Aragonès assegura que la negociació amb l’Estat culminarà amb la independència

El president del Govern ha criticat el govern de Pedro Sánchez i les institucions judicials espanyoles

El president de la Generalitat, Pere Aragonès, s’ha mostrat convençut que la negociació amb el govern espanyol “culminarà amb una Catalunya independent que serà reconeguda per la Unió Europea i l’estat espanyol” en unes declaracions al diari argentí La Nación. Aragonès admet que haver aconseguit els indults és un pas endavant: “L’experiència que teníem fins al moment és que el Partit Popular va apostar per la solució penal i repressiva”. Tot i això, posa de manifest que encara queda molta feina a fer i “es necessitarà valentia política per afrontar-la”.

El líder de l’executiu considera que l’objectiu del Govern és “marcar una data a través d’una negociació amb l’Estat perquè sigui la ciutadania qui decideixi”. El president assegura que ERC, Junts i la CUP defensen dues condicions sine qua non per resoldre el conflicte amb l’estat espanyol: “referèndum i amnistia”.

Pere Aragonès s’ha mostrat molt crític amb diverses institucions espanyoles. Primer de tot, s’ha referit al govern Pedro Sánchez, a qui ha acusat d’inoperància: “No proposen una reforma federal ni un estatut d’autonomia”. A més, el president del Govern considera que “alguns poders de l’Estat encara no han completat la transició democràtica” i els insta a “abandonar la via repressiva”. Més tard, Aragonès ha especificat que “la cúpula judicial està ancorada en posicions ultraconsevadores“.

El líder del Govern s’ha mostrat sorprès en ser preguntat si té por que es produeixi una escalada de violència després dels incidents que van produir-se a la Universitat Autònoma de Barcelona la setmana passada. Llavors, diversos estudiants antifeixistes van intervenir en un acte de l’organització “S’ha acabat”. Aragonès assegura que “més enllà d’algun episodi puntual, que és més una polarització ideològica que cap altra cosa, la societat catalana admet la diferència“.

Comentaris

    Sofia 11/10/2021 9:32 pm
    El que digui de "boquilla"no té cap valor. S'ha guanyat a pols la manca de competència i de credibilitat
    Tripartit no, gràcies 11/10/2021 9:41 pm
    "Pere Aragonès, s’ha mostrat convençut que la negociació amb el govern espanyol “culminarà amb una Catalunya independent que serà reconeguda per la Unió Europea i l’estat espanyol” en unes declaracions al diari argentí La Nación." No sabia que Aragonès fumés haixix. No hi tinc res en contra però hauria d'evitar les entrevistes quan no està serè
    kim 11/10/2021 9:46 pm
    Tindra sort si no ilegalitzen ERC i els fiquen a la presó, ni tant sols ha sigut capaç d´aconsseguir que la Marta Rovira pugui tornar de Suïssa sense que l´arrestin. I és que per a negociar s´ha de tenir quelcom a oferir a canvi i la estrategia de desmobilització d´ERC fa tot el contrari.
    GUAITA QUÈ FAN ARA! 11/10/2021 9:52 pm
    HAHAHA!
    Josep 11/10/2021 9:57 pm
    Sense sang no farem la independència, burro.
    Vendetta 11/10/2021 10:05 pm
    Paraula de botifler
    avia 11/10/2021 10:11 pm
    Aixo sortira de la taula de dialeg?????? MAGIA
    Joan de l'Os 11/10/2021 10:26 pm
    Pot ser el president d'un país tant innocent, tant candorós, tenir una percepció de la correlació de forces polítiques tan irreal ?Inconcebible si s'ho creu realment, perquè no volem pas pensar que ho diu i no s'ho creu, oi?
    fat boy 11/10/2021 10:33 pm
    La negociacio amb l'Estat no ha estat capaç ni de tornar-nos el simbol de les provincias a les matricules dels cotxes, xato.
    Pere 11/10/2021 11:00 pm
    Que s'ha pres aquest?
    Pepet 11/10/2021 11:51 pm
    Que falç que és
    Anna C. G. 12/10/2021 4:01 am
    I quan acabarà la negociació amb l'estat? Cal més concreció o tot és fum, fum, fum i res més.
    fideli 12/10/2021 6:35 am
    ni perdent la guerra españa reconeixerà res... són així, de ponent.
    jac jou 12/10/2021 7:26 am
    hahahahaha
    Català 12/10/2021 7:29 am
    Sr. Aragonés. Us penseu què la gent és imbécil?. Cert què, vist els vots que ha tingut el vostre botifleríssim partit, teniu motius per a pensar-ho. Peerò imaginar que el govern espanyol tractarà amb el de Catalunya d'igual a igual, és somiar truites.
    Català 12/10/2021 7:29 am
    Sr. Aragonés. Us penseu què la gent és imbécil?. Cert què, vist els vots que ha tingut el vostre botifleríssim partit, teniu motius per a pensar-ho. Peerò imaginar que el govern espanyol tractarà amb el de Catalunya d'igual a igual, és somiar truites.
    D'aquí a dos-cents anys, oi? 12/10/2021 7:41 am
    No es pot adjectivar una cosa així. Aquest homenet és un mentider compulsiu. Quin cinisme!
    Claro rey... 12/10/2021 8:02 am
    Claro rey,lo que pida el nene...🤭🤭🤭 Vendiendo humo eres un crack!🤣🤣 Pero bueno, hay que distraer a la parroquia...lo entiendo...
    Aragones, un pocacosa vulgar 12/10/2021 8:11 am
    Deu meu, porteu.lo a Sant Boi aques boy.scout, mes ruc que un gos
    butanero 12/10/2021 8:28 am
    año 2132 , seguimos negociando
    Teix 12/10/2021 8:39 am
    Ai, passerell meu!
    Fart d'hipocrites 12/10/2021 9:02 am
    Aquest pobre escolanet deu ser "bipolar"...
    Ni de coña 12/10/2021 9:06 am
    Mira que os gusta soñar despiertos. Ni de coña conseguiréis la independencia, porque antes que nada tendréis que hacerlo contra la mitad de la población que vivimos aquí y no lo vamos a consentir. Además soy muy cobardes para intentar algo por la fuerza. Y para acabar, podría haber escrito esto en catalán porque lo hablo y escribo bien, pero lo hago en español porque se lo que os j o d e
      fat boy 12/10/2021 10:00 am
      Em pensava que parlaves de Gibraltar.
      un que viu a Tabarnia 12/10/2021 3:05 pm
      pobrecito, no llegas a calibrar ni lo que dices, te lo digo en xarnego porque es lo que eres, un xarnego incapacitado, y no comprendes ni lo que dices
    Gonzalo 12/10/2021 9:16 am
    Alfalfa para el rebaño.
      Josep 12/10/2021 11:48 am
      Ara te la portem, burro !
    Tenim un pin de solapa de president 12/10/2021 9:36 am
    El nen del veí autista té més coneixement de la realitat i més responsabilitat que aquest penjoll de saló dissecat. Com podem deixar el país en mans d'això?
    Alfons de Napoli 12/10/2021 9:55 am
    Amb quin estat ? I qui negociaria ? ERC ? No fotem. Caganius.
    Fins els nassos2 12/10/2021 10:29 am
    Ets estúpid Aragonès o et creus que som estúpids? Sincerament crec que saps de sobre que no aconseguiràs res per la independència. El que més em preocupa de la teva entrevista éd que ja has deixat anar el globus sonda de que Sanchez no ha ofert CAP ESTATUT. Pos us van cridar la Diada. Només per dir el que has dir ja haurien de fer-te caure del Govern i de retruc que no poguessiu aprovar els pressupostos ñls. Junts esteu badant, o us convé? I la CUP? No veig que ningú s'hagi posat les mans al cap per aquestes declaracions baixant espectatives a poc a poc com feu sempre. Si fos per mi us posava a tots els partits indepes dins del jos de El juego del Calamar. No teniu vergonya vividors del autonomisme.
    Luisnomeacuerdo 12/10/2021 10:47 am
    Milhaus recuaerdanoslo el próximo 12 de octubre, fiesta nacional de España, pero sin el chupa chups en la boca.
      uno que vive en tabarnia 12/10/2021 3:08 pm
      fiesta nacional? alguna vez trabajais?, o la fiesta esa es empinar el codo en un bar mugriento? fiel reflejo de la Ñ cañi
    Tano 12/10/2021 10:51 am
    Ni fart de vi, t'ho creus això.
    SinChan 12/10/2021 1:12 pm
    Lo mejor seria dividir Catalunya, ya que son mitad y mitad. Que dieran la independencia a la parte correspondiente. Cada uno que elija donde quiere vivir. Seria lo justo
    uno que vive en Tabarnia 12/10/2021 3:02 pm
    que pren aquest home?
    LLARENA dPENA 12/10/2021 4:47 pm
    L'Aragonés cada día está més anat. Tenint en compta que cap dels els presdients anteriors de CAT han acavat el seu mandat amb la salut mental, aparentment, no afectada per la feina, començo a pensar si aquest home i alguns més d'ESGUERRO AUTONOMISTA de CAT, l'antiga ERC, no estan arribant a un punt de desiquilibi mental i no s'adonen de les barbaritats, exageracions i mentides permanents que van dient arreu. És pot fer un rídicul tan gran amb un mitjá internacional dient-los que ESP serà tan democrática que permetrá la independència de CAT ?. Aragonés, l'imbécil ets tú ¡¡¡
    Moncho 12/10/2021 8:30 pm
    Es viu de puta mare essent un funcionari caspanyol exercint de catalanet.
    MHP 12/10/2021 8:56 pm
    Collons, ara que el president anuncia la independència, els lazis us dona per fer catxondeo. La teniu a tocar.🤭🤭