Missing 'path' query parameter

L’exvicepresident del Parlament Josep Costa hi torna. Ara, amb un dur recurs de súplica contra la decisió de la Sala Civil i Penal del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) de nomenar-li un advocat d’ofici en prevenció que no es presentés a la vista oral. Un judici per desobediència previst per al cinc d’octubre contra els membres independentistes de la Mesa de Roger Torrent. Ara Costa ha registrat un escrit amb què destaca els “apriorismes” dels magistrats i alerta que la decisió té una “dubtosa legitimitat”.

Josep Costa, en sortir del TSJC després d'un matí detingut / Q.S.
Josep Costa, en sortir del TSJC després d’un matí detingut / Q.S.

En el seu escrit, al qual ha tingut accés El Món, Costa titlla la mesura de “desproporcionada” i assegura que obre un problema legal de primer ordre sobre el dret a la defensa. Fins i tot, apunta que podria obrir un nou procés de recusació contra els magistrats que integren la sala –que prou feina va tenir per completar el tribunal– davant les suspicàcies que genera la nova decisió del tribunal. Costa recorda al tribunal que no pot fer el que considera jugades pensant en la defensa dels acusats ni tampoc pot nomenar advocats quan ja hi ha una direcció lletrada que, en aquest cas, recau sobre ell mateix. L’exvicepresident de la cambra reclama la documentació i dades personals que s’haurien utilitzat per part del tribunal per portar-ho a l’Agència de Protecció de Dades.

“Més per conveniència que per interès de la justícia”

En el recurs, Costa critica els magistrats perquè “com a fonament de la decisió de designar un advocat d’ofici únicament s’esmenta la previsió que l’acusat ‘no comparegui a l’acte del judic oral’ i la voluntat de la sala d’evitar la suspensió del judici”. En base aquest raonament, Costa replica sense embuts: “En realitat, sembla més una decisió adoptada per a la conveniència del tribunal, no en interès de la justícia”. “Una decisió basada en un apriorisme o una sospita sobre quina pot ser l’estratègia de defensa d’aquesta part que, a la pràctica, també genera sospites sobre la imparcialitat i objectivitat dels nous magistrats que s’han integrat a la sala d’enjudiciament”, remarca.

En primer terme, Costa entén que se li ha vulnerat el dret a una resolució motivada i fonamentada. La raó és que els magistrats no aporten cap interpretació, ni jurisprudència, ni precedent, ni cita legal de l’article 786.1 de la Llei d’Enjudiciament Criminal, que utilitzen per nomenar un advocat d’ofici per si Costa fa campana al judici. En definitiva, argüeix que no hi ha cap fonament interpretatiu que “habiliti el tribunal per nomenar un advocat d’ofici”. En aquest marc, recorda que la temença a la suspensió no és cap raó certa, en el benentès que la llei, atès les penes que s’hi juguen els quatre acusats -inhabilitació-, permet celebrar el judici en la seva absència.

Vulneració del dret a la lliure elecció d’advocat

Costa també al·lega una vulneració del dret a la lliure elecció d’advocat, reconegut als tractats internacionals de drets humans. “La designació d’un advocat d’ofici a qui ha decidit defensar-se personalment com a advocat en exercici violenta doblement els seus drets”, afirma Costa. I continua: “Violenta el dret a designar lliurement advocat i violenta el dret a defensar-se personalment, i no és una vulneració abstracta, sinó que imposa a aquesta part un advocat aliè al procés, en qui pot no tenir cap confiança i que pot interferir en una defensa lletrada legítimament desplegada fins aquest moment”.

“En definitiva”, observa Costa, “la designació d’un advocat d’ofici a qui ja exerceix plenament la seua defensa és una interferència il·legítima en el dret fonamental a l’autodefensa i a la lliure elecció d’advocat”. “A més”, prosegueix, “qualsevol actuació d’aquest lletrat d’ofici en contradicció amb l’estratègia de defensa d’aquesta part pertorbaria greument la llibertat i independència que requereix l’exercici d’aquesta”. “És una interferència que, a més, ni està prevista per llei, ni serveix un objectiu legítim, ni és necessària en una societat democràtica”, sentencia Costa. Així, reclama deixar sense efecte la decisió del tribunal i reclama les dades que el mateix TSJC ha utilitzat de Costa per tal de denunciar-ho a l’Agència de Protecció de Dades.

Més notícies
Notícia: El TSJC troba un jutge i el judici a la Mesa començarà el 5 d’octubre
Comparteix
Finalment serà el magistrat de l'Audiència de Barcelona Francisco Segura qui participi en el judici
Notícia: Les recusacions deixen sense jutges el judici de la Mesa de Torrent
Comparteix
L'administració de justícia activa el sistema de relleus legals
Notícia: L’Audiència Nacional admet la demanda de Costa i Torra pel cas Pegasus
Comparteix
El ministeri de Defensa té cinc dies per aportar tota la documentació que exigeix el contenciós
Notícia: Nou canvi de data al judici de la Mesa de Torrent, ara del 5 al 7 d’octubre
Comparteix
La defensa d'un dels processats demana buscar una altra data

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Cge a setembre 15, 2022 | 13:00
    Cge setembre 15, 2022 | 13:00
    Molta força Josep Costa, si tots fossin com tú, estaríem en un altre situació.
    • Icona del comentari de: Pau Claris a setembre 15, 2022 | 20:58
      Pau Claris setembre 15, 2022 | 20:58
      Totalment d'acord amb aquest comentari. Els arguments de Costa són brillants.
  2. Icona del comentari de: X2 a setembre 15, 2022 | 13:01
    X2 setembre 15, 2022 | 13:01
    Aquests magistrats son mes burrus del que semblen. Son gentussa feixista, porqueria
  3. Icona del comentari de: Canya contra espanya a setembre 15, 2022 | 13:17
    Canya contra espanya setembre 15, 2022 | 13:17
    Ben fet Costa, canya contra la Fiscafina. No com altres que baixen el cap i obeeixen la injustícia i la utilitzen contra els catalans.
    • Icona del comentari de: Parles de Torra o del Batxiller a setembre 15, 2022 | 16:16
      Parles de Torra o del Batxiller setembre 15, 2022 | 16:16
      Un jugava amb pancartetes i sempre obeïa als jutges. L'altre va suspendre la DUI que va durar 8 segons.
  4. Icona del comentari de: El cit campejador a setembre 15, 2022 | 13:26
    El cit campejador setembre 15, 2022 | 13:26
    El Costa éste, da mucha pena. Es un perdedor de primera categoría, tipo Torra y el vivales de Waterloo
    • Icona del comentari de: Al Sit a setembre 15, 2022 | 13:40
      Al Sit setembre 15, 2022 | 13:40
      Com us agrada girar la realitat com un mitjó als ultra xovinistes espanyols. T'equivoques totalment, els perdedors per ara son personatges com Millo, DeAlonso, Camacho, FernandezDiaz, Rivera... la majoria se s'han hagut d'anar, han tocat el dos voluntàriament del nostre país i ara ningú se'n recorda d'ells. Si us plau no ens intentis aixecar la camisa amb les teves bajanades.
    • Icona del comentari de: El cid trolleador a setembre 15, 2022 | 14:46
      El cid trolleador setembre 15, 2022 | 14:46
      Si tant et molesta es que serà bo per catalunya. Vinga ves a fer la ma amb els teus amiguets de cagañistán.
    • Icona del comentari de: Boirosa a setembre 15, 2022 | 15:33
      Boirosa setembre 15, 2022 | 15:33
      Ja t'agradaria a tu, tenir la seva intel·ligència...
    • Icona del comentari de: Boirosa a setembre 15, 2022 | 15:35
      Boirosa setembre 15, 2022 | 15:35
      Ah! i no serien perdedors si es jugués en un camp neutral i l'àrbitre no fos comprat.
    • Icona del comentari de: uno que vive en Tabarnia a setembre 15, 2022 | 15:48
      uno que vive en Tabarnia setembre 15, 2022 | 15:48
      a tu et fot cincuanta mil voltes, cosa que ja es veu, pero es que a sobre els fot les mateixes voltes al jutges que pretenen jutjarlo
      • Icona del comentari de: Ha!, ha!, ha! a setembre 15, 2022 | 19:41
        Ha!, ha!, ha! setembre 15, 2022 | 19:41
        És a dir, vius a Madrid on és la presidenta d'aquesta cosa que dius. Sembles curt de gambals.
    • Icona del comentari de: Pere Llimonera i Citronell a setembre 15, 2022 | 17:24
      Pere Llimonera i Citronell setembre 15, 2022 | 17:24
      Si creus que en Costa, en Torra i en Puigdemont són uns perdedors, allà tu. De moment, qui ha perdut tota la credibilitat és la justicia espanyola. Ja ho va dir en Rubalcaba que tot això no sortirà gratis. Per cert, en Costa té més dignitat i és més democrata que la majoria de jutges d'aquest país.
    • Icona del comentari de: JordiP a setembre 15, 2022 | 17:44
      JordiP setembre 15, 2022 | 17:44
      Mira que arribes a ser ignorant i fanàtic serf.
    • Icona del comentari de: Le Roy d'Effrayeur a setembre 15, 2022 | 18:17
      Le Roy d'Effrayeur setembre 15, 2022 | 18:17
      Per pringats el general Goded i el Jose Antonio Primo de Rivera. D'allo els teus en diuen ir a por lana y salir trasquilado.
  5. Icona del comentari de: Gecko a setembre 15, 2022 | 13:33
    Gecko setembre 15, 2022 | 13:33
    Ens calen més "Costes", és clar que coincideixen tot un seguit de factors en el cas d'en Costa, no és polític "professional" i no està en "actiu", és advocat, degut a la seva situació i coneixements, pot dedicar-se a desmuntar el lawfare espanyol... Fa una feina fantàstica i complementària amb la d'altres persones i entitats, que també fan des de dins i fora del nostre país, Tota aquesta tasca alhora també beneficia a totes les persones que sofreixen represàlia de l'estat espanyol amb l'ús de lawfare, males praxis judicials, prevaricació, abús de poder, judicis farsa, espionatge i seguiments il·legals... I des de Madrid sempre diuen que ho fan sense dissimular per la fal·làcia i mentida podrida de la "unitat" "indivisible" d'Espanya, una "unitat" que des l'any 1578 se li separen territoris no és cap unitat indivisible de res. Ànims a tothom, seguim cap a la independència.
  6. Icona del comentari de: dret penal de l'enemic a setembre 15, 2022 | 13:33
    dret penal de l'enemic setembre 15, 2022 | 13:33
    Si senyor !
  7. Icona del comentari de: Doctor Strangelove a setembre 15, 2022 | 13:39
    Doctor Strangelove setembre 15, 2022 | 13:39
    Costa paga les cotes! Doc.
    • Icona del comentari de: Lionel Mandrake a setembre 15, 2022 | 20:16
      Lionel Mandrake setembre 15, 2022 | 20:16
      Si el teu papà paga impostos, vull dir que no està empadronat a Madrid de Yuso, també contribueix a pagar les costes de l'ensarronada del lawfare espanyol, Villareco i companyia, etc no ho sabies encara doctoret ?.Doc
  8. Icona del comentari de: Ricard a setembre 15, 2022 | 14:11
    Ricard setembre 15, 2022 | 14:11
    Una de les característiques del racisme és, per definició, la obnivulació de la raó. Conseqüentment el tribunalet -castellà i histèricament nacionalista- ha vist corrompuda la seva actuació donant flagrants arguments als nostres injustament processats compatriotes. Ja va passar amb la inevitable recusació dels inicialment proposats membres del tribunalet pels seus reiterats prejudicis anticatalans. El ridícul inicial és ràpidament substituit per la indignació que provoca que un pretès tribunal sigui en mans de suposats "funcionaris públics", que ni funcionen ni estar al servei de la comunitat sinó de les seves obsessions ètniques. En ell no impera la necessària ecuanimitat judicial, ja evident en el moment d'admetre el processament de tota una mesa parlamentària sobirana, sinó la revenja político-racial més ostentosa, malversant de pas una colla de recursos públics (inclòs l'ús il·legal de dades privades d'un dels encausats) que hauria de dur -a ells sí- al seu processament immediat.
  9. Icona del comentari de: Canvi de polítics a setembre 15, 2022 | 14:45
    Canvi de polítics setembre 15, 2022 | 14:45
    Be Costa, almenys hi ha un polític que treballa de veritat. A veure si aprenen la colla d'ineptes que tenim al país. Volem gent preparada, valenta i eficaç.
    • Icona del comentari de: Al del 'Canvi' a setembre 15, 2022 | 19:37
      Al del "Canvi" setembre 15, 2022 | 19:37
      Tu saps que és un "polític" ? El Sr Costa és un advocat i professor d'universitat que durant poc més de dos anys fou diputat i vice-president del Parlament. Ara no és polític electe. De polítics electes que fan coses i "treballen de veritat" n'hi molts més, encara que ho ignoris o ho vulguis amagar. Els que sempre teniu rancor vers els polítics hauríeu de saber dues coses, què els polítics no cauen de l'espai sideral, provenen de la nostra societat; i les persones elegides en unes eleccions en una llista electoral, sigui o no de "partits", o sigui un llista "cívica" o com la vulguis anomenar, en ésser elegit esdevenen també "polítics".
  10. Icona del comentari de: Jutges sense vergonya a setembre 15, 2022 | 15:18
    Jutges sense vergonya setembre 15, 2022 | 15:18
    Justicia bruta, barrientos de españa.dei
  11. Icona del comentari de: Tenim Memòria a setembre 15, 2022 | 17:02
    Tenim Memòria setembre 15, 2022 | 17:02
    Entreu online i cerqueu "Alcarràs 1 d'octubre", provoquem l'efecte contrari al que pretenien, deixem amb un pam de nas a l'exèrcit espanyol. Fem visites al munt de vídeos que hi ha sobre l'intent d'assalt l'1 d'octubre del 2017 al lloc de votació el Centre Cívic Municipal "Lo Casino" d'Alcarràs. Les forces d'ocupació espanyoles malgrat l'atac no hi varen poder accedir, varen haver de fugir amb la cua entre cames, per això els hi deu fer tanta ràbia, i els alcarassins varen poder votar. Gràcies alcarrassins !
  12. Icona del comentari de: Independence Process a setembre 15, 2022 | 17:09
    Independence Process setembre 15, 2022 | 17:09
    Gràcies Costa, i la resta de gent implicada dins i fora del país, en desemmascarar el lawfare espanyol. Moltes mercès per tot el què feu, amb la qual cosa també se'n beneficien tota la resta de persones que pateixen represàlia i revenja de l'estat espanyol.
  13. Icona del comentari de: Jutges o martraques de Franco? a setembre 15, 2022 | 17:18
    Jutges o martraques de Franco? setembre 15, 2022 | 17:18
    Tsjc, inventen lleis y lo que haga falta. Qui controla la locura barrientos?
  14. Icona del comentari de: JordiP a setembre 15, 2022 | 17:53
    JordiP setembre 15, 2022 | 17:53
    No m'estranyaria que al final aconseguissin condemnar al Costa per qualsevol cosa. Suposo que se la tenen jurada i testimonis no els faltaran: tenen toda la GC a les seves ordres i una propinilla procedent del fons de rèptils obra miracles de clarividència. Però està resultant un os massa difícil de rossegar. Si actuessin s'aquesta manera tots els que es troben en situació similar, la Justícia espanyola hauria caigut escandalosament ja fa anys. Són uns sicaris del franquisme i només saben procedir com en temps de Franco. El que sobta és que a Europa no captin el rerafons feixistoïde d'aquestes situacions. A hores d'ara ja els haurien d'haver arreconat ignominiosament.
    • Icona del comentari de: Serà condemnat a setembre 16, 2022 | 12:43
      Serà condemnat setembre 16, 2022 | 12:43
      Per ruc i ser un "montapollos" dins l'independentisme com l'Arrimades ho és dins l'unionisme
  15. Icona del comentari de: Clar a setembre 15, 2022 | 20:19
    Clar setembre 15, 2022 | 20:19
    Per ser un bon feixista s'ha de ser ruc i maixant a parts iguals.

Respon a Doctor Strangelove Cancel·la les respostes

Comparteix

Icona de pantalla completa
Missing 'path' query parameter