Bany de masses de Puigdemont a l’Alguer

Els 800 catalans que esperaven el president el reben com un heroi després de la detenció i alliberament

El president de la Generalitat a l’exili, Carles Puigdemont, ha pogut gaudir d’una matinal diametralment oposada a la que va viure ahir a la presó de Sàsser, a Sardenya. Els més de 800 catalans de 41 grups de folklore de totes les vegueries que participen a la trobada d’Adifolk a l’Alguer l’han rebut com un heroi entre grits de “president, president!”. Una passejada que li ha servit per trobar-se amb Neus Matamala, filla de la seva mà dreta Jami Matamala, que regentava un estand de productes gironins just a tocar de l’escenari principal de la trobada de cultura popular.

Carles Puigdemont ha passejat pel centre històric d’aquesta ciutat envoltat d’un veritable núvol de periodistes de diversos mitjans de comunicació que s’entrebancava amb la quantitat de diables, tabalers balladors, bastoners o geganters que s’han concentrat en aquesta 33ena edició d’Adifolk. “L’havíem de fer l’any passat aquí a l’Alguer però amb la pandèmia es va ajornar. I, guaita, hem tingut un extra amb la detenció i alliberament de Puigdemont”, comenta l’Amadeu, un històric de l’organització d’Adifolk. Ha estat un ‘bonus track’ que ha enlluernat les jornades.

Bany de masses de Puigdemont a l’Alguer | Quico Sallés
Bany de masses de Puigdemont a l’Alguer | Quico Sallés

Després de la passejada, amb interpretacions lliures d’Els Segadors, mòbils en mode de ràfega i crits dels càmeres italians, el president Carles Puigdemont ha estat rebut per l’alcalde a l’Ajuntament de l’Alguer. Una trobada oficial a la que també havia d’assistir el president de la Generalitat, Pere Aragonès, i el vicepresident del Govern, Jordi Puigneró. Però un retard amb el vaixell ha aturat la trobada a l’espera d’un dinar privat ofert per les autoritats. En tot cas, a la tarda hi haurà una nova passejada dels dos presidents pel centre històric de la ciutat i una atenció als mitjans del president de Junts per Catalunya i del Consell per la República, Carles Puigdemont, amb els seus advocats.

Comentaris

    Un batxiller foll poc preparat i mentider 25/09/2021 1:36 pm
    Va trigar setmanes a donar el resultat de l'1-O, segons a suspendre la DUI, i hores a fugir deixant-ho tot enmerdat. Va prometre tornar si guanyava les eleccions i encara l'esperem, ens va deixar com hereu al pallasso Torra... Ara vol recuperar el poder? Amb mi que no hi compti!
      Mala llet 25/09/2021 2:14 pm
      Tens mala llet , ospes. I tu què has fet per la independència? Sones a VOX. Odies com ells.
      Amb això en tinc prou 25/09/2021 2:58 pm
      No es va entregar a l'enemic, i lluita sense descans.
      1714 25/09/2021 4:25 pm
      Botifler bo botifler mort
      Anònim 25/09/2021 4:50 pm
      Ni falta q fas. Dius que va trigar setmanes? Tu ets de les q en menges una i en comptes 20. Au, va, de poca-soltes no en volem!
        Si que van ser setmanes 26/09/2021 4:43 am
        Vam votar l'1-O i va suspendre la DUI el 27-O. Has anat a l'escola?
      Un ximplet pesat al servei dels espanyols 25/09/2021 6:29 pm
      Canvia el disc nen i, sobretot, cuida't la fel que la bilis et surt per les orelles (i això que les tens llarguíiiissiiimeess). VISCA el MHP Puigdemont !
      Joan 25/09/2021 8:38 pm
      Mai hi ha comptat amb gent com vos.
    RAMON A 25/09/2021 1:39 pm
    Fareu morir d un infart a la castellanada mesetaria
      No te equivoques. 25/09/2021 2:05 pm
      Quienes están muriendo como moscas y llenos de odio son los viejos corrupgentes.
        Ich verstehe nur Bahnhof 25/09/2021 6:30 pm
        Què remugues ?
        Joan 25/09/2021 8:40 pm
        T'has confós de diari. Això no és l'ABC.
      Ferran 25/09/2021 3:22 pm
      Que St Pere te escuche
    Català 25/09/2021 3:10 pm
    Tan de bó!
    jose 25/09/2021 3:47 pm
    800 talibanes que si puchimon les dice q se quemen vivos x cataluña, lo hacen sin pensarlo 2 veces Dan miedo esta gente.
      Varist 25/09/2021 4:28 pm
      Ja fas bé en tenir-los por. Quan arribi el moment de la sang i el foc no tindreu prous cames per còrrer. Pagareu els més de 300 anys d'invasió molt cars.
      Ser 25/09/2021 6:36 pm
      Tu fas pena
      Que burro ets, Jose 25/09/2021 9:07 pm
      Jose, no José, com a bon garrulu…
    Doctor Strangelove 25/09/2021 6:46 pm
    Visca la terregada! Doc.
    Vendetta 25/09/2021 7:08 pm
    Ajajjjjaaaja putaespanya sempre
    L'OBSERVADOR ASTORAT 25/09/2021 8:35 pm
    El President Puigdemont, ha posat i està posant més en “escac” el pútrid i pestilent Estat Ñ (Borbònic-Franquista 2.0), hereu directe i continuador d’un Estat “Genocida-Feixista”, que la “suposada” esquerra Ñ i la “suposada” esquerra CAT, junta. Pels que en teníeu algun dubte, aquí en teniu una prova palmària i inequívoca IIII*
      No diguis rucades... 26/09/2021 5:05 am
      Va trigar setmanes a donar el resultat de l'1-O, segons a suspendre la DUI, i hores a fugir deixant-ho tot enmerdat. Va prometre tornar si guanyava les eleccions i encara l'esperem, ens va deixar com hereu al pallasso Torra... Ara vol recuperar el poder? Amb mi que no hi compti!
    Luisnomeacuerdo 25/09/2021 9:49 pm
    Si es un baño que aproveche para lavarse el felpudo de la cabeza que da asco verlo.
      Guaita-que-fan-ara 26/09/2021 11:21 am
      Doncs, nomeascuerdo aprofita tu el sabó i et neteges la boca, la llenguai amb el reste et fas una dutxa
    Perquè t'abracin els teus feligresos no cal anar a l'Alguer. 26/09/2021 4:36 am
    Detenció preparada per pal·liar la teva caiguda de popularitat, Puchi?. Tothom sabia que no et passaria res. Sembla una maniobra d'autobombo i desballestament de la taula de diàleg del teu estimat MHP (tu ja no ho ets, Puchi) nan Pere el baturrico.