Cristina Pedroche humilia TVE i deixa KO Telecinco a les campanades

La batalla espanyola per l’audiència de la retransmissió de les campanades ha tingut una guanyadora evident. Cristina Pedroche ha pres el lloc a TVE per primer cop a la història de la televisió i ha aconseguit que Antena 3 sigui l’opció més escollida per acomiadar l’any. La diferència, a més a més, és considerable: el 37,9% de share de la presentadora i Alberto Chicote, contra el 23,9% de TVE. L’efecte Cristina Pedroche segueix imparable vuit anys després i guanyen 10 punts respecte a les campanades de l’any passat, els mateixos que ha perdut Anne Igartiburu. Sempre hi ha molta curiositat per veure el look amb el que sorprendrà la de Zapeando, però és que enguany també havia sumat l’expectació per la tallada de cabells impactant que havia promès. Que aparegués calba ha tingut resultats, els millors de la història de la cadena.

Alberto Chicote i Cristina Pedroche a las campanades - Antena 3
Alberto Chicote i Cristina Pedroche a las campanades / Antena 3

La caiguda de TVE pot tenir moltes explicacions. Una de les més probables, el positiu en coronavirus que va impedir que Ana Obregón pogués posar-se al capdavant de la retransmissió. Es va contagiar 48 hores abans del programa, el que va forçar-los a buscar un substitut a correcuita que va acabar sent el català Jacob Petrus. El d’Aquí la tierra no va convèncer, com tampoc que la cadena col·loqués una mena de tarima perquè no es notés tant la diferència d’alçada amb Igartiburu.

Per una altra banda, cal destacar la històrica patacada de Telecinco. La cadena de Paolo Vasile no va posar molts diners i va optar per una controvertida Paz Padilla i un Carlos Sobera descafeïnat que van quedar curts. No van poder fer res contra els rivals i van perdre encara més teleespectadors respecte a l’any passat (quan aquelles ja van suposar un autèntic desastre d’audiència). Una nova mostra que el model de Telecinco per acomiadar l’any no funciona i que han de canviar d’estratègia.

Paz Padilla i Carlos Sobera enfonsen les campanades de Telecinco

La Sexta, per la seva banda, va quedar en darrera posició. La cadena apostava fort amb Cristina Pardo i Dani Mateo, però ni tan sols ells van ser capaços de fer alguna cosa. Només un milió de persones van voler acomiadar el 2021 amb ells, i això que el consum de televisió durant les campanades d’enguany van suposar el segon rècord històric pel que fa a teleespectadors.

Això pel que fa a Espanya, però a Catalunya la història va ser completament diferent. A falta de saber què van fer la resta de cadenes, Barlovento Comunicación avança que TV3 va tornar a ser líder d’audiència amb un 38,6% de share que demostra que la cadena pública segueix invencible i que Llucià Ferrer i Elena Gadel van fer bona feina.

Nou comentari