El president de la Generalitat, Pere Aragonès, ha assegurat aquest divendres que la seva aposta és continuar amb el Govern actual, després de la destitució del vicepresident Jordi Puigneró el dimecres a la nit. En aquest sentit, ha dit que “necessitem institucions que estiguin al 100% amb la ciutadania”. El president ha començat d’aquesta forma el seu discurs en la represa del debat de política general d’aquest divendres, i ha demanat defugir dels debats interns d’altres partits.
El president ha afirmat que li hagués agradat que el debat de política general se centrés en qüestions com la inflació o l’increment dels preus de l’energia. Tot i això, ha constatat que Junts va posar una proposta de qüestió de confiança, que va portar en la seva pèrdua de confiança del vicepresident del Govern, Jordi Puigneró.
Aragonès diu que volia “donar la cara”
“Sóc aquí per donar la cara i un missatge”, ha dit el president, que creu que no és important centrar-se en els debats interns dels partits. “Vull traslladar al conjunt de la cambra que continuaré exercint les meves funcions amb responsabilitat”, ha assegurat, i ha instat a prendre decisions amb “màxima celeritat”.
Esquerra Republicana votarà a favor de les propostes de resolució de Junts per Catalunya relacionades amb la independència i l’autodeterminació. Ho ha anunciat el grup parlamentari minuts abans de l’inici del debat de política general d’aquest divendres, que comença a les 11h. Les propostes que ha presentat Junts per separat són fins a quatre: