El president de la Generalitat de Catalunya, Pere Aragonès, ha anunciat avui, dimecres 7 de juny, un acord amb el president de la regió Sud de França, Renaud Muselier, per aliar-se entre governs i marcar uns criteris comuns i compartits per afrontar la contaminació als principals ports de les dues regions. Ara per ara, aquesta unió significarà que les mesures seran iguals per al Port de Barcelona i el de Tarragona pel que fa a Catalunya, i el de Marsella, Niça i Toló pel que fa a la regió francesa.

El seu objectiu, però, no és quedar-se aquí, sinó estendre aquest pacte “a tota la Mediterrània”. En aquest sentit, Aragonès ha animat a la resta de països a remar junts per fer front a aquesta problemàtica que afecta més enllà de les fronteres catalanes: “Si cadascun de nosaltres batallem individualment no ens en sortirem: les operadores buscaran ports que siguin menys exigents”, subratlla. Amb aquest acord pretenen “fixar criteris” per evitar que la resta d’institucions portuàries “facin competència a la baixa”.

Ara bé, en aquests moments, els detalls de l’acord entre tots dos presidents no estan definits, només n’han determinat els objectius del rumb a seguir. Tots dos presidents coincideixen a dir que aquesta aliança és un “gran pas històric” per combatre una problemàtica que comparteixen tots dos territoris.

Un vaixell portacontenidors al Port de Barcelona / ACN
Un vaixell portacontenidors al Port de Barcelona / ACN

Lluita per la sostenibilitat

L’acord al qual han arribat avui el màxim representant de Catalunya i el president de la Regió Sud de França és un pas més en l’objectiu de maximitzar la sostenibilitat als ports de les principals ciutats del territori, unes zones per les quals conflueixen diàriament grans quantitats de vehicles, sigui de mercaderies o de transport de persones. En aquest sentit, també, el Port de Barcelona va fer un pas endavant fa poc menys d’una setmana i ha donat el tret de sortida a un pla pilot per proveir energia elèctrica als vaixells de la Terminal Ferri, una de les diverses terminals del port marítim de la capital catalana. Amb aquest canvi, el port de la ciutat comtal pretén que els vaixells que estiguin amarrats no consumeixin energia del motor, sinó que facin servir l’energia de la xarxa elèctrica general.

Més notícies
Notícia: Queixes per una pregunta “enganyosa” a la selectivitat: “La Berta existeix”
Comparteix
Els estudiants que es queixen de la pregunta "trampa" han marcat com a correcta l'afirmació que la Berta és un personatge real, però no és la que correspon en la correcció
Notícia: El PEN Català carrega contra Aliança Catalana per l’ús “partidista” d’una sociolingüista
Comparteix
Carme Junyent titlla Sílvia Orriols de "manipuladora i covarda" per fer servir la seva imatge
Notícia: El Meteocat implementarà dos nous avisos per forta calor a les nits
Comparteix
Les alertes faran que el Departament de Salut i Protecció Civil activi els seus serveis preventius per fer front a les fortes temperatures
Notícia: El Suprem fixa criteri i avala les rebaixes de penes pel ‘només sí és sí’
Comparteix
El ple de la Sala Penal ha rebutjat la majoria dels recursos que havien presentat el ministeri públic i els condemnats

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Farmacèutic de Llívia a juny 07, 2023 | 18:58
    Farmacèutic de Llívia juny 07, 2023 | 18:58
    … i de passada Pere, parleu del tractat dels pirineus, home ¡¡

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa