Les negociacions han estat un desastre i una mostra grandiosa d’ineptitud. Acords parcials ERC/CUP que es presentaven com a xantatges cap a JxC; declaracions extemporànies barrejades amb secretismes, amenaces, ultimàtums, provocacions; hi ha hagut de tot tret de bona fe i voluntat negociadora de debò.

Que ERC no era un partit independentista ho sabia tothom llevat, sembla, d’ERC, que fins a les eleccions de 14-F parlava, encara que boirosament, d’independència. Després de les eleccions, els dirigents s’han assabentat (mai penseu que enganyaven, per tots els déus) que no, que la independència era un eslògan per obtenir vots, però impossible de fer realitat. I que és sa i de bona família dir la veritat a la gent, ni que sigui una mica tard.

En qualsevol cas, un partit no independentista que s’estimi mai entrarà en un govern amb independentistes. Ni 52% de vot popular, ni 74 diputats ni res. No es pot fer un govern nominalment independentista amb un partit independentista de debò. No és segur. Doncs, no es pot fer un govern amb JxC.

Aquestes negociacions públiques fictícies i protocol·làries amb independentistes es feien en paral·lel amb altres privades reals amb no independentistes, fins i tot, antiindependentistes. Pel cas que, si calgués trencar les negociacions, com de fet ha passat, hi hagués una alternativa. És urgent formar govern, diuen, sense que ningú sàpiga per què, atès que n’hem estat sense els darrers tres anys i escaig. No hi ha raons per a la urgència llevat del previsible ridícul de ser incapaços de bastir un govern independentista amb suport de la majoria absoluta del Parlament.

A més de ridícula, la situació és tràgica perquè el fracàs de les negociacions coincideix amb un enfortiment de l’ofensiva espanyola. ERC fa costat al govern espanyol per garantit la seva estabilitat i, a canvi, els comuns catalans i, si de cas, llurs aliats del PSC, faciliten la formació d’un govern minoritari d’ERC. Qualsevol alternativa per tal de no esgotar el termini, haver de dissoldre i anar a noves eleccions.

Doncs, “quan la fletxa és a l’arc”, deia Sánchez Ferlosio, “ha de sortir”. Ara és l’hora que s’ha d’esbrinar qui està i qui no està per a la independència. Una opinió general a les xarxes és que per la independència hi ha la gent, el poble i una part de JxC; quina part es veurà els pròxims dies. Per altres fórmules alternatives, estan tota la resta de partits polítics i organitzacions socials. La tòpica hora de la veritat ja no permet endarrerir més les decisions, les explicacions, els aclariments. Cal dir sí o no a la independència.

I aquesta va ser la resposta de l’article d’Oriol Junqueras de la setmana passada: “lasciate ogni speranza, voi independentistes“: fins a deu-vint anys no arribarem, no ja a la independència, sinó a una “Catalunya millor”. Va ser com el tret de sortida d’una competició d’abandó, un mecanisme de rendició. Els republicans es van aixecar d’una taula de negociacions en la qual no havien cregut mai (és hàbit dels amics seure i aixecar-se de taules en les quals no creguin) i van trobar a corre-cuita un terreny d’entesa amb l’esquerra espanyola d’Unidas Podemos i els Comuns.

Era evident fa anys que ERC no era independentista i que posaria tots els entrebancs possibles a una acció unitària independentista. Per a molta gent de bona fe ha estat una sorpresa i una decepció. Quan és a l’arc, la fletxa ha de sortir, sí, però no en la direcció equivocada, recoi.

L’independentisme institucional, dels partits, s’ha revelat fals, impostat. No era la independència el que cercaven sinó la continuïtat de tot plegat en nom de la independència. Ens pertoca, diu la bona gent, reconstruir el discurs independentista davant un partit i un govern que hi estan en contra. Caldrà fer costat a l’acció exterior del CxR i sobretot continuar amb les accions judicials davant els tribunals europeus, perquè d’això depenen moltes coses, el desprestigi de l’Estat, etc. Sens dubte. L’acció exterior de l’independentisme és fonamental, ho ha sigut sempre i ho serà sempre. Però no cal sobredimensionar el seu impacte, no cal cometre el mateix error que amb el judici-farsa de l’1 d’octubre, quan, a banda de fer valer una estratègia errònia, es van posar expectatives desmesurades al seu ressò.

La via per sortir del laberint és tornar la iniciativa al poble, que mai falla. Això, però, és més fàcil de dir que de fer. No hi ha estructures que canalitzin la iniciativa popular, que s’enfronta a una muralla tancada de manipulació i propaganda dels mitjans públics de comunicació, controlats per ERC.

La qüestió la tenim a dins.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Pep a maig 11, 2021 | 21:31
    Pep maig 11, 2021 | 21:31
    Lo que está pasando entre ERC y JXC no tien explicación a no ser que Junqueras haya tenido un sueño donde se le aparece un arcángel haciéndole una revelación divina. Junqueras de ser la persona que más empujaba por la independencia, ha pasado a ser la persona que más está haciendo por cargarsela. Los caminos del Señor son insondables.
    110
    Icona de dislike al comentari de: Pep a maig 11, 2021 | 21:31 99
    Respon
    • Icona del comentari de: Doctor Strangelove a maig 12, 2021 | 08:12
      Doctor Strangelove maig 12, 2021 | 08:12
      Gràcies Xitxarel.lo per intentar dividir cada vegada més a tots aquests vells i tietes hiperventilitats, que només projecten mediocritat. Ho dic seriosament, merci sicari del 3%. Doc.
      46
      Icona de dislike al comentari de: Doctor Strangelove a maig 12, 2021 | 08:12 93
      Respon
      • Icona del comentari de: Que et moqui la iaia a maig 12, 2021 | 08:42
        Que et moqui la iaia maig 12, 2021 | 08:42
        De res, sicari de Ferrovial i gos ensinistrat dels traïdors catalanofòbs dels Junqs per Espanya.
      • Icona del comentari de: al Strangelove a maig 12, 2021 | 09:37
        al Strangelove maig 12, 2021 | 09:37
        Vaja qui parla de sicaris...el que ens il.lumina cada dia amb la seva clarividència...saps que? no entenc que cada dia treguis tanta merda per la boca i encara te'n quedi per el dia següent...suposo que això de pensar no va amb tú, perquè els teus comentaris no aporten res, com qualsevol ignorant, a falta de idees, només saps insultar i menysprear..fas molta pena..
      • Icona del comentari de: Lisa a maig 12, 2021 | 09:41
        Lisa maig 12, 2021 | 09:41
        Per mediocre, tú n'ets un bon exemple...no tens mai res de bó per aportar, els teus ídols deuen ser els de C's... perquè només parles per no callar, segur que a en Cotarelo, no li arribes a la sola de la sabata, tros de soca!
        • Icona del comentari de: Doctor Strangelove a maig 12, 2021 | 13:52
          Doctor Strangelove maig 12, 2021 | 13:52
          So fossis jove i guapa, després de llegir el teu comentari , et diria xucla-me-la. Però deus ser vella, grassa i desdentegada. Doc.
          • Icona del comentari de: JordiP a maig 12, 2021 | 16:15
            JordiP maig 12, 2021 | 16:15
            Doctor en grolleria i masclisme, segur.
      • Icona del comentari de: Josep a maig 12, 2021 | 11:37
        Josep maig 12, 2021 | 11:37
        El señor cortarelo dice lo que pensamos la myoria de independentistas esquerra me a defraudado
        24
        Icona de dislike al comentari de: Josep a maig 12, 2021 | 11:37 13
        Respon
    • Icona del comentari de: PePe a maig 12, 2021 | 15:20
      PePe maig 12, 2021 | 15:20
      Salutacions al teu cap Tácito
  2. Icona del comentari de: Aúc! a maig 11, 2021 | 21:49
    Aúc! maig 11, 2021 | 21:49
    Ocupar Catalunya no els sortirà de franc. Si com va dir Rubalcaba, ells estan disposats a pagar un preu, nosaltres també.
  3. Icona del comentari de: Ramon a maig 11, 2021 | 22:15
    Ramon maig 11, 2021 | 22:15
    ERC figurava que era independentista. I Convergència figurava que no. Però totes dues coses eren mentida.
    63
    Icona de dislike al comentari de: Ramon a maig 11, 2021 | 22:15 103
    Respon
    • Icona del comentari de: Ramoneta i puta a maig 12, 2021 | 13:12
      Ramoneta i puta maig 12, 2021 | 13:12
      Fill meu, coneixes ta mare però no ton pare. Els teus escrits cada dia em revorden més al tiet Durán i Lleida.
      • Icona del comentari de: Enric II a maig 13, 2021 | 18:15
        Enric II maig 13, 2021 | 18:15
        @Ramoneta i puta (que ni tan sols da la cara) En Ramon té més coneixement que tú, reiet, perquè em sembla que la R d'ErC, vol dir "Reial" més que "republicana", ja que obeeixen el sagrat Alcorá, anomenat Constitució del 78, tot aprovant els pressupostos de la Casa Reial amb el PSOE i Unidas-Podemos.
  4. Icona del comentari de: Antoni Cuadrench a maig 11, 2021 | 23:16
    Antoni Cuadrench maig 11, 2021 | 23:16
    Benvolgut Sr. Ramon Cotarelo. És molt cert tot el que explica; li agraeixo profundament. Costa de creure que tinguem els ulls tan tapats No em fan por haver d'anar a votar novament. Em fa por el cocktel embaucador fet de mentida i ignorància.
    100
    Icona de dislike al comentari de: Antoni Cuadrench a maig 11, 2021 | 23:16 97
    Respon
  5. Icona del comentari de: @Ramon a maig 12, 2021 | 01:07
    @Ramon maig 12, 2021 | 01:07
    Apreciado Ramon: veo que últimamente repites los mismos esloganes una y otra vez. " ERC figurava que era independentista. I Convergència figurava que no. Però totes dues coses eren mentida." "ERC o Catalunya. Jo Catalunya " ¿Has programado un RamonBot? ¿O es simple pereza?
    67
    Icona de dislike al comentari de: @Ramon a maig 12, 2021 | 01:07 75
    Respon
    • Icona del comentari de: Ramon a maig 12, 2021 | 11:21
      Ramon maig 12, 2021 | 11:21
      Fes bondat, o sia que m'ho demanis en la llengua pròpia de Catalunya i t'ho responc.
  6. Icona del comentari de: Miren a maig 12, 2021 | 07:39
    Miren maig 12, 2021 | 07:39
    Potser és hora que tornem a sortit al carrer i exigir que treballin pel que prometien. Podem estar callats davant tot aixó? Res d'insults i desfogaments a les xarxes, no serveixen per res. Carrers ! Si nosaltres també tenim por, és que també ens enganyem a nosaltres mateixos. I les entitats? trobem a faltar la Muriel i la Carme cridant 'posin les urnes' Ara recullen firmes que van a la paperera. Em sento culpable de ser espectadora del trist espectacle i no fer res. Donarem per perdut tot el que s'ha fet fins ara? Hem oblidat perque hem arribat fins aquí?
  7. Icona del comentari de: Ramon a maig 12, 2021 | 08:06
    Ramon maig 12, 2021 | 08:06
    L'ANC s'hauria de convertir en un partit, contra ERC, JxCat i la CUP, i absorbir tots els votants independentistes fins a esdevenir l'equivalent català de l'SNP escocès. Hauria de parlar obertament d'independència, autodeterminació, ocupació militar castellana i colonització i no de "dret a decidir" i altres collonades etèries. Potser al començament tindrien pocs escons, però en un parell de legislatures podrien escombrar als col·laboracionistes... o resituar-los al seu lloc real (clons de PSOE, Podemos o el PP). Els partits van pujar a un carro (el procés) que no havien iniciat i en el que (ara està clar) no creien. Creem el nostre partit.
    45
    Icona de dislike al comentari de: Ramon a maig 12, 2021 | 08:06 67
    Respon
    • Icona del comentari de: Ramon a maig 12, 2021 | 11:30
      Ramon maig 12, 2021 | 11:30
      No massa d'acord amb eix Ramon en algun punt. En primer lloc, no em sembla bé posar Junts per Catalunya i la CUP dins un mateix sac. Ja no diguem ERC. Segona, l'expressió "Dret a Decidir" no em sembla malament a efectes domèstics. Entenc que de cara enfora s'ha d'emprar "Dret a l'Autodeterminació". Però a nivell intern va ser un encert perquè ens feia sumar més. Mira si és així, que ni els tertulians del Cuní gosaven pronunciar-s'hi en contra. Figurava que ells també hi estaven mooooolt, a favor del "dret a decidir". Sí, segur, segur que sí, miserables. Tercera, la colonització certament ens castellanitza però jo no identificaria l'enemic amb "Castella" sinó amb "Espanya". Aquesta batalla semàntica ja fa dos segles tard. Són i es reconeixen espanyols, tant els que s'han quedat allà com els que ens colonitzen. I també és com espanyols que els coneix tot el món. Identificar-los ara nosaltres com "castellans" és una batalla innecessària i condemnada al fracàs. A banda que té el perniciós corol·lari d'haver-nos de reconèixer nosaltres com espanyols. I quarta, fer un nou partit no serviria de res perquè ells, Espanya-ERC amb la CUP de tontos útils, en dirien d'immediat que són "Kumbaryènsia am un altra nom" i tornaríem a ser-hi.
      53
      Icona de dislike al comentari de: Ramon a maig 12, 2021 | 11:30 24
      Respon
      • Icona del comentari de: Ramoneta i puta a maig 12, 2021 | 13:07
        Ramoneta i puta maig 12, 2021 | 13:07
        Fill meu, no fagis monòlegs que sembles boig, hauries de visitar al teu tiet doctor.
    • Icona del comentari de: No pot ser a maig 12, 2021 | 15:46
      No pot ser maig 12, 2021 | 15:46
      L'ANC, des que va plegar Forcadell i va guanyar Liz Castro però corruptgència la va substituir per Sànchez, ha perdut l'imparcialitat i el nord. Només cal veure el galdós paper que fa Paluzie.
  8. Icona del comentari de: troyano tipo mosén a maig 12, 2021 | 08:06
    troyano tipo mosén maig 12, 2021 | 08:06
    totalmente de acuerdo Sr. Cotarelo , el enemigo lo tenemos dentro .
    120
    Icona de dislike al comentari de: troyano tipo mosén a maig 12, 2021 | 08:06 40
    Respon
    • Icona del comentari de: Tácito a maig 12, 2021 | 13:03
      Tácito maig 12, 2021 | 13:03
      Caporal, haga el favor de no escribir en la gloriosa lengua del imperio, se nota denasiado que està a mis ordenes i lo puedo degradar. Firmes Arrr!!!
      • Icona del comentari de: er infromatico a maig 12, 2021 | 20:56
        er infromatico maig 12, 2021 | 20:56
        joeer mi sargento , que solo me tiene con bocata de mortadela
  9. Icona del comentari de: Cromanon a maig 12, 2021 | 08:56
    Cromanon maig 12, 2021 | 08:56
    Estic totalment d'acord amb tu Cotarelo , a ERC se la estan carregan aquest mindundis dirigents de pacotilla que no saben ser dirigents i son simples funcionaris que fan el que sigui per conservar el puesto al partit. Estan dirigits per un jesuita que està a la preso i fa el sermo per la seva salvació. No es de rebut la falsetat i la hipocresia que fan servir per engaignar a la gent amb la independència que predican per de aquí a 300 anys. ERC es una farsa
    176
    Icona de dislike al comentari de: Cromanon a maig 12, 2021 | 08:56 227
    Respon
    • Icona del comentari de: Homo sapiens a maig 12, 2021 | 12:58
      Homo sapiens maig 12, 2021 | 12:58
      Home, per "mindundis dirigents de pacotilla" tenim com millor exemple a un poc honorable batxiller que suspengué la DUI i fugir, cal recordar que no el vam votar, va ser imposat per un altre poc honorable com Miss Catalunya. Ara li han entrat ínfules d'estadista, vol seguir governant des de l'exili, com un dictador de república bananera. Torra casi va superarlo en estupidesa...
      208
      Icona de dislike al comentari de: Homo sapiens a maig 12, 2021 | 12:58 154
      Respon
      • Icona del comentari de: Anònim a maig 12, 2021 | 14:25
        Anònim maig 12, 2021 | 14:25
        Homo Sapiens ?? No estàs presumint de les dues principals qualitats que té falten??. (Entre moltes d'altres, suposadament, és clar!!!!)
  10. Icona del comentari de: OK Corral a maig 12, 2021 | 09:11
    OK Corral maig 12, 2021 | 09:11
    Tots han fet polítiques de dretes, molt de dretes, quan han governat. Eren falsos amb bandera amb estel o sense. Només es barallen per les cadires i el control. Ja ho hem vist amb la Covid, els millors segrestant. Quants moren pel tabac? I no sembla agradable un últim any amb càncer. Segrestats i informació escasa, manipulada quan no falsa des de l’inici i abans de la declaració de la pandèmia. Per la independència sobren els partits, està clar. Saben que 2 milions no volen segons quin passaport i no fan res, bé sí, agenollar-se als parlaments i als jutjats.
  11. Icona del comentari de: Valeri a maig 12, 2021 | 09:54
    Valeri maig 12, 2021 | 09:54
    De l'article del Sr. Cotarelo i dels comentaris que s'hi han fet, en resulta que ERC, son uns mentiders, uns botiflers i que nomes van per la cadira i el sou. Independencia ja lliure d'aquests traidors.
    108
    Icona de dislike al comentari de: Valeri a maig 12, 2021 | 09:54 83
    Respon
    • Icona del comentari de: Cotarelo, comunista de jove i de vell convers a neoconservador a maig 12, 2021 | 12:51
      Cotarelo, comunista de jove i de vell convers a neoconservador maig 12, 2021 | 12:51
      Com deia Groucho Marx, "estos son mis principios, si no le gustan tengo otros" Quins motius pot haver provocat la conversió? ????????
      50
      Icona de dislike al comentari de: Cotarelo, comunista de jove i de vell convers a neoconservador a maig 12, 2021 | 12:51 72
      Respon
      • Icona del comentari de: Lisa a maig 12, 2021 | 14:32
        Lisa maig 12, 2021 | 14:32
        Els motius que provoquen que tot-hom canviï d'opinió, la maduresa...jo abans també votava esquerra i mentre hi hagin aquests sopes no hi tornaré..
        • Icona del comentari de: per Lisa a maig 12, 2021 | 15:36
          per Lisa maig 12, 2021 | 15:36
          no confonguis maduresa amb alzaimer, o omplir-se les butxaques
  12. Icona del comentari de: JLMK a maig 12, 2021 | 10:25
    JLMK maig 12, 2021 | 10:25
    De acuerdo, Sr. Cotarelo. Pero solo un partido de imbéciles habría REGALADO TV3, CatRadio e incluso la CCMA a Esquerra Republicana de Catalunya. Y todos recordamos de qué Partido fueron aquellos imbéciles. Y el caso es que la mayoría de ellos todavía conserva cargo y SUELDO (que pagamos con nuestros impuestos, claro está.)
    27
    Icona de dislike al comentari de: JLMK a maig 12, 2021 | 10:25 33
    Respon
    • Icona del comentari de: Pel troll de Tácito que es fa passar per Junter a maig 12, 2021 | 12:45
      Pel troll de Tácito que es fa passar per Junter maig 12, 2021 | 12:45
      La Corpo està presidida per JxC, TV3 també amb Sanchís, i només la ràdio te a Gordillo d'ERC
  13. Icona del comentari de: GROC a maig 12, 2021 | 11:03
    GROC maig 12, 2021 | 11:03
    Sr. Cotarelo gracies per ser el GUIA ESPIRITUAL de molts independentistes JxC li agrairan eternament la seva colaboracio incondicional. Per el Ramon sempre tan aten i posan amb evidencia lo dolens que son els d'ERC Tots dos mes refinats pero igual que Ciudadanos
    • Icona del comentari de: Lluït a maig 12, 2021 | 11:45
      Lluït maig 12, 2021 | 11:45
      A més d'un repetit problema ortogràfic, hi ha un problema de comprensió lectora. L'autor també parla d'una part botiflera de Junts. És clar que la independència l'ha de fer el poble i que els partits no la poden utilitzar per recollir vots i després treballar-hi en contra. Si groc vol dir mareig, no és estrany. Cal fer la independència amb o sense ells. Mon
      21
      Icona de dislike al comentari de: Lluït a maig 12, 2021 | 11:45 17
      Respon
  14. Icona del comentari de: Ramon a maig 12, 2021 | 11:46
    Ramon maig 12, 2021 | 11:46
    Atenció a la darrera pirueta del Thing Tank d'Esquerra (no, no he escrit malament "Think", sinó que els ideòlegs republicans són una cosaaaaa...). Ara la darrera que se'ls ha acudit és que l'objectiu és que ERC li guanyi al PSC la batalla electoral a Tavèrnia. Primera, Sant Vicenç dels Horts, tracatrà, tracatrà, i tracatrà. Ni tan sols han mantingut l'alcaldia de Sant Vicenç dels Horts. La gent, els amics, els de Carlitos, els de les processons de nazarenos, han votat SÍ a la presó d'Oriol Junqueres. Segona, ERC no ha eixamplat un puto cagarro res de bo per Catalunya a les corones tavernàries. Han renegat fins i tot de la normalització del català per acabar captant un vot que ja era nostre. Un vot pel que el català no era absolutament cap problema. Un vot que ja el tenia Convergència: Artur Mas el 2010 va GUANYAR a totes les comarques, Baix Llobregat inclòs. ERC no ha eixamplat un puto cagarro. ERC no ens ha fet créixer en nombre sinó minvar en contingut. Qui li disputarà el vot tavernari al PSC és Vox.
    54
    Icona de dislike al comentari de: Ramon a maig 12, 2021 | 11:46 31
    Respon
    • Icona del comentari de: Ramon a maig 12, 2021 | 11:59
      Ramon maig 12, 2021 | 11:59
      Però és que, ni en el surreal supòsit que el demencial pla d'ERC tingués èxit, és a dir, ni que aquests sabatots integrals acabessin fent-se amb el vot tavernari, que ni ha passat, ni passa, ni passarà mai -entre d'altres raons perquè ni tan sols saben sostenir l'argument pesseter en el que figurava que havien de basar un independentisme que, a més, ara ja ni tan sols l'esmenten-, en l'irreal supòsit que el sopar de duro republicà es fes realitat, com recontracollons podriem després sumar nacionalment si el teu creixement tavernari s'ha produït amb l'hemeroteca del Triangle sota el braç? Si vas als immigrants votants de sucursalismes dient-los que ets tant o més anticonvergent que ells, com podries després sumar amb allò que tant n'has despotricat? Però, ja dic, el supòsit és inversemblant. El creixement d'ERC és conseqüència directa de la guerra bruta d'Espanya en favor seu contra Junts per Catalunya.
      47
      Icona de dislike al comentari de: Ramon a maig 12, 2021 | 11:59 35
      Respon
      • Icona del comentari de: Ramoneta i puta a maig 12, 2021 | 15:32
        Ramoneta i puta maig 12, 2021 | 15:32
        Fill meu, hauràs de tornar a visitar al Dr Sallop, preguntarte i respondret tu mateix no denota res de bó.
  15. Icona del comentari de: Luisnomeacuerdo a maig 12, 2021 | 12:24
    Luisnomeacuerdo maig 12, 2021 | 12:24
    Cotorralero y sus sueños húmedos, venga abuelo que a tu edad no estas para tantas tonterias lazinazis.
    4
    Icona de dislike al comentari de: Luisnomeacuerdo a maig 12, 2021 | 12:24 103
    Respon
    • Icona del comentari de: Duna a maig 12, 2021 | 14:28
      Duna maig 12, 2021 | 14:28
      Hay quien con la edad sé vuelve tonto, no és el caso del Sr. Cotarelo, hay quien nace tonto, como tu...
  16. Icona del comentari de: ramonb3 a maig 12, 2021 | 12:40
    ramonb3 maig 12, 2021 | 12:40
    Diu el mestre xinés de l'art de la guerra, que d'un general pres en mans de l'enemic no s'ha d'escoltar res. Els de ETA ja seguien aquest consell mil·lenari de comprensió dels comportaments humans. ERC és víctima del Sindrome d'Estocolm del seu general. I així no anirem enlloc. Si l'eix de decisió ha de ser esquerra -dreta, aleshores l'Illa ha guanyat les eleccions. I ERC l'ha de recolzar. ERC no pot fer valdre l'eix independència- unionisme i desprès, aconseguits els vots, canviar-lo pel esquerra -dreta. ARA VOLEM INDEPENDÈNCIA. Desprès ja serem una estona de esquerres i altre de dretes.
    46
    Icona de dislike al comentari de: ramonb3 a maig 12, 2021 | 12:40 28
    Respon
    • Icona del comentari de: Vols explicacions? a maig 12, 2021 | 15:29
      Vols explicacions? maig 12, 2021 | 15:29
      Doncs hauràs d'anar a Waterloo i preguntar-ho al poc honorable batxiller que va suspendre la DUI en segons i va fugir.
      15
      Icona de dislike al comentari de: Vols explicacions? a maig 12, 2021 | 15:29 41
      Respon
  17. Icona del comentari de: Erc no vol passar del primer punt a maig 12, 2021 | 14:06
    Erc no vol passar del primer punt maig 12, 2021 | 14:06
    Xirinacs: "Gandhi, duríssim en el fons, era més mansuet i senzill en la forma. Distingia quatre graus en ordre ascendent per solucionar els conflictes: 1) cooperació amb l'enemic; 2) no-cooperació, quan aquella es fa impossible; 3) desobediència, quan la no-cooperació és insuficient, tot acceptant-ne les conseqüències, i 4) realització alternativa, costi el que costi, quan cap altre camí troba una sortida."
    28
    Icona de dislike al comentari de: Erc no vol passar del primer punt a maig 12, 2021 | 14:06 13
    Respon
    • Icona del comentari de: Indepe a maig 12, 2021 | 15:27
      Indepe maig 12, 2021 | 15:27
      Qui t'ha passat el manual a recitar? El pal de paller? Fuigpelmón?... Cou haver perdut les eleccions? A tu també ti va la feina i el sou?
  18. Icona del comentari de: Joan a maig 12, 2021 | 14:19
    Joan maig 12, 2021 | 14:19
    Per a algú l'interessa: Que ERC no es independentista, avui esta clar. A la seva constitució va comptar amb Estat Català, pero va durar poc. Com a minim 3 animes: La republicana-federalista (del Grup Opinio i Tarradellistes), la independentista (fins 1936) i la socialista (amb la figida de la USC per fundar el PSU). Durant la nit franquista, el partit majoritari, va mantenir la Generalitat a l'Exili, oposant-se a totes les altres inciatives (Pous i Pages, Consell Nacional) i naturalment a les dels comunistots criminals. Pero mort Irla, amb l'oposició de gent prou decent, va ser la derrera vegada que convocà organicament, el càrrec de President. I Tarradelles l'ocupà fins que el Duc Suarez, el va treure de l'ostracisme. Ni Consell de Forces Politiques, ni merdes d'unitat comunista (perdò de la transformació euro, neo, sindria, etc... d'aquest "espai politic" com els hi agrada dir-se ara). Pero als iaios ga-ga, als anys 80 els hi van sortir infiltrats, bàsicament de "l'espai polític" de l'autoanomenada esquerra ( de un pelatge teòric, que en la questió social, era encara dels anys trenta del XX). Amb el temps, han anat assimilant totes les xacres de l'esquerra catalana i també van fer de "l'antipujolisme" la demostració davant d'Espanya, que "ells" sí eren d'esquerres. Ho faria més llarg. Resumint: un cagarro que si arriba a federal, ja es molt. Republicans espanyols. Ja està. A veure si d'un cop es diu el que hi ha.
    225
    Icona de dislike al comentari de: Joan a maig 12, 2021 | 14:19 154
    Respon
    • Icona del comentari de: Si ERC no és independentista, qui ho és? a maig 12, 2021 | 15:23
      Si ERC no és independentista, qui ho és? maig 12, 2021 | 15:23
      El que va suspendre la DUI i va fugir? El que va organitzar una costellada de 3 respostes? El pallasso que jugava amb pancartes i obeia als jutges? DEMÀ M'AFEITARAS...
      69
      Icona de dislike al comentari de: Si ERC no és independentista, qui ho és? a maig 12, 2021 | 15:23 174
      Respon
      • Icona del comentari de: Joan a maig 12, 2021 | 20:47
        Joan maig 12, 2021 | 20:47
        Jo, afeitar-te a tú?. Mai he afeitat ningú. El que va suspendre la DUI a l'espera de que "es negociés". El Vicepresident, es veu que s'ho va creure i va anar al seu despatx a deixar-se agafar i va deixar amb un pam de mas a tots els membres del govern. Sens dubte, un ego de una gran bona persona, que de política en té, el de un principiant de primària. La costellada, la van organitzar els de Ciutadans. Suposo que tú no hi debies participar oi?. O potser sí. El Pallasso, es el MHP Torra. Mai us ha caigut bé, perque vosaltres, sou "bones persones". Ves-te a afeitar. I de pas, dutxat.

Respon a PePe Cancel·la les respostes

Comparteix

Icona de pantalla completa