El Món - Notícies i actualitat d'última hora en Català
El govern espanyol comença a preparar el nou model de peatges
  • CA

El fet que el govern espanyol implantarà peatges en diverses carreteres de tot l’Estat a partir de l’any 2024 és conegut des de fa temps, tot i que no volen dir-ne d’aquesta manera, fins al punt que la ministra de Transports, Raquel Sánchez, va arribar a dir que no tornarien. Aquest dimarts, però, la mateixa ministra ha anunciat que l’executiu presentarà la proposta de pagament per ús de vies d’alta capacitat en pocs mesos.

En una roda de premsa posterior al consell de ministres d’aquest dimarts, Raquel Sánchez ha assegurat que el govern espanyol negociaria les condicions d’aquest taxa amb els agents, socials, econòmics, el sector del transport i les autonomies. A més, la ministra garanteix que vetllarà perquè el nou sistema de tarifació “sigui just, rigorós i sostenible i no ocasioni greuges territorials”.

Segons Europa Press, la titular de Transports no ha donat més detalls d’aquest nou sistema de tarifació per a autopistes i autovies, però assegura que estan estudiant una fórmula que permeti “assegurar el correcte manteniment d’aquestes instal·lacions”. Aquest sistema ja s’ha implantat en 24 dels 27 països de la Unió Europea. Sánchez ha detallat que el fet de conservar el bon estat de les carreteres li costa al govern espanyol 9.000 milions d’euros.

El govern espanyol es va comprometre amb la Unió Europea a implantar els peatges a la seva xarxa de carreteres a partir del 2024. L’executiu de Pedro Sánchez va incloure aquesta acció en el Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència que va presentar a la Unió Europea com a resposta a la crisi econòmica produïda per la covid-19. Aquest projecte ha comportat moltes crítiques des que es va anunciar al mes de maig, però ha rebut el suport del director de la Direcció General de Tràfic, Pere Navarro. Un cop es van conèixer les intencions del govern, Navarro va assegurar que “no podem la conservació i el manteniment d’autopistes i peatges als Pressupostos Generals de l’Estat i fer que les pagui la pobra àvia que cobra una pensió i un pis i no té ni cotxe“.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Ricard a octubre 19, 2021 | 17:40
    Ricard octubre 19, 2021 | 17:40
    Quines penques tenen els castellans!
  2. Icona del comentari de: Cal dir-ho a octubre 19, 2021 | 17:50
    Cal dir-ho octubre 19, 2021 | 17:50
    Les carreteres "d'alta velocitat" son les "autovies" i autopistes, vies a les quals els espanyols els hi varen posar fa uns anys els noms de A i AP (més un número) segons fossin de pagament o "gratuïtes", per exemple A7 / AP7 (continuació de l'A9 a Catalunya del Nord) o A2 / AP2, la qual cosa confonia usuaris del país i no cal dir de forasters. Ara hauran de tornar a canviar noms... Mot típic espanyol tot plegat. A propòsit moltes d'aquestes A i AP les varen construir en paral·lel (?!) per exemple al Camp de Tarragona, A7 i AP7 o més al nord A2 i AP7, en un país normal i amb sentit cívic i comú, ben segur haguessin optat per construir un altre carril de circulació en comptes de fer dues vies (?!) ràpides una al costat de l'altra... però això és una altra qüestió que concerneix la independència del nostre país.
  3. Icona del comentari de: ciutadà a octubre 19, 2021 | 18:51
    ciutadà octubre 19, 2021 | 18:51
    Algú pensava què circular per autopistes sortiria de franc>?. Apa.
  4. Icona del comentari de: De moment un respir per Catalunya! a octubre 19, 2021 | 20:34
    De moment un respir per Catalunya! octubre 19, 2021 | 20:34
    Els catalans portem 50 anys pagant autopistes, mentres a la resta del Estat eran de gratis. Que ens deixin reposar uns 50 anyets i ara que paguin ells una temporada.
    • Icona del comentari de: Via fora els adormits a octubre 20, 2021 | 10:21
      Via fora els adormits octubre 20, 2021 | 10:21
      Ja pots "reposar", però, cap organisme espanyol et retornarà els diners "invertits" en viatges durant 50 anys de concessió i de pròrrogues de concessions. També cal recordar que l'autopista de la Mediterrània la va "permetre" construir l'estat espanyol a causa de la imposició l'any 1960 per part del Fons Monetari Internacional. Si no hagués estat així, potser encara no hi hauria autopista entre Alacant, València i Barcelona, tal com avui no hi ha connexió entre via fèrria d'alta velocitat (això sí, tenen connectades totes les capitals de "província" espanyoles amb Madrid. L'estat espanyol sempre intenta tallar les ales a les comunicacions i relacions de tota mena entre Barcelona i Madrid... després ens intenten dir que els Països Catalans "no existeixen"... Desperteu-vos !
  5. Icona del comentari de: Tano a octubre 20, 2021 | 08:28
    Tano octubre 20, 2021 | 08:28
    Au tornem a alimentar el fastigós estat.

Respon a Cal dir-ho Cancel·la les respostes

Comparteix

Icona de pantalla completa