La mesa assegura que es debatrà el futur de Puigdemont al Consell

La proposta de resolució a l’Assemblea de Representants del Consell per la República amb què es porta a votació si el president a l’exili Carles Puigdemont s’ha de desvincular de la presidència de Junts divideix la Mesa del Parlament a l’exili. De fet, hi ha opinions per a tot. “Fins i tot, silencis que clamen al cel”, apunten fonts de l’ens. Ara bé, els seus membres asseguren que el text es debatrà i sospiten que hi haurà més resolucions en aquest sentit.

Aquest matí, la presidenta de l’Assemblea de Representants escollida el passat 14 de novembre, la cupaire Ona Curto, ha afirmat, a Catalunya Ràdio, que veu compatible ambdós càrrecs de Puigdemont. Una opinió que, ni de bon tros és compartida per tots els integrants. Ara bé, els membres consultats remarquen que, en tot cas, la “decisió serà del mateix Puigdemont”.

Curto ha deixat ben clar que la mesa de l’ens a l’exili no vetarà aquest debat. De fet, a l’interior de l’ens el debat ja és ben viu a través dels canals habituals de comunicació i els xats de xarxes entre els diputats de l’exili. La decisió de dos membres de l’Assemblea de posar negre sobre blanc la proposta que el president del Consell no tingui càrrecs orgànics de partit, tal com va avançar El Món, va “esverar el galliner”, segons fonts de la Mesa consultades.

“És un debat que hi era i hi és, i ara més”, apunten les mateixes fonts. “S’ha de mirar amb perspectiva, i amb els ulls del que passa Principat endins”, afegeixen en el sentit que en l’acord de Govern entre ERC i Junts va quedar sentenciat que calia reformar el Consell per la República per fer-lo més “transversal”. “L’opció de desvincular el Consell directament dels alts càrrecs dels partits en seria una fórmula que pressionaria ERC per tal que els republicans s’hi incorporessin desacomplexadament”, apunten.

“S’estava treballant en aquesta estratègia internament, sense escarafalls”, admeten. “De fet, no crec que a Puigdemont li desagradi la idea”, opinen. En tot cas, el debat hi serà i pot tenir moltes formes. Una de les idees és que es vehiculi a través del Reglament, es a dir, del text normatiu que s’està treballant en comissió per elaborar com ha de ser el funcionament i el nomenament dels membres del Govern del Consell. “Una opció seria establir reglamentàriament que fos incompatible presidir un partit i també el Consell per la República, de la mateixa manera que es podria establir que el president del Consell podria no ser membre de l’assemblea, com passa per exemple a Espanya o Itàlia”, raonen.

Aquesta solució, però, no agrada a la presidenta de la Mesa, perquè hi veu “riscos de fer un reglament excloent”. En aquest sentit, els membres de la Mesa volen ressaltar que la “presidència del Consell no és una ensarronada i no està dat i beneït el nom, perquè hi ha d’haver eleccions i campanya electoral”. De tota manera, “a ningú li costa entendre que Puigdemont és el millor actiu a l’exili”. D’aquí que, en certa manera, s’hagi encetat aquest debat.

Comentaris

    Dr Sallop Gener 07, 2022 | 12:39
    El Consell per la República , es com aquell full de ruta que surtia al Gogel Maps ???
      Dra anigaV Gener 07, 2022 | 19:55
      Estimat, ens veiem aquesta nit?
      Si Gener 07, 2022 | 21:05
      El que és segur, és que el Consel de la República és el que vam votar els catalans i el estado va aixafar. Després els partits ho van acceptar a canvi de pagueyes BOE. Tu tries.
        Sempre tenen raó dels Castellanos sabiuts com tu, Gener 07, 2022 | 21:31
        OI?
        Dra Anigav Gener 07, 2022 | 21:36
        Coraçoncito, ens veiem aquesta nit a Les Rambles 😘😘😘
        Segur? Millor explica tota la pel·lícula Gener 07, 2022 | 21:52
        Vam votar independència sota les porres, després un batxiller foll va trigar 8 segons a suspendre-la, i hores a fugir deixant-ho tot enmerd...
          Si Gener 08, 2022 | 10:17
          ...i uns covards traïdors es van entregar.
    Pere LLimonera i Citronell Gener 07, 2022 | 12:57
    Hoy me encuentro muy salmódico; Soy un fugaz relámpago de veracidad, entre las ciérnagas de las tinieblas independentistas.
      Pere LLimonera i Citronell Gener 07, 2022 | 13:21
      Así es... pero en vez de publicar estas chorradas bajo mi mombre, publicad el comentario que de verdad he enviado... !Cada vez tengo mas claro que el TRoLL IndePendenciero que me jaquea el nombre está en El Món...
        Pere Llimonera i Citronell Gener 07, 2022 | 19:11
        Malditos Trolls pendencieros y catalanes. Yo no sé cómo los catalanes no quieren ser españoles. Hay algo más prestigioso que ser español? Eso con Franco no pasaba.
          Adonae Gener 09, 2022 | 02:11
          Hola, Pedro Limonero, a la hora de definir quiénes son los españoles, Cánovas del Castillo dijo: "Pongan que son españolees los que no pueden ser otra cosa".
    Realitat Gener 07, 2022 | 13:07
    Això ja pinta com el culebrot de l'emèrit. Un impostor que va de reietó, i que li riuen les gràcies quatre curts de gambals. Un desprestigi per l'independentisme.
      Si noi, Gener 07, 2022 | 19:57
      Els corrupt gents sempre han estat així, per això mai arribarà la independència de Catalunya de la mà d'un corruptgent...
        Tela Gener 08, 2022 | 10:18
        Arribarà quan tots ens haguem entregat al estado?
    Doctor Strangelove Gener 07, 2022 | 13:09
    volen destruir el meu model de vida, on sí, sí, visc molt bé i em foto mariscades, la millor carn i els millors vins, i què? Ho faig perquè em guanyo molt bé la vida, i per què me la guanyo tan bé? Doncs, perquè, a més a més del talent què tinc, també treballo, poc però el que faig ho faig amb excel·lència. Així que prou, deixeu viure al que us paguem la festa, només volem això viure tranquils! Doc
      Dr Sallop Gener 08, 2022 | 21:40
      M'han fet fora de l'hospital, tens feina per mi?
    Gonzalo Gener 07, 2022 | 13:39
    ÚLTIMA HORA! Le han cambiado el nombre al consejito ese. Ahora se llama consejito Juan palomo, yo me lo guiso, yo me lo como.
    Pepet Gener 07, 2022 | 14:03
    No em queda clar si el consell és per la república o per la monarquia. Potser només és un passatemps pels més limitats de cada casa.
      Ja Gener 08, 2022 | 10:21
      Doncs és el que vam votar els catalans en les últimes eleccions lliures fetes a Catalunya. Per a tu deu prevaldre el 155.
    MHP Gener 07, 2022 | 18:35
    Pobret Puigdemont, fins i tot el volen fotre fora del xiringuito que s'ha montat per viure com un zar (amb totes les implicacions que aixó comporta). De fet, Puchi es l'únic que més o menys els hi sona a la gent de Catalunya, de la resta de vividors del xiringuito, en prou feines els deu coneixar sa mare, només cal veure els de la foto.
    Si Gener 07, 2022 | 21:08
    La millor manera de fer valdre el que es va votar a catalunya i legitima al Govern de la República, és que el MHP Puigdemont deixi el partit autonomista JxCat en mans de traïdors com en Jordi Sànchez, i lideri el Govern Legítim i una estratègia d'alliberament nacinal cap a l'Estat Català.
    Doctor Strangelove Gener 08, 2022 | 10:22
    Mirant la fila d'aquests personatges no es veu enlloc que l'independentisme tingui un ADN superior, de fet no sembla ni que sigui superior al d'un mico! Doc.
      Adonae Gener 09, 2022 | 02:25
      És que no ho ha dit ningú que tinguem un ADN superior. El que tenim és una altra ideologia a la teva, cosa que no té res a veure amb la biologia. El que et creus superior, per cert, ets tu, encara que "dime de lo que presumes y te diré de lo que careces".
    Doctor Strangelove Gener 08, 2022 | 10:29
    Els bons són aquest parell de mascles sense estudis, el primer el tal Joan Puig famós per assaltar la piscina d'en Pedro José Ramírez, aquest individu no té ni el batxillerat i només fa de "polític", l 'altre sense estudis és el pallasso Pessarodona més conegut com Pennywise pel llibre i posterior pel·lícula IT. En fi, un parell de cracks! Doc.
    Luisnomeacuerdo Gener 08, 2022 | 12:37
    No hay peligro, solo viendo la foto de los dirigentes te haces una idea del nivel de los borreguetes que están apuntados. Eso sí que son aborígenes tractorianos de pura cepa superiores sin duda a los habitantes de atapuerca. Tenemos autonomía para otros 1714 años más mínimo.