Missing 'path' query parameter

En l’ordre de les sigles, el sindicat dels maquinistes de Renfe (SEMAF) és abans espanyol que altra cosa. I ho apliquen amb contundència. N’hi ha hagut prou amb aquest grapat de treballadors públics -amb el suport actiu de CCOO i UGT, per cert- per tombar una negociació política i que la famosa empresa mixta Estat-Generalitat passi a ser de propietat majoritària estatal i, a més, quedi garantit que en el futur continuarà depenent del Grup Renfe. En si, el resultat final no és gaire diferent perquè aquest traspàs s’ha anunciat tantes vegades que ben poca gent n’espera res, però políticament és significatiu que un grup de 800 treballadors de Renfe ho tingui tan fàcil per canviar un acord que se suposava històric en una infraestructura essencial per a aquest país.

Et pot interessar

En qualsevol cas, el que sí és important és l’actitud d’aquests 800 suposats professionals davant d’una crisi en el servei que fa dues dècades que dura. Costa d’imaginar qualsevol altre sector que, davant d’un desastre d’aquestes magnituds, sigui capaç de mantenir aquesta voluntat de menfotisme olímpic de manera indefinida. I com que queda clar que des de la cabina de comandament, dia a dia, se’ls deu veure la cara als usuaris torturats, només queda deduir que, simplement, els rellisca el patiment dels ciutadans als quals serveixen i que els paguen el sou.

Aquesta patxorra descomunal té a veure, segur, amb el fet que, segons xifres de Renfe, cada any es renova un 40% dels maquinistes que treballen a Catalunya, i per això la major part d’ells -un 70%- són gent que ve d’altres territoris de l’estat. Traduït al català, això vol dir que només que arriben volen marxar i que l’interès de la majoria és fugir com més aviat millor de la xarxa desastrosa que dona servei als passatgers catalans. És a dir, que al tracte colonial de les inversions s’hi afegeix l’actitud colonial dels funcionaris que ens envien des de la metròpoli. De la Red Nacional de Ferrocarriles Españoles en viuen els del Sindicato Español de Maquinistas… És increïble que funcioni algun tren de tant en tant.

Comparteix

Icona de pantalla completa
Missing 'path' query parameter