Principi d’acord d’ERC i JxCAT

Aragonès i Sànchez pacten durant el cap de setmana | El ple d'investidura podria ser aquest divendres

Finalment, acord. ERC i JxCAT han tancat aquest cap de setmana amb contactes al més alt nivell, un principi d’acord per desencallar la investidura de Pere Aragonès, formar un govern de coalició i evitar així l’escenari de la repetició electoral. Els dos partits han arribat a un preacord aquest cap de setmana després de dues jornades de treball entre el secretari general de Junts, Jordi Sànchez, i el coordinador Nacional d’Esquerra Republicana i candidat a la investidura, Pere Aragonès. Tot apunta que el ple d’invesidura es podria convocar aquest divendres.

Segons han informat conjuntament, els dos partits “culminen així el treball iniciat per Esquerra amb el pacte d’investidura previ amb la CUP.” “A hores d’ara, l’acord s’està acabant d’ultimar per part dels equips negociadors i durant el matí els dos partits ho compartiran amb les seves executives”, alerten. Aquesta mateix migdia, Jordi Sànchez i Pere Aragonès oferiran una compareixença conjunta per donar detall del pacte als jardins del Palau Robert, a dos quarts de dues.

Els dos partits demanen “disculpes” per haver allargat tant el tancament de l’acord i es comprometen a construir un govern que busqui reconstruir la confiança amb la ciutadania de Catalunya, la màxima confiança entre socis i amb la col·laboració i treball conjunt amb la CUP. L’objectiu no és altre que servir el país i la seva gent de la millor manera possible, governar per tothom i alhora poder avançar cap a l’objectiu comú de la independència en forma de República Catalana.

Comentaris

    CEBA 17/05/2021 12:31 pm
    Si la Corporacio de mitjans de comunicacio la continua portant esquerra, per mi se'n poden anar a la m.... .
    Anònim 17/05/2021 11:55 am
    Molt bé, ja us heu repartit els 41.000M d'euruus?... Sou tant, però tant llatimossos que cardeu fàstic!! Realment, no esn serviu com a servidors del poble! Quina vergona de gentussa que sou!
    86
    117
    Respon
      Laia 17/05/2021 12:08 pm
      Els comentaristes de falsa bandera, trolls i espanyolistes provocadors sense succés, us hi podeu posar fulles.
      Un dels teus nicks es Ramon el fatxa, oi? 17/05/2021 12:05 pm
      Un unionista Ñol a les ordres d'en Tácito que fa de troll infiltrat. No cola xiquet!!!
    Als trolls annexionistes, comentaris de falsa bandera i alguns despistats 17/05/2021 11:53 am
    Les coses com son, durant el proppassat mes de gener, 3 formacions polítiques extraparlamentàries, el partit que havia estat el de Rivera i un veí perepunyetes, demanaren que no s’ajornessin fins el 30 de maig del 2021 els comicis electorals del Parlament. El 30 de maig era la data escollida pels nostres representants democràtics. Amb la "impugnació", la justícia espanyola, que fa de poder legislatiu i executiu, va imposar la data del 14 de febrer, amb unes excuses i arguments ridículs: "S’ha valorat que hi ha un "interès públic molt intens" [sic] en la celebració de les eleccions, perquè si no se celebren s’obre un període perllongat de "provisionalitat" que afecta el normal funcionament de les institucions democràtiques" [més sic]. Al final els objectius de partits associacions i partits espanyolistes extraparlamentaris varen ésser acceptats i imposats per la justícia espanyola lawfare. Pensaven que amb plena pandèmica de la covid-19 i altres valoracions seves, podrien fer minvar l'independentisme. Ara 17 de maig podem dir que les grupuscles i la justícia espanyola han restat amb un pam de nas: El govern "provisional" (segons ells) avui, 17 de maig del 2021,encara hi és i a sobre hi ha més percentatge d'independentisme i més escons independentistes. Endavant ! Si molt de catalans ho volem entre tots aconseguirem la independència. Som-hi !
    Fran BCN 17/05/2021 11:41 am
    Molts ja que estem.farts de.fanatismes frikis i inútils....només cal llegir el principi d' acord, un reguitzell de frases buides i inútils, la independència és impossible i ho saben, però han de tenir la penya entretinguda...
    56
    144
    Respon
      el verdugo del Cid 17/05/2021 12:34 pm
      @ Fran BCN: La independència és possible perquè, malgrat les botiflades que diuen i fan els nostres polítics, ben aviat els fotrem a tots -i a tu també, que no et pensis que considerarem catalans als traïdors i als colons- uns bons ènemes pel cul perquè, ben cagats, vejam si tenen collons d'anar contra la força (i des del primer dia de publicar al DOGC la DUI, força LEGÍTIMA, ARMADA i de gallet fàcil) del Poble Català. Visca la Terra! Lliure!
        FUERA LA OLIGOCRACIA 17/05/2021 6:49 pm
        La independecia solo es posible con la guerra. Cataluña no tiene detechos de autodeterminacio. Esas condiciones para tener autodeterminacio la puso KARL MAX. Y tampoco tiener el poder de decidir, y si fueramos 100% de catalanes independetista tampoco. El derecho a decidir es un eufenismo de derecho de autodeterminacion.
      Molts? 17/05/2021 12:02 pm
      52% de catalans votan partits independentistes, 35% votan partis fexistes (PPSO€VoxCs) i la resta vota ni peix ji carn (Comuns). La independència és possible a països Democràtics, a monarquies bananeres hereves del fexisme com ejpaÑa costa una mica més.
        FUERA LA OLIGOCRACIA 17/05/2021 6:54 pm
        Escocia puede porque hay un documento que firmo Inglaterra cuando se unieron para poder separarse. Cosa que CATALUÑA no tiene. Para mi todos son partidos fachistas, porque defiende la OLIGOCRACIA donde nk hay separacion de poderes ni principio representacion. Ahora haste la pregunta que es antifachismo?
        A Fran&co 17/05/2021 12:38 pm
        Un unionista amb molta barra que ens parla de "fanatismes", "freaks", "inútils" i d'impossibilitats (fins que son realitat). Pallús, primer de tot ja has aprés a desxifrar què vol dir l'enigma "M. Rajoy" ?
    El cit campejador 17/05/2021 11:34 am
    Estic molt feliç. Unes noves eleccions no haguessin acabat amb l'independentisme. El que acabarà amb l'indepententisme és un altra Govern que no farà res més que protegir la cadira i apunyalar-se per l'esquena. Què millor que la explossió des de dins de les rates independentistes!!!! He encarregat una tona de crispetes...
    119
    227
    Respon
    pau 17/05/2021 10:16 am
    cataluña da pena
    4
    109
    Respon
      Don Pablito 17/05/2021 12:18 pm
      Si el nostre país et fa pena, aleshores que hi fas per aquí ? L'annexionisme sense cap argument sobre els "avantatges" de pertànyer a l'estat espanyol, si que que fa força pena. A sobre us baseu en una falsa "unidad", això que ara és l'estat espanyol des del 1587 no s'atura de perdre territoris, repassa'n la història. La darrera província espanyola en "separar-se" d'Espanya ho feu l'any 1976 i el vostre cap d'estat era el ara en parador desconegut, Juancarlos el Campechano...
        FUERA LA OLIGOCRACIA 17/05/2021 6:56 pm
        Si ni te gusta España que haces aqui viviendo
    Ferran 17/05/2021 10:07 am
    La Independencia de Catalunya, es que deixarem de pagar els impostos a España i de retruc deixarem de pagar el CUPO als VASCOS i NAVARROS ??
    3
    107
    Respon
      Ha, ha, ha 17/05/2021 11:30 am
      Aquest troll és el sallop / repollas ? Quina fauna...
    Ferran 17/05/2021 9:58 am
    Sor Elisenda ja ho ba dir : feligresos hem d'assolir la independencia, ho tenim a tocar, el Vaticá ens espera.
    JOSEP PAGÈS EL AVI CULER DE CARDEDEU .. 17/05/2021 9:56 am
    E.R.C. y JXCAT Han fet molta Comedia duran mesos TEATRO DEL BUENO con deia MOU ..Mentres LA GENT MORIA DEL COVID-19 LA PANDEMIA , Perdia la Casa per no poguer pagar la Hipoteca o LLoguer.. ES PERD MOLT DE TEMPS Per fer MOLT DE SOROLL PER NO RES .. Per que tots sabien PACTARIEN PER SEGUIR AL PODER.. JUDAS
      Psiquiatre dels avis trolls que no hi tocan 17/05/2021 12:12 pm
      Recordeu pendre la pastilleta de bon matí, abans de vomitar incongruències.
    JOSEP PAGÈS EL AVI CULER i EMPRENYAT DE CARDEDEU .. 17/05/2021 9:54 am
    E.R.C. y JXCAT Han fet molta Comedia duran mesos TEATRO DEL BUENO con deia MOU ..Mentres LA GENT MORIA DEL COVID-19 LA PANDEMIA , Perdia la Casa per no poguer pagar la Hipoteca o LLoguer.. ES PERD MOLT DE TEMPS Per fer MOLT DE SOROLL PER NO RES .. Per que tots sabien PACTARIEN PER SEGUIR AL PODER.. JUDAS
    Ferran 17/05/2021 9:53 am
    Acord : tant de minims com de maxims : !! INDEPENDENCIA !! JAAAA !!! JAAAAA !!! JAAAAAA !!! JAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!
      FUERA LA OLIGOCRACIA 17/05/2021 6:57 pm
      No declaran la independecia porque no pueden
    Pajaritu 17/05/2021 9:48 am
    El Govern que gobernó en total desacuerdo se pone por fin de acuerdo para seguir gobernando en total desacuerdo. ¡¡¡ JAJAJAJAJA... JAJAJAJAJA... JAJAJAJAJA !!!
      Moixó 17/05/2021 11:24 am
      Amb el cantar es coneix l'ocell i amb l'escriure el cervell.
    rd 17/05/2021 9:09 am
    no em fio dels botiflers erñ
    24
    121
    Respon
      Ha, ha, ha 17/05/2021 12:47 pm
      Jo no em refio mai dels botiflers i botifleres com Bou, Anglada, Valls, Samaranch, Bosch, Garriga, Illa, Mieras, Perera, Alzina... ni dels comentaris ridículs de falsa bandera com els teus , Rd.
    Català 17/05/2021 8:45 am
    Doncs no. Els que han estat capaços de portar la situació a aquests extrems no estan capacitats per a dur la independència a bon port. Han demostrat a bastament que els seus interessos de partit prevalen damunt els interessos de Pais. I només quan s'han vist la pedregada al damunt han afluixat. Diasculpes?. que tothom faci els que vulgui, jo no els pèrdono.
    3
    107
    Respon
    Roser 17/05/2021 8:35 am
    Vergonyós!!!!
    1
    104
    Respon
    NO M'HO CREC 17/05/2021 8:23 am
    Aragones no es de fiar, recordeu la Llei Aragones?, privatitzar serveis publics?, d'això en diuen ser d'esquerres?, ni son s'esquerres ni volen la independencia.
    49
    161
    Respon
      Tu si que no vols la independència! 17/05/2021 12:14 pm
      Ets el Duran i Lleida o la balfufa ballarina?
      Ramon 17/05/2021 11:38 am
      Privatitzar serveix públics no és per se ni de dretes ni d'esquerres, ni tampoc no és per se ni bo ni dolent.
      32
      13
      Respon
        A "No m'ho crec" 17/05/2021 12:05 pm