El Govern permetrà trencar el confinament municipal per assistir a mítings

“Si podem anar al teatre amb un 50% de l’aforament també hem de poder celebrar mítings”, diu la portaveu

La portaveu del Govern, Meritxell Budó, ha esvaït dubtes sobre les 14-F i ha defensat que si se celebren aquell dia s’hauran posat “totes les eines perquè siguin unes eleccions democràtiques i segures”. Budó ha explicat que encara es treballa en els protocols per garantir “la màxima seguretat”.

 A banda, la portaveu també ha defensat que es puguin celebrar mítings i que les persones es puguin saltar el confinament municipal per assistir-hi- “S’ha de poder garantir el dret a la participació política, manifestació i reunió”, ha afegit.

Budó ha aclarit que el certificat d’atuoresponsabilitat d’Interior inclourà que es pugui marcar aquesta casuística. “Si podem anar al teatre amb un 50% de l’aforament també hem de poder celebrar mítings”, ha etzibat.

Comentaris

    Per a despistats: Informeu-vos-en bé 27/01/2021 12:38 pm
    Llegiu-vos la llei electoral. Heu pas sentit parlar de drets fonamentals ? La campanya electoral i els mítings electorals van lligats a les eleccions. Fins i tot si hi hagués lockout total també es podrien fer mítings. Si el govern no hagués permès anar a mítings tindria de nou a sobre els jutges espanyols i/o les denuncies corresponents, com les impugnacions al canvi de data de les eleccions per qüestions de la covid-19.
    Daniel_Andreuenc 27/01/2021 10:03 am
    Estem governant per traïdors a Catalunya! Venuts a l' Estat dels enemics! I no només aixo, a sobre son uns maleïts inconscients! Ni mitings! Ni eleccions! Aneu a fer punyetes. Malparits! Un any sense anar a veure un trist partit de futbol i ara puc anar a un miting a que em venguin que? La DUI? L' 1 d' Octubre? Traïdors! Pocavergonyes!
      A en Daniel de St Andreu del Palomar 27/01/2021 12:54 pm
      Sí és clar, estem governats des de Madrid i per això volem la independència. Ara ho veus clar ? A més un partit de futbol no és cap dret fonamental, i si ho son el dret a manifestació o a les eleccions, incloses totes les activitats que comporten com fer mítings. Una altra cosa és que les coalicions i partits s'adaptin a la situació de pandèmia. Des del moment que els jutges espanyols van decidir imposar la data del 14 de febrer, els mítings s'han de poder fer, com ja he escrit és un dret comparable a anar a una manifestació, una altra cosa és que els convocants assenyats de manifestacions i / o mítings en facin un ús d'aquest dret amb senti comú i d'acord amb les mesures de protecció de la pandèmia.
    Dr Sallop 27/01/2021 9:50 am
    És un dret fonamental....infectarse del COVID....? o millor fer tot el posible per NO infectarnos ???
    Jaume 26/01/2021 10:06 pm
    Portem molt dies confinats a casa. Jo visc en un poble, i no puc anar a l'hort perquè esta siutat al poble veí. No puc anar a la segona residència perquè es fora del terma municipal. Això si, ara es podrà anar on calgui perquè hi ha mitings. Aneu a cagar !
    25
    38
    Respon
    Bonni 26/01/2021 9:54 pm
    Igualment al gobierno que si fos acurat no permetria ara aquestes eleccions
      Jeroni Munyós 27/01/2021 1:06 pm
      Et confons, hi ha drets que no es poden negar i que ni l’estat d’alarma els anul·la. No es pot limitar el dret de participació política, com no es pot limitar el dret a manifestació. Estaria bé que us informéssiu millor.
    jau 26/01/2021 8:20 pm
    un altre tir al peu per favor que pugin indepes de valua!!!!!! confinament municipal: cine no teatre no dansa no música no museus no passejar no restaurants no gimnàs no etc etc no però transport public apestòs sí miting polítics sí
    10
    18
    Respon
      Jaure 27/01/2021 12:35 pm
      Llegeix-te la llei electoral i has sentit parlar de drets fonamentals ? La campanya electoral i els mítings electorals van lligats a les eleccions. Fins i tot si hi hagués lockout total també es podrien fer mítings. Si el govern no hagués permès anar a míting tindria a sobre de nou els jutges i/o les denuncies corresponents, com les impugnacions al canvi de data de les eleccions per qüestions de la covid-19.
    Dr Sallop 26/01/2021 7:41 pm
    Recomano al Govern de la Generalitat una visita al Psiquiatra.
    37
    220
    Respon
      Dr Ampolles d'aigua 27/01/2021 12:26 pm
      En tot cas recomana-ho als que consideren que les eleccions, les campanyes electorals o el dret a manifestar-se son DRETS essencials. Informa't millor i després opina. Em cauen molt malament els babaus com tu que quan els hi convé el nostre país és un estat independent amb totes les competències.
      Jo t aconsello... 27/01/2021 9:50 am
      ...que em menguis els ous!
    Angelblau 26/01/2021 7:35 pm
    Perfecte .. anirem aquest dissabte de míting a la Molina .. jejeje
    23
    42
    Respon
    Joan 26/01/2021 7:28 pm
    Us mereixeu una desobediencia general. No teniu cap credibilitat.
    L'han tornat a cagar, i en van... 26/01/2021 7:20 pm
    No pots queixar-te que aquestes dates son perilloses per la pandèmia i al mateix temps autoritzar l'assistència a mitings!
    61
    10
    Respon
      Si noi, 26/01/2021 8:11 pm
      sembla que Budó està més per seguir processant que per fer efectiva la independència.
      14
      29
      Respon
    Pius 26/01/2021 6:58 pm
    Què en diuen els jutges espanyols de tot plegat ?
      jo 26/01/2021 8:06 pm
      a ningú l'importa la opinió dels jutges fexistes, poden dir missa...
      20
      28
      Respon
        Nosaltres i les opinions dels jutges espanyols 27/01/2021 12:46 pm
        Encara que no ho vulguis, al sud de la ratlla el nostre país encara és sota sobirania espanyola, i doncs es regeix per les lleis espanyoles. El dret a les eleccions i tot allò que comporta, entre altres els mítings electorals son drets essencials com el dret a la manifestació. Una altra cosa és que des del Govern no s'hagi explicat prou bé per a persones com vós.
    Finsalsnassos!! 26/01/2021 6:50 pm
    Anar a un míting és imprescindible? Aneualamerda!
      Maria 26/01/2021 6:55 pm
      Abans anem més enllà. Que decideixin des del poder judicial espanyol, és imprescindible ?
    Silvana 26/01/2021 6:47 pm
    Millor fer les eleccions al Parlament el 30 de maig.
      Ojalà, però no hi son tots 26/01/2021 7:23 pm
      Volien el maig per la pandèmia però la deuen haver fet fora fins al juny...
      15
      19
      Respon
    Àngel Drach 26/01/2021 6:34 pm
    En total i absolut desacord. Esperant no tenir, a més a més, un Govern com aquest.
    61
    10
    Respon
    Joan 26/01/2021 6:31 pm
    Igualet que quan vas al circ. Hauràs de mostrar l'entrada als mossos?
    30
    41
    Respon
      Gavanenc 26/01/2021 6:51 pm
      No, a la cúpula judicial espanyola, abans T.O.P. t'ho pots estalviar si tens un informe confidencial de twitts i emails de Tacito.
    Doctor Strangelove 26/01/2021 6:30 pm
    Malparits, tenia una xati boníssima a un altre municipi, i me n'he hagut de buscar una de discreteta al meu. Sou una colla de malats mentals. Deixeu-nos viure, melons! Doc.
    23
    86
    Respon
      A pastar al fang 27/01/2021 10:09 am
      Doc no, RUC!!!
      A pasturar al camp 27/01/2021 10:00 am
      Doc no, RUC!!
      Estaras content amb el comentari... 27/01/2021 9:53 am
      T’has lluït Doctor Curtet! I et fas dir català de bé? Fàstic de fatxes!
    falco 26/01/2021 6:19 pm
    Per mi queda demostrat que del unic politic que pùc ara refairm-en es de Puigdemont. Tots els altres son uns vividors del sistema i per tal de mantenir.ho son capaços de fer el que sigui, i aquest el que sigui es el de auroritzar trencar el confinament per tal de qur aixi tots tenen posibilitats de que els votin. Ara be si vui a anar a veure els meus fills que estan a fora del meu perimerre territorial, aixo no . Fins on arriba l cinisme d'aquesta gent. Per tant no crec res de que ho tornarem afer, de que anirem cap l'independencia, etc. etc. tot son mentides per tal de continuar enganxats añ poder i als diners
    268
    167
    Respon
      Què has despertat del coma??? 26/01/2021 7:27 pm
      Fuigpelmón, després de querebessim garrotades dels piolines, va trigar segons en suspendre el resultat i va fugir cames ajudeu-me. Ja fa més de 3 anys.
      59
      80
      Respon
    FRAN BCN 26/01/2021 5:50 pm
    Quina barra aneu TOTS a pastar fang.....
    Clara 26/01/2021 3:01 pm
    La major part dels metges diuen que s'han d'ajornar!!!! A ells si que me'ls crec.
      Camp d'Amor 26/01/2021 6:53 pm
      Però, els metges no son pas jutges espanyols amb "estado de derecho" basat en la "unidad de Espana".
    el verdugo del Cid 26/01/2021 2:14 pm
    En què quedem: el 14-F, és segur o no és segur? I aquests titelles són els que ens han de dur a la independència??? Això sí, jo de vosaltres estaria molt preocupat, perquè com en AQUESTA legislatura no ens deslliureu de merdespaÑistán, ens sentirem legitimats a fer amb vosaltres el que us haureu guanyat a pols. Jo, de vosaltres, començaria a dormir pitjor, ja m'enteneu...
      Bonni 26/01/2021 9:53 pm
      No, no es segur
      Ramon 26/01/2021 4:18 pm
      Estrany, intrigant nick.
      25
      43
      Respon
    Ramon 26/01/2021 1:57 pm
    Trampes, els sociates o sigui Espanya en fan sempre. El propi sistema ja és en si mateix una trampa. Però aquesta vegada hi haurà trampes afegides a les habituals i no hem de descartar la tupinada directa: si els cal, els sociates la faran.
    33
    13
    Respon