Missing 'path' query parameter

L’alcalde d’Igualada, Marc Castells, obrirà el Consell Nacional de Junts per Catalunya que celebrarà a la capital de l’Anoia aquest dissabte 14 de gener. Castells era un dels alcaldes del PDeCAT que havia de fer públic si feia el pas cap a Junts o es quedava al partit de Ferran Bel i Bonvehí. De fet, va anar coma número tres del PDeCat a les llistes de la circumscripció de Barcelona en les anteriors eleccions al Parlament de Catalunya de 14 de febrer.

Marc Castells agafa el bastó de president
Marc Castells agafa el bastó de president

Castells contra Vergés

Fonts de Junts asseguren que l’acord amb Castells no està tancat, però és un clar indici que s’acabarà presentant per Junts per Catalunya. De fet, les mateixes fonts diuen que Castells es va donar de baixa fa mesos del partit de convergència. Amb això, Castells s’enfrontarà amb la vicepresidenta primera del Parlament de Catalunya, Alba Vergés, que es presenta per Esquerra Republicana a Igualada.

Amb aquest pas, Junts guanya un candidat que és alcalde des del 2011 i que va ser president de la Diputació de Barcelona entre el 28 juny 2018 i 11 juliol 2019. Castells va ser un dels alcaldes que més va impulsar el PDeCAT i va reivindicar el llegat de Convergència després del trencament amb Junts per Catalunya. Després d’aquest pas, caldrà veure com evolucionen les negociacions entre Junts i Impulsem Penedès, ja que la majoria dels membres del partit de la vegueria formaven part del PDeCAT. De fet, fonts de Junts asseguren que es tracta d’una setmana decisiva per encarrilar la negociació.

Acostament cap a Junts

Castells ja no va deixar clar amb quin partit es presentaria en una entrevista a El Punt Avui el passat mes de setembre. “Jo li dic clarament, jo milito per Igualada i per tant la meva única prioritat és Igualada. Haig de dir que he viscut amb tristesa, amb un punt de pena, com ha anat tot en l’espai en el que jo em vaig presentar per primera vegada, com a membre de CiU”, assegurava Castells fent referència al trencament entre Junts i el PDeCAT.

Més notícies
Notícia: Els partits independentistes se sumen a la protesta unitària contra Sánchez
Comparteix
ERC, Junts i la CUP han confirmat que assistiran a la protesta organitzada per l'independentisme social
Notícia: Ensurt per un incendi a l’escola de primària de Riudoms
Comparteix
Els Bombers han desallotjat els alumnes del centre | No consten ferits
Notícia: Telecinco s’enfonsa en l’estrena del segon ‘Pesadilla en el paraíso’
Comparteix
Han fet mala audiència, però Nagore ha adoptat el rol de presentadora i els teleespectadors l'han aplaudit molt
Notícia: El PNB demana reformar el TC i una comissió que arbitri les disputes amb Madrid
Comparteix
Els nacionalistes bascos no confien en el tribunal i reclamen canvis profunds per adaptar-lo als nous temps

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Gonzalo a gener 09, 2023 | 14:35
    Gonzalo gener 09, 2023 | 14:35
    Otro convergente que se va a juntosporelcash. Que raro. Nadie lo hubiese adivinado. Jajaja! El penúltimo fue el candidato a la alcaldía de Barcelona, no? Candidato que lleva de número dos a una ex-consejera del gobierno autonómico catalán, que dijo que lo del 1 de octubre no fue ni referéndum ni nada....jajaja! Os lo dicen en vuestra puta cara, se os mean encima, y vosotros, aplaudis con las orejas. Jajaja!
  2. Icona del comentari de: Ricard a gener 09, 2023 | 14:55
    Ricard gener 09, 2023 | 14:55
    Castells vol que li toqui el sol.
  3. Icona del comentari de: Doctor Strangelove a gener 09, 2023 | 19:31
    Doctor Strangelove gener 09, 2023 | 19:31
    Un altre que només té el batxillerat. Prou de mediocres a Junts per la Pasta! Doc.
  4. Icona del comentari de: Roger de Sarria a gener 09, 2023 | 19:56
    Roger de Sarria gener 09, 2023 | 19:56
    Salvats
  5. Icona del comentari de: Nil a gener 09, 2023 | 20:26
    Nil gener 09, 2023 | 20:26
    Ben fet???
  6. Icona del comentari de: El cit campejador a gener 10, 2023 | 00:21
    El cit campejador gener 10, 2023 | 00:21
    Alguien ve que es más probable seguir teniendo sueldo si se pasa a Junts.... Es cutre. Y si viera más probable el sueldo si estuviera en Vox, también se pasaría.... Estos indepres son la leche

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa
Missing 'path' query parameter