El Món - Notícies i actualitat d'última hora en Català
“Em van perseguir amb pals”: professors d’institut al límit per alumnes agressius

La Dolors –nom fictici– no pot fer la seva feina sense tenir por. És professora d’institut per vocació, però el que no hauria imaginat mai és que el seu ofici somiat es convertiria de cop en un malson. Explica que pateix maltractament per part d’alumnes, d’amics d’alumnes –que ni tan sols són del centre on treballa– i, per altres raons, d’alguns companys. Això fa que a vegades la segueixin pel carrer, la increpin, li facin fotos i es presentin a casa seva, tot i que viu en un altre municipi. 

L’agressivitat de determinats alumnes, afegida a tensions internes que manté amb la direcció del centre, fa que en cap moment s’hagi sentit protegida. Ni pels companys ni per la policia, tot i que assegura que ho ha intentat amb els Mossos d’Esquadra i amb la Guàrdia Civil. Cada cop que un grup d’alumnes la segueix, la insulta i l’amenaça se sent atemorida, perquè diu que saben on viu i li deixen objectes per burlar-se d’ella al seu domicili. Sobre la manca de suport al centre, creu que la direcció preferiria que agafés la baixa, o fins i tot que plegués, per poder incidir en la tria d’un altre professor a partir de demanar un perfil concret. I es queixa que li assignen una gran quantitat d’alumnes amb dificultats de conducta que busquen barallar-se sense motiu.

La punta de l’iceberg: “Faig el que em surt del cony”

Aquest no és únic. El Miquel, un professor de Barcelona, també ha patit vexacions a classe i viu aquesta situació com “la tònica general a l’ensenyament”. Fa 19 anys que fa classes i pateix faltes de respecte dels alumnes, però no cal remuntar-se tan lluny. Aquest mateix any ja ha hagut d’enfrontar situacions complicades, com ara que un alumne es negués a llegir en veu alta i digués que “ho farà ta puta mare” o que una noia que menjava a classe li etzibés que ella fa “el que li surt del cony a classe”

També ha rebut insults greus com “fill de puta”, “pesat de merda” i cops pels passadissos. Lamenta que les notes internes amb les incidències que els professors poden fer constar quan passen aquestes situacions no serveixen de res perquè els alumnes “acostumen a sortir-ne impunes”. “Poses una incidència per aquests insults i fins i tot et criden a direcció i et renyen”, critica. Aquest professor critica el que considera “paternalisme i bonisme” de les direccions i els psicopedagogs, que “justifiquen el comportament dels alumnes pel seu patiment”. El Miquel creu que aquesta posició dels responsables de centres es tradueix en la pèrdua del valor de l’esforç i en la transmissió de missatges perniciosos com que la felicitat és fer el que un vol en cada moment. 

“Menja’m la polla”

La percepció del Miquel la té també un altre professor de Santa Coloma de Gramenet que vol mantenir-se en l’anonimat. A classe, ha hagut de sentir insults i frases grolleres i desafiants, com ara “menja’m la polla”, i fins i tot ha patit un intent d’agressió a les portes de l’institut. “Vaig defensar un alumne a les portes de l’institut perquè li volien pegar i ens van perseguir als dos amb pals i tirant-nos pedres. Ens vam refugiar en un bar”, explica. 

També va haver de reduir un alumne al pati perquè volia pegar un altre estudiant i va acabar recorrent a la Fiscalia de Menors perquè s’havia creat una “pseudobanda” a l’institut. “El suport de la conselleria és zero. De fet, a Catalunya si ets interí no ets considerat agent de l’autoritat, mentre que a altres comunitats sí. Això fa que si t’ataquen es jutgi com una cosa menys greu que si tinguéssim aquesta categoria”, critica. 

Aquest professor denuncia que la impunitat, per als alumnes menors de 14 anys, és “salvatge” i això els converteix en “intocables”. A la pràctica, això es tradueix en una manca total de respecte a l’autoritat. “La gent no té respecte perquè sí, té por a les conseqüències i, com que fa anys que no n’hi ha cap, se senten impunes”, explica abans de preguntar-se quin respecte poden tenir per ningú si poden fer el que vulguin sense por de res. 

Coincideix amb el seu company en el fet que cada cop hi ha més dificultats per registrar incidències sobre els alumnes i avisa que “la falta de respecte és una tònica generalitzada”. De fet, el problema ja sobrepassa els últims cursos d’ESO –on sovint hi ha alumnes que no tenen gens d’interès per estudiar perquè encara estan en els estudis obligatoris– i ha arribat també al batxillerat, que “ja comença a ser un aparca-ninis, quan haurien de ser expulsats a la mínima falta de respecte perquè és un ensenyament no obligatori i no pots molestar els qui sí que volen estudiar”, conclou. 

Un professor en una aula / Pixabay
Un professor en una aula. Tot i que la feina els agrada, molts docents agafen la baixa a causa de les hostilitats d’alumnes / Pixabay

Alguns professors no tenen més remei que agafar la baixa

La Dolors no vol agafar una baixa perquè seria “donar-los el que volen” als que l’assetgen, però altres professors no tenen més remei que fer-ho per la seva salut mental. “Ja no puc més. Després d’un incident on vaig haver d’enfrontar-me a escarnis, mofes i maltractament verbal vaig comprovar la falta d’humanitat de la direcció i vaig decidir demanar la baixa”, explica una afectada. Aquesta professora ha passat mesos d’insomni i ansietat pels insults i mofes que ha rebut a classe, fins al punt de deixar momentàniament la seva feina. 

“De la salut mental dels docents no se’n parla i crec que no podré arribar a l’edat de la jubilació si tot va per aquest camí”, diu molt preocupada. Se sent maltractada pels alumnes i sense cap autoritat: “Creuen que som els seus servidors i cada cop va a pitjor”. “L’administració no té cap intenció de posar mesures, només parlen d’innovació i de noves tecnologies i la situació comença a ser insostenible”, denuncia. En aquest sentit, diu que les hores de projectes són “un desgavell” i una “presa de pèl absoluta”. “Els nens no saben ni llegir, no tenen cap mena de comprensió lectora”, conclou.

Les sancions que no s’apliquen: l’avís dels experts

L’expert en pedagogia Jordi Perales creu que hi ha diversos factors a tenir en compte en els alumnes que tenen aquests comportaments. “La pandèmia ha afectat la salut mental dels adolescents i aquests comportaments a les aules podrien venir produïts per això. També s’ha de tenir en compte si hi ha alguna qüestió de salut que afecti l’alumne i condueixi a aquestes situacions”, explica. En aquest cas, si el comportament de l’alumne es deu a un trastorn mental l’incident seria considerat un “accident laboral”. 

En cas que l’agressió no tingui res a veure amb un problema de salut mental, explica, ha de tenir conseqüències en forma de sancions. “És un problema real i greu que les sancions no s’apliquin quan no hi ha una qüestió mèdica darrere. El Departament intenta amagar aquest problema i buscar responsabilitats en el professorat”, explica. 

Aquesta manca de conseqüències per als alumnes acaba comportant un “problema de límits”. “La llei ja estableix sancions, com ara la suspensió del dret a participar en extraescolars, a assistir al centre durant tres mesos o la inhabilitació per estudiar en aquell centre. El problema és que no s’apliquen”, constata. “Com la norma no s’aplica els alumnes senten que són impunes i es produeix una desautorització del professorat”, afegeix. 

El primer pas per contenir aquesta onada de casos d’agressions a professors, assenyala Perales, és fer complir les lleis que ja contemplen càstigs a aquests comportaments. 

Més notícies
Alumnes entrant a l'escola / EP
Educació compartirà les dades d’abandonament escolar amb els municipis
Notícia: Educació compartirà les dades d’abandonament escolar amb els municipis
Comparteix
L'objectiu és reduir l'abandonament escolar prematur -que a Catalunya és del 16,9%- com a mínim fins al 9%, l'objectiu de la Unió Europea per al 2030
La secretària general d'Educació, Patrícia Gomà, atén els mitjans | ACN
Educació consolida l’avançament escolar i confirma les tardes lectives
Notícia: Educació consolida l’avançament escolar i confirma les tardes lectives
Comparteix
El Departament concretarà la data d'inici "més idònia" un cop ho hagi tractat amb la mesa sindical
Bernat Pèlach, portaveu de La Intersindical Educació / Mireia Comas
Bernat Pèlach: “Si no som independents mai tindrem els recursos que calen per a educació”
Entrevista: Bernat Pèlach: “Si no som independents mai tindrem els recursos que calen per a educació”
Comparteix
ENTREVISTA al portaveu de la Intersindical Educació a dos dies de les eleccions sindicals que han marcat el conflicte amb la conselleria
Un grup de nois de 4art d'ESO de l'institut posen missatges a les bessones / Quico Sallés
Educació investiga ara per què no es va detectar l’assetjament a les bessones
Notícia: Educació investiga ara per què no es va detectar l’assetjament a les bessones
Comparteix
L'avi de les germanes diu que les cartes confirmen que els companys els feien la vida impossible

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Calen canvis a març 24, 2023 | 22:40
    Calen canvis març 24, 2023 | 22:40
    Fer classe a uns institut s'ha tornat una feina inviable. S'han de fer classes per nivells i s'ha d'acabar amb el sistema actual, que no funciona. Els alumnes que volen treballar se'ls ha de protegir de la xusma.
    • Icona del comentari de: Gerard a març 25, 2023 | 11:39
      Gerard març 25, 2023 | 11:39
      Ok però... Qui es farà càrrec (a l'institut) de la "xusma"? Jo no.
  2. Icona del comentari de: fat boy a març 25, 2023 | 00:17
    fat boy març 25, 2023 | 00:17
    El problema principal es que, pobrets, no tinguin fracas escolar.
  3. Icona del comentari de: Solc a març 25, 2023 | 00:28
    Solc març 25, 2023 | 00:28
    Malauradament, una realitat amagada que és com un corc que s'estén sense control. Quin paper més galdós fan les direccions i l'administració.
  4. Icona del comentari de: Realitat PREOCUPANT a març 25, 2023 | 00:54
    Realitat PREOCUPANT març 25, 2023 | 00:54
    Srs Professors, si no podeu gestionar, denunciar, les amanases de alumnes, es que no serviu per res, o sou uns covards, o uns ineptes, no podeu fer aquesta feina, si es tan facil fer vos abaixar el cap.
    • Icona del comentari de: Els instituts són un manicomi a març 25, 2023 | 09:46
      Els instituts són un manicomi març 25, 2023 | 09:46
      Els menors estan protegits, i els petits delinqüents ho saben perfectament i ho utilitzen. Tenen clar que el que pot tenir problemes greus és el professor i no ell. Boicotejar una classe és fàcil, amb el disseny actual i amb la fauna que hi ha.
    • Icona del comentari de: Un docent qualsevol a març 25, 2023 | 09:52
      Un docent qualsevol març 25, 2023 | 09:52
      Vostè no sap el que diu.
    • Icona del comentari de: Joan de Sant Andreu a març 25, 2023 | 10:44
      Joan de Sant Andreu març 25, 2023 | 10:44
      Això ho dius des d'una visió de fets observats? com a pare o mare d'un d aquests angelets pertubadors? O parles sense coneixement? Pretens que un professor faci el que molts pares no saben o no poden fer i són responsables de tenir fills asilvestrats?
    • Icona del comentari de: Gerard a març 25, 2023 | 11:40
      Gerard març 25, 2023 | 11:40
      "Amanases"???? Segur que vostè té l'ESO
    • Icona del comentari de: Realitat a març 25, 2023 | 13:03
      Realitat març 25, 2023 | 13:03
      Abans hi havia la formació professional i el Batxillerat diferenciats, i tot era molt més operatiu i amb uns resultats molt millors. Amb la introducció de l'ESO i els discursos "pedagògics" tipus parida mental, es va crear un caos que és impossible de resoldre.
    • Icona del comentari de: Toni a març 25, 2023 | 16:29
      Toni març 25, 2023 | 16:29
      Sr.(?) Realitat Preocupant, que vostè no sàpiga escriure sense faltes ja indica la seva capacitat per opinar. Treguin del sistema tots els psicopedagogs i els ignorants com vostè, destitueixin els vividors del sistema. Donin mitjans i autoritat per expulsar la xusma definitivament del sistema (Serveis socials, ja teniu feina!) i plantegeu-vos la possibilitat d'ensenyar incentivant l'esforç i els coneixements perquè desaparegui la invasió de papanates i pocavergonyes que opinen de tot i no saben ni escriure.
    • Icona del comentari de: Professor jubilat a març 26, 2023 | 15:04
      Professor jubilat març 26, 2023 | 15:04
      Pel que diuen aquí i pel que sé, els mestres denuncien a les direccions i al Departament, tan els uns com els altres no fan res, en realitat no poden fer res. Una manera, gens recomanable, és pagar a un grup que es dedica a donar pallisses perquè escarmenti ben fort a aquests mal educats
    • Icona del comentari de: Mà de ferro a març 29, 2023 | 06:37
      Mà de ferro març 29, 2023 | 06:37
      Tu ets un grandíssim fill de puta, que no té ni puta idea del que viuen els professors. Si tens pebrots fote-t'hi tu a fer classe en una aula de secundària, pallasso dels collons!
  5. Icona del comentari de: Sabi a març 25, 2023 | 02:12
    Sabi març 25, 2023 | 02:12
    Va venga dieu nos a quins municipis pasa aixó, atreviu vos. El bonisme també us afecta a vosaltres.
  6. Icona del comentari de: Kiko a març 25, 2023 | 03:57
    Kiko març 25, 2023 | 03:57
    Seria interessant saber si aixo be d'un col.lectiu en concret o no pero imagino esta prohibit dir-ho.
    • Icona del comentari de: Catalunya terra de covards a març 25, 2023 | 10:19
      Catalunya terra de covards març 25, 2023 | 10:19
      El sistema educatiu de l'estat espanyol és dels pitjors d'Europa. La societat catalana prefereix aquest sistema degradat, de baix nivell, i inútil. La majoria de catalans són covards i no volen tenir un estat propi on faci de l'educació i la ciència el pilar fonamental de la seva economia i futur. Catalunya i els catalans, es mereixen el que escullen: ser una col·lònia de l'estat espanyol i sotmès a les seves lleis d'explotació, robatori econòmic i cultural, i mediocritat
    • Icona del comentari de: Un col·lectiu en especial a març 25, 2023 | 10:49
      Un col·lectiu en especial març 25, 2023 | 10:49
      Segur que els casos més greus estan relacionats amb nens de famílies no integrades, desestructurades i amb valors allunyats dels tradicionals de la societat catalana. Tanmateix hi ha un component de pèrdua i estigmatització de l'autoritat, l'esforç i l'estudi que és generalitzat i afecta fins i tot els millors estudiants. I això és imputable a un col·lectiu, sí, el dels pedagogs modernets, psicopedagogs i tot aquest desastre que emana dels cretins del departament d'educació. Els estudiants creixen convençuts que tot són drets, que el professor és un igual, que si no els agrada la matèria ja no han de fer cap esforç i que tot es resol amb pressió de grup, associacions coactives d'estudiants, i atacs continus contra el professor que intenta fer la feina bé i no els aprova i permet tot el que exigeixen.
  7. Icona del comentari de: la mare del talp a març 25, 2023 | 05:58
    la mare del talp març 25, 2023 | 05:58
    Mentre no hi hagi conseqüències pels progenitors i/o tutors legals d'aquesta mini xusama, l'abús seguirà augmentant.
  8. Icona del comentari de: Gerard a març 25, 2023 | 07:16
    Gerard març 25, 2023 | 07:16
    Res que no sàpiga cap professor/a (que no "mestre/a") del nostre país... I, per descomptat: per molt que s'intenti parlar, res es farà. Perquè els professionals de l'ensenyament som l'ase dels cops. Potser alguna cosa està canviant, perquè ja ningú vol ser professor i la majoria de baixes queden sense cobrir... Al capdavall, és el que s'ha sembrat: fer de l'ensenyament un "abocador de vocacions". És a dir (per si no ho heu entès): el lloc on anem a parar aquells titulats universitaris preparats però que no podem trobar feina més o.menys ben pagada a d'altres llocs (arquitectes, enginyers, biòlegs, sociòlegs, politòlegs, historiadors...). A mesura que les condicions empitjoren i empitjoren... deixa de ser un "refugi" passatger segur i la gent prefereix fotre el camp. La Conselleria (i la societat en general) encantada: al capdavall, l'ensenyament serveix ja només de guarda-nens. Una cosa per a la qual no caldria una titulació superior
  9. Icona del comentari de: Guim a març 25, 2023 | 07:58
    Guim març 25, 2023 | 07:58
    Això té una fàcil solució, almenys pels catalans. Si fan dues línies lingüístiques separades, ben separades, una catalana i altra castellana, segur que una de les dues es trauria del damunt aquest lumpen. Endevineu quina?
    • Icona del comentari de: Joan de Sant Andreu a març 25, 2023 | 10:51
      Joan de Sant Andreu març 25, 2023 | 10:51
      D'aquesta manera no s'aconsegueix rés bo i es generen problemes nous que no haurien de generar-se. De pomes bones i dolentes hi ha a tots els cabassos.
      • Icona del comentari de: No fotem amb l'igualitarisme a març 25, 2023 | 14:20
        No fotem amb l'igualitarisme març 25, 2023 | 14:20
        Potser sí, però de ben segur que les proporcions no són ni de bon tros equiparables.
        • Icona del comentari de: fat boy a març 25, 2023 | 21:31
          fat boy març 25, 2023 | 21:31
          Els percentatges serien probablement semblants als del interns de Can Brians.
  10. Icona del comentari de: adolf a març 25, 2023 | 08:19
    adolf març 25, 2023 | 08:19
    Aquesta situació segur que es responsablitat dels Governs i molts sectors de la societat però jo tinc la percepció que àmplis de sectors del profesorat també son responsables . Tot seguit que van poder van desmuntar un sistema educatiu basat en l'autoritat, ordre i disciplina, també uns valors de moral i ètica que si be tenia una component religiosa no ha estat substituit, han entés malament el progresisme.
    • Icona del comentari de: Un docent qualsevol a març 25, 2023 | 09:56
      Un docent qualsevol març 25, 2023 | 09:56
      Els canvis els decideixen els polítics, aconsellats aquestes últimes dècades per pedagogs que no han trepitjat mai l'aula. Els professors MAI han tingut ocasió d'opinar i fa anys que denunciem la baixada de qualitat i la creixent dificultat per mantenir un ordre mínim a les aules. A Catalunya la conselleria ha estat gairebé sempre en mans d'ERC, tot i que el problema és comú a molts altres països.
  11. Icona del comentari de: SR. MEU a març 25, 2023 | 08:52
    SR. MEU març 25, 2023 | 08:52
    Els van perseguir amb BASTONS. Els pals sempre estan clavats, com els de telèfon.
    • Icona del comentari de: fat boy a març 25, 2023 | 13:26
      fat boy març 25, 2023 | 13:26
      Aixo no es veritat, setciencies. Tu si que ets un bon pal.
  12. Icona del comentari de: Joan de Sant Andreu a març 25, 2023 | 09:07
    Joan de Sant Andreu març 25, 2023 | 09:07
    La Direcció dels centres és un factor clau en aquest problema. Aquests Reis de Taifes només valoren el seu tro i no volen problemes ni menys amb les families; tampoc volen donar peu a que la Inspecció s'scosti al Centre i pugui comprobar les barbaritats que es fan, com segregar nens i nenes atenen a la seva capacitat d'aprenentatge, fent-los pensar que són els tontos del centre; o agrupant als disruptius junts i deixar-los al càrrec del professor que no combrega amb les maneres de fer del Director.
    • Icona del comentari de: No ho crec pas a març 25, 2023 | 10:38
      No ho crec pas març 25, 2023 | 10:38
      Dubto que facin això, però si ho fessin jo els aplaudiria. Ja n'hi ha prou que els que valen hagin de carregar des de petits la motxilla social i asocial generada pels polítics i vividors legislatius.
  13. Icona del comentari de: Anònim a març 25, 2023 | 09:58
    Anònim març 25, 2023 | 09:58
    Aquests alumnes el dia de demà s'incorporaran a la vida com adults i quedarà una societat d'allò més maca.
    • Icona del comentari de: Anònim a març 25, 2023 | 15:45
      Anònim març 25, 2023 | 15:45
      Doncs miri, això és precisament el que ens espera.
  14. Icona del comentari de: Docent i fart a març 25, 2023 | 10:07
    Docent i fart març 25, 2023 | 10:07
    Algunes puntualitzacions: 1) Els professors funcionaris també som víctimes de les males maneres dels alumnes i en sóc testimoni. De fet, els alumnes no saben qui és interí i qui és funcionari i li fan la vida impossible a tothom. 2) La gent demana que els professors defensin i ajudin als alumnes que pateixen assetjament i al mateix temps, treuen tota autoritat als docents. Com pretenen que un professor que no pot ni defensar-se ell, pugui ser un referent per tal que els alumnes víctimes d'assetjament hi confiïn? Això acabarà amb un munt de nens amb pànic d'anar a classe. 3) És tabú dir-ho, però resulta que tots els recursos van a beques, ajuts de material, etc a immigrants, molts dels quals (per descomptat, no tots) són els més problemàtics. No hi ha cap ajuda per nens que voldrien estudiar, són treballadors i educats, però no poden avançar. Ni per víctimes d'assetjament. Tota inversió va sempre allà mateix. 4) La gent no sap que les sancions famoses són una estupidesa, perquè com a màxim són cinc dies d'expulsió i això sí és una falta greu, com agressió física a un company o un professor. Si un professor s'hi tornés, quan l'estan agredint, ell sí que pot patir una suspensió de feina i sou. Està totalment prohibit.
  15. Icona del comentari de: JordiP a març 25, 2023 | 11:25
    JordiP març 25, 2023 | 11:25
    Tot va començar amb la defenestració de la imatge presidencial del profe quan els hi van treure les tarimes. Baixar el profe al nivell dels alumnes va ser fatal. I el tuteig i el compadrisme no van venir perquè sí. Molts profes van contribuir a aquesta pèrdua de categoria assumint el paper de col·legui, parlant en cheli i barrejant-se xabacanament amb els nanos. El respecte degut al mestre se'l van deixar a casa. Un altre important factor de desmadre va ser l'ànsia de les autoritats d'ensenyament en rebaixar el nombre de suspensos. He conegut profes de ESO que asseguraven que els alumnes actuals no passarien el nivell dels exàmens de l'any precedent. I així cada any. Ells mateixos són els principals protagonismes del deteriorament de la seva figura en la societat. Segurament aquesta xacra és irreversible.
  16. Icona del comentari de: Rousseaunisme barat a març 25, 2023 | 14:23
    Rousseaunisme barat març 25, 2023 | 14:23
    Impera la màxima que els nens mai poden ser dolents per naturalesa, sempre "pateixen" problemes que cal ajudar-los a superar, malmetent, si cal, la resta d'alumnes i tota l'educació en general.
    • Icona del comentari de: Anònim a març 25, 2023 | 15:55
      Anònim març 25, 2023 | 15:55
      Aquests psicòlegs i psicopedagogs parteixen d'una ideologia, una creença, com si fos una religió. No permeten qüestionaments, no fan autocrítica, no revisen si les seves afirmacions donen resultats o s'ha de canviar el paradigma, si surt malament és perquè "no s'ha aplicat bé" No creure en les seves teories (que no tenen cap fonament científic), és considerat una mena d'heretgia, que comporta pena de ser titllat de professor franquista o curt, o que no vol evolucionar. Per descomptat, aquesta gent mai fa classe a l'aula amb grups sencers, això sí trepitgen un institut.
      • Icona del comentari de: Joan de Sant Andreu a març 25, 2023 | 18:45
        Joan de Sant Andreu març 25, 2023 | 18:45
        Conneixes les feines dels psicopedagogs? Saps que si veus un psicoleg en una plaça d'orientador educatiu a un Institut és perque a Catalunya tot si val? Com posar professors de matemàtiques sense idea de pedagogia ni vocació d'ensenyar. Malgrat s assemblin no fan el mateix.
      • Icona del comentari de: Molta experiència en aquest món a març 25, 2023 | 22:34
        Molta experiència en aquest món març 25, 2023 | 22:34
        Totalment d'acord. Que el Sr. Conseller Cambray trepitgi les aules i vegi les classes en quines condicions es poden fer. A veure si tal com tenim les ràtios amb els nens educats com uns tirans que van creixent, I els mestres sense cap mena d'autoritat ni suport institucional... Així no anem bé
  17. Icona del comentari de: Una que ja ha vist massa canvis sense rumb a març 25, 2023 | 22:29
    Una que ja ha vist massa canvis sense rumb març 25, 2023 | 22:29
    Sr. Conseller, posis les piles i trepitgen les aules de Catalunya per veure que hi passa realment...
  18. Icona del comentari de: Anònim a març 26, 2023 | 12:49
    Anònim març 26, 2023 | 12:49
    A JOAN de SANT ANDREU: el meu comentari és refereix als psicopedagogs que assessoren el departament d'ensenyament i els que fan classe a la facultat de magisteri i al màster. Els que treballen a instituts, ja tenen contacte amb alumnes reals i trepitgen una mica més o força més de peus a terra. Tot i això, no fan classes a grups sencers mai, per tant, tampoc comparteixen del tot l'experiència real de l'ensenyament.
  19. Icona del comentari de: Professor jubilat a març 26, 2023 | 15:13
    Professor jubilat març 26, 2023 | 15:13
    Pel que diuen aquí i pel que sé, els mestres denuncien a les direccions i al Departament, tan els uns com els altres no fan res, en realitat no poden fer res. Una manera, gens recomanable, és pagar a un grup que es dedica a donar pallisses perquè escarm

Respon a Joan de Sant Andreu Cancel·la les respostes

Comparteix

Icona de pantalla completa