Així s’estructurarà el bipartit independentista

ERC i Junts anuncien l'acord: gestionaran conjuntament els fons Covid i el govern tindrà 14 conselleries, 7 per a cada partit

No hi haurà repetició electoral i sí un bipartit ERC-Junts, de moment amb el suport extern de la CUP, per investir Pere Aragonès i formar un executiu independentista. El principi d’acord ha arribat aquest cap de setmana, després que la CUP tornés a asseure les dues formacions la setmana passada per tal de tancar un acord de mínims entre les tres formacions. Des d’aleshores, s’ha desencallat la negociació i s’ha arribat a l’anunci conjunt oficial. El ple d’investidura podria celebrar-se dijous o divendres, però tal i com ha pogut confirmar el El Món, també està tancada d’estructura de Govern amb un esquema que resol les principals discrepàncies entre els dos socis. Així, Elsa Artadi serà la peça forta dels junters al Govern, al capdavant de vicepresidència i Economia, una carta molt forta en termes de gestió econòmica i de represemtació a l’executiu. I just en aquest cartera hi havia un punt de fricció entre ERC i Junts, la gestió dels fons anti-Covid de la UE. A hores d’ara, dependrien d’Economia, però ERC volia que ho fessin de presidència amb la creació d’un comissionat que pilotaria Miquel Puig. Tal i com va explicar El Món, aquest punt generava un descacord rotund entre totes dues formacions, i finalment s’ha arribat a un consens perquè els fons siguin gestionats de forma conjunta a través d’una comissió interdepartamental.

Salut també era un àmbit que generava conflicte, ja que en l’esquema d’intercanvi de conselleries respecte al pacte del 2018 corresponia a Junts, però els republicans consideraven que havien de retenir-la per continar la gestió de la pandèmia. Finalment, Salut queda a mans dels junters, i amb tota probabilitat hi haurà al capdavant el número dos d’Alba Vergés, Josep Maria Argimon. Una batalla, per Salut, que també va relatar aquest diari.

El partit de Carles Piugdemont també s’encarregarà de les conselleries de Justícia, Afers Exteriors i Transparència i Afers Socials, que fins ara han gestionat consellers d’ERC. Ara bé, Treball quedarà fora d’aquesta darrera cartera i formarà part d’Empresa, que gestionarà ERC. Per altra banda, Junts gestionarà la macronconselleria de Polítiques Digitals, Infraestructures i Agenda Urbana, que inclou les Polítiques Digitals, d’Infraestructures i Mobilitat i l’Agenda Urbana. Algunes de les funcions de Territori s’integraran a la conselleria de Presidència, que liderarà la republicana Laura Vilagrà, que serà, de fet, la mà dreta del president Pere Aragonès. Finalment, els junters també gestionaran Universitats i Rercerca, i Empresa -que ara és de Junts, amb el conseller Ramon Tremosa-, passa a mans d’ERC. Els de Pere Aragonès també es queden amb Educació, una cartera insígnia que els republicans han defensat a capa i espasa arran de la pandèmia.

ERC passarà a gestionar Cultura i també el departament d’Interior, que podria liderar l’expresident del Parlament Roger Torrent. A més, ERC també estrenarà la conselleria de Feminismes i es quedarà amb Agricultura, on s’incorporarà l’àrea d’Acció per al Clima. El portaveu del Govern també serà republicà, però la secretaria de Difusió serà dels junters.

Comentaris

    omega 17/05/2021 9:13 pm
    Són els vots del poble els que ens llevessin a la independència, els que ens donaran la clau...
    Peter smich 17/05/2021 5:44 pm
    Luisnoserque, 150 vegades miserable i incult.
      Josep 17/05/2021 10:51 pm
      Aquet govern no arriva ni a la revetlla de Sant Joan.
    Tant ràpid hi ha acord? 17/05/2021 3:06 pm
    No va dir Artadi que per estatuts de JxC qualsevol acord s'havia de ratificar per les bases? Què ha canviat? Ens va mentir per psar presió i treure'n rèdit? Son tant falsos i poc de fiar com un duro sevillano...
      Anònim 17/05/2021 5:11 pm
      doncs es votarà...
        Antònim 17/05/2021 6:43 pm
        Quàn? Desprès d'anunciar-ho? La setmana dels tres dijous?
    Pregunta 17/05/2021 1:55 pm
    Ei JxCat, aquest acord amb els botiflercs, el votaran les bases? O va directe?
    16
    27
    Respon
    ChukiBcn 17/05/2021 1:33 pm
    fuera bots!
    rd 17/05/2021 1:29 pm
    molt de compte amb els botiflers i mentiders erñ
    Pere Grau 17/05/2021 1:09 pm
    La foto de la noticia : l'Elsa Artadi esta seria !! no riu !! perill !! cuan riu fot una cara de falsa que no pot am ella, ara esta seria ! perill !!
    Ramon 17/05/2021 1:08 pm
    Els resultats electorals han forçat ERC a fer el diametralment contrari a allò que desitjaven i pretenien. Una salutació molt especial als senyors Tardà, Rufián i aquell parell de l'Autònoma. I espera, espera, que encara falta el millor.
    61
    89
    Respon
      Ramoneta i puta 17/05/2021 3:08 pm
      Fill meu, coneixes ta mare i ton pare és com tú, un unionista que ha putaramonejat tota la vida. Ell fou més llest, viure al Palace i ara a AENA. Tu també treballes a les ordres de les clavagueres de l'estado i Tácito.
        Ramon 17/05/2021 3:53 pm
        La vostra ràbia és nèctar.
    Pedro Garcia 17/05/2021 1:06 pm
    Madrid, Valencia y Zaragoza aplauden este pacto.
    Teresa 17/05/2021 12:59 pm
    ERC asumirá Interior y Empresa ( con politicas para espantar empresas direccion a Madrid), y Junts se quedará Economía, Salut y Exteriors ( derrochando fondos publicos para exportar el circo indepe, y pagar los vicios del señor exiliado en Bruselas.) Dios nos libre y guarde.
      Sometent 17/05/2021 1:46 pm
      carallot! je je
    Ferran 17/05/2021 12:58 pm
    La economía de Cataluña, las ayudas multi-millonarios de la EU por la recuperación en manos de Artadi y Puigdemont. Baile y cava en Waterloo! ESTE REPARTO CHIRRIA MAS QUE UNA ARAÑA TIRANDOSE UN PEDO POR LAS OREJAS !! ...y la CUP ha comentado alguna cosa ???
    Ferran 17/05/2021 12:48 pm
    Supongo que como yo, la mayoría de catalanes no tiene ni idea de lo que de verdad de la buena tiene de importancia el intercambio de carteras etc....(me refiero a cientos de millones que se mueven, a adjudicaciones de contratas, a empleos de próximos, amigos y llepa... etc.) LO QUE ENTENDEREMOS BIEN ES QUE NOS DIGAN INDEPENDENCIA PARA CUANDO.
    30
    12
    Respon
      FUERA LA OLIGOCRACIA 17/05/2021 8:41 pm
      La independecia para nunca, la unca manera sera la guerra
    Miguel Sesma 17/05/2021 12:46 pm
    Supongo que la CUP estará conforme con que JxCash controle los dineros. Todo se dedicará al bienestar de los catalanes, seguramente, y claro votado en asamblea !!! JA JA JA JA JAAAA !!!!!
    15
    24
    Respon
    Luisnomeacuerdo 17/05/2021 12:46 pm
    Ale venga a funcionar como una comunidad Autónoma más, y de las obedientes que si no ya sabéis lo que hay. A la palurduza y sus secuaces le va a dar un síncope. La repugblica de tractoria dejársela al pastelero loco.
    209
    20
    Respon
      Peter smich 17/05/2021 5:44 pm
      Luisnoserque, 150 vegades miserable i incult.
    Marc Jimenez 17/05/2021 12:44 pm
    LUNES MIÉRCOLES Y VIERNES Presidente Waterloo MARTES JUEVES Y SABADOS Preside Lledoners Festivos impares Waterloo y pares Lledoners.Resumiendo, ERC se ha cortado las bolas a sí misma. Aragonés será un pelele sin poder controlar lo importante, que es la PASTA.Esto si con una paga que le va a permitir vivir como un famoso.
    Juan Ripolles 17/05/2021 12:36 pm
    Habiam , serem independents o seguirem com ara per molts i molts anys mes, algun independentiste m'ho podria aclarir o explicar detingudament ? ho dic molt seriosament, les bromes o respostes amorfes deixeules per mes endevant.
    Dr Sallop 17/05/2021 12:30 pm
    Tinc dubtes , as-solirem la Independencia ??
      Segur... 17/05/2021 3:10 pm
      Quan et surtin pels als ous, dr. pollaS