El 14 de febrer ens ho jugàvem tot. El 14 de març les coses anaven com anaven. El 14 d’abril és un dia que té ressonàncies republicanes, estèrils, però estètiques, i el deixarem enrere, perquè tampoc no significa res. El 14 de maig ja farà caloreta… Una mica menys, segurament, que el 14 de juny. I el 14 de juliol, el dia de la revolució francesa, estarem com sempre discutint si salvem l’estiu, si ens vacunem o si ens confinem, entre infinites altres opcions i mesures preventives caòtiques. I després vindrà l’agost i el setembre i la tardor i l’hivern… I si per ells fos, continuarien entretinguts amb les seves maniobres, estratègies, tàctiques i jugades brillants fins a la fi dels temps.

Amb aquesta política, Catalunya no tindrà govern mai. I si el té, serà un govern fictici, que grinyolarà per tot arreu i no servirà per a res. Passaran els dies, les setmanes, els mesos, els anys. Ells seguiran amb la seva dèria: qui mana, qui controla, qui talla el bacallà. I seguiran sense adonar-se que ja no hi ha bacallà, cosa que tampoc no els importa, ja que tot plegat va de disputar l’hegemonia del catalanisme o de l’independendisme, sense que importi gens ni mica el que els pugui passar als catalans i catalanes, siguin indepes o no.

Mentrestant, el nucli dur de l’Espanya nacional està convençut que va directe cap a la victòria final, amb la falsa seguretat que dóna tenir el control de la trituradora de persones i vides. El cas Nuet és paradigmàtic: haurien pogut perdonar-lo, perquè ja no es podia agenollar més, i enviar un missatge subtil, intel·ligent. Però no. Espanya no és així. Calia triturar-lo i humiliar-lo. I potser no van tan desencaminats, perquè en comptes de generar una revolta més contundent, qui sap si el que generen és una rendició més desesperada.

No han guanyat ja perquè no en saben més, perquè la ràbia els cega, perquè no saben guanyar amb magnanimitat i intel·ligència. Volen la rendició total i incondicional. Però si tinguessin mitja neurona viva, posarien damunt la taula un paquet d’inversions, una sortida judicial discreta als exilis, les presons i les ruïnes econòmiques, algun carmelet lingüístic… i guanyarien per golejada. Mentrestant, “els nostres” aquí continuarien discutint programes i pactes de govern, repartint-se càrrecs, potinejant el país. I no passaria res.

La gran sort del nacionalisme espanyol és allò que l’escriptor Sánchez Piñol definia com els «felpudos rojos» o «pendons vermells»  a la seva extraordinària novel·la, «Victus». És a dir, la Generalitat, les castes que controlen la Generalitat, que han perdut el sentit de la realitat i continuen la mar d’entretingudes a la seva República de la Ciutadella i de la plaça de Sant Jaume.

Anirem passant del 14-F al 14-M, després al 14-A, una mica més endavant arribarem al 14-M, al 14-J… i així, sense pressa, entre els presos i exiliats que volen seguir manant com si no estiguessin en mans de l’adversari, entre repúbliques imaginàries, carnets d’identitat, momentums i mandangues, aniran passant els anys i continuarem al mateix lloc.

És hora d’una nova generació, d’una nova gent, nascuda a finals del segle XX o principis del XXI, gent de menys de 30 anys, amb menys hipoteques, amb més ganes i amb noves idees. Les generacions que ara tallenel bacallà no donen per a més. I no volen saber que pel camí han perdut el bacallà.

Tot el que estem vivint i patint forma part del passat i no del futur. O en sortim o ens hi quedem per sempre, en una mena de temps mort, perquè el món continua girant i no ens esperarà. I s’equivoca qui pensi que no hi ha una oportunitat per a una Catalunya independent. Hi és, claríssimament, però no per aquest camí.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Pep a abril 11, 2021 | 22:29
    Pep abril 11, 2021 | 22:29
    Pues si todo está perdido, al río me tiro. Nuevas elecciones y que salga el sol por donde salga. Eso sí, nada de medias tintas, con un partido netamente independentista y cuayo nombre sea precisamente ese. Partido Independentista de Cataluña. Coger el toro por los cuernos y a por toda.
    315
    Icona de dislike al comentari de: Pep a abril 11, 2021 | 22:29 304
    Respon
    • Icona del comentari de: Observador a abril 12, 2021 | 13:14
      Observador abril 12, 2021 | 13:14
      Òbviament, qalsevol lector amb dos dits de front veu que PePe està a sou de les clavagares de Tácito
      80
      Icona de dislike al comentari de: Observador a abril 12, 2021 | 13:14 63
      Respon
      • Icona del comentari de: el que més t´agradi. a abril 13, 2021 | 09:25
        el que més t´agradi. abril 13, 2021 | 09:25
        Ells nomès ens volen per els diners. L´ecuació es ben fàcil. Boikot total a Ñ i l´económic el primer i que mengin pedres peti qui peti. Però vivim infestats de ñordos, en hi ha per tot arreu i els hi donem feina i tot! Les filles o fills s´hi ajuntan i fan mes gran la desgracia colonial. i etc...
  2. Icona del comentari de: Fabencio a abril 11, 2021 | 23:22
    Fabencio abril 11, 2021 | 23:22
    Totalment d’acord. Noves eleccions ara que tutom sap que ERC i la cup no volen la independènciaz
    148
    Icona de dislike al comentari de: Fabencio a abril 11, 2021 | 23:22 146
    Respon
    • Icona del comentari de: ERC i CUP van començar a negociar el 14F a abril 12, 2021 | 13:08
      ERC i CUP van començar a negociar el 14F abril 12, 2021 | 13:08
      Mentres els corruptgents anavan a Waterloo a constatar la derrota i demanar que fer: Seguir amb menys menjadores però amb el fre de mà posat, no fos cas que algú desllorigi l'atzucac i aconsegueixi avançar més que ells els últims 10 anys...
      55
      Icona de dislike al comentari de: ERC i CUP van començar a negociar el 14F a abril 12, 2021 | 13:08 14
      Respon
      • Icona del comentari de: Uix! a abril 13, 2021 | 13:12
        Uix! abril 13, 2021 | 13:12
        Què van fer els consellers d'esquerra? Ja t'ho dic jo: Amb el tripartit unes columnes a Montjuïc i amb la vicepresidència d'en Junqueras prometre un referèndum que no van organitzar i convertir la conselleria d'economia en la oficina d'aturar la independència en contacte directe amb el vaticà.
  3. Icona del comentari de: Veterà antifranquista. a abril 12, 2021 | 07:36
    Veterà antifranquista. abril 12, 2021 | 07:36
    Justament: Catalunya no tindrà mai govern i, si el té, no servirà per a res. I no servirà per a res perquè el poble català, en acceptar la consrtitució espanyola del 1977 i l`estatut del 1979 així ho va voler. Per res més
  4. Icona del comentari de: Doctor Strangelove a abril 12, 2021 | 07:37
    Doctor Strangelove abril 12, 2021 | 07:37
    La peixatera meló, la peixatera! Doc.
    • Icona del comentari de: Uix! a abril 13, 2021 | 13:05
      Uix! abril 13, 2021 | 13:05
      El bacallà es ven a la bacallaneria, talòs
  5. Icona del comentari de: Pesimisme a abril 12, 2021 | 08:45
    Pesimisme abril 12, 2021 | 08:45
    Ai, senyor Rovira, en mig de tanta negror només li ha mancat dir que ens cal un revulsiu com ara votar a Vox. Amb Vox a Espanya, Le Pen a França i Europa fent aigües per tot arreu, no trigaríem massa a ser esclafats, i qui sap si a suportar alguna nova guerra a Europa. Que llestos han sigut els britànics, han fotut el camp a temps.
    36
    Icona de dislike al comentari de: Pesimisme a abril 12, 2021 | 08:45 25
    Respon
  6. Icona del comentari de: Narcís a abril 12, 2021 | 09:36
    Narcís abril 12, 2021 | 09:36
    Ja n'hi ha prou d'anar contra representants que demanen allò obvi o ser nació lliure , ço és, o donem idees / modus de fer o millor no badar boca .. amb la mortificació d'aquest miserable estat ja hi anem prou guarnits ! PD : amb els ignorants malvats fàctics més els ignorants malvats de la plebs contra la nació catalana només el poble, només la població, pot forçar aquest botxí desaparegui de nostres vides !
    104
    Icona de dislike al comentari de: Narcís a abril 12, 2021 | 09:36 134
    Respon
    • Icona del comentari de: Au Narcís a abril 12, 2021 | 12:58
      Au Narcís abril 12, 2021 | 12:58
      La pastilleta i a dormir, cada dia dius més bajanades. Vols dir que hi toques?
      79
      Icona de dislike al comentari de: Au Narcís a abril 12, 2021 | 12:58 50
      Respon
      • Icona del comentari de: Narcís a abril 12, 2021 | 13:45
        Narcís abril 12, 2021 | 13:45
        Ras i curt : per què no te'n vas defora ( espanya ) ... això sí, no té n' amaguis de ser català, ni amaguis ton accent, ni amaguis tos cognoms ( arribat el cas ) , ni amaguis ton lloc de naixença, ni . . . . . . ço és, busca feina en allà si en trobes .. je je .. catalino, catalufo, hijo put. catalán !
        • Icona del comentari de: Narcís a abril 12, 2021 | 15:00
          Narcís abril 12, 2021 | 15:00
          Ah!, no has de tenir por , de ben segur trobaràs feina àdhuc bona feina perquè ets espanyol així compatriotes teus! PD : ça com lla, tant n' és, atès que si et noten català.. no et faran ni cas i només et quedarà pidolar pel carrer!
  7. Icona del comentari de: Qui talla el bacallà? a abril 12, 2021 | 13:54
    Qui talla el bacallà? abril 12, 2021 | 13:54
    Òbviament la bacallanera del règim junter: Pilar Rahola.
    74
    Icona de dislike al comentari de: Qui talla el bacallà? a abril 12, 2021 | 13:54 63
    Respon
  8. Icona del comentari de: Donec Perficiam a abril 12, 2021 | 15:03
    Donec Perficiam abril 12, 2021 | 15:03
    El bacallà és en mans de Catalunya precissament.... i ningú no diu que Caspaña sense el 20-25% del seu PIB que xucla de la gallina dels ous d'or (Catalunya), s'en va a la merda directament i tindrà de ser rescatala per Europa si o si. O directament expulsada de la Unió Europea per incompliment i saltar-se totes les regles del joc. Tot un desproposit per part de Caspaña i també de Catalunya, que no se que més necessita per reaccionar (no pas pacíficament).
  9. Icona del comentari de: Obrir camins a abril 12, 2021 | 16:46
    Obrir camins abril 12, 2021 | 16:46
    Rovira , és molt fàcil dir que per aquest camí no anirem enlloc... el proper article l'escriuràs per explicar-nos el camí que ens donarà la independència?
    • Icona del comentari de: No cal que esperis, ja t'ho dic jo a abril 12, 2021 | 17:24
      No cal que esperis, ja t'ho dic jo abril 12, 2021 | 17:24
      Fins ara han manat els corruptgents durant 10 anys, processant cap enlloc mentres cobraven bons sous. Ara han guanyat uns altres i els processistes es fan l'orni? Deu ser que mai han volgut la independència, són més de peix al seu cova, ho vam veure ahir a TV3 i el documental d'Andorra, casualment van pujar al carro indepe quan es van aixecar les catifes i vam trobar la podridura...
      70
      Icona de dislike al comentari de: No cal que esperis, ja t'ho dic jo a abril 12, 2021 | 17:24 142
      Respon
  10. Icona del comentari de: LlunyDeCat a abril 12, 2021 | 23:17
    LlunyDeCat abril 12, 2021 | 23:17
    Fantàstic article. Només voldria fer una remarca en relació a la nul.la reacció massiva dels Catalans - i ja no cal dir dels líders independentistes - durant les agressions, apallissaments de vells i velles, dones i canalla dutes a terme pels Espanyols a través de llur repugnant Gestapo i SS el jorn del referèndum. Perquè aquests criminals Espanyols restaren impunes sense reacció massiva de revolta. Quasevulla nació hauria reaccionant massivament per tal de fer fora de la terra catalana tota aquesta infecció que es diu Espanyols. Com al 1640 quan els segadors segaren arran i defenestraren el Botifler en Cap, què caldrà que els Espanyols facin als Catalans per provocar la Revolta General i el Boicot Total als Espanyols: a llur llengua, a llur Gestapo, a llurs SS, a llur Exèrcit, a llurs jutges, etc ?
    177
    Icona de dislike al comentari de: LlunyDeCat a abril 12, 2021 | 23:17 174
    Respon
    • Icona del comentari de: JordiT a abril 13, 2021 | 10:24
      JordiT abril 13, 2021 | 10:24
      LlunyDeCat M'he adonat que tens un llenguatge molt bèl·lic, quan parles d'Espanyols no generalitzis, tampoc ho facis quan parlis de Catalans, a no ser que no consideris catalans als no indepes, l'únic que parla aquí d'expulsar gent i demostra odi a altres persones que no pensen com tu ets tu. Recorda, 1, 2, 3 desperta! No et flagel·lis més.
      • Icona del comentari de: Narcís a abril 13, 2021 | 11:20
        Narcís abril 13, 2021 | 11:20
        Excuses, per posa' m pel mig .. LlunyDeCat parla " políticament " , ço és, qui són els de fora per fer i desfer al seu antull política catalana ? P D : el comentarista sembla cru .. però allò obvi és que espanya hauria de besar el terra que trepitgen els catalans que no pas fotre fins afussellar !
    • Icona del comentari de: Ricard a abril 13, 2021 | 11:09
      Ricard abril 13, 2021 | 11:09
      Totalment d'acord, però jo crec que els que anomenes espanyols són els castellanistes. D'espanyols no en tenen ni un gram, i de constitucionalistes tampoc.
  11. Icona del comentari de: federalista a abril 13, 2021 | 09:48
    federalista abril 13, 2021 | 09:48
    jajajajaj en fi rovira be esta que constateu la derrota total de la indapandenchia , en fi dues pedres estelades of course i a correr, inda indapandenchia pel 2784.
    • Icona del comentari de: Ricard a abril 13, 2021 | 11:07
      Ricard abril 13, 2021 | 11:07
      Perdó?
  12. Icona del comentari de: LlunyDeCat a abril 13, 2021 | 14:45
    LlunyDeCat abril 13, 2021 | 14:45
    Fa molts anys que dic i escric als webs que els Catalans som una Nació tova i sense allò que cal per alliberar-se de l'Ocupació Espanyola. Pares i avis m'explicaren el terror dels anys 36-39 a mans dels Comunistes al servei de l'URSS i del lumpen proletariat (majoritàriament Espanyols emigrats) que infectava la FAI i la CNT. I el terror que va arribar el 26.01.1939 amb la Conquesta de CAT pels Feixistes Espanyols (en varen dir "conquesta" en oposició al País Basc on en digueren "alliberament"). Aquest terror provocà a pares i avis uns reflexos que encara duren a la generació següent. Però no hi ha només aquest problema. Tots els líders considerats independentistes - amb comptades excepcions - no vénen pas de l'Independentisme històric (FNC, Estat Català). I aquest és el problema. Tots vénen reciclats del PSUC, Bandera Roja i tots els grupúsculs comunistes, socialistes, demòcrata-cristians, etc. No tenen culturalment i psicològica el bagatge independentista que INCLOU la combativitat i no anar pas amb el ciri a la mà. I això ho podem extrapolar a una majoria de Catalans. I la prova que som tous és que malgrat les imatges de les agressions i humiliacions a dones i vells als col.legis electorals no hi hagué pas cap Revolta contra els Ocupants Espanyols. Ningú dins dels tres partits independentistes va aprofitar la reacció internacional de suport moral i humà per engegar la Revolta com ho feren els Segadors el 1640. I aquí tenim el nucli del problema: tota aquesta gent d'ERC, JXCAT i la CUP mai durant els Catalans a fer fora els Espanyols. Per què ? Doncs perquè interiorment encara senten que formen part d'Espanya. La prova és en Junqueras que és l'exemple paradigmàtic quan diu que s'estima Espanya. És tan absurd com un francès de París dir que s'estima Alemanya el juny del 1940. El punt d'inflexió el tindrem quan una majoria de Catalans s'adonaran que l'Enemic no és el Règim del 78 sinó els Espanyols. I els Espanyols ja ho saben fa segles.
    45
    Icona de dislike al comentari de: LlunyDeCat a abril 13, 2021 | 14:45 41
    Respon
  13. Icona del comentari de: LlunyDeCat a abril 13, 2021 | 15:03
    LlunyDeCat abril 13, 2021 | 15:03
    Un botifler molt conegut - en Màrius Carol - ha estat entrevistat a Nació Digital i ha declarat que som un país tou. Com diem en francès "c'est l'hôpital qui se fout de la charité". Aquest senyor ja no és tou com molts dels seus compatriotes. Va travessar la línia de la "Collaboration" fa molts anys com gran part de polítics, periodistes, actors, esportistes i empresaris. La generació actual és hereva de la que va inventar les collonades següents: "catalanoparlant-castellanoparlant" (aberracions sociolingüístiques úniques al món i probablement a l'Univers), "és Català tot el qui viu i treballa a CAT", "Ciutadans de Catalunya", "Nous Catalans", "Som un sol Poble" (demaneu als Tibetans que encara viuen al Tíbet i on hi ha des de fa anys molts més Xinesos que Tibetans què en pensen), etc. L'any 1978 a les escoles de CAT tota la canalla sabia qui era "català" i qui era "castellà". I no hi havia pas cap problema. El problema era amb els mestres espanyols i molts mestres catalans reciclats en espanyols. I allà va començar el desastre actual de l'ús públic del català, ÚNIC SIGNE D'IDENTITAT que encara diferencia els Catalans dels Espanyols i per això els Espanyols mantenen una guerra permanent contra els Catalans per tal d'impedir-los que visquin en Català arreu. Però la majoria dels líders encara no han copsat pas l'arma letal que tenen en l'ús de la nostra llengua. Per què ? Dons per Por. Tenen molta por.
    81
    Icona de dislike al comentari de: LlunyDeCat a abril 13, 2021 | 15:03 58
    Respon
    • Icona del comentari de: JordiT a abril 13, 2021 | 15:53
      JordiT abril 13, 2021 | 15:53
      LlunyDeCat predica amb l'exemple, perquè no t'acostes al teu veí del poble, si!, aquest que saps que és votant de PSC, PP o VOX, fins i tot dels traïdors d'ERC, i li dius que marxin de Catalunya o hi haurà conseqüències, de pas li marques el seu negoci o habitatge per a que tots sàpiguen on viu o treballa. 1, 2, 3 ... Desperta!, deixa d'enyorar el passat
  14. Icona del comentari de: Alerta a abril 13, 2021 | 16:46
    Alerta abril 13, 2021 | 16:46
    El Ribbentrop Espanyol Arancha González Laya a la TV d'Estònia. Mentint i emprenyada amb les preguntes de la periodista Astrid Kannel reflecteix el que és realment aquesta gent. Ni Règim del 78 ni Règim Monàrquic. Són els Espanyols i punt. Les mentides són tan grosses que TV3 hauria de passar l'entrevista amb subtítols en Català per tal de copsar una volta més Qui és el que ens ocupa, colonitza, apallissa, humilia, insulta, tortura i mata des de fa 300 anys.
    54
    Icona de dislike al comentari de: Alerta a abril 13, 2021 | 16:46 38
    Respon
    • Icona del comentari de: 'Qui és el que ens ocupa, colonitza, apallissa, humilia, insulta, tortura i mata des de fa 300 anys' a abril 13, 2021 | 17:14
      "Qui és el que ens ocupa, colonitza, apallissa, humilia, insulta, tortura i mata des de fa 300 anys" abril 13, 2021 | 17:14
      No facis preguntes sense resposta evident o contesta tu.
  15. Icona del comentari de: T'equivoques en lo principal @LlunyDeCat a abril 13, 2021 | 17:17
    T'equivoques en lo principal @LlunyDeCat abril 13, 2021 | 17:17
    Catalunya no és ni ha estat mai una nació. Per això els teus interminables trunyos no tenen sentit. No et fa vergonya estar tant de temps equivocat i donar la brasa a dojo?.
  16. Icona del comentari de: JOSEP PAGÈS i CANALETA EL AVI CULER DE CARDEDEU a abril 13, 2021 | 19:40
    JOSEP PAGÈS i CANALETA EL AVI CULER DE CARDEDEU abril 13, 2021 | 19:40
    ¿ DE QUE BAN SERVIR FER LES ELECCIONS DEL 14-F ? Anar a VOTAR . Si dos mesos despres encara no tenin cap Govern QUINA VERGONYA de Partits Politics . E.R.C. , JXCAT y LA CUP . Han lo qued pateix Catalunya y els Catalans . LA ECONOMIA CATALANA Mes Emfonsada quel TITANIT , Molt perjudicada .ARA CALIA UNA UNITAT DELS PARTITS POLITICS SENY CATALÀ . Pero no ja SENY

Respon a federalista Cancel·la les respostes

Comparteix

Icona de pantalla completa