Brussel·les es nega a valorar el reforç de la majoria independentista

La Comissió Europea assegura que "és un procés democràtic normal que seguirà el seu curs"

Brussel·les ha evitat pronunciar-se sobre els resultats electorals a Catalunya. “La nostra posició és coneguda”, ha dit aquest dilluns el portaveu de Justícia de la Comissió Europea, Christian Wigand. La Comissió Europea manté des de l’1-O que la situació política a Catalunya és “un afer intern d’Espanya” que “s’ha de resoldre en el marc constitucional”. Wigand s’ha negat a valorar l’augment de la majoria independentista al Parlament i ha assegurat que l’executiu “no comenta mai eleccions regionals”. “És un procés democràtic normal que seguirà el seu curs”, s’ha limitat a dir.

Més informació

Comentaris

    Deixeu-vos d'astracanades 15/02/2021 10:09 pm
    No hi ha cap genocidi de catalans. Els catalans no són cap poble ni cap raça ni cap nació. Ni tan sols hi ha la cultura catalana (traient el folklore): és cultura europea-occidental expressada en català; la cultura espanyola el mateix expressada en espanyol, la francesa el mateix expressada en francès, etc.
      UE, GENOCIDES COM CAL. GRACIES MERKEL.HEIL !!!! 15/02/2021 10:31 pm
      Els nazis nomes tenien una cultura, l'espanyola o sigui la genocida eterna des de 1492.
    STOP AL GENOCIDI.UE CONTRA ELS CATALANS!!!!! 15/02/2021 9:47 pm
    Si Catalunya ha destruit la mandanga feixista del PP.PSOE, bipartidisme de franquistes.lladres eterns, la UE espetecará pel mateix: El racismecontra els catalans! HEIL MERKEL, LA GENERALISIMA DEL PP, esla HITLER QUE ENS VOL EXTERMINAR. STOP AL GENOCIDI.UE CONTRA ELS CATALANS!!!!!
      Antoni Cerdà 15/02/2021 9:49 pm
      Alemania sempre serà hitlerians, stalinista i racista. No han sopirtat mai que els jueius son moltmés intel.ligents o0i treballadors que ells. L'alcohol 3mpobreix, oi hei Merhel la cervessera???
    UE UNIO D'ESTATS FRANQUISTES, TANCA ENT JA!!!! 15/02/2021 9:42 pm
    Aquesta pepera antidemocrata, espera queels constutu ional de VOX salvin la UE.HEIL. UE ASSACIACIO D 'ESTATS FRANQUISTES, IL.LEGALITZACIO JA
    jg 15/02/2021 8:08 pm
    debe importarles mucho el tema a los europeos.....
    Ramon o Ramona?. El monolingüisme parlat molt a poc a poc és comprensible 15/02/2021 7:50 pm
    La monja vigatana Ramona Maria del Remedio Teresa Llimargas Soler, nascuda el 24 de març de 1892, ja de ben petita tenia visions divines i, entre d’altres, tenia el do de la bilocació. És a dir, tenia la capacitat d’estar en dos indrets físicament molt allunyats al mateix temps. Sorprenentment, es bilocava per tal de fer les funcions de consellera, vident i assessora de Francisco Franco durant la guerra civil. Es dirigia al Caudillo i l’advertia de perills imminents, l’aconsellava sobre les estratègies militars a seguir i, fins i tot, li hauria salvat la vida en advertir-lo que no assistís a un sopar en què se’l pretenia enverinar en el marc d’una conspiració maçònica. La relació entre Franco i Ramona Llimargas va arribar a ser tan estreta que aquest l’anomenava “Ramona, la catalana”. Una de les particularitats d’aquesta relació era que la monja bilocada era monolingüe estricta en llengua catalana i no sabia expressar-se ni entenia la llengua castellana. Diuen que la comunicació es feia amb la monja parlant català i Franco parlant castellà, els dos molt lentament per tal d’entendre’s mútuament.
    Ramon 15/02/2021 7:36 pm
    Pobret, que llastimós, potser que alguna vegada el deixi guanyar un tiqui-taca... o encara li agafarà quelcom. Em sembla que sí, un dia d'aquests ho faré.
    Ramon 15/02/2021 7:21 pm
    Ho reconec, signar Ramon o Gonzalo, Doctor, Luisnomeacuerdo, Sit... és fatu, troll i bufat com signar xarop o cigala "Oh que intel·ligent que sóc".
    Ramon 15/02/2021 7:13 pm
    A sota hi ha un èinstein, sabatot, progre, multiculti, tarugu i/o pertorbat amb poquetes llums que pel que sembla li pica que se l'hi digui sempre pertorbat. Però ja he començant dient que, de llums, poquetes. Apagueu el llum, que crema pel dimoni.
    No li diguis @llengua 15/02/2021 6:44 pm
    Digues-li "feuille de rose", que és pel què la fas servir.
      Ramon 15/02/2021 7:35 pm
      Agraeixo les correccions i quan són impertinents a voltes en faig cas encara que siguin encertades. Aquestes coses te les hem de notar i eventualment reconèixer-les als altres, no pas vantar-se'n un mateix, com jo. A tu que t'hi fot per a què la faig servir?
    piltrafilla 15/02/2021 6:29 pm
    quien se lo iba a decir a españa , que tendría un arma de "destrucción masiva " en sus manos , sus deuda, su gigantesca deuda , a las élites madrileñas les importa un bledo si la UE , ya harta de tanta amenaza, les echa de la UE, que vienen los del FMI , les da igual, ellos vivirán como siempre a todo lujo. en cambio el descredito de la UE seria mayúsculo por no mencionar el deterioro del euro y la posible implosión , controlada, de la propia UE ( Alemania mas el sector duro).
    Què diu Frau Ursula? 15/02/2021 6:20 pm
    Ja no recorda el clatellot a les dos galtes que va rebre Burrell la setmana passada? EjpaÑa és una monarquia bananera hereva del fexisme, fin i tot Rússia ho veu!
    Mario 15/02/2021 5:36 pm
    Caspanya té agafada Bruselas per las parts baixas, doncs sí aquets reconeixen la independència de Catalunya saben que mai més cobraran ni els interessos de la deuta caspanyola ,deuta imposible ja de pagar.
      Llengua 15/02/2021 6:16 pm
      Es diu el deute, com el compte i el deure.
        Jau 15/02/2021 7:20 pm
        La Bruselas politica ha de desapareixa. Refundem l'Europa de les nacions
      Doctor Strangelove 15/02/2021 5:55 pm
      Mario, en català es diu el deute tros de catanyol indocumentat! I tu deus ser indepe, però ni castanya de parlar el català. En fi, els purs som els que tenim dos dits de front i els conversos sou els hiperventilats que voleu demostrar que sou més catalans que els de veritat. Així estem a CAT. Doc.
        Pajaritu 15/02/2021 6:06 pm
        Purs... conversos... Goebbels estaría orgulloso de sus cachorros. ¡¡¡ JAJAJAJAJA... JAJAJAJAJA... JAJAJAJAJA !!!
        41
        38
        Respon
        Ramon 15/02/2021 6:04 pm
        Quan sorgeix el dubte és perquè ho fem diferent que el castellà. Com a criteri lingüístic és patètic, però força segur. El problema és que hi ha talossos que ni tan sols tenen el dubte.
          Aqui teniu els tres alies que fa servir el nostrat troll 15/02/2021 6:23 pm
          Ramon el fatxa, el Dr d'amor desviat i l'Ocellot. Només cal que mireu les hores dels comentaris...
          Llengua 15/02/2021 6:18 pm
          "El problema és que hi ha talossos que ni tan sols EN tenen el dubte". Quina mena de català s'ensenya ? Ramon tu també...
            @ Ramon 15/02/2021 7:27 pm
            Tu del que no en tens mai és vergonya, ni supèrbia, ni altivesa, ni petulància... Ha, ha, ha. Guaiteu que fa ara en Ramon.
            12
            Ramon 15/02/2021 7:02 pm
            Agraeixo les correccions i quan són encertades en faig cas encara que siguin impertinents, però eixa frase està bé tal com l'he escrita. El pronom "en" no hi ha de ser. Ah, for instance, signar "Llengua" és fatu com signar "Sentit Comú", "La Veritat", "Oh que intel·ligent que sóc". Aquestes coses te les han de notar i eventualment reconèixer els altres, no pas vantar-se'n un mateix.
            109
      No siguis ridícul 15/02/2021 5:45 pm
      Si Espanya tingués Brussel·les agafada per les parts baixes, no estaria com està. Espanya ho aconseguiria tot i amb la minga i no és així, ni molt menys.
    Pep 15/02/2021 5:35 pm
    Haurerm de probar la via Maidán... però som tant nazis com a ells els hi agrada.
    Dr Sallop 15/02/2021 4:37 pm
    La UE no han entes res .... Jaaaaaaaaaaaaaaa!!! Juaaaaaaaaaaaa!!! Juaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!
    Doctor Strangelove 15/02/2021 4:36 pm
    La UE ens roba! Doc.
      Ramon 15/02/2021 4:51 pm
      Enhorabona, doctor, 4.583 vots! I encara manca el vot de l'estranger de fora: potser arribeu a 4.585!
        Doctor Strangelove 15/02/2021 5:17 pm
        Ramon, per desgràcia ahir no vaig voler anar a votar, no fos que m'agafés un atac de lucidesa i votes la vertadera dreta, sí la que els radicals anomenen extrema! Doc.
          Ramon 15/02/2021 5:56 pm
          Vaja per déu, pobra Marta! Ni els militants de carnet! Per cert, encara no ens n'has fet els cinc cèntims que et demanava. És maco, almenys, el carnet?
    El món ens mira, catalans 15/02/2021 4:31 pm
    I veu el que som: revoltats però irrellevants.
    435
    603
    Respon
      Jeroni Munyós 15/02/2021 6:24 pm
      Ningú t'ha dit que els catalans vulguem ésser "irrellevants" solament volem ésser com Portugal, Dinamarca, Luxemburg, Malta, els Països Baixos, Irlanda, Grècia, Àustria, Txèquia, Estònia, Lituània, Eslovàquia, Eslovènia o Croàcia, Ve-t'ho ací.
      46
      11
      Respon
        No és el mateix voler ésser .... 15/02/2021 7:11 pm
        .... qu'ésser. Jo voldria ser milionari i me tinc que fotre. Catalunya no és ni una nació. És una regió important per a Espanya i gairebé irrellevant per a la resta del món, encara que molt coneguda com Can Pitxa per molts turistes.
        15
        148
        Respon
    Ramon 15/02/2021 4:28 pm
    Ara hauríem de deixar que fos ERC qui fes d'Artur Mas circa 2012. Que fos ERC qui els plantegés coses i en tornés igual que llavors el president Mas. O sigui amb les mans buides. Repetició d'eleccions immediatament després amb llista única ja lligada d'antuvi i, aquest cop, per déu, ben parida. D'extrem a extrem però donant una imatge central que no esveri ningú per raons afegides a la de la pròpia independència. Que tot això ja ho hem fet? Sí. Però malament. Ara es tractaria de fer-ho bé i amb moltes lliçons apreses.
    43
    121
    Respon
    Tomas Delapierres 15/02/2021 4:25 pm
    Sense violencia, la UE,patates fregides.. La UE no esres mes que la DICTADURA DELS ESTATS. Nomes els uneix la pela, el nefast EURO. Tancament ja, per higiene democratica
    111
    104
    Respon
      Daniel Artós 15/02/2021 4:29 pm
      La UE no cal tancar-la, és una associació d'estats europeus. No et facis trampes feu trampes. L'únic camí és desenmascarar l'estat espanyol, fins al punt que la resta d'estats de la UE, hagin de reaccionar de grat o per força quan no puguin suportar més un estat espanyol capaç de desprestigiar-se i carregar-se els drets humans i altres de bàsics, per la pretesa unitat d'Espanya i per un monarquia borbònica corrupta i imposada per Franco. Recorda que des de l'estat espanyol sempre s'omplen la boca d'unitat d'Espanya, però, des de l'any 1587 fins ara, la monarquia hispànica, ha perdut un munt de territoris, aleshores de quina "unidad" ens parlen ? Comencem des d'ací, des del principi o no ens entendrem.
    Ramon 15/02/2021 4:11 pm
    Si presentéssim candidatura d'unitat i no hi hagués el clàssic miserable que vota una altra cosa per no coincidir en ideologia amb d'altres independentistes donaríem elecció rere elecció el missatge d'una victòria clamorosa que saltaria a la vista sense necessitat d'haver de fer sumes. Una victòria clamorosa que l'única manera que tindrien espanyols i coscubieles d'emmascarar-la seria si també ells s'unissin, però això ens afavoriria moltíssim perquè plantejat el conflicte com de nació contra nació, és a dir, plantejat el conflicte tal com és des de fa tres segles i sense emmascaraments ideològics, primera, que deixaríem a Espanya sense llur relat d'hiperlegitimació progre i, segona, que llavors escombraríem malgrat la colonització.
    71
    113
    Respon
      És que el nacionalisme és una religió 15/02/2021 5:08 pm
      Quina diferència amb qualsevol ideologia que es pot sotmetre a crítica i anàlisi. La religió només depèn de la fe i és dogmàtica.
        Llengua 15/02/2021 6:31 pm
        Nacionalisme: Moviment que reivindica l’organització política independent d’una nació.
    Bot 15/02/2021 4:00 pm
    La UE és morta, visca la UE
      Daniel Artós 15/02/2021 4:26 pm
      Rebot. La UE no és pas morta, és una associació d'estats europeus. No us feu trampes a vosaltres mateixos. L'únic camí és desenmascarar l'estat espanyol, fins al punt que la resta d'estats de la UE, reaccionin i no puguin suportar més un estat capaç de desprestigiar-se i carregar-se els drets humans i altres de bàsics, per la pretesa unitat d'Espanya i per un monarquia borbònica corrupta i imposada per Franco. Recorda que des de l'estat espanyol sempre s'omplen la boca d'unitat d'Espanya, però, des de l'any 1587 fins ara, la monarquia hispànica, ha perdut un munt de territoris, aleshores de quina "unidad" ens parlen ? Ens ho creiem ?
        LaiaiaLola 15/02/2021 5:05 pm
        Hola, soc un feixista catalanofob totalitari de Vox i el meu nom es Ignaci, pero podeu dir-me naci.
    Gràcies 15/02/2021 3:31 pm
    Ella ho ha dit, "seguirà el seu curs". No defalliu, seguim, si en som molts que volem la independència del nostre país i hi treballem i ho fem bé, l'aconseguirem.
    R 15/02/2021 3:29 pm
    Es una afer intern d'Espanya que ja us han recordat Rússia, Xina, Turquía .... Anda, mira a veure si ens pots fer arribar algunes vacunes. Gràcies!
    50
    55
    Respon
    Jeroni Munyós 15/02/2021 3:28 pm
    Els hi costa, recordeu que la Unió Europea és un conjunt d'estats. Però cada dia som més a prop del jorn que hauran de "valorar", de grat o per força, l'estat espanyol. De moment ja no és tracta d'un afer "intern" espanyol... Temps. Ànims i salut !
    Lluís 15/02/2021 3:25 pm
    Però, aquesta senyora que sap de la història del poble català?
      Dr Sallop 15/02/2021 4:49 pm
      Ja t'ho dire jo : Som una CCAA i punto pelota.
      55
      65
      Respon
    Gonzalo 15/02/2021 3:25 pm
    Normal. Catalunya, región española. Asunto interno. Elecciones autonomicas. Elecciones regionales. Seguid llorando, laZis.
    2828
    2036
    Respon
      Quim 15/02/2021 6:24 pm
      Gonzalo ets Juan Palomo?
      Gonzo 15/02/2021 3:33 pm
      Gonzalo, cuantas veces habrá de decirte que Catalunya es una nación conquerida por el primer borbón, arrebatando las leyes y fueros catalanes para imponer los castellanos. Que no te enteras o no quieres enterarte? Sabes que fué el Decreto de Nueva Planta o no tienes ni puñetera idea?
      52
      488
      Respon
        Gonzalo 15/02/2021 4:21 pm
        Primer borbon??? El primer borbon no fue aquel rey francés al cual un tal Pablo Claris le ofreció catalunya.....???? Y luego, años más tarde, pidió al rey español ayuda para dejar de ser territorio protegido por los borbones franceses????
          Anònim 15/02/2021 6:23 pm
          Bon dia garrulo, el primer Borbó es deia Caín.
          F.Castella 15/02/2021 4:49 pm
          Això que dius ",historiador" va ser abans que el perjuri Felip V faltes al seu jurament , respectar les lleis i constitucions catalanes, i sistemàticament les incomplis, per entrar a SANG I FOC amb 30. 000 castellans i 30.000 françesos a conquerir Catalunya, des d'aquell moment ,els castellans no han parat mai d'exercir el dret de conquesta , assessinar, violar, empresonar, prohibir la llengua, exiliar, robar, torturar exercint totes les formes possibles de terrorisme d' estat, sobre els catalanes de mierda, des dels bombardejos cada cinquanta anys, fins a la opressió i repressió actual dels piolins, els seus substitus a les ordes de Trapero i els afinadors posats a dit pels feixistes que gobernen l'estat espanyol sota diferents presentacions des de 1939..
    A la presidenta de l'executiu europeu 15/02/2021 3:23 pm
    Senyora, Catalunya no és una regió, és una nació històrica, amb unes corts més antigues que les de Brussel·les i la resta de Europa. Torni a escoltar senyora il·lustrada, el discurs del mestre Pau Casals davant l'ONU. Si us plau no prengui als catalans per passerells i pregunti als anglesos de la seva traició al poble català a la guerra de Successió.
    Clar 15/02/2021 3:12 pm
    Que patètica que resulta la EU. Els angloxasons els donen 30 voltes.