L’ofensiva espanyola

"La via per sortir del laberint és tornar la iniciativa al poble, que mai falla. Això, però, és més fàcil de dir que de fer. No hi ha estructures que canalitzin la iniciativa popular"

Les negociacions han estat un desastre i una mostra grandiosa d’ineptitud. Acords parcials ERC/CUP que es presentaven com a xantatges cap a JxC; declaracions extemporànies barrejades amb secretismes, amenaces, ultimàtums, provocacions; hi ha hagut de tot tret de bona fe i voluntat negociadora de debò.

Que ERC no era un partit independentista ho sabia tothom llevat, sembla, d’ERC, que fins a les eleccions de 14-F parlava, encara que boirosament, d’independència. Després de les eleccions, els dirigents s’han assabentat (mai penseu que enganyaven, per tots els déus) que no, que la independència era un eslògan per obtenir vots, però impossible de fer realitat. I que és sa i de bona família dir la veritat a la gent, ni que sigui una mica tard.

En qualsevol cas, un partit no independentista que s’estimi mai entrarà en un govern amb independentistes. Ni 52% de vot popular, ni 74 diputats ni res. No es pot fer un govern nominalment independentista amb un partit independentista de debò. No és segur. Doncs, no es pot fer un govern amb JxC.

Aquestes negociacions públiques fictícies i protocol·làries amb independentistes es feien en paral·lel amb altres privades reals amb no independentistes, fins i tot, antiindependentistes. Pel cas que, si calgués trencar les negociacions, com de fet ha passat, hi hagués una alternativa. És urgent formar govern, diuen, sense que ningú sàpiga per què, atès que n’hem estat sense els darrers tres anys i escaig. No hi ha raons per a la urgència llevat del previsible ridícul de ser incapaços de bastir un govern independentista amb suport de la majoria absoluta del Parlament.

A més de ridícula, la situació és tràgica perquè el fracàs de les negociacions coincideix amb un enfortiment de l’ofensiva espanyola. ERC fa costat al govern espanyol per garantit la seva estabilitat i, a canvi, els comuns catalans i, si de cas, llurs aliats del PSC, faciliten la formació d’un govern minoritari d’ERC. Qualsevol alternativa per tal de no esgotar el termini, haver de dissoldre i anar a noves eleccions.

Doncs, “quan la fletxa és a l’arc”, deia Sánchez Ferlosio, “ha de sortir”. Ara és l’hora que s’ha d’esbrinar qui està i qui no està per a la independència. Una opinió general a les xarxes és que per la independència hi ha la gent, el poble i una part de JxC; quina part es veurà els pròxims dies. Per altres fórmules alternatives, estan tota la resta de partits polítics i organitzacions socials. La tòpica hora de la veritat ja no permet endarrerir més les decisions, les explicacions, els aclariments. Cal dir sí o no a la independència.

I aquesta va ser la resposta de l’article d’Oriol Junqueras de la setmana passada: “lasciate ogni speranza, voi independentistes“: fins a deu-vint anys no arribarem, no ja a la independència, sinó a una “Catalunya millor”. Va ser com el tret de sortida d’una competició d’abandó, un mecanisme de rendició. Els republicans es van aixecar d’una taula de negociacions en la qual no havien cregut mai (és hàbit dels amics seure i aixecar-se de taules en les quals no creguin) i van trobar a corre-cuita un terreny d’entesa amb l’esquerra espanyola d’Unidas Podemos i els Comuns.

Era evident fa anys que ERC no era independentista i que posaria tots els entrebancs possibles a una acció unitària independentista. Per a molta gent de bona fe ha estat una sorpresa i una decepció. Quan és a l’arc, la fletxa ha de sortir, sí, però no en la direcció equivocada, recoi.

L’independentisme institucional, dels partits, s’ha revelat fals, impostat. No era la independència el que cercaven sinó la continuïtat de tot plegat en nom de la independència. Ens pertoca, diu la bona gent, reconstruir el discurs independentista davant un partit i un govern que hi estan en contra. Caldrà fer costat a l’acció exterior del CxR i sobretot continuar amb les accions judicials davant els tribunals europeus, perquè d’això depenen moltes coses, el desprestigi de l’Estat, etc. Sens dubte. L’acció exterior de l’independentisme és fonamental, ho ha sigut sempre i ho serà sempre. Però no cal sobredimensionar el seu impacte, no cal cometre el mateix error que amb el judici-farsa de l’1 d’octubre, quan, a banda de fer valer una estratègia errònia, es van posar expectatives desmesurades al seu ressò.

La via per sortir del laberint és tornar la iniciativa al poble, que mai falla. Això, però, és més fàcil de dir que de fer. No hi ha estructures que canalitzin la iniciativa popular, que s’enfronta a una muralla tancada de manipulació i propaganda dels mitjans públics de comunicació, controlats per ERC.

La qüestió la tenim a dins.

Comentaris

    Joan 12/05/2021 2:19 pm
    Per a algú l'interessa: Que ERC no es independentista, avui esta clar. A la seva constitució va comptar amb Estat Català, pero va durar poc. Com a minim 3 animes: La republicana-federalista (del Grup Opinio i Tarradellistes), la independentista (fins 1936) i la socialista (amb la figida de la USC per fundar el PSU). Durant la nit franquista, el partit majoritari, va mantenir la Generalitat a l'Exili, oposant-se a totes les altres inciatives (Pous i Pages, Consell Nacional) i naturalment a les dels comunistots criminals. Pero mort Irla, amb l'oposició de gent prou decent, va ser la derrera vegada que convocà organicament, el càrrec de President. I Tarradelles l'ocupà fins que el Duc Suarez, el va treure de l'ostracisme. Ni Consell de Forces Politiques, ni merdes d'unitat comunista (perdò de la transformació euro, neo, sindria, etc... d'aquest "espai politic" com els hi agrada dir-se ara). Pero als iaios ga-ga, als anys 80 els hi van sortir infiltrats, bàsicament de "l'espai polític" de l'autoanomenada esquerra ( de un pelatge teòric, que en la questió social, era encara dels anys trenta del XX). Amb el temps, han anat assimilant totes les xacres de l'esquerra catalana i també van fer de "l'antipujolisme" la demostració davant d'Espanya, que "ells" sí eren d'esquerres. Ho faria més llarg. Resumint: un cagarro que si arriba a federal, ja es molt. Republicans espanyols. Ja està. A veure si d'un cop es diu el que hi ha.
    225
    154
    Respon
      Si ERC no és independentista, qui ho és? 12/05/2021 3:23 pm
      El que va suspendre la DUI i va fugir? El que va organitzar una costellada de 3 respostes? El pallasso que jugava amb pancartes i obeia als jutges? DEMÀ M'AFEITARAS...
      69
      174
      Respon
        Joan 12/05/2021 8:47 pm
        Jo, afeitar-te a tú?. Mai he afeitat ningú. El que va suspendre la DUI a l'espera de que "es negociés". El Vicepresident, es veu que s'ho va creure i va anar al seu despatx a deixar-se agafar i va deixar amb un pam de mas a tots els membres del govern. Sens dubte, un ego de una gran bona persona, que de política en té, el de un principiant de primària. La costellada, la van organitzar els de Ciutadans. Suposo que tú no hi debies participar oi?. O potser sí. El Pallasso, es el MHP Torra. Mai us ha caigut bé, perque vosaltres, sou "bones persones". Ves-te a afeitar. I de pas, dutxat.
    Erc no vol passar del primer punt 12/05/2021 2:06 pm
    Xirinacs: "Gandhi, duríssim en el fons, era més mansuet i senzill en la forma. Distingia quatre graus en ordre ascendent per solucionar els conflictes: 1) cooperació amb l'enemic; 2) no-cooperació, quan aquella es fa impossible; 3) desobediència, quan la no-cooperació és insuficient, tot acceptant-ne les conseqüències, i 4) realització alternativa, costi el que costi, quan cap altre camí troba una sortida."
    28
    13
    Respon
      Indepe 12/05/2021 3:27 pm
      Qui t'ha passat el manual a recitar? El pal de paller? Fuigpelmón?... Cou haver perdut les eleccions? A tu també ti va la feina i el sou?
    ramonb3 12/05/2021 12:40 pm
    Diu el mestre xinés de l'art de la guerra, que d'un general pres en mans de l'enemic no s'ha d'escoltar res. Els de ETA ja seguien aquest consell mil·lenari de comprensió dels comportaments humans. ERC és víctima del Sindrome d'Estocolm del seu general. I així no anirem enlloc. Si l'eix de decisió ha de ser esquerra -dreta, aleshores l'Illa ha guanyat les eleccions. I ERC l'ha de recolzar. ERC no pot fer valdre l'eix independència- unionisme i desprès, aconseguits els vots, canviar-lo pel esquerra -dreta. ARA VOLEM INDEPENDÈNCIA. Desprès ja serem una estona de esquerres i altre de dretes.
    46
    28
    Respon
      Vols explicacions? 12/05/2021 3:29 pm
      Doncs hauràs d'anar a Waterloo i preguntar-ho al poc honorable batxiller que va suspendre la DUI en segons i va fugir.
      15
      41
      Respon
    Luisnomeacuerdo 12/05/2021 12:24 pm
    Cotorralero y sus sueños húmedos, venga abuelo que a tu edad no estas para tantas tonterias lazinazis.
    4
    103
    Respon
      Duna 12/05/2021 2:28 pm
      Hay quien con la edad sé vuelve tonto, no és el caso del Sr. Cotarelo, hay quien nace tonto, como tu...
    Ramon 12/05/2021 11:46 am
    Atenció a la darrera pirueta del Thing Tank d'Esquerra (no, no he escrit malament "Think", sinó que els ideòlegs republicans són una cosaaaaa...). Ara la darrera que se'ls ha acudit és que l'objectiu és que ERC li guanyi al PSC la batalla electoral a Tavèrnia. Primera, Sant Vicenç dels Horts, tracatrà, tracatrà, i tracatrà. Ni tan sols han mantingut l'alcaldia de Sant Vicenç dels Horts. La gent, els amics, els de Carlitos, els de les processons de nazarenos, han votat SÍ a la presó d'Oriol Junqueres. Segona, ERC no ha eixamplat un puto cagarro res de bo per Catalunya a les corones tavernàries. Han renegat fins i tot de la normalització del català per acabar captant un vot que ja era nostre. Un vot pel que el català no era absolutament cap problema. Un vot que ja el tenia Convergència: Artur Mas el 2010 va GUANYAR a totes les comarques, Baix Llobregat inclòs. ERC no ha eixamplat un puto cagarro. ERC no ens ha fet créixer en nombre sinó minvar en contingut. Qui li disputarà el vot tavernari al PSC és Vox.
    54
    31
    Respon
      Ramon 12/05/2021 11:59 am
      Però és que, ni en el surreal supòsit que el demencial pla d'ERC tingués èxit, és a dir, ni que aquests sabatots integrals acabessin fent-se amb el vot tavernari, que ni ha passat, ni passa, ni passarà mai -entre d'altres raons perquè ni tan sols saben sostenir l'argument pesseter en el que figurava que havien de basar un independentisme que, a més, ara ja ni tan sols l'esmenten-, en l'irreal supòsit que el sopar de duro republicà es fes realitat, com recontracollons podriem després sumar nacionalment si el teu creixement tavernari s'ha produït amb l'hemeroteca del Triangle sota el braç? Si vas als immigrants votants de sucursalismes dient-los que ets tant o més anticonvergent que ells, com podries després sumar amb allò que tant n'has despotricat? Però, ja dic, el supòsit és inversemblant. El creixement d'ERC és conseqüència directa de la guerra bruta d'Espanya en favor seu contra Junts per Catalunya.
      47
      35
      Respon
        Ramoneta i puta 12/05/2021 3:32 pm
        Fill meu, hauràs de tornar a visitar al Dr Sallop, preguntarte i respondret tu mateix no denota res de bó.
    GROC 12/05/2021 11:03 am
    Sr. Cotarelo gracies per ser el GUIA ESPIRITUAL de molts independentistes JxC li agrairan eternament la seva colaboracio incondicional. Per el Ramon sempre tan aten i posan amb evidencia lo dolens que son els d'ERC Tots dos mes refinats pero igual que Ciudadanos
      Lluït 12/05/2021 11:45 am
      A més d'un repetit problema ortogràfic, hi ha un problema de comprensió lectora. L'autor també parla d'una part botiflera de Junts. És clar que la independència l'ha de fer el poble i que els partits no la poden utilitzar per recollir vots i després treballar-hi en contra. Si groc vol dir mareig, no és estrany. Cal fer la independència amb o sense ells. Mon
      21
      17
      Respon
    JLMK 12/05/2021 10:25 am
    De acuerdo, Sr. Cotarelo. Pero solo un partido de imbéciles habría REGALADO TV3, CatRadio e incluso la CCMA a Esquerra Republicana de Catalunya. Y todos recordamos de qué Partido fueron aquellos imbéciles. Y el caso es que la mayoría de ellos todavía conserva cargo y SUELDO (que pagamos con nuestros impuestos, claro está.)
    27
    33
    Respon
      Pel troll de Tácito que es fa passar per Junter 12/05/2021 12:45 pm
      La Corpo està presidida per JxC, TV3 també amb Sanchís, i només la ràdio te a Gordillo d'ERC
    Valeri 12/05/2021 9:54 am
    De l'article del Sr. Cotarelo i dels comentaris que s'hi han fet, en resulta que ERC, son uns mentiders, uns botiflers i que nomes van per la cadira i el sou. Independencia ja lliure d'aquests traidors.
    108
    83
    Respon
      Cotarelo, comunista de jove i de vell convers a neoconservador 12/05/2021 12:51 pm
      Com deia Groucho Marx, "estos son mis principios, si no le gustan tengo otros" Quins motius pot haver provocat la conversió? 💸💵💴💶💷💳💰💰
      50
      72
      Respon
        Lisa 12/05/2021 2:32 pm
        Els motius que provoquen que tot-hom canviï d'opinió, la maduresa...jo abans també votava esquerra i mentre hi hagin aquests sopes no hi tornaré..
          per Lisa 12/05/2021 3:36 pm
          no confonguis maduresa amb alzaimer, o omplir-se les butxaques
    OK Corral 12/05/2021 9:11 am
    Tots han fet polítiques de dretes, molt de dretes, quan han governat. Eren falsos amb bandera amb estel o sense. Només es barallen per les cadires i el control. Ja ho hem vist amb la Covid, els millors segrestant. Quants moren pel tabac? I no sembla agradable un últim any amb càncer. Segrestats i informació escasa, manipulada quan no falsa des de l’inici i abans de la declaració de la pandèmia. Per la independència sobren els partits, està clar. Saben que 2 milions no volen segons quin passaport i no fan res, bé sí, agenollar-se als parlaments i als jutjats.
    Cromanon 12/05/2021 8:56 am
    Estic totalment d'acord amb tu Cotarelo , a ERC se la estan carregan aquest mindundis dirigents de pacotilla que no saben ser dirigents i son simples funcionaris que fan el que sigui per conservar el puesto al partit. Estan dirigits per un jesuita que està a la preso i fa el sermo per la seva salvació. No es de rebut la falsetat i la hipocresia que fan servir per engaignar a la gent amb la independència que predican per de aquí a 300 anys. ERC es una farsa
    176
    227
    Respon
      Homo sapiens 12/05/2021 12:58 pm
      Home, per "mindundis dirigents de pacotilla" tenim com millor exemple a un poc honorable batxiller que suspengué la DUI i fugir, cal recordar que no el vam votar, va ser imposat per un altre poc honorable com Miss Catalunya. Ara li han entrat ínfules d'estadista, vol seguir governant des de l'exili, com un dictador de república bananera. Torra casi va superarlo en estupidesa...
      208
      154
      Respon
        Anònim 12/05/2021 2:25 pm
        Homo Sapiens ?? No estàs presumint de les dues principals qualitats que té falten??. (Entre moltes d'altres, suposadament, és clar!!!!)
    troyano tipo mosén 12/05/2021 8:06 am
    totalmente de acuerdo Sr. Cotarelo , el enemigo lo tenemos dentro .
    120
    40
    Respon
      Tácito 12/05/2021 1:03 pm
      Caporal, haga el favor de no escribir en la gloriosa lengua del imperio, se nota denasiado que està a mis ordenes i lo puedo degradar. Firmes Arrr!!!
        er infromatico 12/05/2021 8:56 pm
        joeer mi sargento , que solo me tiene con bocata de mortadela
    Ramon 12/05/2021 8:06 am
    L'ANC s'hauria de convertir en un partit, contra ERC, JxCat i la CUP, i absorbir tots els votants independentistes fins a esdevenir l'equivalent català de l'SNP escocès. Hauria de parlar obertament d'independència, autodeterminació, ocupació militar castellana i colonització i no de "dret a decidir" i altres collonades etèries. Potser al començament tindrien pocs escons, però en un parell de legislatures podrien escombrar als col·laboracionistes... o resituar-los al seu lloc real (clons de PSOE, Podemos o el PP). Els partits van pujar a un carro (el procés) que no havien iniciat i en el que (ara està clar) no creien. Creem el nostre partit.
    45
    67
    Respon
      No pot ser 12/05/2021 3:46 pm
      L'ANC, des que va plegar Forcadell i va guanyar Liz Castro però corruptgència la va substituir per Sànchez, ha perdut l'imparcialitat i el nord. Només cal veure el galdós paper que fa Paluzie.
      Ramon 12/05/2021 11:30 am
      No massa d'acord amb eix Ramon en algun punt. En primer lloc, no em sembla bé posar Junts per Catalunya i la CUP dins un mateix sac. Ja no diguem ERC. Segona, l'expressió "Dret a Decidir" no em sembla malament a efectes domèstics. Entenc que de cara enfora s'ha d'emprar "Dret a l'Autodeterminació". Però a nivell intern va ser un encert perquè ens feia sumar més. Mira si és així, que ni els tertulians del Cuní gosaven pronunciar-s'hi en contra. Figurava que ells també hi estaven mooooolt, a favor del "dret a decidir". Sí, segur, segur que sí, miserables. Tercera, la colonització certament ens castellanitza però jo no identificaria l'enemic amb "Castella" sinó amb "Espanya". Aquesta batalla semàntica ja fa dos segles tard. Són i es reconeixen espanyols, tant els que s'han quedat allà com els que ens colonitzen. I també és com espanyols que els coneix tot el món. Identificar-los ara nosaltres com "castellans" és una batalla innecessària i condemnada al fracàs. A banda que té el perniciós corol·lari d'haver-nos de reconèixer nosaltres com espanyols. I quarta, fer un nou partit no serviria de res perquè ells, Espanya-ERC amb la CUP de tontos útils, en dirien d'immediat que són "Kumbaryènsia am un altra nom" i tornaríem a ser-hi.
      53
      24
      Respon
        Ramoneta i puta 12/05/2021 1:07 pm
        Fill meu, no fagis monòlegs que sembles boig, hauries de visitar al teu tiet doctor.
    Miren 12/05/2021 7:39 am
    Potser és hora que tornem a sortit al carrer i exigir que treballin pel que prometien. Podem estar callats davant tot aixó? Res d'insults i desfogaments a les xarxes, no serveixen per res. Carrers ! Si nosaltres també tenim por, és que també ens enganyem a nosaltres mateixos. I les entitats? trobem a faltar la Muriel i la Carme cridant 'posin les urnes' Ara recullen firmes que van a la paperera. Em sento culpable de ser espectadora del trist espectacle i no fer res. Donarem per perdut tot el que s'ha fet fins ara? Hem oblidat perque hem arribat fins aquí?
    @Ramon 12/05/2021 1:07 am
    Apreciado Ramon: veo que últimamente repites los mismos esloganes una y otra vez. " ERC figurava que era independentista. I Convergència figurava que no. Però totes dues coses eren mentida." "ERC o Catalunya. Jo Catalunya " ¿Has programado un RamonBot? ¿O es simple pereza?
    67
    75
    Respon
      Ramon 12/05/2021 11:21 am
      Fes bondat, o sia que m'ho demanis en la llengua pròpia de Catalunya i t'ho responc.
    Antoni Cuadrench 11/05/2021 11:16 pm
    Benvolgut Sr. Ramon Cotarelo. És molt cert tot el que explica; li agraeixo profundament. Costa de creure que tinguem els ulls tan tapats No em fan por haver d'anar a votar novament. Em fa por el cocktel embaucador fet de mentida i ignorància.
    100
    97
    Respon
    Ramon 11/05/2021 10:15 pm
    ERC figurava que era independentista. I Convergència figurava que no. Però totes dues coses eren mentida.
    63
    103
    Respon
      Ramoneta i puta 12/05/2021 1:12 pm
      Fill meu, coneixes ta mare però no ton pare. Els teus escrits cada dia em revorden més al tiet Durán i Lleida.
        Enric II 13/05/2021 6:15 pm
        @Ramoneta i puta (que ni tan sols da la cara) En Ramon té més coneixement que tú, reiet, perquè em sembla que la R d'ErC, vol dir "Reial" més que "republicana", ja que obeeixen el sagrat Alcorá, anomenat Constitució del 78, tot aprovant els pressupostos de la Casa Reial amb el PSOE i Unidas-Podemos.
    Aúc! 11/05/2021 9:49 pm
    Ocupar Catalunya no els sortirà de franc. Si com va dir Rubalcaba, ells estan disposats a pagar un preu, nosaltres també.
    Pep 11/05/2021 9:31 pm
    Lo que está pasando entre ERC y JXC no tien explicación a no ser que Junqueras haya tenido un sueño donde se le aparece un arcángel haciéndole una revelación divina. Junqueras de ser la persona que más empujaba por la independencia, ha pasado a ser la persona que más está haciendo por cargarsela. Los caminos del Señor son insondables.
    110
    99
    Respon
      PePe 12/05/2021 3:20 pm
      Salutacions al teu cap Tácito
      Doctor Strangelove 12/05/2021 8:12 am
      Gràcies Xitxarel.lo per intentar dividir cada vegada més a tots aquests vells i tietes hiperventilitats, que només projecten mediocritat. Ho dic seriosament, merci sicari del 3%. Doc.
      46
      93
      Respon
        Josep 12/05/2021 11:37 am
        El señor cortarelo dice lo que pensamos la myoria de independentistas esquerra me a defraudado
        24
        13
        Respon
        Lisa 12/05/2021 9:41 am
        Per mediocre, tú n'ets un bon exemple...no tens mai res de bó per aportar, els teus ídols deuen ser els de C's... perquè només parles per no callar, segur que a en Cotarelo, no li arribes a la sola de la sabata, tros de soca!
          Doctor Strangelove 12/05/2021 1:52 pm
          So fossis jove i guapa, després de llegir el teu comentari , et diria xucla-me-la. Però deus ser vella, grassa i desdentegada. Doc.
            JordiP 12/05/2021 4:15 pm
            Doctor en grolleria i masclisme, segur.
        al Strangelove 12/05/2021 9:37 am
        Vaja qui parla de sicaris...el que ens il.lumina cada dia amb la seva clarividència...saps que? no entenc que cada dia treguis tanta merda per la boca i encara te'n quedi per el dia següent...suposo que això de pensar no va amb tú, perquè els teus comentaris no aporten res, com qualsevol ignorant, a falta de idees, només saps insultar i menysprear..fas molta pena..
        Que et moqui la iaia 12/05/2021 8:42 am
        De res, sicari de Ferrovial i gos ensinistrat dels traïdors catalanofòbs dels Junqs per Espanya.

Nou comentari