El Món - Notícies i actualitat d'última hora en Català
Educació constituirà “grups impulsors” del català per analitzar el seu ús
  • CA

El Govern preveu constituir un grup impulsor del català als centres educatius amb l’objectiu d'”identificar la seva realitat sociolingüística”. El conseller d’Educació Josep Gonzàlez-Cambray assegura per escrit a una pregunta de Vox sobre suposats “comitès d’assenyalament” a les escoles catalanes que l’objectiu del Govern és “dotar els centres d’eines per reflexionar sobre la seva realitat lingüística”. Aquesta identificació de la realitat lingüística es tradueix, segons Cambray, en l’anàlisi de les llengües que parla l’alumnat a casa, les llengües que escriu i les que utilitza dins del centre educatiu.

D’aquesta manera, el Govern vol “reflexionar sobre la gestió dels usos lingüístics als centres educatius i identificar quines necessitats i mancances es detecten en la gestió dels usos lingüístics en el dia a dia de les escoles” per tal de veure quines estratègies s’han de mantenir, millorar o incorporar per garantir que tot l’alumnat assoleix una competència comunicativa “sòlida” en les dues llengües.

El departament d’Educació vol establir “prioritats” d’intervenció per a cada centre a partir de l’observació dels “grups impulsors” i sempre “compartint les pautes d’observació amb el claustre i el consell escolar”. Aquests grups impulsors estaran formats per membres de l’equip directiu, representants del professorat, els assessors i coordinadors de llengua i cohesió social, i els representants dels professionals de lleure i els membres de l’Associació de Famílies d’Alumnes. Tot això amb l’acompanyament de la inspecció educativa i dels assessors de llengua, interculturalitat i cohesió social del Departament d’Educació.

Les eines per a l’anàlisi de la realitat sociolingüística de cada centre es dissenyaran en col·laboració amb el Centre Universitari de Sociolingüística Catalana (CUSC) de la Universitat de Barcelona.

El Govern subratlla que en cap cas es realitzaran “llistes negres” d’alumnes ni censures, multes o sancions, com insinuava el grup parlamentari de Vox en les seves preguntes a Cambray sobre l’impuls del català.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Voyeurs lingüístics, això és aquest Departament d'Educació a febrer 23, 2022 | 13:02
    Voyeurs lingüístics, això és aquest Departament d'Educació febrer 23, 2022 | 13:02
    [El departament d’Educació vol establir “prioritats” d’intervenció per a cada centre a partir de l’observació dels “grups impulsors” i sempre “compartint les pautes d’observació amb el claustre i el consell escolar”.] ARa ja no ensenyem la llengua, només observem com agonitza. Aquest homenet ja no pot ser més curt. La diagnosi del català a les escoles és ben clara. Els sociolingüistes ja fa temps que ho ha dit. Distreure la cosa "compartint" amb no experts, grups impulsors, observadors i tutti quanti mentre la llengua se'ns mor a les mans. Embolicar la troca per no haver d'atacar el problema i assumir la responsabilitat social de l'educació.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa