Asens creu que “la independència no és una prioritat immediata d’ERC”

Assegura que la Moncloa "veuria amb bons ulls" un Govern dels republicans amb el suport d'En Comú Podem.

El president d’Unides Podem al Congrés, Jaume Asens, creu que per a ERC la independència no és una “prioritat immediata aquesta legislatura” i que ara mateix “no està en el seu full de ruta”, tot i que sí que continua sent “el seu objectiu final”. Per a ell, les prioritats ara han de ser la sortida de la crisi del coronavirus i la negociació a la taula de diàleg. Asens, que ha sigut entrevistat al programa Cafè d’idees, de Gemma Nierga, a Ràdio 4 i La 2, ha assegurat que des de la Moncloa “veurien amb bons ulls” un Govern dels republicans amb el suport d’En Comú Podem. En aquest sentit, ha aventurat que seria “inimaginable” que el PSC voti en contra d’un acord entre ERC i comuns i ha argumentat que “no n’hi ha prou de guanyar eleccions”. “La correlació de forces és la que és, no es pot enganyar la gent amb una investidura ‘fake'”, ha dit en un missatge a Salvador Illa.

Segons els càlculs d’Asens, l’acord d’investidura amb ERC està “a prop” i es podria tancar “perfectament” aquesta setmana. “Per nosaltres no serà”, ha afegit. També ha apostat perquè els comuns entrin al Govern per evitar que JxCat “governi per la porta del darrere” però ha afirmat que negocien “sense línies vermelles”. “El que és important és posar-se d’acord amb el programa d’investidura, la resta és secundari”, ha assegurat. El diputat dels comuns ha defensat que cal que “ERC s’emancipi de JxCat”. Asens ha afirmat que la repetició electoral seria una “temeritat” però que “no és un escenari descartable” i ha opinat que “a vegades sembla” que JxCat ho vulgui per intentar el s”orpasso” a ERC.

En relació amb el pacte entre ERC i la CUP, Asens ha interpretat que els cupaires donen “una oportunitat” a la taula de diàleg i ha defensat que els embats democràtics han de ser “eficaços” i “han de permetre avançar”.

Indults i reforma de sedició

Asens ha dit que està “pràcticament segur” que els indults als presos independentistes arribaran abans de l’estiu. Segons els càlculs del president d’Unides Podem, l’informe del Tribunal Suprem estarà “en qüestió de dies” a la taula del govern espanyol perquè “ja no queden més tràmits”. Tanmateix, Asens ha dit que no voldria “aixecar expectatives”. Sobre la reforma del delicte de sedició, Asens també ha opinat que es podria abordar abans de l’estiu.

Comentaris

    Guaita-que-fan-ara 11/05/2021 6:37 pm
    Al tanto que en el partidet d'aquest mindundi sempre hi han fugues de gasos anals incontrolades. Un precedent: l'ajuntament de Barcelona.
    L'OBSERVADOR ASTORAT 11/05/2021 6:03 pm
    En Comú-Podem (“sucursal colonial de Podemos”), dintre del Govern i/o de les Institucions CAT, seria la "Quinta Columna", el "Cavalls de Troia" i la "Guineus al Corral". En resum, la "Tempesta Perfecta" Anti-Independentista! ERC, QUO VADIS !!!!!!!.
    El tripartit ja és aquí 11/05/2021 6:00 pm
    Ja ho veureu com ara els d'ER es faran els ofesos !
    Esquerres i lladres, no nos moveran 11/05/2021 4:05 pm
    Junqueras es ferrovial, asens es desc, dos lladres i quinquis absoluts. Sort que a españa es protegeix als lladres d'esquerra, recordeu el gal, els ere andaluz i filesa
    31
    61
    Respon
    Maria 11/05/2021 12:17 pm
    Apunteu-vos i recordeu això, abans de l'estiu, ço és abans del 21 de juny...
    Ricard 11/05/2021 12:14 pm
    Quins collons que un individu d'un partit polític, a més a més, sucursalista parli en nom d'un altre partit de caire independentista. Que cerca n'Asens, dinamitar possibles acords de legislatura ? Ara solament manca el "president" Illa per enèsima volta dient que és ell el "president"... Que s'afanyin a formar un govern ERC / Junts per Catalunya i si por ésser també les CUP.
    ciutadà 11/05/2021 11:54 am
    Jo també ho crec. per aixó no he votat ERC el 14 -F.
    26
    22
    Respon
    Veterà antifranquista. 11/05/2021 11:40 am
    Jo també ho crec..
      Sentit comú 11/05/2021 5:11 pm
      Ciutadà i Veterà, us heu llegit els programes electorals dels partits, concretament d'ERC ?
    Alliberament 11/05/2021 11:40 am
    Per què parla en nom d'un altre partit aquest impresentable ? Per que des de fa mesos dona falses esperances als presoners polítics i llurs famílies, amb els seus suposats "contactes" i "gestions", tot actuant com si ignorés el joc brut i el clavegueram de l'estat espanyol ? És ximplet, ho fa veure o encara creu en l'estat espanyol actual ? A fer la mà !
    Jesus 11/05/2021 11:35 am
    Un que parla clar i no es un estafador i corrupte com Don Junqueras. Sens dubte, qui no es honrst, nomes sap mentir, i despres a confesar,se i nar,nsn, nari.nan anant enganyant, fins a fer.se vell i anar al cel per estafar cada dia. Asens , un aprenrnt a carallot
    97
    104
    Respon
    Pol 11/05/2021 11:35 am
    Asens és deplorable, és un polític espanyolista i "interruptus". Els sucursalistes de les confluències o "ocurrències" a l'entorn de Podemos, fan pena. Asens a voltes s'ha fet passar per independentista o proper a l'independentisme, però, ho fa per estratègia política sucursalista. Diu que cerca fer sortir els presoners polítics de la presó, però porta molt de temps dient-t'ho i alhora fa veure que no coneix l'estat espanyol i llur clavegueram. També és "acusació" i "querella" , a l'estil VOX, sense proves contra Jordi Pujol i el que havia d'ésser la seva "associació criminal" segons la fiscalia afinadora espanyola, cosa que ja han retirat des de la fiscalia, però, ja han omplert, des de fa anys, pàgines i hores d'àudio de la premsa i mitjans "amics" d'Espanya, és així i cal denunciar-ho. També cal dir que Asens i tota la colla de "Podemos" i "confluències" son l'esquerra sucursalista hereva d'IC-EV i EUiA, i ambdós alhora del Psuc, tots plegats des del 1980 no han pogut pair encara, 40 anys després, un centre-dreta democràtic nostrat, en front de la dreta i ultra espanyola directament hereva del franquisme, només cal saber d'on ve el PP, del 1976 i la fundació per 7 ex-ministres de Franco, d'AP, però ja se sap aquests son part del bipartidisme espanyol i sembla que a l'esquerra sucursalista espanyola, no els facin tanta nosa.
    amb comu no podem 11/05/2021 10:40 am
    ui el llepacils del jaime, que des de qwue esta al gobieno de la una grande y libre, viu del cuento, y no fot ni brot, ai el poder, ah això si, perdre principis com qualsevol comuneru n'és el rey, la reyna la frau kolau
    Ruc 11/05/2021 10:26 am
    Quina raó
      Ase 11/05/2021 1:16 pm
      Quina raó ? Ai ! No que és la traducció literal de l'espanyol, "que razón !"... ? Si hom no sap una mica d'espanyol és impossible de capir que ens vol dir el comentarista Ruc. Potser vol dir que té molta raó ? O quanta raó que té ?
    Robert Poblet 11/05/2021 10:25 am
    Ni ho és ara, ni ho ha estat mai: Esquerra Reparteix Càrrecs té unes altres preocupacions.
    27
    107
    Respon
      A en Ruc 11/05/2021 1:18 pm
      Aquest sí que no té gens ni mica de raó.