Pablo Iglesias dimiteix i deixa la política

El fins ara líder d'Unides Podem admet que els resultats a Madrid són dolents i diu que ell no vol ser "un tap"

Pablo Iglesias ho deixa i apunta cap a Yolanda Díaz per succeir-lo. Ho ha anunciat després de valorar negativament els resultats de les eleccions a la Comunitat de Madrid i assegura que no vol ser “un tap”. Tot i que el seu partit ha incrementat en tres escons la seva representació a l’Assemblea de Madrid –passen de 7 a 10–, el conjunt del resultat, en què Isabel Díaz Ayuso ha arrasat, ha sigut valorada negativament pel líder de Podem i a això s’hi afegeix que considera que ell s’ha convertit en un “boc expiatori” que ja no fa servei al seu partit, que necessita “nous liderats”. Segons ell, l’actual vicepresidenta espanyola, que ell va deixar en el seu lloc quan va plegar del govern de Pedro Sánchez, serà “presidenta del govern” en un futur no llunyà.

Fonts del seu entorn consideren que, de fet, ja era una decisió que tenia presa si es complien les previsions de les enquestes –de fet ha transcendit que ja s’estava buscant un nou projecte professional en l’àmbit de la comunicació, en converses amb Jaume Roures– i que avui ha executat immediatament. Al fet que Podem no hagi crescut gaire s’hi afegeix l’èxit, dintre del desastre de l’esquerra, de Más Madrid, una escissió del seu partit liderada per Iñigo Errejón. Amb una candidata que ha sigut la revelació de la campanya, Mónica García, Más Madrid ha aconseguit 24 escons: n’ha crescut 4 però tindrà exactament els mateixos diputats que el PSOE, que n’ha perdut 13.

Comentaris

    joandomenec 05/05/2021 1:40 pm
    La Colau encara cantarà el "sí podemos"? ha, ha, ha
    Al final no se puede 05/05/2021 12:37 pm
    Aquests havien de prendre el cel per assalt... pallussos.
    Teresa 05/05/2021 11:45 am
    Ara la Colau portarà tota la trepa d'en "cueta" a Barcelona i els buscarà un endoll. Prepareu-vos els barcelonins per una nova pujada d'impostos municipals per mantenir-los.
    Ramon 05/05/2021 11:10 am
    El perfil de pijoprogre català que el 2010 va continuar sent botifler, és a dir, el pijoprogre que no va fer el tomb independentista perquè el seu entorn immediat continuava vinculat a menjadores tipus Ce Ce O O o qualsevol redacció de mitjà del sistema, no pot viure sense ser sucursalista. No pot ni imaginar-se una existència sense pertànyer a una puta sucursal política espanyola de merda. Ja ho veureu, com acabaran tots en la sucursal de Más Madrid... que serà divertit l'espectacle de com s'ho maneguen amb un nom així. A nivell municipal, cap problema: seran Més Girona, Más Rubí. Però tant a nivell estatal com a nivell nacional patiran. "Más España" és una mala marca per al pijoprogre català (que és espanyolista fins el moll de l'òs però ho emmascara de ciutadanies del món i xuminades per l'estil). I "Més Catalunya" és una pèssima marca de cara a al pijoprogre podrit d'autoodi, de cara a la seu central del tinglado i ja no diguem de cara a la terregada tavernària.
    Pajaritu 05/05/2021 10:55 am
    Cierre Ud al salir, gracias. ¡¡¡ JAJAJAJAJA... JAJAJAJAJA... JAJAJAJAJA !!!
    Arxi 05/05/2021 9:38 am
    Colau...comença a fer les maletes.."cuando veas las barbas de tu vecino cortar...."
    Jaime 05/05/2021 8:37 am
    Gracias Ayuso. Pero el rata va a parar con un catalán. Tienes que ser tonto para aceptar tal follonero.
      Duna 05/05/2021 9:40 am
      Tu si que eres una rata..y como tal, ya tendrías que largarte a Madrid, con los tuyos, los fascista de toda la vida!
    Carles 1953 05/05/2021 7:25 am
    Quan es ven fum pasa el que pasa, senyors Sanchez e Iglesies...
    Hemeroteca 05/05/2021 5:57 am
    Aquest camí de dimissió li va fer també i Colau i Albiach i Coscubiela i Rabell...i molts d'aquests "progresistas de izquierdas" que en realitat són de PesoE franquista.
    106
    1
    Respon
    Veterà antifranquista. 05/05/2021 5:57 am
    Un altre que segueix les passes del nen maco, Albert Ri vera. Bé!!!
    Veterà antifranquista. 05/05/2021 5:57 am
    Un altre que segueix les passes del nen maco, Albert Ri vera. Bé!!!
    Comun's,crostadrégimen78 05/05/2021 5:18 am
    Iglesias ha entendido que en España NO SE PUEDE. España es IRREFORMABLE.
    mike 04/05/2021 11:51 pm
    ostres, quin descans tu!
      Doctor Strangelove 05/05/2021 8:12 am
      Bé!!!! 🤣🤣🤣🤣🤣🤣