Missing 'path' query parameter

La consellera d’Acció Exterior, Meritxell Serret ha presentat aquest divendres a la delegació del Govern davant la UE a Brussel·les la campanya publicitària que ha llançat a tots els estats membres de la Unió Europea (UE) per defensar l’oficialitat del català a les institucions europees. La iniciativa consistirà en el desplegament d’anuncis –versionats en els 24 idiomes oficials de la UE– tant en la via pública com en els mitjans de comunicació dels 27 per fer arribar a la ciutadania els principals arguments a favor del reconeixement de la llengua.

L’objectiu del Govern amb aquesta iniciativa és fer arribar a l’opinió pública europea els principals “arguments a favor de l’oficialitat del català”, amb la mirada posada en dimarts, 24 d’octubre, quan tornarà a reunir-se el Consell d’Afers Generals de la Unió Europea amb el debat sobre l’oficialitat sobre la taula.

La campanya del Govern porta per lema ‘Si tots els idiomes són excepcions, que cap sigui una excepció a Europa’, i pretén “fer valdre la riquesa lingüística del continent”. “Amb aquesta campanya presentem a les altres llengües oficials de la Unió Europea, la que volem que sigui la següent: la catalana”, ha declarat Serret. “Volem que la ciutadania europea conegui la demanda d’oficialitat del català a Europa i la visqui en positiu amb empatia”, ha afegit.

La consellera d’Acció Exterior, Meritxell Serret, i el delegat del govern davant la UE, Ignasi Centelles, davant l’anunci que reclama l’oficialitat del català a la UE a la parada de metro de Schuman de Brussel·les/ ACN

Vídeos i anuncis en premsa i marquesines

L’element principal de la campanya són un conjunt de 24 vídeos -un per a cada llengua oficial de la UE- que el Govern ofereix a qualsevol persona o institució que vulgui utilitzar-lo. En ell, la Generalitat posa en relleu el valor i la singularitat de cada idioma, reivindicant la llengua com una manera més de recordar “casa”, i demana a les institucions europees el reconeixement del català.

També inclou la publicació d’un anunci a la premsa europea i en espais publicitaris i marquesines de la via pública. Tant els vídeos com el material gràfic dirigeixen els espectadors al web europaencatala.eu, un portal impulsat pel Govern on s’exposen els principals motius a favor de l’oficialitat del català.

Els primers anuncis s’han col·locat a les estacions de metro del barri europeu de Brussel·les, però també es podran veure als carrers de París, Estrasburg, Roma, Dublín o Berlín. Està previst que es publiquin anuncis a desenes de mitjans escrits de tot el continent, en països com Finlàndia (Helsingin Sanomat i Hufvudstadsbladet), Xipre (Reporter), Suècia (Svenska Dagbladet i Dagens Nyheter), Dinamarca (Politiken i Berlingske), Irlanda (The Irish Times), Polònia (Wprost), Bulgària (Vesti), la República Txeca (Lidové Noviny), Grècia (Protothema) o Portugal (Expresso i Público).

Més notícies
Notícia: La Fiscalia arxiva la denúncia per les crítiques a la infermera del “puto C1 de catalán”
Comparteix
El ministeri públic entén com a correcta la resposta de Salut en obrir-li un expedient i no renovar-li el contracte i no veu delicte d'odi en els missatges publicats a la xarxa
Notícia: Detenen un matrimoni a Cubelles per captació gihadista en xarxes socials
Comparteix
La parella detinguda en l'operatiu, que s'ha saldat amb dues detencions més, havia gravat vídeos on reclamava "vessar sang per recuperar Al-Àndalus"
Notícia: Ana Rosa Quintana dona detalls del seu estat de salut després del càncer
Comparteix
La periodista revela què és el més dur d'haver d'acudir a les revisions mèdiques
Notícia: El Govern avisa que hi ha pocs “avenços” en les negociacions d’investidura
Comparteix
Vilagrà reconeix que és una "negociació complexa" i que no poden anunciar "cap novetat"

Comparteix

Icona de pantalla completa
Missing 'path' query parameter