El Consell per la República, un dels factors que tensen la negociació

En una carta publicada a EL MÓN al setembre, ERC ja demanava congelar-lo i el desacord sobre aquest òrgan a l'exili continua

El Consell per la República torna a marcar les diferències entre Junts per Catalunya i ERC, unes tensions que estan allargant les converses i allunyen la possibilitat que Pere Aragonès sigui investit la setmana que ve. Si ja després de l’estiu passat, els republicans plantejaven –en una carta publicada a EL MÓN– “congelar” l’entitat que vol centralitzar la internacionalització de la causa catalana, i per campanya electoral es va aturar l’activitat, la negociació del Govern l’ha tornat a posar a l’escenari. De fet, segons els republicans és JxCAT qui insisteix a cada reunió a “posar sobre la taula el Consell per la República”. Una situació que sorprèn a ERC, ja que els republicans no veuen del tot prioritari definir el paper que ha de tenir el CxR si no es té clar quina és l’estratègia i els objectius immediats del Govern a Catalunya. Bàsicament, Junts vol que quedi negre sobre blanc que el Consell que presideix Carles Puigdemont tingui mà en l’estratègia independentista i pugui determinar polítiques i accions concretes més enllà del marc internacional.

Els republicans, per la seva banda, consideren que el CxR no pot substituir la Generalitat i que ara “prou feina hi ha a restaurar la seva activitat i autoritat institucional, així com el Parlament de Catalunya”. En aquest sentit, conclouen que el CxR s’ha de circumscriure, ara com ara, a l’acció internacional.

La disglòssia entre ERC i JxCAT a l’entitat també es constata en els cupaires que miren amb recel la institució. En aquest sentit, en l’assemblea de càrrecs electes del CxR celebrat al Palau de la Generalitat el passat 19 de desembre ja es va constatar aquesta situació. Només el diputat Carles Riera hi va assistir en condició de convidat.

Per això, ERC i Junts han constatat aquesta setmana que un dels factors que generen dificultats en les negociacions és el Consell per la República. Segons Europa Press, fonts de Junts han assegurat que ERC vol “desacreditar” el Consell pel que representa i perquè està encapçalat per Puigdemont. “Ens hem enrocat. La resta va avançant. Les negociacions no estan trencades”, sostenen aquestes fonts.

Comentaris

    joandomenec 20/03/2021 1:52 pm
    O ERC accepta el Consell per la República o noves eleccions.
    263
    85
    Respon
      Regla nº1 del neolliberals: 20/03/2021 5:08 pm
      Les putes i menjadores, se les paga cadascú.
    Lluït 20/03/2021 1:37 pm
    Noves eleccions per justícia poètica. Un jutget no ha de decidir més que l'entitat més representativa de Catalunya.
    44
    37
    Respon
      Si noi, 20/03/2021 5:48 pm
      l'entitat més representativa (Generalitat) des de fa 10 anys ha estat dirigida per corruptes processistes cap enlloc, tots segueixen cobrant una jubilació daurada. Pujol va instaurà les "comisions" i raconets, Miss Catalunya va organitzar una costelladavde 3 respostes, Fuigpelmón va suspendre la DUI en segons i va fugir, Torra... va fer el pallasso que va frispar tothom perdent 3 anys més. Ara tindrem nou President, ho té difícil amb la investigada per corrupció Laura Borràs al capdavant del Parlament.
      35
      126
      Respon
    Octubrista 20/03/2021 12:32 pm
    Què ho fa que nombrar Puigdemont o el Consell per a la República produeix una emissió immediata de bilis per part tan de l'unionisme com dels sectors junqueristes d'ERC ? En podem treure alguna conclusió ?
    220
    84
    Respon
      Suspendre la DUI en segons i fugir. 20/03/2021 5:50 pm
      Tu pots treure la conclusió que vulguis, els independentistes de tota la vida també ho hem fet.
        A sou de Ferrovial ? 20/03/2021 7:48 pm
        Visca Puigdemont !
          María 20/03/2021 10:07 pm
          Visca Fuigpelmon!!!!
      Dr Sallop 20/03/2021 1:41 pm
      El que produeix es fastic !! ho sabeu !!!
        A com paga Ferrovial les collonadetes que escribiu ? 20/03/2021 7:51 pm
        Com es fa per connectar-hi
    kodi 20/03/2021 12:05 pm
    entre uns i altres no ajudeu pas no, per aconseguir la independència i llibertat de cat
    GROC 20/03/2021 11:27 am
    Per no perdra la costum ERC te la culpa de tot Tanta inteligencia perduda ,per la manipulacio de Puigdemont i cia. Tots amb la zona de confort i com a referent dels grans mals ERC Voleu noves eleccions per la posivilitat de guanyarles. Si JxC amb unes noves eleccions les guanyesin ,que auria de fer ERC ? despres de tans insuls i descalificacions? . Dona les gracies a Deu ,per la benebolencia de JxC el gran partit SALVA PATRIES
    76
    93
    Respon
      Octubrista 20/03/2021 1:08 pm
      ERC és un gran partit, farcit d'independentistes honrats que no entenen on els vol portar l'actual direcció, el mateix que ens passa a molts votants, Quan foteu fora tota la trepa de Rufians, Tardàs, Cebriàs, Junqueres ... etc i li poseu un morrió en Sergi Sol i companyia, segur que us afegireu al Consell i la independència no hi haurà qui la pugui parar
      109
      37
      Respon
        per l'octubre 21/03/2021 7:44 am
        Corruptgencia vol la independència? Des de quan? Pujol ara no toca mentres feia raconets. Miss Catalunya va fer un costellada de 3 respostes sense cap resultat. Fuigpelmón trigar un mes a donar els resultats, suspendre la dui en segons i fugir. Torra el pallasso només va crispar i confrontar tothom fins trencar JxSou, i jgar amb pancartetes.
    Una ONG per tenir cura d'en Puigdemont 20/03/2021 10:53 am
    Això és el Consell per la República. La missió d'aquesta ONG és recaptar fons per la masía de Waterloo i pagar les mariscades. No ha tingut molt d'èxit i si ara la seva mera existència tensa negociacions és que ha arribat l'hora de tancar la paradeta.
    282
    413
    Respon
    Girona 20/03/2021 10:42 am
    Si us plau, s'ha de ser ruc! Llegeixi la premsa estrangera, home! Espanya té una monarquia al nivell d'alguns nous "reis" africans. Els països seriosos de la UE estan farts d'un estat que demana diners des del 1986 i cada cop va a pitjor. Els polítics catalans poden ser ineptes, però l'estat espanyol està governat per una màfia pura i dura..i els espanyols encantats, sempre que es castigui els catalans. Pais d'idiotes!
      Pau 20/03/2021 12:28 pm
      De todo lo que has puesto,en lo unico que estoy de acuerdo, es en la última frase.
    Observador 20/03/2021 10:09 am
    Si ens ho mirem bé, l'actitud dels politics independentistes és comprensible. Entre la inhabilitació, la presó i l'exili o una poltrona ben pagada a canvi de fer bondat i obeir les ordres de Madrid, què triarieu vosaltres
    carroñero 20/03/2021 9:45 am
    ERC, la dirección de ERC , NO ES INDEPENDENTISTA, a ver si se os mete en la cabeza , ellos prefieren ir de la mano con psc, o podemos, ( c´s in corpore insepulto ), y NO LO HACEN, de momento, por la pérdida de votos .
    Anònim 20/03/2021 9:12 am
    Que pena de Catalunya,sois el hazmerreír de toda Europa.
    526
    24
    Respon
      Si noi, 20/03/2021 5:18 pm
      L'acudit d'Europa és la monarquia bananera: Emerit putero i comisionista; Jutges rebutjat al TJUE per mentir al CV com De los Cobos, fill de falangiste com el germà de la GC; País amb més condemnes per tenir una justicia fexista; Ni una euroordre contra independentistes ha reexit;... Capital, Ankara, que està fora d'EU per "mancances" democràtiques·
      ¡Tu si que das pena! 20/03/2021 1:36 pm
      Dandole al botoncito de positivos mientras te muerdes el labio y te excitas. Que asco de gente! Que asco de país!
      Isidra 20/03/2021 12:32 pm
      Por detras de la monarquia supongo...
      Girona 20/03/2021 10:41 am
      Si us plau, s'ha de ser ruc! Llegeixi la premsa estrangera, home! Espanya té una monarquia al nivell d'alguns nous "reis" africans. Els països seriosos de la UE estan farts d'un estat que demana diners des del 1986 i cada cop va a pitjor. Els polítics catalans poden ser ineptes, però l'estat espanyol està governat per una màfia pura i dura..i els espanyols encantats, sempre que es castigui els catalans. Pais d'idiotes!
    Netegem erc del junquerisme espwnyol 20/03/2021 8:52 am
    Mentre erc sigui la banda del nefast junqueras, Catalunya ser el WC del Sanchez, amo isenyor de l'esclau Junqueras d'españadura, Visca ERC, fora jun1ueras i els seus espanyolistes
    46
    50
    Respon
      Si noi, 20/03/2021 5:21 pm
      tu el que has de netejar és el teu cervell de borderline, només saps insultar i mai argumentar els teus vomits sense sentit.
    Comentaris, comentaristes i insults: 20/03/2021 8:46 am
    Observant comentaris, comentaristes e insults es pot apreciar clarament que els insults i paraules degradadores formen part dels que menyspreen el Consell per la República. Els corrupgents, parau-la que surt contínuament, sempre són els altres.
    71
    113
    Respon
      Corruptgent, Def. 20/03/2021 5:29 pm
      Originàriament el nom era convergència, però els catalans vam veure que hi havia massa corrupció i el mot va mutar: Convergent+Corrupció=CORRUPTGÈNCIA. Els hereus ja hi eren, revordo a Rull i Turull acompanyant a l'Oriolet als jutjats... SON LA MATEIXA MERDA, entra en política i canviar d'opinió mentres cobran bons sous i prevendes, els principis mutan...
    JordiT 20/03/2021 8:05 am
    Clar, molt llestos Junts. Farem que governi ERC perquè han guanyat les eleccions però el que decidirà les polítiques serà Puigdemont a través del consell x la República. Que grans Junts.
    117
    64
    Respon
      Son així! 20/03/2021 5:34 pm
      Corruptgència la va fundar la Puta i la Ramoneta, els gens son immutables!
    ERC pel genocidi defintiu del català 20/03/2021 7:35 am
    Erc es el psoe català, es el gal del Maragall, aquest pollo franquista, empadrinat pel Porcioles, loapa, gal, contra les 4 barreza l'escur barceloni, atonyinador dels independentistes del 92, colauista espanyolista, o sigui un traidor com el Junqueras el CONVERSO al sanchisme.155. ERC L'EXTERMINI DE CATALUNYA, ja nomes enganyeu als tarats espanyolsque us voten
    38
    56
    Respon
      Maragall del psoe, la rendicio d'erc a españa.una 20/03/2021 9:33 am
      Totalment d'acord. Incorporar al galista Maragall ha converit erc en un partit espanyolista, antindependencia, marxista.colauista, per la miseria absoluta dels catalans.espanyols
      Juli Vert 20/03/2021 8:07 am
      Quina empanada mental,!!!! Ets del Institut Nova Història? o del Koine? o de totes dues? Es l'única explicació, quina barreja de dades sense cap sentit!
    Cge 20/03/2021 6:37 am
    Espero que JUNTS no cedeixi, en destruir un organ creat per tirar endavant el que des de Catalunya fos impossiblefer.ER i CUP són els únics que no han volgut mai que es fes realitat , però el poble el 29 de febrer del 2020 va deixar ven clar que vol. La part més autonomista de Junts que no vulgui pactar el autonomísme perque els que us votem volem l'INEPENDENCIA, o teniu clar.
    127
    35
    Respon
      JordiT 20/03/2021 8:04 am
      Clar, molt llestos Junts. Farem que governi ERC perquè han guanyat les eleccions però el que decidirà les polítiques serà Puigdemont a través del consell x la República. Que grans Junts.
      JordiT 20/03/2021 8:04 am
      Clar, molt llestos Junts. Farem que governi ERC perquè han guanyat les eleccions però el que decidirà les polítiques serà Puigdemont a través del consell x la República. Que grans Junts.
        En patufet astronauta 20/03/2021 8:11 am
        Com us prenen el pel,!!! 4 anys mes de varelles i de no fotra res per Catalunya. Per cert, qui va guanyar les eleccions va ser el PSC, no ERC ni Jxperlapasta
      Il·luminans Cge! 20/03/2021 6:55 am
      Què ha tirat endevant aquesta organització particular (creada i al servei dels interessos de un partit, el més corrupte de Catalunya)?
      48
      105
      Respon
    Cge 20/03/2021 6:33 am
    ER des de el primer dia no ha volgut l'existencia del CxR perquè tot el que no digui el que ells no poden managar sense el mossen davant no pot existit. Jo ja aviso si crean un altre ens jo hem dono de baixa, i no esperin que torni a votar cap partit indepe, fent desapareixer el CxR es fara palés el que volen fer i será AUTONOMÍSME.
    77
    40
    Respon
      Si noi, 20/03/2021 6:52 am
      les menjadores particulars que se les pagui cadascú. Quants xiringuitos particulars necessitan els corruptgents per processar cap enlloc?
      26
      72
      Respon
    Veterà antifranquista. 20/03/2021 6:07 am
    Si no us en sortiu de formar govern (que és el més segur) a mi que no m'esperin mai més a votar. Ja us ho fareu.
    Quim 20/03/2021 2:33 am
    L’Autoritat Nacional de Catalunya fora de l’abast de les urpes espanyoles és el Consell per a la República, el nombre d’afiliats del qual va creixent més lentament del que convindria, uns 92.500 actualment. Cal desplegar l’Assemblea de Càrrecs Electes i estendre els Consells Locals que són la eina per controlar el territori. Amb ERC no hi podem comptar gaire, al menys fins que fotin fora els “capós” actuals, però la CUP hi podria tenir un paper molt important si s’hi impliqués..
    422
    356
    Respon
      Anònim 20/03/2021 12:36 pm
      No está mal,de siete millones y pico de habitantes,ya hay 92.500,no me paro a calcular el tanto por ciento porque me da la risa.
      Gonzalo 20/03/2021 4:05 am
      Autoridad????? Definición de autoridad: Facultad o derecho de mandar o gobernar a personas que están subordinadas. Estos del consejito este no pintan nada. Ni mandan ni tienen subordinados.
    Gonzalo 20/03/2021 12:40 am
    Estos del Consejo para la republikita de los 8 segundos, se presentaron a las elecciones autonomicas del 14 de febrero? Qiue coño pintan entonces???
    703
    950
    Respon
      ¡Pintan lo mismo que tú comiendome el ojete! 20/03/2021 1:38 pm
      Vicioso, que tienes un vicio que no veas...
    Anònim 20/03/2021 12:33 am
    Es para no parar de reír,este ridículo también lo haréis internacional,que los demás también puedan reírse,o sea que se vota,se elige un Presidente etc,y el que pierde las elecciones desde Waterloo y con un órgano externo,es el que quiere llevar las riendas,como para mirar y no echar ni gota. Aquí que todo se proyecta al exterior,no se si esto lo entenderán en otras democracias,pero creo que no.
    Previsions frustrades 19/03/2021 11:09 pm
    I ara de què van? Francament crec que ERC no estava preparada per governar amb Junts amb tant poca diferència. Esperaven que baixéssin i ja havien pensat un govern descafeinat amb els Comuns. Ara els ve de nou haver de negociar amb Junts i Cup. En Sanchis a tv3 amb Borràs va mostrar clarament la ràbia per la situació. Francament, no hi ha dret.
    271
    186
    Respon
      El consell per la república de 9 segons? 20/03/2021 6:35 am
      Es un altre menjadora corruptgent per colocar a amics en carrecs amb poca feina i bons sous. Com a organització de part, no pinta res dins del Govern. Menys xinringuitos i més cumplir el promès.
      80
      139
      Respon
    La irresponsabilitat de JxCAT 19/03/2021 10:43 pm
    Ja és hora que es constitueixi el govern, que és el que té capacitat per governar i per fer actuacions reals que ajudin a superar la difícil situació actual. Els muntatges del senyor Puigdemont, estan al seu servei i no tenen cap mena d'utilitat, a part de mantenir el seu ego i la seva posició delirant.
    321
    330
    Respon
    BondiaCatalunya 19/03/2021 10:12 pm
    I no seria millor que ERC i CUP entressin de plè al CxR ? Per cert, Poble Lliure ja hi és, i implicada completament.
    268
    240
    Respon
      Entrar per què? 20/03/2021 7:00 am
      Una menjadora particular corruptgent per pagar la mansió de Waterloo i alimentar l'ego del que va suspendre la DUI en segons i va fugir? No gràcies, les putes i vicis que se las pagui cadascú de la seva butxaca particular...
      202
      222
      Respon
        Parles del teu rei? 20/03/2021 1:40 pm
        Putes i vicis? Si, no? El el campechano...
          Jo jo tinc rei! 20/03/2021 5:37 pm
          Soc republicà, no com els que sempre han llepat el cul als Borbón fins que han deixat de robar al ser descoberts...
    Free Tabarnia 19/03/2021 8:59 pm
    Al lider suprem li pica un ou, tots els babaus a rascar-li. Que penita,!!!! Que no ens passi res amb aquesta penya,!!!
      Republicà o republicà ? 20/03/2021 1:52 am
      El Consell. X la republicà vol ésser L’eina que pot pilotar el país cap a la Republicà catalana . Per tant els partits que han de fer govern si volen una republicà així ho han d’entendre tots !!! Si no ER haurà de canviar-se el nom perquè no vol cap republicà , vol partit i prou res de país .
      267
      232
      Respon
        Si noi, 20/03/2021 6:43 am
        El consell per la republiqueta és un xiringuito particular que només serveix per alimentar el ego de Fuigpelmón i colocar als amics que no tenen càrrecs. Les menjadores, que se les pagui cadascú de la seva butxaca!
        103
        166
        Respon
          Girona 20/03/2021 10:49 am
          Vostè no paga res del consell per la república, perquè el mantenen les persones afiliades. Posats a queixar-se, provi amb mantenir un rei que s'ha enriquit amb les comissions petroleres i ara li paguem un exili de luxe. Això si que ho paguem entre tots i sense possibilitat de triar. Sap qui protegeix aquest muntatge borbònic? Principalment el PSOE, partit amb el qual ERC diu que vol arribar a acords. A vostè li prenen diners per mantenir xiringuitos, però justament el consell de la república no li costa ni un cèntim. Informi's una mica abans d'opinar. O no ens prengui a tots per tontos.