El govern estatal demana més educació financera al currículum escolar

L'objectiu és capacitar la ciutadania per adoptar decisions en un entorn "cada cop més complex i dinàmic"

La Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV), el Banc d’Espanya i el Ministeri d’Assumptes Econòmics i Transformació Digital han proposat al Ministeri d’Educació i Formació Professional ampliar els continguts relacionats amb la competència financera en el disseny del pròxim currículum escolar, que s’ha d’incorporar als reglaments de desenvolupament de la Llei Orgànica d’Educació aprovada el març del 2020. La proposta pretén que els estudiants en etapa d’educació obligatòria rebin ensenyaments d’aquesta matèria per “afavorir una adequada capacitació” de la ciutadania a l’hora d’adoptar decisions financeres “en un entorn cada cop més complex i dinàmic”. Els tres organismes subratllen que aquesta “necessitat” ha estat reclamada “de manera reiterada en els darrers anys” pels principals organismes internacionals i multilaterals dels quals Espanya forma part.

La proposta presentada a Educació preveu que els alumnes d’educació primària desenvolupin competències com ara entendre el paper dels diners a la societat o gestionar adequadament els ingressos. Els tres ens entenen que una formació “adequada” en edats primerenques pot ajudar els nens a “desenvolupar la confiança, les habilitats i el coneixement que necessiten per administrar els seus diners”. Pel que fa als alumnes d’educació secundària, la proposta preveu que adoptin competències com ara planificar i utilitzar els ingressos i altres recursos a curt i llarg termini per millorar el benestar financer, gestionar els riscos financers o conèixer i comprendre l’entorn financer, entre altres.

Nou comentari