El Govern de Salvador Illa ha fet posar una bandera espanyola a la façana de la Casa dels Canonges, just al costat de la senyera, després de rebre un requeriment del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) arran d’un recurs d’una entitat espanyolista. L’edifici havia estat residència oficial dels presidents de la Generalitat, però actualment és la seu del Departament d’Unió Europea i Acció Exterior. Segons ha avançat Vilaweb i han confirmat fonts d’Exteriors a l’Agència Catalana de Notícies (ACN), fa setmanes la conselleria va instal·lar les dues banderes al terrat de l’edifici “per una qüestió de coherència i homogeneïtzació amb la resta de departaments”, ja que era “l’únic que no les tenia”. Però el recurs d’Impulso Ciudadano davant el TSJC ha obligat la conselleria a canviar-ne la localització i posar-les a la façana.

El líder de Junts i president de la Generalitat a l’exili, Carles Puigdemont, ha carregat amb duresa contra la decisió del Govern. “L’esperit Samaranch torna a la Diputació Provincial”, ha lamentat Puigdemont en un missatge a la xarxa social X. “El PSC té una agenda desnacionalitzadora galopant, de la mà dels seus socis d’investidura. I el PSOE té un problema: no es pot predicar el ‘reconeixement nacional de Catalunya’ a les pàgines de La Vanguardia i alhora fomentar la identitat nacional espanyola a Catalunya al Palau de la Generalitat. O una cosa o l’altra, però les dues ensems no poden ser”, ha etzibat.

Per la seva banda, Impulso Ciudadano ha tret pit de la decisió i ha celebrat que Exteriors “per fi” compleix amb la llei de banderes i ha col·locat la bandera espanyola a la façana del departament.

Comparteix

Icona de pantalla completa
Missing 'path' query parameter