Més benzina als diferents incendis que assetgen el PSOE i Pedro Sánchez. Aquest dimecres la Unidad Central Operativa (UCO) de la Guàrdia Civil s’ha personat la seu central del PSOE, al carrer Ferraz de Madrid, segons ha avançat El Confidencial. Una entrada i escorcoll que té l’origen en una investigació del Tribunal Central d’Instància número dos de l’Audiència Nacional, sobre un pressumpte finançament il·legal de la formació socialista arran del cas de Leire Díaz, coneguda com la “fontanera del PSOE”, pel cas Hirurok, sobre una trama de comissions a través d’empreses de la Societat Espanyola de Participacions Industrials (SEPI) així com informacions derivades del cas Mascaretes.
Segons les primeres informacions, la investigació se centraria en una presumpta operativa per ingressar diners d’origen irregular a la comptabilitat del PSOE al marge dels controls oficials del Tribunal de Comptes. Els investigadors busquen ara documents, arxius informàtics i material comptable relacionat amb aquesta presumpta “caixa B” dels socialistes. Un fet que des de la formació sempre han negat rotundament. De fet, el cas Mascaretes pel qual va ser processat el ministre de Transports José Luis Ábalos, va apuntar aquesta tesi a través dels pagaments en metàl·lic que es feien en sobres a la seu. Així mateix, els agents de la UCO investigarien diversos domicilis i immobles vinculats a càrrecs socialistes. La petició de l’escorcoll compta amb el suport de la fiscalia anticorrupció.
Investigació amb al SEPI de rerefons
Segons la informació publicada per ‘El Confidencial’, els agents sospiten que dirigents de la cúpula socialista haurien participat “activament en l’ocultació de diners presumptament il·legals”. La investigació assenyala que la formació hauria maniobrat per afrontar amb diners d’origen opac el finançament de les campanyes electorals amb més pressupost del declarat formalment.
L’operatiu arriba després de mesos d’investigacions reservades sobre moviments bancaris, missatges i comunicacions intervingudes a persones de l’entorn del cas Koldo. Part de les sospites van sorgir arran de converses confiscades a l’exassessor ministerial Koldo García, en què es feia referència a pagaments en efectiu i lliuraments de sobres amb diners a la seu de Ferraz.
La investigació gravitava sobre possibles delictes de frau, malversació, falsedat documental, tràfic d’influències i prevaricació relacionats amb adjudicacions públiques. Leire Díez, que havia treballat en empreses públiques com Enusa i Correus, ja estava investigada en una altra causa judicial per presumptes maniobres per obtenir informació comprometedora sobre comandaments de la UCO i membres de la Fiscalia Anticorrupció.
Més informació ben aviat

