Amaia Romero ha estat la protagonista d’una entrevista a La 2 que s’ha viralitzat ràpidament perquè ha demostrat tenir un talent ocult que ningú no coneixia. La guanyadora d’Operación Triunfo 2017 ha sorprès moltíssim en demostrar que té un coneixement molt alt -i surrealista- sobre la fisonomia dels peixos. El presentador, Marc Giró, l’ha posat a prova en un interrogatori que ha superat amb nota.
La idea era que esbrinés les espècies de peixos que li mostrava en unes fotografies ampliades en les quals només se’ls veien els ulls ampliats. Curiosament, l’artista ha esbrinat tres dels quatre peixos que li han mostrat i ha deixat tothom sense paraules. Com és que entén tant de peixos una noia que es dedica a la música? No ha sabut explicar-ho, encara que potser té a veure amb la confessió que feia poc abans: “Em menjo els ulls dels peixos sempre i ho tinc molt normalitzat perquè el meu pare també ho feia”.
Amaia Romero esbrina l’espècie del peix només amb una imatge dels ulls
La sorpresa era majúscula des del principi, quan iniciava el repte tot demostrant que el joc era fàcil per a ella: “Aquest primer crec que clarament és un llobarro“. Que ho tingués tan clar va meravellar la seva companya, l’actriu Macarena García: “Clarament diu”. En la segona prova, li mostraven una imatge en què es veia un ull molt borrós i això no va ser impediment perquè respongués bé: “És un rap, estic 100% segura. No hi ha cap peix que no sigui un rap que tingui aquest ull”.
El tercer no l’únic que ha fallat: “Aquest no el tinc tan clar, perquè és similar al del llobarro però més deforme. No és un turbot, això segur. No ho tinc clar”. Aquí ha fallat i s’ha mostrat enfadada amb si mateixa perquè no ha sabut que es tractava d’un bacallà: “Estava clar, quina ràbia…”, deia després. El quart, una espècia amb l’ull plorós, sí que ha sabut ràpidament de quin es tractava: “És un besuc”, afirmava mentre la resta no donava crèdit.
👀¡ESTO de Amaia (@amaiaromero) no nos lo esperábamos!🐟
— RTVE Play (@rtveplay) October 17, 2023
¡Qué divertida! ¡Qué talento! ¡Y qué bien lo pasamos contigo y con Maca en el #LateXou con Marc Giró! 💕
😻¡YA DISPONIBLE! 👇https://t.co/MNj8eaDqSa pic.twitter.com/ij6qf4kHqa
La cantant d’OT treu a la llum que té una fòbia estranya
Per una altra banda, l’Amaia també ha revelat en aquesta entrevista que té una fòbia des de petita que li ha anat accentuant en els últims anys. Sempre m’han fet molta ràbia els sons i cada vegada m’afecten més: “S’anomena misofonia. El so de mastegar, el d’una bossa de plàstic obrint-se al tren… No ho puc suportar. A mi fa que m’entri una ràbia cap a la persona molt forta. Quan vaig anar a veure La bella y la bestia al cinema vaig arribar a sortir de la sala perquè estava plorant per culpa dels sons de la gent. No podia veure la pel·lícula per culpa de la tos, per exemple. Jo sé que tinc un problema gran”.
¿Sabes lo que es la misofonía?
— La 2 (@la2_tve) October 16, 2023
Amaia (@amaiaromero) le cuenta a Marc Giró la extraña fobia que padece #LateXou
Sigue el programa en directo en https://t.co/FN46sh1Y4m pic.twitter.com/2KeBqVx5kS

Aquest problema es tracta d’una alteració neurològica que es presenta com una alta sensibilitat a un so concret, el que pateixen moltes més persones.