Missing 'path' query parameter

La diputada de la CUP al Parlament Laia Estrada ha lamentat aquest dimecres haver estat “vexada pel simple fet de parlar català en un bar de la platja Llarga de Tarragona. Estrada ha admès en un fil de Twitter que han anat al restaurant “desenes de vegades” i mai els hi havia passat res abans. Tot i això, ha anunciat que després de l’escena surrealista que han viscut amb el cambrer no tornarà a l’establiment.

Tot ha començat, segons el seu relat, quan el seu company ha demanat un entrepà i un refresc a l’establiment i que el cambrer “li ha exigit de males maneres que li parlés en espanyol”. “El meu company li ha dit (en castellà) que si no entenia el català només ho havia de dir d’entrada”, ha sostingut Estrada, encara que han “al·lucinat” perquè les anteriors vegades que havien anat a aquest bar els havien entès perfectament.

Segons explica la diputada anticapitalista, el cambrer s’ha envalentit i ha respost que “yo solo hablo español en todas partes”. Tot seguit, el seu company li ha preguntat si també parlaria en “español” si se’n va a treballar a Alemanya, però el treballador no ha respost i ha marxat cap a la cuina.

Laia Estrada, a més, denuncia que la resta de treballadors s’han afegit a la “gresca” sense haver vist “el que ha passat” i han acusat el seu company d’haver volgut “obligar el cambrer a parlar en català”. “Lluny de resoldre’s la situació amb una simple disculpa, encara posen més llenya al foc acusant el meu company d’haver parlat de males maneres, capgirant de forma barroera la realitat”, ha subratllat.

L’empresa es nega a signar la reclamació

La diputada ha posat una reclamació al càmping on hi ha l’establiment, encara que l’empresa “no ha volgut signar el full de queixa” i n’ha enviat una còpia a la Secretaria de Política Lingüística de la Generalitat. “La situació és tan lamentable que aquest és el pa de cada dia. No només es vulneren els nostres drets lingüístics sinó que a sobre se’ns acusa de provocar conflictes”, ha dit.

Més notícies
Notícia: Restableixen el servei de trens entre Vilanova i Garraf per les dues vies
Comparteix
La limitació de velocitat provoca retards de 15 minuts a l'R2 Sud, mitja i llarga distància
Notícia: Cursa dels partits pels llocs de segon nivell de la Mesa del Congrés
Comparteix
El PSOE i Sumar reclamen una vicepresidència i una secretaria cadascun mentre que Vox demana un lloc al PP
Notícia: Rovira diu a Sánchez que el compromís amb el català ja estava acordat
Comparteix
Sánchez ha dit que desplegarà l'ús del català a les institucions europees aprofitant la presidència espanyola de la UE com a gest per a Junts
Notícia: Yolanda Díaz diu que està negociant amb Junts “al màxim nivell”
Comparteix
La vicepresidenta en funcions es mostra positiva amb les negociacions a menys de 24 hores de la constitució del Congrés

Comentaris

  1. Icona del comentari de: RAMON A a agost 16, 2023 | 19:02
    RAMON A agost 16, 2023 | 19:02
    Els reculls i encara s envalentonen
  2. Icona del comentari de: Realitat a agost 16, 2023 | 19:07
    Realitat agost 16, 2023 | 19:07
    Tu tens el dret a que t'atenguin en català i ell te tot el dret a parlar en castellà, son les lleis. I si entrem en que tots els llocs de treball de cara al public han d'atendre en Català els empresaris et dirán que no hi ha gent suficient, i així es.
    • Icona del comentari de: Ricard a agost 17, 2023 | 11:43
      Ricard agost 17, 2023 | 11:43
      Vostè fa un comentari que no té res a veure amb els fets, (si es que vostè creu que els interpelats diuen la veritat). El cambrer ha exigit al client que parlés en una llengua determinada. A aquest pas un dia d'aquests un cambrer ens exigirà que parlem urdu, per exemple. I és que la "realitat" no té perquè fer acceptable el racisme dels castellans.
  3. Icona del comentari de: Sisplau a agost 16, 2023 | 19:09
    Sisplau agost 16, 2023 | 19:09
    Parlar en español no vol dir res, per que seria parlar en qualsevol llengua del territori español. Voleu dir en castellà, la llengua imposada.
  4. Icona del comentari de: Fora aquest restaurant a agost 16, 2023 | 19:19
    Fora aquest restaurant agost 16, 2023 | 19:19
    Doncs aquest restaurant las Salinas, si no el tenen en propietat i és de l'ajuntament, quan se'ls acabi el contracte que no el renovin, tota aquesta gent són uns maleducats i uns impresentables, que com uns gallerets i uns fanfarrons només els agrada xinxar, provocar i fer mal, que marxin cap a una altra contrada, que aquí no volem gent d'aquesta mena, gent burlesca i dolenta.
    • Icona del comentari de: Si al Congrés i a la UE es parla català, sr cambrer, al teu restaurant també. a agost 17, 2023 | 15:56
      Si al Congrés i a la UE es parla català, sr cambrer, al teu restaurant també. agost 17, 2023 | 15:56
      Són uns burros, incapaços d'aprendre català i es fan els superiors per amagar la seva inferioritat. Ei, sr. cambrer has entès què ha passat a Madrid? Se t'ha acabat exigir el castellà. AH pots anar-te·n a sud-Amèrica o a Castella i t'estalviaràs de fer un esforç que et deu ser impossible.
  5. Icona del comentari de: Varist a agost 16, 2023 | 19:25
    Varist agost 16, 2023 | 19:25
    Es crema i punt
    • Icona del comentari de: dues ost ben donades. a agost 16, 2023 | 19:55
      dues ost ben donades. agost 16, 2023 | 19:55
      quin lloc més infecte. Salmonelosis 100% assegurada.
  6. Icona del comentari de: JordiP a agost 16, 2023 | 19:34
    JordiP agost 16, 2023 | 19:34
    El cas és ignorar la Sacrosanta Consti que tant i tant sovint invoquen a tort i a dret. Però el seu odi a tot el que no sigui "la Espanya canyí" (toreros, flamenques, Real Madrit o tintorro) és estranger i, per tant, pertanyent a l'AntiEspanya i ha de ser maltractat. I si es tracta de catalans, amb més raó. Aquests no-integrats semblen tractar de provocar que els catalans els diguin "xarnegos", epítets que als darrers lustros només l'utilitzaven els xarnegos per a definir els xarnegos. En el fons, són uns desgraciats, si no no treballarien a la hostaleria en una guingueta de platja. Tothom sap que és el reducte dels més inútils i desqualificats dels obrers de més baix nivell. Amb aquests comportaments "que trenquen la convivència" només acabaran aconseguint que la meitat (o més) dels clients potencials no s'acostin al local. I aniran al carrer. Tant de bo. S'ho mereixen.
  7. Icona del comentari de: LoPep a agost 16, 2023 | 20:07
    LoPep agost 16, 2023 | 20:07
    Esborrat de la llista de llocs on anar.
    • Icona del comentari de: Prevaricador a agost 17, 2023 | 10:14
      Prevaricador agost 17, 2023 | 10:14
      Però heu vist la foto? A qui li ve de gust entrar en un lloc així?
  8. Icona del comentari de: Anònim a agost 16, 2023 | 20:11
    Anònim agost 16, 2023 | 20:11
    I ella li hauria d'haver contestat que ja ho fa, donat que segons la sacrosanta prostitució el català és una de les llengües de l'estat espanyol. De pas també li podia haver dit: l'espanyol no existeix, idiota
  9. Icona del comentari de: jop a agost 16, 2023 | 20:22
    jop agost 16, 2023 | 20:22
    Em passo mitja vida per España. Parlo sempre en español i amb molt de gust. Aquest cambrer que foti el camp de Catalunya, clar i ras. Clar i ras. Ja n'hi ha prou de pujadets.
    • Icona del comentari de: Hi parles a agost 17, 2023 | 02:26
      Hi parles agost 17, 2023 | 02:26
      En castellà, vols dir.
  10. Icona del comentari de: Pepet a agost 16, 2023 | 20:35
    Pepet agost 16, 2023 | 20:35
    Tinc molt clar que si un cambrer o una dependenta d'una botiga m'obliga a parlar en castellà, marxo de l'establiment i no hi torno més. Publicar una ressenya negativa a internet, ho acaba d'arrodonir tot.
    • Icona del comentari de: Guim a agost 17, 2023 | 05:55
      Guim agost 17, 2023 | 05:55
      Doncs et falta demanar el full de reclamacions i si no te'l volen donar trucar a la policia.
  11. Icona del comentari de: Tal com raja a agost 16, 2023 | 21:07
    Tal com raja agost 16, 2023 | 21:07
    A l'hora de pagar, digues que no entens l'espanyol. Veuràs que ràpid entèn el català.
  12. Icona del comentari de: T@M a agost 16, 2023 | 21:27
    T@M agost 16, 2023 | 21:27
    Segur que la carta ni estava en català. Si era així també poden posar una denúncia a consum per no tenir-la ja que és del tot obligatòria al territori. Di slguna vegada aneu a restaurants i no la tenen en català poseu una queixa i feu valer els nostres drets.
  13. Icona del comentari de: Vendetta a agost 16, 2023 | 23:24
    Vendetta agost 16, 2023 | 23:24
    Rebentali una ampolla al cap y veuras com apren el colon de merda
  14. Icona del comentari de: Guim a agost 17, 2023 | 05:53
    Guim agost 17, 2023 | 05:53
    Precisament el conflicte és la solució. Full de reclamacions i si no el volen donar trucar a la policía. Ep! i aquests bonistes de la CUP, ara que es fotin.
  15. Icona del comentari de: Doctor Strangelove a agost 17, 2023 | 08:15
    Doctor Strangelove agost 17, 2023 | 08:15
    Això és l'explicació d'una de les parts, i éssent una colla de comunistes i per tant dolents, diria que un no ha de fer gaire cas del que pugui dir aquesta antisistema hiperventilada amb tints totalitaris. Doc.
    • Icona del comentari de: A l'invident que és fa passar per doctor a agost 17, 2023 | 11:30
      A l'invident que és fa passar per doctor agost 17, 2023 | 11:30
      Ai pobre! Quan és que t'has quedat cec? Que nostro senyor, o santa Llúcia, o Helena de Troia, o qui pugui et retorni la vista. T'ho desitjo de tot cor.
    • Icona del comentari de: Ricard a agost 17, 2023 | 11:47
      Ricard agost 17, 2023 | 11:47
      Només el seu arrelat racisme castellà li permet fer el seu ufanós comentari.
  16. Icona del comentari de: Guaita-que-fan-ara a agost 17, 2023 | 09:04
    Guaita-que-fan-ara agost 17, 2023 | 09:04
    Són prou burros com per a venir amb exigències en un ofici de serveis com ser cambrer i voler imposar el pensament de Vox.
  17. Icona del comentari de: Jomateix a agost 17, 2023 | 11:20
    Jomateix agost 17, 2023 | 11:20
    El rotul está en ñordo.
  18. Icona del comentari de: Trc a agost 17, 2023 | 14:28
    Trc agost 17, 2023 | 14:28
    No enganyen a ningú. Només veient l'aspecte del local per fora i llegir el rètol pots endevinar qué hi trobaràs. A aquets llocs no cal anar-hi i t'estalvies el merdé.
  19. Icona del comentari de: El bastonaire de La Gleva. a agost 17, 2023 | 16:04
    El bastonaire de La Gleva. agost 17, 2023 | 16:04
    Mira, a mi em va passar el mateix al Bar Alameda d'Ulldecona, a la placa Sales i Ferrer, i vam posar una denuncia per discriminacio als Mossos. Naturalment com no som ni negres ni moros ni sudaques ni gitanos se l'han passada pel forat del cul.
  20. Icona del comentari de: Tururut-ginjola a agost 17, 2023 | 18:35
    Tururut-ginjola agost 17, 2023 | 18:35
    L'aspecte de barraca de la foto ens transporta als espaguetti-westerns espanyols dels anys 60's: puta misèria. Encara no l'ha tancat la conselleria de sanitat de l'Ajuntament?

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa
Missing 'path' query parameter