El Món - Notícies i actualitat d'última hora en Català
Educació aposta per les tardes lectives al setembre en lloc de les extraescolars

Un informe extern del Departament d’Educació ha identificat l’horari lectiu durant les tardes de setembre com l’opció més convenient per a la majoria de la comunitat educativa. Així, a falta d’un acord definitiu les extraescolars que es van fer durant el setembre del 2022 no es tornaran a repetir i durant les tardes es faran classes lectives. Educació ha encarregat aquesta avaluació a una empresa externa amb la participació de tots els agents de la comunitat educativa per tal de poder valorar el disseny i funcionament de la mesura posada en marxa aquest setembre.

Educació ha proposat al Consell Escolar, a la Junta de Direccions, a la Mesa sindical, a les famílies i a les entitats municipalistes aplicar el resultat d’aquest informe i fer que les tardes de setembre siguin lectives. Al llarg del matí, abans de fer l’anunci, s’han celebrat diferents reunions amb representants del Departament que han explicat el contingut i resultat de l’avaluació als diferents agents esmentats.

En l’avaluació, encarregada a una empresa externa, hi han participat personal docent, personal directiu, personal d’administració i servei (PAS) i personal d’atenció educativa (PAE), sindicats, Consell Nacional dels Infants, famílies, Federacions d’associacions de famílies, Associació de centres d’educació especial, lleure educatiu, patronals de menjadors i de transport escolar, associacions de municipis i persones expertes. En definitiva, la majoria de la comunitat educativa, que s’ha mostrat favorable a les tardes lectives durant el mes de setembre. L’empresa els havia presentat diverses opcions per al setembre: tardes en format d’extraescolar, primera setmana reduïda i la resta amb horari complet, la primera amb extraescolars i la resta complet, dues setmanes reduïdes i la resta complet o tot complet. Aquesta última ha estat la preferida.

Un grup de nens juga al pati de l'escola bressol Petits Estels de Llinars del Vallès / ACN
Un grup de nens juga al pati de l’escola bressol Petits Estels de Llinars del Vallès / ACN

Educació s’obre a debatre la data d’inici de curs

Un cop presentades aquestes conclusions, Educació ha obert un període de consultes amb els agents de la comunitat educativa per decidir conjuntament la data exacta d’inici de curs de l’any que ve. La conselleria ha destacat la seva “voluntat de diàleg” i “disposició a un acord conjunt” amb tota la comunitat educativa, per evitar revoltes com la que es va viure l’any passat quan el departament va modificar el calendari sobtadament.

En paral·lel, l’informe ha demostrat que l’avançament del calendari escolar és una bona mesura per a l’alumnat, en especial per a l’alumnat amb necessitats educatives especials. L’objectiu és millorar l’equitat en l’educació i contribuir a reduir la pèrdua d’aprenentatge durant el llarg període de vacances d’estiu. “Les tardes de lleure de setembre també són vistes com a positives per a les famílies, perquè facilita la conciliació i l’accés al lleure educatiu, i pel caràcter gratuït de les activitats de tarda”, han explicat fonts d’Educació. Altres qüestions que han funcionat correctament aquest setembre són la coordinació de les direccions, el manteniment del servei de transport escolar, l’agilitat de la contractació a través dels serveis territorials i la participació de les AFA en la selecció de les empreses de monitoratge.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Baldiri II a febrer 09, 2023 | 20:47
    Baldiri II febrer 09, 2023 | 20:47
    Ole, ole, con dos cojones. Els mestres q treballin una mica, ja era hora.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa