El món de la samarreta pot anar molt més enllà del que hem conegut fins ara. Si més no així ho demostra el darrer invent sorgit de la UPC de Terrassa, on un grup d’investigadors, ha dissenyat una samarreta capaç d’eliminar la suor. L’enginy està composat per dues capes de tela lligades amb una nova tècnica de manera que es forma una càmera d’aire que evapora la suor i manté la roba seca en tot moment.

La nova peça de roba està pensada especialment per a persones que pateixen hiperhidrosis, una malaltia que genera un exagerat augment de la sudoració a causa del mal funcionament del sistema nerviós simpàtic. I precisament va ser l’empresari català, David Caisa, que pateix aquest trastorn, qui va contactar amb un enginyer tèxtil de la UPC per tal de trobar una solució als seus problemes.

El resultat de tot plegat és una peça de roba tan eficaç que es capaç de repel·lir un litre d’aigua o la suor que genera un atleta durant una hora d’excercici. La proposta ja s’ha començat a comercialitzar a través d’Internet i a una botiga de l’Hospitalet de Llobregat.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa