Les empreses catalanes es llancen al món dels ‘podcasts’

La Cambra de Comerç de Barcelona -amb la col·laboració del Departament de la Vicepresidència i de Polítiques Digitals i Territori- i Barcelona Activa llancen dues sèries de podcasts que estaran a l’abast de tothom amb l’objectiu de parlar d’economia, empresa, i tecnologia. Ambdues entitats han comunicat per separat la seva entrada en el món radiofònic de la mà de dues periodistes. En el cas de la sèrie de la Cambra, l’encarregada de dirigir els capítols serà Ariadna Oltra; i la cara visible i conductora del programa de Barcelona Activa serà la periodista Laia Corbella. Ambdós programes radiofònics es podran escoltar a través de la plataforma Spotify.

Pel que fa al podcast de la Cambra i la Generalitat constarà de sis episodis per donar a conèixer al conjunt del teixit productiu els avantatges que pot conferir la intel·ligència artificial als seus negocis i sector, i incentivar l’adopció de noves tecnologies i la inversió en R+D. En el cas del primer episodi, l’entrevistat ha estat Pere Anglada, director financer del Grup Bon Preu, qui ha detallat com l’ús de la intel·ligència artificial ha millorat la relació entre els clients i els supermercats.

Amb una durada d’aproximadament deu minuts, les càpsules radiofòniques acolliran cada setmana un nou sector on l’intel·ligència artificial ha comportat grans canvis en les maneres de fer, vendre i comercialitzar. Durant aquesta sèrie sonaran i segons ha explicat la Cambra de Comerç de Barcelona, sonaran noms com Xavier Castells, manager de Mitjans Propis i Departament Tècnic del RACC; o Xavier Villanova, gerent comercial de Tecnologia Zona Est de Prosegur.

Respecte al podcast de Barcelona Activa se’n saben poques coses, ja que l’agència de promoció econòmica de l’Ajuntament de Barcelona ha anunciat a través de les seves xarxes socials que el divendres vinent s’estrenarà el primer episodi de la mà de Corbella. Tot i això, Barcelona Activa ha afirmat que es parlarà d’emprenedoria, les funcions i tasques d’un emprenedor i “com trencar mites de la professió”. La sèrie tindrà una llargada de 12 capítols i “reunirà les veus més destacades del món de l’emprenedoria“, segons ha anunciat l’agència.

Nou comentari