L’avaria d’un comboi de la companyia francesa Ouigo que feia el trajecte des de Madrid a Barcelona ha provocat afectacions a gairebé 3.000 passatgers. El tren amb 1.015 viatgers a bord i destinació l’estació de Sants, sortia d’Atocha aquest divendres a les deu del matí, però un problema amb el tancament d’una porta ha provocat importants retards que han acabat afectant altres trajectes de la mateixa companyia. De fet, Ouigo s’ha vist obligada a cancel·lar dos trens més, un al migdia i l’altre a la tarda, que ha afectat 1.943 persones.
Una porta que no tancava bé, l’origen del caos a Ouigo
L’empresa francesa ha confirmat que l’origen del caos que s’ha viscut aquest dimecres a la ruta entre Barcelona i Madrid era una porta que no tancava bé en el comboi que havia de sortir al matí. La incidència ha anat ocasionant retards d’aquest tren i quan ha arribat a Saragossa ja acumulava una hora de retard. Finalment, els passatgers d’aquest viatge han acabat arribant a Barcelona, però ho han fet dividits en dues unitats i a les quatre de la tarda. Unes sis hores després d’haver sortit d’Atocha, quan el temps de trajecte habitual en aquesta ruta és de dues hores i mitja, màxim tres.

Davant d’aquesta situació, Ouigo ha anunciat que cancel·lava dos combois més. El primer havia de sortir a les 13.40 hores de Sants, feia la ruta de Barcelona a Madrid i hi viatjaven 970 persones; el segon, amb 973 usuaris havia de sortir a les 17.20 hores des de l’estació de Madrid. L’empresa ja ha confirmat que retornarà el 100% de l’import del bitllet a tots els passatgers afectats aquest divendres. En total, entre els usuaris dels tres trens afectats, són 2.958 les persones que podran reclamar aquest reemborsament.