El Govern ha decidit començar, a la seva manera, el traspàs de Rodalies a la Generalitat. El vicepresident, Jordi Puigneró, ha anunciat aquest dimarts que el seu executiu ha decidit adjudicar a Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) la gestió del servei de Rodalies de Lleida a partir del 2024. D’aquesta manera, el Govern pretén expulsar Renfe d’aquesta part del territori català i iniciar un traspàs de facto. La intenció, segons ha explicat Puigneró, és que l’actual R12 es desdobli i passi a ser les RL3 i RL4, de manera que també pretenen que hi circulin mes trens.

Puigneró ha recordat que “aquesta legislatura ha de ser la del traspàs de Rodalies“, i és per això que ha emplaçat el govern espanyol a deixar de banda “els traspassos de fireta i de pa sucat amb oli” -en referència al traspàs del 2009, amb el qual el Govern va passar a controlar pràcticament només els horaris dels trens- i fer “un traspàs real i complert”. El vicepresident ha promès que durà aquesta qüestió a la mesa bilateral entre la Generalitat i la Moncloa per resoldre aspectes més tècnics però no de fons, com el conflicte polític. “La ciutadania no es mereix l’actual servei que està prestant Renfe a Catalunya“, ha etzibat.

El vicepresident ha explicat que la intenció del Govern de la Generalitat en aquesta operació per començar a expulsar Renfe de les vies ferroviàries catalanes és substituir els trens antics i incorporar noves unitats que siguin més “sostenibles” i que a bord tinguin servei de connexió a internet a través de xarxa wifi. El Govern calcula que el 2026 hi hagi més de 450.000 viatgers. És a dir, que espera que hi hagi un 55% més de demanda ferroviària que la que hi va haver el 2018, les darreres dades anteriors a la pandèmia del coronavirus.

Comentaris

    Jou Octubre 19, 2021 | 13:39
    Tan sols Lleida? al 2024? sembla fum, tot plegat. Si es fa, es fa de tot el servei, inclòs BCN, TGN I Girona.
    jg Octubre 19, 2021 | 14:02
    fora las forces de ocupacio el que no se consuela es porque no quiere
    On hi és la notícia? Octubre 19, 2021 | 14:36
    Això de canviar d'operador a Rodalies és una competència ja traspassada el 2009. No s'ha fet abans perquè a la Gene no li ha donat la gana.
      Al comentarista de la notícia extraviada Octubre 19, 2021 | 19:01
      L'únic traspàs acordat i complet des d'Espanya en matèria de ferrocarrils fou el del 1979 dels ferrocarrils de F.E.V.E. a la Generalitat de Catalunya, avui FGC. Ja et coneixem, pallús, ets dels que us agrada sempre embolicar la troca espanyola i que quan us convé Catalunya ho té tot traspassat i és un estat independent. Tip del xovinisme espanyol mofeta i burleta.
      @Al comentarista de la notícia extraviada, un altre tontet que parla per no callar Octubre 20, 2021 | 01:51
      Aquest comentari ja ha aparegut en aquest mitjà unes quantes vegades en diferents notícies sobre el traspàs de Rodalies i en boca d'uns quants o del mateix becari amb diferents noms. És una notícia falsa. FEVE mai ha operat a Catalunya, però sí a la Comunitat Valenciana; es va traspassar plenament el 1986 a la Generalitat Valenciana creant-se aquest mateix any els Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) per fer-se càrrec de la transferència.
      Corol·lari Octubre 20, 2021 | 02:07
      El 2004 el Govern Zapatero va acordar el traspàs gratuït de la línia Lleida / Pirineus - La Pobla de Segur (Rodalies Lleida RL1 i RL2) a la Generalitat, que es va fer efectiu a partir de l'1 de gener de 2005. Segons l'acord, la Generalitat va passar a ser propietària de tota la infraestructura des del quilòmetre 1,927 fins a la Pobla de Segur, amb dret a utilitzar la via des d'aquest mateix quilòmetre fins a l'estació Lleida / Pirineus. I això és el que pretén la Generalitat ara: que tots els traspassos siguin gratuïts per a ella.
    Gerard de sarria Octubre 19, 2021 | 15:15
    Oh... Quina noticia. Expulsà. Fantàstic. No ens cal ser lliures. L auyonomia, amb engyin ho aconsegueix tot i es mes inclusiva Va home va, llepats
      A en Gerard de Sarrià de Ter Octubre 19, 2021 | 19:04
      El teu comentari de falsa bandera no cola. Et recordo que si molts de catalans ho volem, entre tots aconseguirem fer efectiva la independència. Mentrestant hom fa el que creu convenient.
    L'OBSERVADOR ASTORAT Octubre 19, 2021 | 16:09
    FORA ELS "TRENS" D'OCUPACIÖ
    jordi Octubre 19, 2021 | 16:55
    I les terres de l'Ebre QUE ?.
    Tano. Octubre 19, 2021 | 18:21
    Fora Renfe d'una vegada per totes.
    Anònim Octubre 19, 2021 | 19:09
    Tot un èxit! jua, jua...
      Escuat Octubre 19, 2021 | 21:50
      Cua, cua... portes la cua entre cames.
    David Octubre 19, 2021 | 20:38
    La taula bilateral no era per parlar de la independència? Ja la volen aigualir?
    Ineptos al mando Octubre 19, 2021 | 22:14
    Que inepto. Va, si queréis una cortina de humo, lo de Renfe es tema antiguo, y total, como lo llevais ahora es una mierda. ¿ Tenéis miedo de hacer una enquesta o qué?
    Martí Octubre 19, 2021 | 23:36
    ven fet!
      Ven fet Octubre 20, 2021 | 10:30
      Aprende a escribir corretamente.
    toni Octubre 20, 2021 | 05:50
    I tot aquest " postureo " fum, del Puigneró per marcar territori-paquet del mon convergent, i a horas d'ara tene que " demanar permís de genolls al Estado de Madrid ". Quins collons de fum-notícia.
    MHP Octubre 20, 2021 | 08:10
    Això de rodalies serà com el satèl·lit Anxaneta, "un gran benefici pel pais", o per les butxaques d'alguns? Anxaneta = 16 M de euros i de que ha servit?

Nou comentari