Sánchez promet al Congrés que “no hi haurà referèndum d’autodeterminació”

El president espanyol recorda que la via judicial "no val per ella mateixa per garantir la convivència a Catalunya"

El president del govern espanyol, Pedro Sánchez, ha comparegut aquest dimecres al Congrés dels Diputats per defensar els indults als condemnats per l’1-O com a mostra de “l’esperit constitucional” que ha de marcar –ha dit- la nova etapa de recuperació econòmica, i per prometre a la cambra i als espanyols que “tenen reserves” que “no hi haurà un referèndum d’autodeterminació” a Catalunya. “No hi haurà referèndum d’autodeterminació tret que els que el defensen aconsegueixin convèncer 3/5 parts de les cambres i després els espanyols ho ratifiquin en referèndum, però el PSOE no acceptarà mai aquest tipus de derivada“, ha dit.

També ha assegurat que la llei “s’aplicarà sempre que sigui necessari“, però ha recordat que la via judicial “no val per ella mateixa per garantir la convivència a Catalunya”, i “els responsables polítics no hem de fer descansar als tribunals la nostra responsabilitat”.

Sánchez ha defensat la mesura de gràcia una setmana després de la sortida dels presos i l’endemà de la reunió amb el president de la Generalitat, Pere Aragonès, amb qui va acordar reunir la taula de diàleg al mes de setembre. Ha reiterat que els indults són una mostra que la “concòrdia” constitucional “segueix viva”, i ha advertit que per contra la “discòrdia” és “un llast” per a la cohesió social i per a l’avenç.

En aquest marc ha destacat que els indults són “plenament legals i constitucionals” i constitueixen una mesura “política” que no posa en dubte la sentència del Tribunal Suprem. A més, ha dit, és la decisió d’un govern “legítim” tan vàlida com la que va fer possible els 18.100 indults adoptats per governs de tots els colors des de 1979. Ha admès que “no hi ha garanties” que generin l’efecte desitjat, però sí que creu que “poden facilitar el diàleg i la concòrdia en el si de la societat catalana”.

Comentaris

    Gonzalo 30/06/2021 10:11 am
    Nuestro presidente lo ha dejado bien clarito. Es necesario modificar la constitución española, primero con el apoyo de 3/5 partes del congreso, y luego ratificación por parte del poseedor de la soberanía nacional. Todos los españoles.
      Doctor Strangelove, el bo. 30/06/2021 11:18 am
      TU SI QUE SABES, ERES EL MÁS LISTO DE LA CLASE. NO SE QUE HACES PERDIENDO EL TIEMPO POR ESTOS LARES, CEREBROS COMO EL TUYO NO DEBERÍAN DEJARLO PERDER. PONTE EN CONTACTO CON EL PRESIDENTE DEL GOBIERNO Y QUE TE DEN UNA PLAZA DE CONSEJERO, ARLEQUÍN O BUFÓN, DA LO MISMO. CUÍDATE, QUE VALES MUCHO, CAMPEÓN.
      Guaita-que-fan-ara 30/06/2021 11:43 am
      mr. @Gonzalo vista la qualitat de llepaculs sanchista que proclama. Ara fa massa calor, ja en tornarem a parlar després de vacances i havent vist lo que recomana la U.E.
        Albert Berrio 01/07/2021 8:08 am
        Aquesta declaració seria el final de la taula de diàleg si la part catalana hi anés realment a aconseguir un referèndum d'autodeterminació pactat. On és la voluntat de diàleg si una part diu d'entrada que la proposta de l'altra part no serà tinguda mai en consideració? En una negociació s'ha d'estar disposat a acceptar qualsevol solució, però s'ha de poder parlar de tot Si la proposta que és a l'arrel del conflicte, queda exclosa de la negociació, no hi ha negociació.
      Ehem ! 30/06/2021 3:04 pm
      Ha, ha, si noi, ben clar: "No habrá indultos, Sánchez, tras la sentencia de Marchena"; "2019: Sánchez ofrece diálogo, pero descarta indultos"... seguim ?
        JordiP 30/06/2021 4:21 pm
        Romanones: No. pídame Vd. descentralización administrativa, pero autonomía, no. No se la daremos nunca, nunca, nunca". Cambó: "Señoría, ¿qué significa nunca, nunca, nunca?". Romanones: "En política, por lo menos tres meses".
    Ramon 30/06/2021 10:47 am
    Referèndum pactat n'hi haurà tan bon punt t'ho ordenin des de l'estranger de fora. O sigui que no et facis tant el gallet, espanyol, que després la humiliació és major encara.
      traca 30/06/2021 10:54 am
      de fuera del espacio exterior? Voces divinas superiores? De una dimension paralela? De la de la republica ya proclamada el 1'O tal vez? Estamos todos convencidos y a la espera con nuestro gorro de papel de aluminio puesto.
        Ramon 30/06/2021 1:33 pm
        Goita, aquest em parla rar. Deu tenir-hi quelcom a la boca. Si vol res, ja m'ho tornarà a dir però en la llengua pròpia de Catalunya. First things first.
          Ramon 30/06/2021 1:35 pm
          Entesos. Així doncs, a la taula ja no cal ni anar-hi. Eleccions.
          Gonzalo 30/06/2021 2:20 pm
          Y a ti, ramunet, que te pasa en la boca??? Que puto dialecto ladras???? Un consejo, antes de hablar, límpiate la boca de mierda.
            Ramon 30/06/2021 2:46 pm
            I ara el Gabriel Rufián. Doncs el mateix li dic. Que si vol res, ja sap, se m'haurà d'adreçar en la llengua pròpia de Catalunya.
    MHP 30/06/2021 11:13 am
    Quw cansinos, Ramon, que no twns deina! O twns aou subvencionat a partir de El Món?
    Layetana 30/06/2021 11:22 am
    El Farsanchez tiene tan poca palabra que a lo que hoy dice no, mañana dice sí. Para muestra los indultos. Así que quizás sea más provechoso dedicarse a trabajar la externalización del conflicto y que los deberes se los pondrán desde fuera.
    RAMON A 30/06/2021 12:10 pm
    Igual que Cuba vaja
      Gonzalo 30/06/2021 2:19 pm
      Os apoya EEUU? Como le pasó a Cuba. No? Pues a callar.
    almogaver 30/06/2021 12:15 pm
    Aragonès, la vaselina la porta ell, o també l'hem de pagar nosaltres?
    Anònim 30/06/2021 12:31 pm
    Farsaragonès i Farsànchez expressen un desacord que amaga allò amb el que sí que estan absolutament d'acord: Quan Farsànchez diu "no hi haurà referèndum" i Farsaragonès "hem d'acordar un referèndum", ambdós estan dient: "Estem d'acord amb enterrar el referèndum de l'u d'octubre, estem d'acord amb ignorar-lo, estem d'acord amb menysprear la voluntat dels que van votar en un o altre sentit, estem d'acord amb esborrar de la història la gran victòria del poble català que va ser el referèndum, etc." però com que si ho diguessin així, estarien recordant-lo i actuant en contra del seu propòsit, de que l'oblidem, han de parlar d'un nou referèndum que només tindria sentit de parlar-ne si el del primer d'octubre del 2017 no hagués existit
      . 30/06/2021 1:44 pm
      Ecs de comentari.
      Ramon 30/06/2021 10:25 pm
      Hem de dur al Parlament la proposta de canviar la data de la Festa Nacional. Ara ha de ser el Primer d'Octubre.
    JordiP 30/06/2021 3:26 pm
    Sr. Pedro Sànxes, Presi del Gober del pompós Regne d'Espanya: Primer, la convivència a Catalunya no cal garantitzar-la. Està garantitzada. A Catalunya no hi cap, però CAP, problema de convivència. Hi ha indeoes i uniates, del Barça i de l'Espanyol, vegans i carnífags, de mar i de muntanya, de cinema i de teatre, senyors i senyores, i li juro que ens ho passem superbé tots junts. I no com a la meseta, que aneu sempre a pimyes, com en el quadre de Goya, de baralla permanent amb pals o navalles. Als comentadors d'aquest article: en Sànxes ha dit que "no haurà referèndum" per la via de la modificació de la Constitucio (3/5 parts, etc). No ha dit mai que no hi haurà referèndum en terme absoluts. Però ho pot haver per altres vies. Recordeu la comissió del Parlament de Catalunya "Turull, Rovira, Herrera"? En aquella ocasió, les brutals i tavernàries riallades dels diputats del PP i del PSOE de poc no ensorren el Congrés. OJU!! Per això n'hi ha prou amb la ¡¡¡¡"majoria 50+1"!!!!
    Ricard 30/06/2021 4:02 pm
    Santxis no té cap credibilitat. Mai diu la veritat, mai.
    Ramon 30/06/2021 5:35 pm
    Perquè hi hagués referèndum hauran d'imposar-los-ho des de fora. Però perquè els ho imposin des de fora hem de fer les coses exactament a la inversa de per on ens hi van dur ERC i la CUP.