Un accident múltiple aquesta matinada entre sis vehicles ha obligat a tallar diversos carrils de l’AP-7 a Tarragona en ambdós sentits de la marxa, segons ha informat el Servei Català de Trànsit. En concret, afecta a dos carrils en sentit Barcelona i un carril en sentit Amposta, la qual cosa provoca circulació intensa en aquest tram de la via amb diversos kilòmetres de retencions. Segons Trànsit també hi ha uns set kilòmetres de retencions a l’N-340 entre Tarragona i Altafulla. Les primeres informacions sobre l’accident apunten que no hi ha ferits de gravetat.
Pla de xoc contra els accidents a l’AP-7
Fa tot just dues setmanes que ha entrat en funcionament la prova pilot del sistema de reducció de la velocitat màxima a 100 km/h al tram de l’AP-7 entre Martorell i Gelida. La mesura forma part del pla de xoc del Servei Català de Trànsit per rebaixar la sinistralitat i els accidents mortals a l’autopista. De moment el límit de velocitat és només pels divendres a la tarda, els dissabtes al matí i els diumenges a la tarda. Durant aquestes hores, els camions hauran de circular per la dreta —sense poder avançar— en aquest tram de set kilòmetres.
“La funció d’aquestes mesures és mitigar l’impacte que està patint l’AP-7 amb l’increment de mobilitat”, ha reconegut el director de l’SCT, Ramon Lamiel. “I la mesura més innovadora és el límit de velocitat entre Martorell i Gelida. Hem triat aquest tram perquè és un dels més conflictius”. El primer dia de funcionament es van multar 61 vehicles en els més de 2.300 controls que es van fer a la zona.
El paquet de mesures de Trànsit per reduir els accidents a l’AP-7 té un pressupost de 14,3 milions d’euros per al període 2023-2025 i, entre altres mesures, preveu utilitzar drons per controlar en directe els punts més conflictius o instal·lar nous radars a l’autopista. Des de la desaparició dels peatges, el trànsit s’ha disparat un 26% a l’AP-7, la qual cosa s’ha convertit en un mal de cap per als responsables de trànsit per l’augment de les retencions i dels accidents.