Peyu afrontarà la pròxima temporada un repte innovador a 3Cat. L’actor i humorista català estarà al capdavant de La Renaixença, un format que combina ràdio, vídeo i pòdcast en un programa diari, sent una de les produccions estipulades com a projecte transmèdia, és a dir, que es pot plantejar com a format híbrid tant per a la ràdio com el pòdcast i el vídeo. Un projecte que arribarà a 3Cat l’1 de setembre, després del comiat d’El búnquer i que en Peyu estrenarà separat de Jair Domínguez i Neus Rossell, els seus inseparables a Catalunya Ràdio.
‘La Renaixença’ ofereix una mirada des de l’humor a la llengua i el patrimoni
La Renaixença vol estirar la comunitat d’oients d’El búnquer amb un format de divulgació i humor. Un títol relacionat directament amb el moviment de la Catalunya del segle XIX, navegarà entre la llengua, el patrimoni i la creativitat del país a través de seccions, monòlegs, entrevistes i càpsules de ficció. Quins espais faran servir? Totalment tematitzat, l’escenari s’inspirarà en els cafès del segle XIX amb elements com rajoles hidràuliques, fusta noble, motllures clàssiques i micròfons a la vista. Una tertúlia de tota la vida amb un públic present distribuït en taules com si fossin clients d’aquest espai.
L’equip que acompanyarà en Peyu
Fa anys que en Peyu, Jair Domínguez i la Neus Rossell formen un gran tàndem a Catràdio. Aquesta nova temporada, el grup se separa després del comiat d’El búnquer per centrar-se en aquesta nova aventura. I qui acompanyarà en Peyu? Un equip format per cares i veus molt conegudes de la televisió catalana. Una actriu de Com si fos ahir forma part d’aquest equip, la Mercè Martínez. Al seu costat estarà el compositor Arnau Tordera, l’actor Fel Faixedas, el director Carles Xuriguera i l’humorista Àlex Vila. Cadascú conduirà una secció pròpia a través de la música, el teatre o la sàtira.

Nova temporada i nou programa
Seguint les petjades d’El búnquer -descobrint la història i les curiositats de Catalunya amb una visió humorística i propera-, La Renaixença proposarà un objecte quotidià, com pot ser una espardenya o un bolígraf, que serà el fil conductor. I quan començarà aquest nou projecte tan ambiciós? El pròxim 1 de setembre i es podrà sentir cada dia a Catràdio a partir de les 12:00.

Després, el programa estarà disponible en àudio i vídeo a la plataforma 3Cat, al 33 i al canal de YouTube de Catràdio. Abans, però, els seguidors d’El búnquer podran acomiadar-se del programa amb la gira de teatres arreu del país, El búnquer confidencial.