Les campanades de TV3 han estat les més vistes a Catalunya per molta diferència. Dos 30 ha elaborat l’informe de les audiències de l’última nit de l’any, unes dades que demostren que els catalans han tornat a confiar en la seva televisió pública per començar el 2024. Aquest 31 de desembre, el 36,2% dels teleespectadors va menjar el raïm amb Laura Escanes i Miki Núñez en la retransmissió amb més competència de l’any. Això suposa una petita caiguda respecte a la mateixa retransmissió de l’any passat, quan van obtenir 6,9 punts més de share.
I qui s’ha quedat amb aquest tros del pastís? Antena 3 i Cristina Pedroche, la flamant guanyadora de la nit sobretot si observem les xifres de l’estat espanyol. A Catalunya, ella s’ha quedat en segon lloc però amb un repunt en les xifres: ha aconseguit el 26,5% de quota d’audiència, pràcticament tres punts més que l’any passat. La tercera posició del rànquing l’ocupa TVE, que ha atret l’atenció dels més clàssics amb un 13,7% que suposa només un punt menys que l’any anterior.
En @Dos30TV empezamos el año a pleno rendimiento 🥳 Ya puedes consultar todos los datos de #audiencias con nuestros informes
— Dos30′ (@Dos30TV) January 2, 2024
INFORME AÑO 2023 ➡️ https://t.co/etvWHSj207
INFORME CAMPANADAS ➡️ https://t.co/5ReCie0Lig
INFORME DICIEMBRE 2023 ➡️ https://t.co/gqZOJ3ban4 pic.twitter.com/usfunWbHwR

Cristina Pedroche torna a liderar les campanades a la televisió espanyola
A la televisió espanyola, com dèiem, la flamant guanyadora ha tornat a ser Antena 3 gràcies a l’efecte Pedroche. Si fem cas a les xifres de tot l’Estat, la cadena privada torna a liderar amb un espectacular 34,4% de share en el moment exacte de les dotze campanades. No és una bona notícia, però, que hagi reduït 4,6 punts respecte a la retransmissió de l’any passat. Han perdut fidels, potser per l’esgotament que comença a generar Cristina Pedroche i els seus vestits cada vegada més criticats.
No obstant això, encara tenen molt de marge perquè TVE, en segon lloc una altra vegada, ha obtingut només un 27%. Han augmentat nou dècimes si comparem aquest número amb el de l’any passat, però encara els queda molt per recuperar la primera posició.

En tercer lloc, torna a col·locar-se Telecinco amb unes campanades des de Sevilla amb Marta Flich i Jesús Calleja. Enguany han eliminat les campanades des de Cuatro per intentar centrar tots els esforços en la cadena gran, però ni tan sols així han obtingut un bon resultat. Es queden amb un 6,9% de share que demostra que hauran de fer molts més canvis si realment volen competir en aquesta lluita.