Amb la fi del xantatge emocional dels presos, a partir dels indults, als partits processistes, especialment a Esquerra Republicana, se’ls acaba el combustible. Ho vam comprovar a les eleccions municipals de diumenge passat, les primeres sense presos. Un elevadíssim nombre d’independentistes es va quedar a casa, van votar en blanc o van votar nul. L’abstenció va augmentar 10 punts respecte de les municipals anteriors, perdent-hi els republicans bous i esquelles (6 punts respecte de 2019 i 300.000 vots, capitalitzant gran part de l’abstencionisme).

Si ens fixem en els resultats electorals, a partir de 2017, Esquerra només ha mantingut l’hegemonia mentre ha tingut els seus dirigents a presó: va començar tot just després de les eleccions imposades pel 155, on encara va guanyar Junts per Catalunya, fins a les darreres eleccions al Parlament, celebrades el febrer del 2021, perquè els indults no van arribar fins al juny. A partir d’aquell moment, sembla que se’ls ha començat a acabar el crèdit.

Els independentistes estan tornant a fer valdre el seu vot. I això té molt de mèrit, atesa la campanya subvencionada per terra, mar i aire (des de les tertúlies fins als programes d’entreteniment com Eufòria) a favor de regalar-lo perquè ningú ha ofert absolutament res, ni tan sols quelcom jurídicament innocu com no pactar amb partits del 155. De fet, ha estat al contrari: tots els partits s’hi han posat bé amb l’excusa de fer fora Ada Colau a Barcelona, ara que l’Estat ja no la necessita per aturar un independentisme institucional ja totalment sotmès a Madrid. Saben que no hi ha millor garant de la unitat d’Espanya que unes elits colonials que s’erigeixen en dic de contenció de l’escomesa espanyolitzadora i de la repressió.

A les eleccions generals l’ofensiva mediàtica serà més brutal que mai, després d’aquest primer avís que se’ls ha fet a les urnes del 28 de maig: pitjor que l’espantall d’Ada Colau serà el de VOX. Els mínions de Santiago Abascal la diran enorme (amenaçaran amb més presó i amb més espanyolització) i els partits dits independentistes ho aprofitaran per estirar el xiclet del xantatge emocional intentant-nos fer creure que es pot aturar l’extrema dreta a Espanya des de Catalunya, anant de bracet amb qui l’alimenta -PSOE, amb Podem de comparsa- per poder traficar tranquil·lament amb les nostres pors, matant la nació més lentament.

O ens voldran convèncer per enèsima vegada que el món ens mira, perquè Espanya estarà presidint la Unió Europea a partir de l’1 de juliol i si no els votem imposarà el seu relat (com si el relat d’una minoria nacional passés per sobre dels interessos del club, a qui de cap manera interessa la formació de nous estats). O encara pitjor, ens asseguraran que aquest cop sí que sí que sí que sí que sí: que probablement la sentència del Tribunal de Justícia de la Unió Europea fallarà a favor de la immunitat de Carles Puigdemont i que si el votem tornarà disposat a una revolució, malgrat que a aquestes alçades tots hauríem de tenir clar que no hi ha cap poder coercitiu capaç d’obligar a Espanya a aplicar cap sentència judicial europea, i que per tant els motius pels quals no ha tornat fins ara en moments en què ha ostentat immunitat parlamentària, la por que el detinguin i sigui un màrtir més del procés, seguiran vigents.

Per fer més creïble la farsa, Esquerra i Junts (perquè la CUP va primera en la carrera cap a la irrellevància) escenificaran un cop més un debat fictici sobre llistes conjuntes, sobre la necessitat d’unitat i qui la perjudica, sobre la mobilització al carrer, sobre ànimes internes dins dels partits, sobre fidels i infidels a un 1 d’octubre que tots han contribuït a matar supeditant la validesa del seu resultat a factors extrínsecs als vots del referèndum, siguin les porres, un pacte amb l’Estat o un pacte entre forces polítiques independentistes. Seran hores i hores de dialèctica buida perquè sembli que es mou alguna cosa i els tornem a fer confiança. 

Però ni Rufián, ni Puigdemont, ni ningú no ens protegirà d’aquesta sucursal de Lambán, Fernández-Vara o García-Page que és VOX ni ningú vindrà de fora per evitar que els espanyols, amb el seu vot, ens assimilin, o per facilitar-nos la independència. I mentrestant els represaliats continuen els seus processos judicials oblidats per les nostres institucions, al Parlament, a TV3 i a les escoles s’hi parla més castellà que a Jerez, el mal estat de les infraestructures i el dèficit fiscal ofeguen el desenvolupament econòmic de Catalunya i a Europa, sense anar més lluny, conviuen perfectament amb l’excepcionalitat de tenir un soci, Hongria, que reconeixen obertament que no és una democràcia homologable.

Els únics que ens podem protegir som nosaltres mateixos, i això comença per perdre la por al conflicte, és a dir, perdre la por que a Espanya treguin tota l’artilleria pesant contra nosaltres. Perquè un cop amb totes les cartes tota la taula es demostrarà que no és tanta ni tan perillosa com ens volen fer creure, que el veritable perill és el PSOE, que és qui s’ha encarregat sempre de cobrar-nos l’impost revolucionari i que en qualsevol cas només ens podrem protegir al carrer, com ens vam protegir l’octubre de 2017, i entenent el nostre vot com un bé preuat que només s’entrega quan ens hi juguem alguna cosa, no quan l’Estat ens cita per legitimar els seus succedanis de democràcia.

El 23 de juliol hi ha d’haver una abstenció activa massiva independentista per acabar de trencar les costures de l’ocupació espanyola a Catalunya a través dels partits independentistes que en viuen (com a les municipals, s’hi decideixen els càrrecs i sous que després no tenen incentiu d’arriscar-se per la independència) i visibilitzar un buit a l’espai polític que una alternativa nova s’atreveixi a disputar. Si guardar-nos el vot no fos un gest tan poderós, aquests partits no intentarien combatre’l amb tanta força.

I què passaria si aparegués aquesta alternativa per les eleccions espanyoles, en forma, per exemple, d’una reedició del Front Republicà, que tingués com a únic objectiu, per exemple, sortir sempre per la força del faristol del Congrés per negar-se a parlar en castellà? Després de rumiar-ho, concloc que no és en les espanyoles on hem de dedicar cap mena d’esforç, i, per contra, l’abstenció és un procés alliberador que ens ha de permetre desconnectar del sistema establert com ho vam fer ara fa cinc anys, quan imprimíem cartells per publicitar el referèndum davant de la negativa de fer-ho dels mitjans o tornàvem a penjar la web de l’1O cada cop que la Guàrdia Civil la tombava. Només des d’aquest punt de partida es poden construir alternatives.

Al cap i a la fi, si esperem que ens ho donin tot mastegat, si no som capaços de sortir d’allò que anomenen la zona de confort quedant-nos a casa perquè no ha caigut del cel la solució alternativa, a qui volem convèncer que estem disposats a enfrontar-nos a tot el que suposa una independència unilateral?

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Pep a maig 31, 2023 | 21:06
    Pep maig 31, 2023 | 21:06
    L´abstenció com a protesta és difícil de quantificar, en canvi si és fes un vot nul si és podria comptar i fer veure als partits autonomistes que la gent esta disposada a votar però només ho faran per partits independentistes com va fer la gent a Ripoll votant Aliança Catalana que era l´únic partit independentista que s´hi presentava.
    39
    Icona de dislike al comentari de: Pep a maig 31, 2023 | 21:06 18
    Respon
    • Icona del comentari de: sant Kalashnikov: la fe única i veritable a juny 01, 2023 | 10:08
      sant Kalashnikov: la fe única i veritable juny 01, 2023 | 10:08
      La teva argumentació és bona i coherent, però la meva és, com a mínim, tan coherent com la teva: El 23-J NO aniré a votar perquè són les eleccions d'un país estranger del qual vam decidir independitzar-nos-en l'1-O de 2017 i el 27-O el nostre Parlament sobirà elegit democràticament va proclamar-ne la independència. A partir d'aquí, tan sols caben la negociació govern-govern (en cap cas en un "Congreso" estranger) o anar a hòsties. Mentrestant aniré esmolant les eines -i us conjuro a vosaltres a fer-ho també- perquè ara toca començar a tallar caps escanyols.
      29
      Icona de dislike al comentari de: sant Kalashnikov: la fe única i veritable a juny 01, 2023 | 10:08 14
      Respon
      • Icona del comentari de: 'Estàs com un llum!', 'Has pres oli?', Estàs com una pvta cabra!, Estàs tarat, Se t'envà l'olla, Estàs pirat!, No hi toques, Estàs tocat del bolet, Estàs fatal, No toques bores, Estàs ben tocat... a juny 01, 2023 | 11:03
        "Estàs com un llum!", "Has pres oli?", Estàs com una pvta cabra!, Estàs tarat, Se t'envà l'olla, Estàs pirat!, No hi toques, Estàs tocat del bolet, Estàs fatal, No toques bores, Estàs ben tocat... juny 01, 2023 | 11:03
        "Estàs com un llum!", "Has pres oli?", Estàs com una pvta cabra!, Estàs tarat, Se t'envà l'olla, Estàs pirat!, No hi toques, Estàs tocat del bolet, Estàs fatal, No toques bores, Estàs ben tocat...
        10
        Icona de dislike al comentari de: 'Estàs com un llum!', 'Has pres oli?', Estàs com una pvta cabra!, Estàs tarat, Se t'envà l'olla, Estàs pirat!, No hi toques, Estàs tocat del bolet, Estàs fatal, No toques bores, Estàs ben tocat... a juny 01, 2023 | 11:03 21
        Respon
        • Icona del comentari de: Ricard a juny 01, 2023 | 18:49
          Ricard juny 01, 2023 | 18:49
          És habitual que els racistes castellans ens titllin de bojos o malalts per no pensar com ells pensen.
      • Icona del comentari de: Gonzalo a juny 01, 2023 | 12:28
        Gonzalo juny 01, 2023 | 12:28
        ??????????????
        • Icona del comentari de: Pere Llimonera i Citronell a juny 01, 2023 | 16:43
          Pere Llimonera i Citronell juny 01, 2023 | 16:43
          Coño Gonzalo! Aún votas a Ciudadanos?
      • Icona del comentari de: Háztelo mirar, estás muy mal a juny 02, 2023 | 08:25
        Háztelo mirar, estás muy mal juny 02, 2023 | 08:25
        Tu estas muy mal, háztelo mirar tienes el cerebro carcomido por la ignorancia, das asco, piérdete que es lo que tienes que hacer, aunque después eres de los que se caga y no sale ni a la calle, estas muy mal, gente como tu sobra en este país que es Cataluña.
    • Icona del comentari de: Jordi J a juny 02, 2023 | 09:19
      Jordi J juny 02, 2023 | 09:19
      Em sap greu, pero la abstenció, el vot nul o el vot en blanc, són totes males opcions amb el sistema electoral que tenim. La opció bona es votar a Escons en Blanc. Busqueu al google. Això deixa cadires buides al congres, i els partits perden escons de veritat i el més important, perden diners. Això aplica per qualsevol partit de qualsevol ideologia. El millor es tocar-lis la cartera.
      • Icona del comentari de: toni a juny 27, 2023 | 19:24
        toni juny 27, 2023 | 19:24
        ja no. Aquests vots són absorbits (ja se n'han cuidat tots de que així sigui)
  2. Icona del comentari de: Vendetta a maig 31, 2023 | 22:41
    Vendetta maig 31, 2023 | 22:41
    Boicot masiu abstencio y fer la vida imposible al enemic y als botiflers
    • Icona del comentari de: sdfsd a juny 01, 2023 | 09:22
      sdfsd juny 01, 2023 | 09:22
      L'abstenció aliemnta al guanyador. Sino mireu ERC que ha mantingut practicament el nombre de regidors tot i haver perdut 300.000. L'abstenció l'únic que fa és fer-los més barat l'ascó. S'ha de votar, per exemple, front republicà
      12
      Icona de dislike al comentari de: sdfsd a juny 01, 2023 | 09:22 13
      Respon
    • Icona del comentari de: Pere Llimonera i Citronell a juny 01, 2023 | 09:37
      Pere Llimonera i Citronell juny 01, 2023 | 09:37
      Ayy, Vegetta... Quins resultats a les eleccions... Ha, ha, ha... desastre és poc... Aragones, com tots els liders separates supremates és un serf del Poder Fosc... un esclau de les Tenebres... un servidor de la 0bscuritat... un membre de la penombra, de la Secta tenebrosa; un enviat de M0rdor; i porta els seus símbols a la solapa... ¿N0 és així?... A més, es veu a les fotos que és un dels 'Portadors' dels anells del MaL i de les Ombres de M0rdor... Apa, Adeu!
      • Icona del comentari de: a pastar fang a juny 02, 2023 | 16:51
        a pastar fang juny 02, 2023 | 16:51
        ja ja ja, humor campechano! España és un cachondeo.
  3. Icona del comentari de: Reben diners a canvi de vots a maig 31, 2023 | 22:45
    Reben diners a canvi de vots maig 31, 2023 | 22:45
    Crec que els partits reben 0,50 centims per cada vot que reben.
  4. Icona del comentari de: Un a maig 31, 2023 | 23:33
    Un maig 31, 2023 | 23:33
    Si d'aquí a les eleccions espanyoles no veiem amb fets que deixen de barallar-se i de sotmetre's, el més probable és que el vot nul-abstenció-vot en blanc pugi encara més, i això farà que de cara a les nacionals a finals d'any la quantitat d'aquest vot sigui prou llaminera per pensar de debò en una llista alternativa. Poden frenar-ho, però a veure què fan. Les espanyoles poden ser un bon camp de proves, perquè total ens hi juguem poc: que hi hagi allà uns quants catalans que tampoc no ens serveixen de gaire farà poca diferència.
    • Icona del comentari de: Som estrangers a España. a juny 01, 2023 | 08:49
      Som estrangers a España. juny 01, 2023 | 08:49
      El Front Republicà ho petaria, t'ho ben asseguro. Van a per totes i a que s'implanti d'una vegada l'1-O!
      13
      Icona de dislike al comentari de: Som estrangers a España. a juny 01, 2023 | 08:49 16
      Respon
      • Icona del comentari de: Ciceró a juny 01, 2023 | 23:17
        Ciceró juny 01, 2023 | 23:17
        I el tema: perseguits a casa nostra, i pels "nostres".
  5. Icona del comentari de: Si a juny 01, 2023 | 00:12
    Si juny 01, 2023 | 00:12
    Que ems vulguin vendre unitat per anar a madrit és insultant. Si volen credibilitat davant Catalunya, que portin altra cop al nostre parlament el Document Declaratiu de la Independència de Catalunya, el que declara la Independència de Catalunya, el que van anunciar i no van voler votar en seu parlamentaria catalana per covardia i traïció. Feu-ho, o deixeu pas.
    • Icona del comentari de: Anònim a juny 03, 2023 | 00:37
      Anònim juny 03, 2023 | 00:37
      Correcte
  6. Icona del comentari de: ramón a juny 01, 2023 | 00:30
    ramón juny 01, 2023 | 00:30
    Carracelas: fanatismo en estado puro. Esta mujer está enferma.
    • Icona del comentari de: Xavier a juny 01, 2023 | 09:33
      Xavier juny 01, 2023 | 09:33
      imbecil
      • Icona del comentari de: ramon a juny 01, 2023 | 10:22
        ramon juny 01, 2023 | 10:22
        catalufo, solo sabes insultar?
        • Icona del comentari de: Al ramon dels insults a juny 01, 2023 | 11:09
          Al ramon dels insults juny 01, 2023 | 11:09
          Ha, ha, em preguntes què és poesia?!
  7. Icona del comentari de: S'ha acabat el bòquil, porcs traïdors. a juny 01, 2023 | 00:58
    S'ha acabat el bòquil, porcs traïdors. juny 01, 2023 | 00:58
    S'ha acabat el bòquil, porcs traïdors.
  8. Icona del comentari de: Senglar a juny 01, 2023 | 01:02
    Senglar juny 01, 2023 | 01:02
    Hi ha porcs a Collserola i aquest cop farem botifarres.
  9. Icona del comentari de: Els que proposen un nou referèndum autoritzat per Espanya escupen a la cara dels 2.266498 catalans que vam anar a votar el 1d'octubre del 2017 a juny 01, 2023 | 01:03
    Els que proposen un nou referèndum autoritzat per Espanya escupen a la cara dels 2.266498 catalans que vam anar a votar el 1d'octubre del 2017 juny 01, 2023 | 01:03
    Cada vot català a les eleccions espanyoles legitima l'ocupació colonial de Catalunya. Cada mot en castellà pronunciat pels que diuen ser els nostres representants legitima la pretensió de substituir la llengua catalana per la dels colonialistes
    • Icona del comentari de: 2.266498 catalans ... a juny 01, 2023 | 10:22
      2.266498 catalans ... juny 01, 2023 | 10:22
      ... passen de Pilariña de la Mare de Deu del Puny, que no dóna res de franc.
  10. Icona del comentari de: Mentrswtant aneu somian q els processistes algun dia molt llunya en una galaxia llunyana faran un dia una llista unica. a juny 01, 2023 | 01:15
    Mentrswtant aneu somian q els processistes algun dia molt llunya en una galaxia llunyana faran un dia una llista unica. juny 01, 2023 | 01:15
    Al meu poble tambe hi havia el FNC q es a qui vaig votar, uns nerds, si pero es el que mes els rebenta a aquesta escoria processista quan no jauria de ser aixi. Com vaig votar a Puigdemont pq era qui més rebenta a els espanyols. :-D Ara abstencio o FRepublica si sona be, almenys sera una novetat, votar a ercoriajunts es votar espanya i la seva putrefaccio feixista de sempre. Veure el Dante al congreso ... sera acid corrosiu per a molts espanyols d'"esquerres"
    • Icona del comentari de: SÍ a juny 01, 2023 | 08:52
      juny 01, 2023 | 08:52
      TOTALMENT D'ACORD!
    • Icona del comentari de: Ricard a juny 01, 2023 | 16:07
      Ricard juny 01, 2023 | 16:07
      Toma comentar de faaaalsa bandera! Hahahaha. Que descarat.
  11. Icona del comentari de: Català a juny 01, 2023 | 05:10
    Català juny 01, 2023 | 05:10
    Estic dubtant si votar nul o abstenir-me. El què en cap cas faré és votar un partit polític; tots son uns farsants i uns botiflers.
    • Icona del comentari de: Un que passa per aquí a juny 01, 2023 | 09:03
      Un que passa per aquí juny 01, 2023 | 09:03
      Nul és més fàcil de quantificar perquè sempre és més o menys el mateix. Com que requereix un acte exprés i conscient, i en les circumstàncies polítiques actuals, es pot atribuir als que volem lluitar per la independència (no com el vot en blanc o l'abstenció on s'hi barregen sensibilitats de tot tipus), és a dir, és identificable i quantificable.
  12. Icona del comentari de: Caua a juny 01, 2023 | 05:55
    Caua juny 01, 2023 | 05:55
    chapeau Pilar. Gran anàlisi. D'accord el 100%. Abstenció i perdre la por. Això és el camí. Treballem amb força i mobilitez-nous contra aquest teatre dels polítics catalans.
  13. Icona del comentari de: Menys diputats, millor nivell dels politics a juny 01, 2023 | 06:18
    Menys diputats, millor nivell dels politics juny 01, 2023 | 06:18
    El que hauria d'esser es que el nivell d'abstenciò anés lligat al nombre de diputats. 50% d'abstenció, 175 diputados al Congreso de los Golfos de España. Menys barruts i més democracia no tant cara ni representativa. Prou politiquillos de nivell infim que nomes hi son per forrar.se i atipar.se gratis. Paguem per forrar miserables de nivell infim
  14. Icona del comentari de: Independentista a juny 01, 2023 | 07:30
    Independentista juny 01, 2023 | 07:30
    Ho pensaré. Potser si que és més significatiu el vot nul que l'abstenció. El què no faré de cap de les maneres és votar vàlid.
  15. Icona del comentari de: Doctor Strangelove a juny 01, 2023 | 07:30
    Doctor Strangelove juny 01, 2023 | 07:30
    Tant de bo et facin cas Cagarelas, i els hiperventilats no aneu a votar! Ara, tota aquesta colla de sense estudis- Nogueras, Rufian, Calvo, Vehí...- se n'aniran de pet a l'atur, car no crec que tinguin lloc al món laboral! Ja només per això paga la pena que us quedeu a casa, i si pot ser, no sortiu duran una llarga temporada! Doc.
    • Icona del comentari de: PSOE del gal a hitler a juny 01, 2023 | 08:54
      PSOE del gal a hitler juny 01, 2023 | 08:54
      Tranqulio Furer Illa, Madurito Sanchez Heil
    • Icona del comentari de: Un que passava per aquí a juny 01, 2023 | 09:05
      Un que passava per aquí juny 01, 2023 | 09:05
      No t'equivoquis, Doc, serem al carrer, per a goig dels teus ulls
      • Icona del comentari de: Gonzalo a juny 01, 2023 | 12:31
        Gonzalo juny 01, 2023 | 12:31
        Mejor id a la playa. Jajaja!
    • Icona del comentari de: jo a juny 01, 2023 | 13:16
      jo juny 01, 2023 | 13:16
      Doctor? Si et vas quedar a P3...
  16. Icona del comentari de: Ciutadà estorat a juny 01, 2023 | 07:57
    Ciutadà estorat juny 01, 2023 | 07:57
    Ostres, potser encara tindrà raó l'articulista.
  17. Icona del comentari de: Edgar a juny 01, 2023 | 08:05
    Edgar juny 01, 2023 | 08:05
    L'abstenció o el vot nul? El vot nul serà més visible. En canvi, els tertulians mercenaris voldran justificar l'abstenció dient que la gent el 23J estava de vacances, etc. etc.
  18. Icona del comentari de: Així no a juny 01, 2023 | 08:26
    Així no juny 01, 2023 | 08:26
    L'abstenció al vot independentista reforça el vot unionista. Comprovat. Carracelas, tu ni saps quines accions es poden fer per trencar realment les costures. I sempre menysprees les accions de l'exil.li que han estar les úniques que han trencat costures. Mentre no hi hagi una proposta amb garanties, més val que votem independentisme i per suposat no votem ERC que fracassa amb tot perquè Junqueras ha perdut el sentit comú, està engreit i no sap què es pesca. I Rufián al Congreso no sap negociar amb éxit: la sedició estava amortitzada i encara la vam pagar amb un decret pitjor. Rufian és un parlamentari de Podemos. Així no rebentaran costures.
    • Icona del comentari de: Observador a juny 02, 2023 | 08:23
      Observador juny 02, 2023 | 08:23
      Molt bé: quin és el vot independentista?. Cap dels partits que, fins al moment es presenten, no ho és.
  19. Icona del comentari de: A LA TAULA D'EN BERNAT, qui no hi és no hi és comptat. a juny 01, 2023 | 08:46
    A LA TAULA D'EN BERNAT, qui no hi és no hi és comptat. juny 01, 2023 | 08:46
    I aquesta articulista diu..."concloc"...i sense més li nega el vot al Front republicà. Per què? Perquè sí. Ja pot anar dient amb aquestes conclusions, ja. Que si aquests no-vots anessin a parar tots a Madrid amb uns catalans que solament parlen en català a la tribuna del Parlamento i a tot arreu, si votessin sistemàticament en contra per esbotzar-ho tot, si els vomitessin a la cara, en català, les burles i malifetes constants dels españols, potser inaugurarien una nova forma de fer política a España: la que ens convé i es mereixen. Jo vaig votar la cup, però nois, la Vehí i l'altre es van tornar refinats i estiuejaven amb els Monedero's i d'altres herbes a la Costa Brava anant de bars. És el que té tocar diners de cop la cup. Mireu el canal OCTUVRE a youtube i veureu com treballen en Fachín i la seva dona de fa temps, lo implicats que estan amb Catalunya i els criteris i seny que tenen. Ja és hora d'una nova manera de fer política tocant lo que no sona als barruts castellans de marres. 1-O!
    • Icona del comentari de: Pep a juny 01, 2023 | 10:26
      Pep juny 01, 2023 | 10:26
      Cap partit que no estigui ja al Congreso és pot presentar sense recollir milers de signatures, de debo creus que un nou partit pot escollir una llista i recollir milers de signatures en tres setmanes? I després fer campanya sense cap estructura previa. No crec que és presenti ni el Front Republica ni cap altre partit nou la veritat, no poden per un tema de temps, ningú s´esperava aquestes eleccions al Juliol. Debatir quie seria el seu cap de llista i acordar el programa electoral ja els portaria una setmana com a mínim!
      • Icona del comentari de: A LA TAULA D'EN Bernat... a juny 01, 2023 | 18:34
        A LA TAULA D'EN Bernat... juny 01, 2023 | 18:34
        El Front Republicà d'Albano Fachín el 2019 va rebre a Catalunya més de 100mil vots. Ja està registrat. Es tractaria de fer el salt a Espanya i posar-se a tocar el que no sona per fotre, com he dit. Mireu com treballen a Octuvre de Youtube. Us agradarà la seva actitud i responsabilitat.
      • Icona del comentari de: Pep, tens raó, però a juny 01, 2023 | 20:30
        Pep, tens raó, però juny 01, 2023 | 20:30
        A aquestes certament no, tens raó, però aquestes importen poc. A les nacionals, que vindran aviat, ho veurem. Ara, si els partits no canvien molt, el vot nul i l'abstenció pujaran més i a veure a quin nombre arriben, que podria haver-n'hi prou per pensar de debò en una alternativa.
  20. Icona del comentari de: sdf a juny 01, 2023 | 09:22
    sdf juny 01, 2023 | 09:22
    L'abstenció aliemnta al guanyador. Sino mireu ERC que ha mantingut practicament el nombre de regidors tot i haver perdut 300.000. L'abstenció l'únic que fa és fer-los més barat l'ascó. S'ha de votar, per exemple, front republicà
  21. Icona del comentari de: JordiP a juny 01, 2023 | 10:28
    JordiP juny 01, 2023 | 10:28
    Pili, tú també et sumes a la boira informativa entorn a la voluntad independentista? Vaja, vaja. Es coneix que "l'or de Madrit" té molta força. Com podeu racomanar l'abstenció als indepes quan sabeu PERFECTAMENT que els contraris sempre voten? Preteneu regalar als colonialistes Catalunya fermament lligada a l'espanyacastellana per la via del vot, en unes eleccions subdemocràtiques en les que la dreta extrema s'alça amb el poder per l'abandonament de l'altre part? Per què us entesteu en confondre el votant indepe per al que no voti?
  22. Icona del comentari de: JordiP a juny 01, 2023 | 10:28
    JordiP juny 01, 2023 | 10:28
    Estàs tirant terra sobre el taüt del procés, tú també? Entre tú i la Juana Dolores ens esteu enfonçant. Em nego! Proposo votar tots, masivament i amb tota la mala idea en favor de les opcions indepes, les que siguin. Hem d'aconseguir novament, i amb més força, si podem, una gran majoria sobiranista. Hem de crear preocupació en Madrit, Brussel·les, Nova York: Catalunya vol independència majoritàriament. És la via democràtica. Tota la resta són collonades.
    • Icona del comentari de: JordiP a juny 01, 2023 | 23:04
      JordiP juny 01, 2023 | 23:04
      Veig que la tribu antiindepe s'ha mobilitzat en ple. Doncs voteu negatiu, voteu. Vol dir que esteu vigilant el que diem i proposem els indepes amb seny. Vale, vale.
  23. Icona del comentari de: Kiss a juny 01, 2023 | 10:36
    Kiss juny 01, 2023 | 10:36
    La carracelas es una hiperventilada de l’idiotessa. Com q’esquerra esta per terra, doncs apa cremem-ho tot, junts ,cup, l’exili, la REPUBLICA , sensa cap opció! Fer política es buscar opcions i ocasions. Carrscelas sap molt bé quina es l’única opció! Però com que cobra de la trahicio (155). No en farem pas res d’aquesta!
  24. Icona del comentari de: Jomateix a juny 01, 2023 | 14:35
    Jomateix juny 01, 2023 | 14:35
    Tant costa fundar un partit independentista que es comprometí a no pactar ni fer política amb cap Espanyol? Tenim que abstenir nos perque l estátus Quo no lo interesa un independentisme combatiu? Abans votare a la extrema dreta independentista si escau a abstenirme…aquests d esquerra no construirán un mur a l ebre potser els de dretes si i ens estalviem la emigracio de poca qualitat espanyola
  25. Icona del comentari de: No cola a juny 01, 2023 | 14:56
    No cola juny 01, 2023 | 14:56
    Doncs felicitats al partit abstencionista que ha tret tants regidors i que ha obert de bat a bat la porta al feixisme a casa nostra. Si la gent hagués votat no haguessin entrat ni Vox ni PP al ajuntament de BCN, i ara ja estan pactant amb el PSC i la colacau quedar-se d'amos de tot. Tot el que no sigui que els polítics dels partits catalans no vagin a madriz, només serveix per donar cadires als espanyols. Em sembla que tots plegats encara aneu amb el lliri a la mà i us penseu que els vostres vots són importants, entretant els altres resant perquè us quedeu a casa, vot nul o foteu el cromo dins la urna. Colla de capsigranyis
    • Icona del comentari de: A tenir en compte a juny 01, 2023 | 23:13
      A tenir en compte juny 01, 2023 | 23:13
      A el ppsoercjuntscomuntscupvox els paga el borbó franquista.
      • Icona del comentari de: Anònim a juny 02, 2023 | 15:25
        Anònim juny 02, 2023 | 15:25
        No xato, el bobo franquista els paga amb els nostres diners, que no se t'oblidi mai, i cal recuperar-los
  26. Icona del comentari de: Gonzalo a juny 01, 2023 | 15:16
    Gonzalo juny 01, 2023 | 15:16
    Por una vez, la charnega esta tiene razón. Cabralunyenses! No vayáis a votar a las elecciones de un país que os oprime y os revienta la cabeza! Quedaros en casa, id a la playa, o al campo, pero recordad, ciudadanos de Cabralunya, estas elecciones a vosotros, ni fu ni fa.
    • Icona del comentari de: No cola a juny 02, 2023 | 15:29
      No cola juny 02, 2023 | 15:29
      Encara votes a ciudaguarros gonçal? La montapollos t'ha quedat més escarransida que una sardina. Mes o menys com la cotorra girafa. Dues ñordes de les teves que tenen de marxar mentre els polítics independentistes que inclús vàreu empresonar encara hi són. Com us deia coure tenir de fugir amb la cua entre cames, oi?
  27. Icona del comentari de: Els que proposen un nou referèndum autoritzat per Espanya escupen a la cara dels 2.266498 catalans que vam anar a votar el 1d'octubre del 2017 a juny 01, 2023 | 19:50
    Els que proposen un nou referèndum autoritzat per Espanya escupen a la cara dels 2.266498 catalans que vam anar a votar el 1d'octubre del 2017 juny 01, 2023 | 19:50
    El mossèn ja ha dit que no plega i que donarà suport al PSOE-Gal segons com. Els de JUNTS i els cupaires tampoc sembla que tinguin altra intenció que la de continuar escalfant cadires i garlar en la llengua dels castellans uns quants anys més. El 23 de juliol els en donarem una altra ració
    • Icona del comentari de: A 2.266498 catalans ja ens van escupir a la cara fa 6 anys a juny 02, 2023 | 13:52
      A 2.266498 catalans ja ens van escupir a la cara fa 6 anys juny 02, 2023 | 13:52
      Un batxiller foll que mai vam votar, quan va suspendre la DUI que vam guanyar en 8 segons abans de fugir deixant-ho tot i tothom enmerdat.
      • Icona del comentari de: Adonae a juliol 06, 2023 | 23:43
        Adonae juliol 06, 2023 | 23:43
        El mateix "talla" i "enganxa" de sempre, però més resumit.
  28. Icona del comentari de: Jordi (Català i Suís) a juny 01, 2023 | 20:11
    Jordi (Català i Suís) juny 01, 2023 | 20:11
    Els Catalans actualment només tenen l'opció d'enviar a l'atur tots aquests covards i carallots d'ERC/JUNTS/CUP. I per això l'Abstenció és una via molt bona perquè ÉS IMPOSSIBLE d'amagar. Els vots NULS/BLANC els poden amagar amb la participació de tots els idiotes de les tertúlies dels mitjans públics. L'Abstenció és letal. Però hi ha una altra via i és votar un partit petit com el FNC. I fer-ho massivament. Només aquests dos mètodes ja produeixen pànic al Maréchal Junqueras, al Petit Laval Aragonès i tota la colla d'inútils covards, col.laboracionistes amb els Espanyols i professionals del salari públic. Els Catalans tenen la clau per fer-los fora. No voteu pas. O voteu un partit independentista petit. Aquí hi penjaran tot d'arguments contra l'autora de l'article o simplement insults. Són els agents dels carallots abans esmentats i probablement també cobren. Fotem-los fora i després els Espanyols.
  29. Icona del comentari de: Kiss a juny 01, 2023 | 23:25
    Kiss juny 01, 2023 | 23:25
    M’agrada molt q’hem votin els nyordus!
  30. Icona del comentari de: Luisnomeacuerdo a juny 01, 2023 | 23:50
    Luisnomeacuerdo juny 01, 2023 | 23:50
    Cacarracelas cada vez se te ve más cabreada, se nota que no debes dormir bien, debe ser a causa del exceso de cafeína. No te preocupes que el 24 de Julio seguiréis siendo españoles y además por otros 1714 añitos más, por lo menos.
    • Icona del comentari de: Anònim a juny 02, 2023 | 15:31
      Anònim juny 02, 2023 | 15:31
      Mai ens fareu espanyols encara que passin 300 anys més. De fet ni tant sols tu ho ets, només ets un esclau de madriz i res més, fruita podrida
  31. Icona del comentari de: Votar o no votar a juny 02, 2023 | 08:30
    Votar o no votar juny 02, 2023 | 08:30
    Posem que hi ha zero vot independentista el 23J i llavors tots els catalans al congreso seran unionistes. Què hi guanyaria l'independentisme amb aquesta situació? Doncs el que ha guanyat la Cup a l'Ajuntament de Barcelona: Res de res.
  32. Icona del comentari de: Jordi a juny 02, 2023 | 09:15
    Jordi juny 02, 2023 | 09:15
    Ni la abstenció ni el vot nul i el vot en blanc fan mal de veritat. La opció bona és votar una alternativa com Escons en blanc / Escaños en blanco. Si els busqueu i mireu que és , veureu que això si es de veritat un càstig a la classe política.
  33. Icona del comentari de: 'El vot independentista no es regala'? Des de quan Carracelas? a juny 02, 2023 | 10:17
    "El vot independentista no es regala"? Des de quan Carracelas? juny 02, 2023 | 10:17
    Fa 4 anys, els corruptgents van regalar al PSC diputacions, consells comarcals i ajuntaments on havia guanyat ERC. Per què no els va avisar llavors?
  34. Icona del comentari de: Ricard a juny 02, 2023 | 11:25
    Ricard juny 02, 2023 | 11:25
    No t'hi escarrassis, Carracelas, que votaran com sempre. Els de l'estelada, ja desapareguda als balcons passat l'efecte del que per a ells va ser una simple moda tribal, votaran a les espanyoles. Com sempre. Els catalans són un ramat idiotitzat, més espanyolitzat que el botijo murciano.
  35. Icona del comentari de: Margot a juny 02, 2023 | 11:34
    Margot juny 02, 2023 | 11:34
    Passar de votar? Oh! Quina poca-solta! És fer el parlamentari barat inutilment. Una cosa és clara. La independència no serà avui per demà. I, el que és pitjor, no la podem deixar liderar a aquells que, tant en la gestió com en l'entusiasme en aprovar lleis tòxiques d'inseguretat jurídica, han actuat com autèntics enemics i depredadors de la societat catalana. Així que, l'únic que queda és votar allò que cadascú vegi més clar per revertir la irracionalitat que impera, els adoctrinaments idiotes, la insuportable delinqüència i la pocavergonyeria que ens ofega. Tenint en compte que, mal per mal, el primer que toca és treure'ns del damunt la porqueria que ens destrueix el present i ens malmet l'esperança de futur.
  36. Icona del comentari de: teix a juny 02, 2023 | 12:37
    teix juny 02, 2023 | 12:37
    Me’n vaig corrent a encendre dos ciris, Pilar. L’un a la portuguesa Santa ‘Critêria’ perquè t’ajudi en els teus anàlisis polítics. L’altre a la sevillana Verge de la Calma per apaivagar els nostres ànims de comentaristes ans no ens agafi un cobriment de cor, tant revoltats com ens mostrem...
  37. Icona del comentari de: Doncs a juny 02, 2023 | 15:24
    Doncs juny 02, 2023 | 15:24
    Els únics que no toquen vores són els qui han tingut majoria absoluta al Parlament de Catalunya amb el 52 per cent de vots i no han fet res de res de res . Aquests partits han deixat de representar a quI els va votar. I ara hi ha un partit nou que es diu ABSTENCIÓ ACTIVA SENSE LLISTES TANCADES SENSE CAPS DE LLISTA SENSE ALTRA CADIRA QUE LA DEMOCRÀCIA. SENSE PACTES OBSCURS SENSE DEPENDÈNCIA DE MADRID UN PARTIT, ABSTENCIÓ ACTIVA, QUE NOMÉS ÉS DELS SEUS VOTANTS.
    • Icona del comentari de: No barregis corruptes prUcessistes amb Demòcrates a juny 02, 2023 | 17:23
      No barregis corruptes prUcessistes amb Demòcrates juny 02, 2023 | 17:23
      Al batxiller no el vam votar i vol seguir posant a dit (com va fer amb Torras i la xoni) als seus afins. A ERC es votan els candidats. Per què els corruptgents sempre socialitzeu la vostra merda i provatitzeu els beneficis de tots?

Respon a No cola Cancel·la les respostes

Comparteix

Icona de pantalla completa