“Bona sintonia” entre ERC i Comuns en la reunió després de la baralla amb Junts

Els d'Albiach demanen al PSC que "no s'ho miri des de la barrera"

Predisposició i bona sintonia. Així han descrit la primera trobada entre negociadors d’ERC i de Comuns al Parlament celebrada després de la baralla dels republicans amb Junts. La reunió, d’una hora i mitja de durada, celebrada aquesta tarda ha servit per esbossar el marc de la negociació que ambdues parts volen que sigui ràpida. “Reactivació econòmica, Salut, transició energètica i canvi climàtic, feminisme, diàleg i compromís per treure els presos polítics” són els cinc eixos que han explorat les dues formacions.

La condició primària dels Comuns és que Junts no estigui al Govern i que cedeixi els quatre vots que manquen “de franc”. En tot cas, els Comuns esperen que el “PSC no s’ho miri des de la barrera” i que si “Salvador Illa va repetir que venia a passar pàgina, ara si hi ha un acord d’ERC i Comuns no en pot quedar al marge, perquè no és el mateix que un Govern d’ERC i Junts”. Tant republicans com junters esperen arribar a un “acord de Govern o d’investidura” en pocs dies de marge.

Per part d’ERC hi ha assistit Marta Vilalta, Laura Vilagrà i Josep Maria Jovè. Per banda, dels Comuns, David Cid, Lucas Ferro i la diputada Susanna Segovia. Els comuns no han amagat la voluntat d’entrar a Govern, però això sí, descarten que aquest acord passi per mantenir un acord de legislatura amb Junts, tot i que reclamen els “quatre vots de franc per la investidura”. “No contemplem cap acord amb Junts”, comenten fonts dels negociadors dels Comuns. “Junts té la intenció de reventar-ho tot i nosaltres apostem pel diàleg”, asseguren les mateixes fonts. “No deixarem que Junts marqui l’agenda de la legislatura”, apuntaven fonts dels negociadors. En qualsevol cas, els comuns opinen que segurament hauran de sotmetre a les seves bases -de Podem Catalunya i de Catalunya en Comú- o al consell nacional, un possible acord amb ERC, tot i que asseguren que aquesta consulta no seria cap problema.

En canvi, per part d’ERC refredava la possibilitat d’un acord de Govern i ha apostat per un Govern “en minoria o en solitari” amb acords d’investidura i de legislatura amb els Comuns. Ara bé, els republicans també volen mantenir l’acord amb la CUP i un “tercer acord” amb Junts. Tres acords per una investidura. En aquest sentit, fonts de Junts i ERC han confirmat els “missatges creuats que avui han mantingut el presidenciable Pere Aragonès i el secretari general de Junts, Jordi Sànchez”.

Comentaris

    Quo vadis ERC? 11/05/2021 9:37 am
    Almenys ara el pobre Junqueres (germà a part) ja no em farà patir, per allò de "sarna con gusto no pica"
    bs 11/05/2021 9:24 am
    erñ botiflers
    erc, el 52 %, no hi 11/05/2021 8:39 am
    qualsevol negociació amb els comunerus, és un insult als catalans demòcrates. És paranormal, que els que us han fet fora de l'alcaldia de la capital de Catalunya, els mateixos que van acceptar els vots gratuïts d'un feixista , ara els vulgueu tenir coma socis, els mateixos que governen a la una y no cincuenta y una, els mateixos que no han fet res pels presos polítics, els mateixos que tenen con va cabecilla a la frau kolau ...
    Carlos 11/05/2021 8:02 am
    Pobre Erc amb aquest pocavergonya del junqueras. Sou el que sou, espanyols!!!!!
    Andreuza 11/05/2021 7:55 am
    La tomba política dels incompetents, ERC cap a la irrellevància....eleccions ja!
    Nemo. 11/05/2021 7:53 am
    Consumatum est...
    egs 11/05/2021 5:09 am
    Es pot ser més dolent? SÍ, es pot ser ERC.
    Pedro 11/05/2021 12:21 am
    ERC comença negociacions amb els comuns i amb el govern espanyol
    Octubrista 10/05/2021 10:10 pm
    Si en fotran de comèdia aquests xicots d'ER abans no confirmin oficialment que el tripartit que van acordar amb la Comuna Pudenta i el PSOE-sc, abans de les eleccions comença a caminar !
    Vendetta 10/05/2021 9:46 pm
    Orioljudes 20 anys a la preso será just per tu, serás jutjat per el poble de catalyna, covard y botifler
    Qui vota erc es un fill de Sanchez.155 10/05/2021 9:26 pm
    Esquerres espanyolistes, junquerisme del Lladre de Ferrovial. Junqueras es Españadura
    Ricard 10/05/2021 9:21 pm
    Autodeterminació, independència, o com vulguin dir-ho missing... És legítim. Els catalans jutjarem.
    Jo 10/05/2021 8:52 pm
    Ole tu ara si que si. Ja els vaig calar quan van fer president al "amontillao".
    odil.le 10/05/2021 8:28 pm
    cap dorpresa. El pla d'erñ sempre ha estat re-editar el tripartit espanyolista amb el psoe i els comuns. La mala sort va ser que guanyes el psoe i no erc i que jxcat tingues nomes un escó menys que erñ. Li afegim que illa volia ser president i el famós 52°/° tenim la situació actual. L'objectiu era el tri-partit manant junqueres, ay no aragones d'estaquirot.
    Junquera la vergonya del miserable espanyol 10/05/2021 8:18 pm
    L'esclavitud del miserable Ferrovial Junqueras el porta a pactar amb la comuna del Valls i no exigir l'alcaldia de Barcelona, ja que algú va guanyar. Realment junqueras ha convertit erc en el burdell gratis de la Comuna de Valls. Espanyolisme i esclavitud, indigne i esclau, espanyol i lladre. Un bon curriculum pel Generalisimo d'ERComuna Valls
      Lluís Tardà 11/05/2021 6:29 am
      Pobre Junqueras, fa pena. I lagent que el va votar, hauria de demanar perdó, tan espanyolistes
      Per la incapacitat judicial del pobre junqueras 10/05/2021 9:36 pm
      Algu ha examinat psiquiatricment a aquest home que ha perdut els principis, la dignitat i el coneixement?
    Narcís 10/05/2021 8:14 pm
    Què nassos pensem fúmer amb aquests de Comuns .. omplir Catalunya de més necessitats, de més misèria, de més . . . tot donant-los-hi engrunes .. com si de coloms o gossos tractessin ? PD : som un país espoliat, piratejat .. ja no: hi ha prou de jugar al bon samarità sinó humanitari quan som plens de conciutadans pagadors d' impostos deixats a sa sort ( comenci l' Albiach i cia. a donar exemple amb SMI i resta a justícia social) !
    annus horribilis 10/05/2021 7:57 pm
    ERC i Junts: sou tots una colla d'autèntics incompetents. No es mereixeu ni un sol dels vots que heu obtingut. Ben segur que ho pagareu molt car a les pròximes eleccions
    57
    65
    Respon
      Arxi 11/05/2021 8:34 am
      No posis dins el mateix sac, esquerra i junts, la Borràs els té bastant més ben posats que el mossèn i el xixarel.lo del Aragonès i tota la seva claca.. massa dona per aquest dos impresentables!
    Denominador Comú 10/05/2021 7:35 pm
    Més que bona sintonia diria que hi ha identificació identitària.
    Ni oblit... 10/05/2021 7:16 pm
    Sr. Aragones, sr. Jonqueres, Sra Vilalta...us equivoqueu totalment anant en contra de anhel de tot un poble. Primer unió amb qui cal, després anar madurant junts, i sobre tot junt amb el potencial de tot un poble la manera de créixer estratègies i sense oblidar politiques socials, pero no vendrán les millores pactant amb qui no vol el dret a l'autodeterminació. No decepcioneu l'ideal o será el vostre final com ha passat a Ciutadans, encara pitjor perquè teniu programa i convenciment. No valen excuses que l'altra part tenia interessos ocults o tornaven al principi de les negociacions. El dret d'un poble està per sobre de tot això. ERC i JUNTS cediu el que calgui tots dos per anar junts més que mai, si no serà el final i els nostres loves hauran d'emigrar més que mai, per manca de futur i d'esperança.
    1112
    1
    Respon
      baldiret 10/05/2021 7:48 pm
      amb lo bona dona i millor persona que arriba a ser l'Albiach, ella, laque no faria mal a dingú.
    Com ha de ser 10/05/2021 7:13 pm
    Els espanyols "d'esquerres" sempre s'acaben entenent quan es tracta de la menjadora borbònica.
    Joan de Sant Andreu 10/05/2021 7:08 pm
    On està la notícia? És sabut que la Direcció d ERdE i els Comuns volen una Catalunya subjugada a Madrid. Junqueres el “independentfake”.
    Fora botiflers 10/05/2021 7:04 pm
    Entre botiflers espanyolistes es lògic s entenguin
    Raül 10/05/2021 6:50 pm
    Allò de la independència i ni tan sols el referèndum per un altre segle, no? Es bo saber que ERC es senta tant còmoda...
    131
    8
    Respon
    L'OBSERVADOR ASTORAT 10/05/2021 6:48 pm
    En Comú-Podem (“sucursal colonial de Podemos”) i PSC (“sucursal colonial del PSOE”), dintre del Govern i/o de les Institucions CAT, serien la "Quinta Columna", els "Cavalls de Troia" i les "Guineus al Corral". En resum, la "Tempesta Perfecta " Anti-Independentista.
    121
    11
    Respon
    baldiret 10/05/2021 6:44 pm
    Veure l'Albiach fer de mà dreta de l'Aragonès seria un esplèndid bany d'entesa democràtica
    82
    22
    Respon
      Duna 11/05/2021 8:38 am
      El que seria és una vergonya!! A on han vist els d'esquerra que els catalans volem als de podem al govern??? Els hi val qualsevol cosa per una poltrona?? Així rebentin!! S'ho trobaran la propera vegada a les urnes.. tant de bo els passi com als de c's
    Ramon 10/05/2021 6:34 pm
    ERC figurava que era independentista. I Convergència figurava que no. Però totes dues coses eren mentida.
    148
    45
    Respon
    Pepe 11/05/2021 9:59 am
    i un miembro del GAL.PSOE, t'has deixat. Bon curriculum del junquerista maragall