El Departament d’Educació ha canviat la seva versió sobre el cas de les bessones de Sallent i ha reconegut que hi ha indicis d’assetjament escolar a les dues germanes que aquest dimarts van saltar d’un tercer pis. Una de les bessones va morir a l’acte i l’altre està en estat crític a l’hospital. Tot i que en un primer el departament va assegurar que no es tractava d’un cas d’assetjament, la secretària de Transformació Educativa, Núria Mora, ha explicat que la conselleria investiga per què no es van activar els protocols al centre de Sallent on estudiaven les bessones.
“El que es va comunicar primer és el coneixement que l’institut no havia activat cap protocol. No sabem el motiu d’aquesta no activació”, ha dit Mora en una entrevista a RAC1. “El motiu pel qual no s’ha fet desconeixem si és que no es tenien les dades, si no se sabia o el centre no va valorar-ho”. La família i companys de les nenes havien denunciat des del primer moment que les dues germanes havien patit insults i burles per part d’alumnes de la seva classe des que van arribar al poble ara fa dos anys.
L’avi de les bessones de Sallent diu que les cartes de comiat confirmen el ‘bullying’
L’avi de les bessones ha explicat que les cartes de comiat que van deixar les nenes abans de saltar pel balcó de casa seva confirmen que patien bullying a l’institut. Assegura que es burlaven del seu accent argentí i que a una d’elles, que havia expressat la seva intenció de canviar de sexe per se sentia noi, li deien Ivana en lloc d’Ivan, que era com volia ser anomenat. Gustavo Lima ha afirmat que així ho explicava a la carta que va deixar. “No resistia el ‘bullying’ que li estaven fent”, ha afegit. La seva germana va explicar a la seva carta que no volia morir, però que sentia que havia de fer costat a la seva bessona.
“Treballarem amb el centre i detectarem quina ha estat la motivació de fer o no fer”, ha reiterat Mora. La secretària de Transformació Educativa ha explicat que la bessona que volia canviar de gènere només havia expressat el seu desig al seu cercle més íntim i que la comunitat educativa no n’era conscient. Mora ha remarcat que la família vivia una situació complicada i que a més de rebre atenció psicològica, el seu cas estava al radar dels serveis socials perquè també hi havia problemes a casa.
El Departament d’Educació insisteix que aquesta mena de casos són “multifactorials” i que l’assetjament escolar es pot produir fora del centre educatiu, com a les activitats extraescolars o a través dels telèfons mòbils.