• Barcelona
  • Girona
  • Lleida
  • Tarragona
  • Tortosa
  • Mataró
  • Vic
  • Vilafranca del Penedès
  • Vilanova i la Geltrú
  • La Seu d'Urgell
  • Puigcerdà
  • Figueres
  • Gandesa
  • L'Hospitalet de Llobregat
  • Sant Carles de la Ràpita
  • Sant Cugat del Vallès
  • Terrassa
  • Sabadell
  • Granollers

Nou cas d’una empresa que menysté el català. En aquest cas ha sigut la coreana Samsung, o més ben dit, la seva filial espanyola, qui ha optat per fer fora del nou sistema operatiu d’Android, el 4.0 ICS, la versió en català. Aquest programari és responsabilitat de l’empresa Open Handset Alliance (encapçalada per Google), que tradueix i distribueix el seu producte als principals fabricants de productes informàtics i de telefonia mòbil.

Entre aquests fabricants s’hi troba Samsung. L’empresa, fins ara, havia ofert la versió en català del sistema operatiu com la majoria dels seus competidors. El canvi sobtat d’aquesta política va dur els gestors del web Ebre Android, especialitzat en aquest sistema, a exigir explicacions a la corporació sudcoreana. 

Samsung no ha tardat a contestar en una misiva en coreà (la queixa d’Ebre Android va ser redactada en aquest idioma) als responsables del web, com es veu a la fotografia de la notícia. L’empresa explica que “la incorporació o exclusió d’un idioma, depèn de cada país, en aquest cas, de Samsung Espanya”.

Per aquesta raó ja s’ha iniciat una campanya a les xarxes socials pressionant la filial estatal de l’empresa a ractificar. D’altres, més categòrics, proposen boicotejar-la.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa