Les vacances d’estiu són un bon moment per gaudir de la programació televisiva, passar temps al sofà amb la família i fer una mica de zàping entre les diverses propostes de continguts. En el cas de Televisió Espanyola han preparat una oferta d’estrenes que van des dels clàssics estiuencs fins programes ben animals i opcions d’humor que substituiran les emissions de La Revuelta.
Quines estrenes arriben a TVE aquest estiu?
Un dels clàssics de l’estiu és el conegut programa del Grand Prix. Ramón García ha tornat aquesta setmana a La 1, amb alguns canvis respecte a la darrera edició. Després d’una versió curta que es va emetre durant les vacances de Nadal, el concurs estiuenc torna a enfrontar diversos pobles del territori per aconseguir el gran premi. Enguany, s’hi sumen dues cares noves. Lalachus, la col·laboradora estrella de La Revuelta, i la periodista de RNE Ángela Fernández copresenten el Grand Prix, substituint l’streamer Cristinini. I quins pobles participen aquest 2025? Alagón, Celanova, Cubas de la Sagra, Herencia, Huelma, l’Arboç, l’Ollería, Peñaranda de Bracamonte, San Sebastián de la Gomera i Urduliz.

‘La Garita’, els substituts de ‘La Revuelta’
Aquest dijous 10 de juliol, David Broncano i l’equip de La Revuelta s’han acomiadat de l’audiència, però ja tenen uns substituts assegurats. J.J Vaquero i Álex Clavero seran els encarregats de controlar La Garita, la nova aposta per a l’access del prime time a La 1. Tots dos còmics es convertiran en vigilants de seguretat de les instal·lacions de RTVE durant l’estiu, amb la capacitat de tafanejar per l’arxiu audiovisual de la televisió espanyola. Aquest dilluns 14 de juliol s’estrenarà el primer programa a partir de les 21:40.

‘La Pirámide’, el nou concurs de les tardes
L’actriu Itziar Miranda, coneguda pel seu paper a Amar es para siempre serà l’encarregada de conduir La Pirámide, el nou concurs per a les tardes de La 1 que arribarà ben aviat. El format és una adaptació de l’original The 100.000$ Pyramid, en què els concursants hauran de completar un joc d’associació de paraules. Cada tarda tres concursants, escollits d’entre el públic i a l’atzar, intentaran sumar tots els encerts possibles amb l’ajuda d’un personatge conegut.

Les tres parelles hauran de superar diverses fases i només una podrà aconseguir el gran premi: 100.000 euros. Quins proves hauran de superar? La clau és associar paraules per poder endevinar una sèrie d’imatges, frases o paraules. Es tracta, a més a més, del debut d’Itziar Miranda com a presentadora, després d’haver-la vist pels platós de RTVE com a concursant de Masterchef Celebrity 9.
Chenoa estrena un programa ‘ben animal’
Després de presentar The Floor, un concurs de coneixement en què calia respondre el màxim nombre de paraules sobre una categoria en poc temps, Chenoa torna a la pantalla petita per conduir un format ben animal. Aquest dimarts 15 de juliol arriba Dog House, un programa que s’endinsarà dins un alberg amb un equip que es dedica a buscar una llar per a cada gos. Ben bé com el Cita bestial de 3Cat, la intenció del programa és donar visibilitat a l’adopció de gossos i organitza cites amb famílies, parelles o persones que busquen un company de vida.
El programa que ha emocionado a millones de personas llega a RTVE: @Chenoa nos transporta a un lugar especial donde ocurren pequeños milagros 🐾
— RTVE Comunicación y Participación (@RTVE_Com) July 9, 2025
🐕🦺GRAN ESTRENO de ‘Dog House’ el próximo martes, después de #LaGarita, en @La1_tve.https://t.co/eOZicsvMcf pic.twitter.com/CHsC0GB9y8
‘Algo que declarar?’, el programa de cites de Pablo Chiapella
A First Dates els hi ha sortit una competència dins la televisió pública espanyola. Pablo Chiapella serà l’encarregat de presentar Algo que declarar?, un dating show en què cada programa es descobriran tres candidats que volen trobat l’amor i nou pretendents que oferiran les seves maletes amb un secret personal. Què vol dir això? Els participants arribaran amb maletes de diverses formes, i cada una ocultarà un secret. Com més gran sigui la maleta, més important serà el secret.

Durant les rondes s’aniran revelant els secrets i el participant principal escollirà qui vol conèixer. Un cop es pren aquesta decisió, es revela el seu màxim secret, que si la persona escollida accepta, suposarà que podran guanyar el premi i anar-se’n de viatge per conèixer-se millor. “És un programa fantàstic per a l’estiu, amb tota la imatgeria d’aeroports, maletes, tripulació i persones amb ganes de viatjar, perquè al final, el premi és viatjar amb la teva parella ideal”, va apuntar la directora d’Entreteniment de RTVE durant la presentació del format. Tot plegat, una oferta diversa per omplir les hores de l’estiu amb continguts per als espectadors de RTVE.