com Fuigpelmón?
      Maria 14/04/2021 7:57 pm
      Pesat!!! Mira a casa teva.
    ciutadà 14/04/2021 4:52 pm
    Un blindatge fet amb paper de fumar
    bs 14/04/2021 4:09 pm
    erñ botiflers i mentiders
    ciutadà 14/04/2021 2:59 pm
    Jo tampoc me'ls crec, Maria.
    ciutadà 14/04/2021 2:59 pm
    Jo tampoc me'ls crec, Maria.
    .... 14/04/2021 1:02 pm
    Es evident que els partits anomenats independentistes tenen una visió per aconseguir la independència diametralment oposada. Si el tema per formar govern està en el transfons de la independència, no té cap sentit que JxCat formi govern amb partits d'esquerres que sembla que només fan sortir el tema independència com eslògan o pura quimera irrealitzable. Tampoc sembla lògic que els catalans majoritàriament i durant dècades hagin votat la coalició de centredreta i de sobte i gracies a la tan desitjada independència ara calgui ser d'esquerres. La CUP deia "la independència de Cataluña serà d'esquerres o no serà". Doncs jo crec que " la independència serà transversal o no serà"
      Baldiret 14/04/2021 4:41 pm
      Aquest endiumenjat sortint de missa de dotze anirà a beneir el ram de bracet amb la CUP? Ah, vale!
    Ramon 14/04/2021 11:53 am
    En el fons, la indecència d'ERC d'aprofitar-se electoralment de la repromesa sociata de la puta taula de merda per, immediatament després acordar que res de posar-los en el compromís d'haver de complir-ho recorda moltíssim el que ja els va passar amb la promesa sociata d'un nou Estatut que ells l'"apoyarían". També llavors, la promesa era indecent, mera hipocresia oportunista per càlcul electoral (perquè ja prou que havíem vist durant 23 anys quin era l'interès real dels sociates per la millora, l'aprofundiment de l'autonomia). Però, ai las!, els resultats electorals del 2003 no van ser els esperats, a sobre Zapatero va arribar en tren a la Moncloa i de cop i volta aquella promesa ja era una nosa. Tant és així, que va ser la pròpia ERC, que va fer tot el possible perquè el nou Estatut fos una merda enganxada en un pal. Sobretot que no fos res que incomodés els sociates. Sobretot que no fos res que impedís als sociates de complir aquella promesa formal i que d'això se'n ressentís el tripartit. Sobretot que no es posés en perill aquell festival de menjadores. Igual que llavors, també ara els republicans són els primers interessats en no posar en evidència els sociates. Tot igual. Els sociates tornen a prometre en campanya i com que els resultats no van ser els esperats ERC són els primers a aigualir la promesa. Dos anys de coll. Quina barra. Quina indecència. Tant de bo, que sapiguem jugar les cartes fins deixar-los ben retratats com va saber fer-ho Artur Mas en aquella ocasió.
    151
    135
    Respon
      anselmo 14/04/2021 12:23 pm
      compte no et mosseguis la llengua que moriràs enverinat
    Puigdemont President legitim 14/04/2021 11:32 am
    Com molt be va dir el Dr. Mitjà, Aragones es com un escurçò. fals i gens de fiar
    64
    235
    Respon
      anselmo 14/04/2021 1:44 pm
      i tu ets de fiar ?
    Clara 14/04/2021 11:14 am
    L'autèntica reconstrucció del país només serà reeixida amb una presidencia intel·ligent, sàvia, capaç, dinàmica, noble de sentiments, moguda per la voluntat de servir Catalunya per damunt de la voluntat d'enriquir i ancorat el partit. Amb l'aspirantet que hi ha és tenen sobrades dades de que això no és dona. Tornar a votar, com una segona volta, amb la pandèmia més controlada pot afavorir la participació i donar més llum al futur dels catalans.
    150
    263
    Respon
      Estàs sonada? 14/04/2021 6:58 pm
      Ens hem desfet dels que portan 10 anys fent el contrari del que dius
    Ramon 14/04/2021 11:07 am
    Els sociates tenen la santíssima barra de tornar a prometre en campanya la immediatesa de "la taula de negociació" tan bon punt fetes les eleccions. I ERC i la CUP van i acorden que res d'exigir als sociates el compliment de la promesa. Que d'aqui a un parell d'anys si de cas ja en parlaríem. Es pot ser més indecent? Es pot ser més miserable? Es pot ser més traïdors? Jo diria que no. Que no es pot. Que això ja deu ser el màxim.
    36
    46
    Respon
    Facin govern i deixin de divagar 14/04/2021 10:40 am
    El problema és que JxCAT és un partit antidemocràtic que no admet que ha perdut les eleccions, i vol continuar tenint la paella pel mànec. Amb aquesta actitud provoca cansament, debilita l'independentisme, i posa pals a les rodes al Govern de la Generalitat.
    385
    200
    Respon
      :) 14/04/2021 1:08 pm
      Ostres quina presa tu. Sembla que necessitis que es formi govern per ocupar algun càrrec de la Gene. Però que no recordes que, per allò de la pandèmia, demanaven les eleccions pel maig?
      24
      60
      Respon
    Maria 14/04/2021 10:13 am
    No m'ho crec. Sou deslleials de mena.
    47
    56
    Respon
      Lleialtat? 14/04/2021 7:05 pm
      Com el que va suspendre la dui en segons i va fugir?
        Maria 14/04/2021 7:56 pm
        Sí. Per culpa del vicepresident mentider. Aquest tant lleial i que és déu per a vosaltres