Cristina i Elena de Borbó passaran les vacances a Mallorca, una invitació a la finca familiar que feia temps que no rebien. La notícia és encara més sorprenent si tenim en compte que Sofia de Grècia ha aconseguit convèncer Felip VI perquè ell també estigui allà aquells mateixos dies, una retrobada que serà d’allò més incòmoda.
Les infantes espanyoles tenen cada vegada menys pes a dins de la família, per no dir que la seva influència és pràcticament nul·la actualment. Són les germanes del monarca espanyol, sí, però ell va encarregar-se de separar-les i deixar-les sense cap privilegi. Són pocs els que els hi queden, una llista que s’ha reduït encara més amb la decisió que ha pres l’exèrcit espanyol.
Les infantes espanyoles es queden sense vaixells de l’exèrcit al seu nom
I què tenen a veure elles amb les forces de seguretat? Doncs bé, El Mundo ha sabut que Cristina i Elena perdran el que suposava l’últim privilegi amb què comptaven per formar part de la família reial. És tradició des de fa molts anys que dos vaixells de l’armada siguin batejats amb els seus noms, dos patrullers d’acció marítima que fins ara s’anomenaven Infanta Elena i Infanta Cristina respectivament.
El primer ha estat baixa en el primer trimestre de l’any i el segon està en una situació similar perquè se sap que el patruller està afrontant l’última missió en alta mar actualment: “El vaixell Infanta Cristina serà donat de baixa el pròxim setembre després de 43 anys de servei a Espanya i d’haver participat en missions nacionals i de l’OTAN”, asseguren.

D’aquesta manera, les filles de Joan Carles de Borbó es quedaran sense cap vaixell amb el seu nom. Aquest és un gest honorífic sense el qual també es queden, una distinció de la qual hauran d’acomiadar-se ben aviat.