La secretària general del PSOE al Congrés dels Diputats, Isaura Leal, ha rebutjat aquest dimarts la pretensió d’ERC de vincular la negociació sobre els Pressupostos del 2023 a la reforma del delicte de sedició. “Nosaltres no posem línies vermelles, però quan parlem de Pressupostos estem parlant precisament d’això, de Pressupostos”, ha puntualitzat.

Així s’ha pronunciat la ‘número dos’ del PSOE en la roda de premsa que ha ofert en la cambra baixa després de la reunió de la junta de portaveus, en resposta a la pregunta de si estan disposat a parlar de parlar de la reforma del delicte de sedició ara, ja que ERC el posa com a condició per a negociar els comptes públics.

La portaveu d'ERC, Marta Vilalta, durant la roda de premsa a la seu del partit | ACN
La portaveu d’ERC, Marta Vilalta, durant la roda de premsa a la seu del partit | ACN

Vilalta demanava avançar en els dos sentits

Aquest mateix dilluns la portaveu d’ERC, Marta Vilalta, va reclamar que la negociació dels Pressupostos i el procés de desjudicializació avancin “al mateix temps”, i la setmana passada el portaveu en el Congrés, Gabriel Rufián, va destacar davant el president del Govern, Pedro Sánchez, que no es pot negociar mentre hi hagi personis amb causes pendents a compte del ‘procés’.

Leal ha destacat que aquesta és una legislatura marcada per “la negociació i l’acord”, una màxima que val també per a la tramitació parlamentària. En aquest sentit, ha demanat donar un vot de confiança a les persones que estan negociant en nom del govern espanyol i del PSOE i també “de confiança, que no d’ingenuïtat” per als interlocutors dels altres grups parlamentaris. En aquest sentit, ha deixat clar que, si bé el PSOE no posa “línia vermelles” sí que creu que aquesta negociació ha de circumscriure’s a assumptes merament pressupostaris.

Lluny d’aprovar els pressupostos

Tot i això, la secretària general adjunta i portaveu d’ERC, Marta Vilalta, va advertir aquest dilluns al govern espanyol que els republicans ara mateix estan “molt lluny” d’aprovar els Pressupostos Generals de l’Estat i ha vinculat la negociació dels comptes al fet que hi hagi avanços en la taula de diàleg i en la desjudicialització del conflicte català.

Més notícies
Notícia: Aragonès no preveu reunir-se amb Puigdemont en el seu viatge a Brussel·les
Comparteix
El president té previst reunir-se amb comissaris de la UE aquest dijous i divendres
Notícia: Els comuns acusen de “fer més gran la ferida” al cos dels Mossos d’Esquadra
Comparteix
El portaveu del grup parlamentari, David Cid, ha criticat que els Mossos hagin tingut sis comissaris caps en cinc anys
Notícia: Junts exigeix explicacions al conseller Elena per la crisi als Mossos
Comparteix
El cap d'Interior ja ha demanat comparèixer al Parlament a petició pròpia
Notícia: El Govern assegura que la crisi als Mossos “no és desitjable”
Comparteix
Elena compareixerà en comissió al Parlament per donar explicacions

Comentaris

  1. Icona del comentari de: El foll a octubre 18, 2022 | 16:51
    El foll octubre 18, 2022 | 16:51
    O sigui, vosaltres voteu lo nostre, i nosaltres tra la la la. Queda clar?
  2. Icona del comentari de: Pena a octubre 18, 2022 | 19:16
    Pena octubre 18, 2022 | 19:16
    ERC, deixeu de recolzar a aquesta piara de FDP que no faran absolutament res per Cat. RES.
  3. Icona del comentari de: Independència JA a octubre 18, 2022 | 19:54
    Independència JA octubre 18, 2022 | 19:54
    Ni autodetermnació, ni referendum, ni amnisitia ni res de res. Que espereu d'una colla de porcs i criminals com els de PPSOE? Ells només busquen per les seves butxaques i tenir un país de carallots que va a la ruina total i a una nova guerra.
  4. Icona del comentari de: Manel a octubre 18, 2022 | 20:05
    Manel octubre 18, 2022 | 20:05
    El PESOE no ha de patir per res, te carta blanca de ERC per fer el que li doni la gana.
  5. Icona del comentari de: ERCastella a octubre 19, 2022 | 10:02
    ERCastella octubre 19, 2022 | 10:02
    Tranquils que ERC aprovarà els pressupostos del PSOE. El que amenacin només és per fer-se els homenets.
  6. Icona del comentari de: Kukiriki a octubre 19, 2022 | 10:20
    Kukiriki octubre 19, 2022 | 10:20
    20.000 plomes de l’àla????????. Per la putA jeta,cuslsevol poble que no estigui sotmès, domesticat i acollonit i mestingut.ja hauria comprat una o dues armes de disuasió. Si aquets energúmens estaven disposats s treura tancs i fer una massacre, el poble de cataluny te tot el dret a defensar-se. Amb el que sigui, i els de laEU a callar, per ser CÒMPLICE d’aquets energúmens SANGUINARIS.?

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa